


Въпрос за климатик
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Някои да има идея защо климатика ми работи добре при високи скорости и обороти,а при ниски едвам едвам.Верно че е вързан за мотора и оборотите му ама тва е гадно баш в жегите в задръстването когато ми е наи нужен да го няма.Питах разни приятелчета с други коли и те ми каза че и при ниски обороти си бачка тип-топ.
Иди да ти видят наляганията в системата. Има доста причини за това. Най-неприятната е намален дебит на компресора, в смисъл че няма добро нагнетяване (както компресията при двигателите). Просто трябва да ти го видят хора дето това работят, и ще ти кажат. Другото е гадаене. Аз залагам на намалено количество фреон
Съгласен съм с колегата astragt, има всякакви изпълнения на електриките на колите. Само не разбирам защо твоя вентилатор само от климатика се включва? При положение че двигателя е доста загрял, това ми е непонятно, ами ако не ползваш климатик? Мисля че и двигателя като загрее трябва да си включва перките, не само според налягането на фреона.
А що се отнася до сервизи, нямам идея към кой да се обърнеш relaxxx. То да ти кажа за работа по шайбата на компресора и смяна на лагера, не е нужно да ходиш при хладилен техник. Дори и монтьор на коли трябва да може да се справи, да установи откъде идва шума, кое е разбито и да смени частта, без да пипа по фреоновата система. Само механичната част отпред на компресорчето.

Съгласен съм с колегата astragt, има всякакви изпълнения на електриките на колите. Само не разбирам защо твоя вентилатор само от климатика се включва? При положение че двигателя е доста загрял, това ми е непонятно, ами ако не ползваш климатик? Мисля че и двигателя като загрее трябва да си включва перките, не само според налягането на фреона.
А що се отнася до сервизи, нямам идея към кой да се обърнеш relaxxx. То да ти кажа за работа по шайбата на компресора и смяна на лагера, не е нужно да ходиш при хладилен техник. Дори и монтьор на коли трябва да може да се справи, да установи откъде идва шума, кое е разбито и да смени частта, без да пипа по фреоновата система. Само механичната част отпред на компресорчето.
- astragt
- Мнения: 736
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
relaxxx написа:provigo написа:Не знам как е при теб, но ако бях аз, в такъв случай бих свалил ремъка и бих карал без да се върти нито ел. магнита нито компресора. Но ако от ремъка се въртят и други неща, и не можеш без него да караш, тогава изключи климата и иди по-скоро на сервиз.
И по горе дето съм писал че бобината се върти заедно с рем. шайба, малко съм объркал. Бобината стои неподвижна, в кухината на ремъчната шайба. И е закрепена към корпуса на компресорчето. Та намотката си е неподвижна, ако е от значение за някойСамо рем. шайба обикаля около нея
Сори ама много ми се спеше и малко съм объркал
Добре , не мога да го сваля, щото върти и алтернатора, обаче ще се опитам да ремонтирам скоро, а някакви идеи за сервиз.... ИМПАС не го желая, ако има други читави майстори предлагайте![]()
![]()
Ами импас май са едни от лидерите, но доколкото знам и цените са им жестоки. Аз лично не се възползвах от тях, защото почнаха да ми разтягат някакви локуми, как трябва да им оставя колата там и можело да се наложи да поседи 1-2 дни, защото трябвало да се разглоби табло и всичко, абе нещо не ми вдъхнаха доверие, ама хич. Тогава отидох в едно малко сервизче, което ми го бяха препоръчали колеги от клуб опел. Ще се пробвам да обясня къде е: от симеоновско шосе по околовръсното посока младост в дясно има табела ул"53" , то си е направо черен път ама го водят улица

Успех!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик
musura написа:astragt написа:...
Благодаря ти за съвета. И без това се оказа, че трябва да смена кондензатора (радиатора) на климатика, че се е счупил при удара и новият ще го заредя по "книжка"
Ако си във Варна те уреждам при познати за ремонт, пълнене. ф-ма Сервокинг.
Аз на всяко миене на колата а то е 1 път в седмицата с маркуча почиствам радиатора/ на Алфата/, че е една мизерия от кал и прах.
Радиатора на климатроника е зад този за охлаждането нас мотора и е залепен . Вентилатора включва на ниската скорост след около 10-15 сек след запалване на двигателя.
То зависи и от спецификата на климата и двигателя , но при продължителна скорост 170-190 на магистралата в много горещ ден и клима на минимум с максимум вентилатор температурата по индикатор не се покачва над 95 градуса, н о мен ме ннерви , акто смъкна на 160 км и температурата спада до 90 градуса
Обикновено климатика е пред радиатора на мотора. Кондензатора на климатика се охлажда първи, и после въздуха минава през радиатора на двиг. Не вярвам да има обратни изпълнения, понеже работната температура на климатика е до 60 градуса, а на двигателя над 90 понякога
Чета тука из форума че отива и на 110
Ама Алфата може да е изключение, тя с боксер мотор ли е? Моята кола понеже е с боксер и затуй питам 



- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
astragt написа:
Ами импас май са едни от лидерите, но доколкото знам и цените са им жестоки. Аз лично не се възползвах от тях, защото почнаха да ми разтягат някакви локуми, как трябва да им оставя колата там и можело да се наложи да поседи 1-2 дни, защото трябвало да се разглоби табло и всичко, абе нещо не ми вдъхнаха доверие, ама хич. Тогава отидох в едно малко сервизче, което ми го бяха препоръчали колеги от клуб опел. Ще се пробвам да обясня къде е: от симеоновско шосе по околовръсното посока младост в дясно има табела ул"53" , то си е направо черен път ама го водят улица, та по въпросната "улица" може би на 100ина метра в дясно едно дворче и там е сервизчето /няма много отличителни знаци/. Пак искам да кажа, че сервиза ми беше похвален. Аз се възползвах само от дозареждане /35лв./. Прегледа ми системата като цяло, огледа добре слабите места за този модел /вектра Б/, но каза, че проблема не е там и че щом губи фреона за 3-4 месеца, е най-добре да се напълни с контрастна течност и да се гледа на УВ светлина. Услугата се прави само в импас май. Иначе човека си работи сам, не е голям сервиз, но имаше хубави коли подредени за ремонт на климатика. Някъде му бях записал и телефона, мога да се пробвам да го издиря ако прецените, че ще ви е полезен.
Успех!
Мисля че за този сервиз става дума ..... www.klimatron.net
А дали ще може да източи фреона, да свали компресора, да го оправи, и да върне фреона. Знам че е тъп въпроса ма все пак

Прав е колегата, направо зареждай с чист фреон. НЕ че стария е мръсен, или има влага, ама знаеш ли в каква бутилка ще го сложи техника? Пък и пак пари ще струва и то двойна работа. Количеството не е голямо, за да се прави изтегляне на фреона от системата. Освен ако не ти пука за екологията
Ама нали казват че тоя новия фреон е екологично чист
И като гледам май не си чел внимателно какво съм писал. НЕ Е НЕОБХОДИМО да се пипа хладилната система за смяна на лагера при ремъчната шайба на компресора. Освен ако не е на толкова гадно място, че да не може да се работи. Моя специално е на супер удобно място, най-отгоре на двиг. и всички неща


И като гледам май не си чел внимателно какво съм писал. НЕ Е НЕОБХОДИМО да се пипа хладилната система за смяна на лагера при ремъчната шайба на компресора. Освен ако не е на толкова гадно място, че да не може да се работи. Моя специално е на супер удобно място, най-отгоре на двиг. и всички неща

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Днес се ровичках с проблеми по климатика, че скъсах ремък.После ходи при познат да ми мерне налягането да не би да е изтървал компресора фреона.
Колега иди в сервиз да ти закачат системата на манометри. Нека проверят как е налягането на фреона. При работещ двигател на 1500 2000 об налягането на компресора не трябва да е над 19 бара.само за 1 клима на Мондео е 19 бара. ако е по-високо имаш позапушен филтър за фреона- нов около 100-120 лв. Филтъра е наврян на гадно място.За смяна на филтър - се сменя и фреона още 40-50лв.
В сервиза трябва да имат цифров термометр да ти зимерят след около 150-20 мин при 1500 об каква е температурата на студената струя.
При мен на Алфата вентилатора на радиатора се вклва след около 10-15сек. при стартиране на студен двигател на бавната скорост.
На различните марки структурата е различна , нов общи линии има някаква повтаряемост.
Колега иди в сервиз да ти закачат системата на манометри. Нека проверят как е налягането на фреона. При работещ двигател на 1500 2000 об налягането на компресора не трябва да е над 19 бара.само за 1 клима на Мондео е 19 бара. ако е по-високо имаш позапушен филтър за фреона- нов около 100-120 лв. Филтъра е наврян на гадно място.За смяна на филтър - се сменя и фреона още 40-50лв.
В сервиза трябва да имат цифров термометр да ти зимерят след около 150-20 мин при 1500 об каква е температурата на студената струя.
При мен на Алфата вентилатора на радиатора се вклва след около 10-15сек. при стартиране на студен двигател на бавната скорост.
На различните марки структурата е различна , нов общи линии има някаква повтаряемост.
kris11, хем си прав, хем не си. По-скоро бих казал, че малко си далеч от истината. Ако има запушване, смукателното налягане може да падне дори на вакум, но въпреки това високото налягане остава в норми, понеже вентилаторите предполагаме че работят добре на кондензатора, и фреона се събира в ресивера (ако има такъв) или в самия кондензатор. Друго което е, не само филтър може да е запушен, може в случай на признаци за запушване, може да се окаже дефектирало или запушено ТРВ (Термо Регулиращ Вентил). Аз в моята практика съм срещал и запушени кондензатори даже но не на климатични системи на коли.
А може би колегата пита дали може причината да е във въздушния филтър?
Аз залагам на празна система, или с намалено количество фреон
Но както си казал, манометрите в сервиза ще покажат каква е ситуацията, всичко друго е гадаене 
А може би колегата пита дали може причината да е във въздушния филтър?
Аз залагам на празна система, или с намалено количество фреон


- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
@provigo Moже и да си прав , защото не съм на ти 100% с климатика. Но това за високото налягане ми го каза познат , при когото ходих за проверка. Работи в фирма за автоклиматици. Закача манометри на щутцерите за фреона, кара м да държа 1500-2000 об. към 10-15 мин, мери температурата на изходящата струя. Тъй като това му е работата смятам , че има истина в думите му. Днес проверих филтър за фреона е 32 лв , ама операцията по смяната си е гърчмай ще се вади предна броня ,наврян е в левият калник под фара.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
И аз да се включа и да продължа с моя проблем.
Колегата provigo е прав за принципа на зацепване и организация на компресорите. Този понеделник ходих точно в този сервиз Климатрон. и тъй като единия маркуч пускаше помалко исках да го оправи. Уж го оправи ама пак си пуска. Определено почвам да се съмнявам в запушен филтър на фреона или нещо друго по хладилната си система.
Сега е доста по-зле и отпреди. През осевото уплатнение пуска доста масло, та чак ми е смазало обилно и ремъка(скърца, цика та ми бърка в сърцето). Определено ще ходя някъде да ми замерят налягането на изхода.
Въпроса ми към provigo е:
Имали някакъв начин за почистване (промиване) на веригата по която тече фреона?
Пропуснах да кажа че също много ме узадачава че компресора е горещ и не можеш да го пипнеш, а в същото време конденазтора отпред е едва топъл.
Помагайте че ми писна да се занивам с тоя компресор.
Колегата provigo е прав за принципа на зацепване и организация на компресорите. Този понеделник ходих точно в този сервиз Климатрон. и тъй като единия маркуч пускаше помалко исках да го оправи. Уж го оправи ама пак си пуска. Определено почвам да се съмнявам в запушен филтър на фреона или нещо друго по хладилната си система.
Сега е доста по-зле и отпреди. През осевото уплатнение пуска доста масло, та чак ми е смазало обилно и ремъка(скърца, цика та ми бърка в сърцето). Определено ще ходя някъде да ми замерят налягането на изхода.
Въпроса ми към provigo е:
Имали някакъв начин за почистване (промиване) на веригата по която тече фреона?
Пропуснах да кажа че също много ме узадачава че компресора е горещ и не можеш да го пипнеш, а в същото време конденазтора отпред е едва топъл.
Помагайте че ми писна да се занивам с тоя компресор.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта