свещите се сменят много лесно с дълъг 30 см. тръбен ключ за свещи 16 мм.
пъхате ключа в свеща и внимателно развивате( може да затегнеи да се скъса резбата в главата)
навиването пак внимателно докато захапе направо (да не се развали резбата



Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
webdude написа:lyubobg написа:Ключ за свещи с чупещ се накрайник - верно става без да се свалят свещи
Моя го купих от бензиностанция
Важен момент- свалянето на кабелите - издърпването на кабела с ръка води до неговото повреждане, за целта се бърка с отверка под лулата, законтря се в блока на двигателя и с натискане се избутва нагоре лулата с кабела. Така се вади безпроблемно
Можеш ли да направиш снимка на въпросният ключ, че да знам точно кво да търся. Кажи някаква ориентиеровачна цена и от коя бензиностанция го купи. Мерси предварително Любо ...
Намерих в интернет -

Не помня коя точно бензиностанция беше, защото го купих отдавна.
Но няма значение - ключовете изобщо не са дефиците, има ги навсякъде, само трябва да знаеш как изглеждат

Питах чичо Гошо и първия резултат който излезе е в ЕМК33 -
http://www.emk-33.com/shop/product_info ... cts_id=177
3лв е хубава цена, само не знам дали ще е достатъчно здраво, по мои спомени бях дал за моя 5 или 7лв.
Пиши после как е минала операцията

- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Аве аз незнам дали да ги смеям още ...
От как съм взел колата съм минал 18 хилки от които 10 на газ ... преди тва не знам кога са сменяни ама не мисля да е било скоро ...
Засега колата работи добре и не прекъсва така, че може и да не ги сменя скоро (дет се вика нещо като работи не се ебавай), ама все пак искам да си набавя инструмент и да си ги сменя като му дойде времето.
От как съм взел колата съм минал 18 хилки от които 10 на газ ... преди тва не знам кога са сменяни ама не мисля да е било скоро ...
Засега колата работи добре и не прекъсва така, че може и да не ги сменя скоро (дет се вика нещо като работи не се ебавай), ама все пак искам да си набавя инструмент и да си ги сменя като му дойде времето.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
webdude написа:Аве аз незнам дали да ги смеям още ...
От как съм взел колата съм минал 18 хилки от които 10 на газ ... преди тва не знам кога са сменяни ама не мисля да е било скоро ...
Засега колата работи добре и не прекъсва така, че може и да не ги сменя скоро (дет се вика нещо като работи не се ебавай), ама все пак искам да си набавя инструмент и да си ги сменя като му дойде времето.
Те свещите са триелектродни (добре,де 4-ри електродни, 3 катода,1 анодче) и карат дълго.Сигурно и над 150К км могат да изкарат,ако е на бензин.
Относно ключа - аз работя с един китайски,глух,тръбен,от едната страна е 16,другата 17 и го въртя с камък 19 или 20 беше от комплект с въртоци и камъни ("Гедоре") ,от страната на 17-ската.Няма как да счупи свещ или нещо такова.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
За 150 000км не мисля че може да изкарат, при положение че производителя препоръчва на 30 да се сменят. Също така едно нещо е добре да се смени ПРЕДИ, а не след като се появи проблема
По тази логика може и да маслото да се разсъждава така - колата върви добре не загрява, маслото не много черно
Аз лично си ги сменям през 15-20 хиляди да ми е мирна главата. Сменените предни триелектродни свещи изглеждаха поизносени - централния електрод беше станал триъгълен. Това няма как да се усети освен чрез по слаба искра и по висок разход при определени условия но не е безумно много за да направи впечатление.
Иначе мен ме е страх най-много от факта, че карам доста Софийско и всички консумативи се износват по бързо от посочените километри...

По тази логика може и да маслото да се разсъждава така - колата върви добре не загрява, маслото не много черно

Аз лично си ги сменям през 15-20 хиляди да ми е мирна главата. Сменените предни триелектродни свещи изглеждаха поизносени - централния електрод беше станал триъгълен. Това няма как да се усети освен чрез по слаба искра и по висок разход при определени условия но не е безумно много за да направи впечатление.
Иначе мен ме е страх най-много от факта, че карам доста Софийско и всички консумативи се износват по бързо от посочените километри...
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
lyubobg написа:За 150 000км не мисля че може да изкарат, при положение че производителя препоръчва на 30 да се сменят. Също така едно нещо е добре да се смени ПРЕДИ, а не след като се появи проблема
Да така е, принципно си прав.
Обаче си нямаш представа колко хора познавам,дето карат докато се движи.Аз не съм така.Ама като се позамисля....

- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз имам най-доброто желание да си сменям всичко както си трябва ... с масло, филтри ролки и ремъци компромиси не съм правил.
НО в България всички знаем какви ментета продават ... само да се набутваш с нови части които не бачкат като хората не е оферта! Не сме от най-богатите ...
То аз като съм тръгнал и кабелите и капачката и палеца тряя си сменя, ама тях наистина докато няма проблем няма да ги сменя ...
Колата е от Италия, но не е имала газова > карана е само на бензин
НО в България всички знаем какви ментета продават ... само да се набутваш с нови части които не бачкат като хората не е оферта! Не сме от най-богатите ...
То аз като съм тръгнал и кабелите и капачката и палеца тряя си сменя, ама тях наистина докато няма проблем няма да ги сменя ...
Колата е от Италия, но не е имала газова > карана е само на бензин

- focke-wulf
- Мнения: 218
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
webdude, правилно разсъждаваш, не бързай да ги сменяш още.
lyubobg, не знам какви свещи купуваш, че ги сменяш на 30к км, но това определено не е нормално. Но все пак всеки си решава какво да си прави по колата, спор няма.
бтв Старата машинка е Г2 '88 1.6 карбуратор, километража показва почти 240к, от които последните 50к на газ... до ден днешен върви с оригиналните си свещи. Сами си правете изводите.
lyubobg, не знам какви свещи купуваш, че ги сменяш на 30к км, но това определено не е нормално. Но все пак всеки си решава какво да си прави по колата, спор няма.
бтв Старата машинка е Г2 '88 1.6 карбуратор, километража показва почти 240к, от които последните 50к на газ... до ден днешен върви с оригиналните си свещи. Сами си правете изводите.

- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор
И аз купих такъв ключ за 2.80лв,дръжката му е алуминиева и го счупих на втората свещ . Не ви го препоръчвам !
Re: Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор
stypkata написа:И аз купих такъв ключ за 2.80лв,дръжката му е алуминиева и го счупих на втората свещ . Не ви го препоръчвам !
Същия от Метро се счупи още на първата.Добре,че беше железен и след заварка на кръстачката свърши работа.Тия от по 2-3 лв. нестават за развиване
.
- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор
Здравейте колеги!:) Това в първото, нещо което направих по голфа като го взех преди месец. Разбира се осъзнах какво трябва да правя едва когато видях, че лулата на бащата номер 18 е големичка. Отидох от магазина за инструменти питам има ли лула 16 - има, има ли чупещо рамо( на принципа на коляновия вал е )- има, има ли една дръжка - има,удоволствеито ми струва - 22лв, свещите денсо - 40лв - извода = при майстора услугата 60лв. Ми по-добре ми е така - 60лв 10 мин работа и си имам ключ
.Дано съм помогнал.Иначе много си се радвам на АЕК-а.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 99 госта