Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

ключ

Мнениеот svilen5 » Съб 04 окт 2008 14:10


свещите се сменят много лесно с дълъг 30 см. тръбен ключ за свещи 16 мм.
пъхате ключа в свеща и внимателно развивате( може да затегнеи да се скъса резбата в главата)
навиването пак внимателно докато захапе направо (да не се развали резбата




Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Съб 04 окт 2008 19:40


webdude написа:
lyubobg написа:Ключ за свещи с чупещ се накрайник - верно става без да се свалят свещи :)
Моя го купих от бензиностанция

Важен момент :!: - свалянето на кабелите - издърпването на кабела с ръка води до неговото повреждане, за целта се бърка с отверка под лулата, законтря се в блока на двигателя и с натискане се избутва нагоре лулата с кабела. Така се вади безпроблемно :wink:


Можеш ли да направиш снимка на въпросният ключ, че да знам точно кво да търся. Кажи някаква ориентиеровачна цена и от коя бензиностанция го купи. Мерси предварително Любо ...


Намерих в интернет - Изображение
Не помня коя точно бензиностанция беше, защото го купих отдавна.
Но няма значение - ключовете изобщо не са дефиците, има ги навсякъде, само трябва да знаеш как изглеждат :)
Питах чичо Гошо и първия резултат който излезе е в ЕМК33 -
http://www.emk-33.com/shop/product_info ... cts_id=177
3лв е хубава цена, само не знам дали ще е достатъчно здраво, по мои спомени бях дал за моя 5 или 7лв.
Пиши после как е минала операцията :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 04 окт 2008 20:14


Моите свещи,когато взех колата бяха сменяни точно никога и с разните там евтини ключета нямаха никакво развиване. Ама с големио тръбен ключ и разкачен колектор се справих (добре,че никоя свещ не се скъса).


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Съб 04 окт 2008 20:42


Аве аз незнам дали да ги смеям още ...
От как съм взел колата съм минал 18 хилки от които 10 на газ ... преди тва не знам кога са сменяни ама не мисля да е било скоро ...
Засега колата работи добре и не прекъсва така, че може и да не ги сменя скоро (дет се вика нещо като работи не се ебавай), ама все пак искам да си набавя инструмент и да си ги сменя като му дойде времето.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 04 окт 2008 20:53


webdude написа:Аве аз незнам дали да ги смеям още ...
От как съм взел колата съм минал 18 хилки от които 10 на газ ... преди тва не знам кога са сменяни ама не мисля да е било скоро ...
Засега колата работи добре и не прекъсва така, че може и да не ги сменя скоро (дет се вика нещо като работи не се ебавай), ама все пак искам да си набавя инструмент и да си ги сменя като му дойде времето.

Те свещите са триелектродни (добре,де 4-ри електродни, 3 катода,1 анодче) и карат дълго.Сигурно и над 150К км могат да изкарат,ако е на бензин.
Относно ключа - аз работя с един китайски,глух,тръбен,от едната страна е 16,другата 17 и го въртя с камък 19 или 20 беше от комплект с въртоци и камъни ("Гедоре") ,от страната на 17-ската.Няма как да счупи свещ или нещо такова.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Съб 04 окт 2008 21:50


За 150 000км не мисля че може да изкарат, при положение че производителя препоръчва на 30 да се сменят. Също така едно нещо е добре да се смени ПРЕДИ, а не след като се появи проблема :-)
По тази логика може и да маслото да се разсъждава така - колата върви добре не загрява, маслото не много черно mhihi

Аз лично си ги сменям през 15-20 хиляди да ми е мирна главата. Сменените предни триелектродни свещи изглеждаха поизносени - централния електрод беше станал триъгълен. Това няма как да се усети освен чрез по слаба искра и по висок разход при определени условия но не е безумно много за да направи впечатление.
Иначе мен ме е страх най-много от факта, че карам доста Софийско и всички консумативи се износват по бързо от посочените километри...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 04 окт 2008 22:12


lyubobg написа:За 150 000км не мисля че може да изкарат, при положение че производителя препоръчва на 30 да се сменят. Също така едно нещо е добре да се смени ПРЕДИ, а не след като се появи проблема :-)

Да така е, принципно си прав.
Обаче си нямаш представа колко хора познавам,дето карат докато се движи.Аз не съм така.Ама като се позамисля.... :)


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Съб 04 окт 2008 23:17


Аз имам най-доброто желание да си сменям всичко както си трябва ... с масло, филтри ролки и ремъци компромиси не съм правил.

НО в България всички знаем какви ментета продават ... само да се набутваш с нови части които не бачкат като хората не е оферта! Не сме от най-богатите ...
То аз като съм тръгнал и кабелите и капачката и палеца тряя си сменя, ама тях наистина докато няма проблем няма да ги сменя ...

Колата е от Италия, но не е имала газова > карана е само на бензин :)


Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот focke-wulf » Нед 05 окт 2008 14:15


webdude, правилно разсъждаваш, не бързай да ги сменяш още.
lyubobg, не знам какви свещи купуваш, че ги сменяш на 30к км, но това определено не е нормално. Но все пак всеки си решава какво да си прави по колата, спор няма.
бтв Старата машинка е Г2 '88 1.6 карбуратор, километража показва почти 240к, от които последните 50к на газ... до ден днешен върви с оригиналните си свещи. Сами си правете изводите. :D


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор

Мнениеот stypkata » Сря 18 ное 2009 15:14


И аз купих такъв ключ за 2.80лв,дръжката му е алуминиева и го счупих на втората свещ . Не ви го препоръчвам !


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор

Мнениеот i.e.i » Сря 18 ное 2009 15:31


stypkata написа:И аз купих такъв ключ за 2.80лв,дръжката му е алуминиева и го счупих на втората свещ . Не ви го препоръчвам !

Същия от Метро се счупи още на първата.Добре,че беше железен и след заварка на кръстачката свърши работа.Тия от по 2-3 лв. нестават за развиване
.


Потребителски аватар
vanko88
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEK 1.6
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Споделен опит:как се сменят свещи на АЕК мотор

Мнениеот vanko88 » Сря 18 ное 2009 19:03


Здравейте колеги!:) Това в първото, нещо което направих по голфа като го взех преди месец. Разбира се осъзнах какво трябва да правя едва когато видях, че лулата на бащата номер 18 е големичка. Отидох от магазина за инструменти питам има ли лула 16 - има, има ли чупещо рамо( на принципа на коляновия вал е )- има, има ли една дръжка - има,удоволствеито ми струва - 22лв, свещите денсо - 40лв - извода = при майстора услугата 60лв. Ми по-добре ми е така - 60лв 10 мин работа и си имам ключ :).Дано съм помогнал.Иначе много си се радвам на АЕК-а.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 99 госта