Лесно е, не слушай "разбирачите", не се сваля моста.
Първо сменяш от едната страна, след това от другата.
Проблем може да имаш с разределителя ако неще да се отвие или с някоя тръбичка.
Старите тампони се въртят с дрелката да падне гъмената част и с остър секач се изсича ламарината, работа за 5 минути. Новият тампон се вкарва с винт, добре да изчистиш леглото и малко грез.
Цялата работа е за час-два.
Успех.



как се сменят тампони на заден мост на голф3
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Serjinio20
- Мнения: 117
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
parno написа:бр? лемфьордер са по 35Serjinio20 написа:parno написа:колеги какви тампони ще ми препоръчате за заден мост на венто
лично аз есента сменях моите че бяха вече тотал щета и сложих ФЕБИ, вече половин година никви ядове, а и цената им беше приемлива, нещо от сорта на 30 лв ....
мисля че комплекта... 15 или 17 лв беше на брой....
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
моста ще го свалим
пресметнато общо труд мисля че ще ми е по-лесно като е на земята
престрашил съм се вече
пресметнато общо труд мисля че ще ми е по-лесно като е на земята
престрашил съм се вече
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
Аз на моя г3 се принудих сам да ги сменя, преди три години.Кадето и да питах, ми казваха, че не им се занимава, ама сега е друго.И свалих задния мост, Тампоните ги избих със стоманена тръба и секач. Успех
- surgula
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
Избиването на старите е лесно проблема е набиването на новите. Ако не се прави на преса или с приспособление (дълъг болт + шайби) шанса да се преебе новия тампон е много голяма. Отгоре на това кантара в повечето случай не може да се свали защото се изяжда главата на болтовете му. Първия път като се захванахме свалихме моста и блъскахме като ненормални да ги набием и естесвено пре*бахме новия тампон, а кантара въобще не се свали, само изядохме главите на болтовете. 3 месеца по-късно получихме нов акъл без да се сваля моста. Значи прави се 1 по 1 като първо сменихме десния. С бормашина разцепихме гумата и лесно изкарахме вътрешността, след малко търкане с ножовката и съветника + тръба за дорник свалихме външната част на тампона. Новия тампон набихме като използвахме 2 големи шайби, дълъг болт с М колкото е размера на отвора на новия тампон, гайка и външната част на стария тампон за дорник. Под ръка имахме подемник и пневматичен пистолет за да завиваме. Оклепахме здраво с вода + веро и на втория-третия опит започна да си влиза където му е мястото като преди това леглото беше леко загладено с шкурка. При левия тампон филма е голям особено след като прецакахме главите на болтовете на кантара. За там направихме друга хватка за да не сваляме кантара, разхлабихме болта и го одрязахме не помня вече с какво при което купихме нов от близките крепежни материали по същата процедура свалихме и набихме новия тампон и дойде момента да сложим новия болт обаче го сложихме така, че главата да влиза от обратната страна т.е. от там където беше гайката. Стягането на болтовете го направихме вече на спусната кола и на канал. В общи линии това е може нещо да съм изпуснал, но мина време от тогава
Дано съм бил полезен !

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
при мен има напредък
скъсах единия болт на кантара който го държи
от опит знам че и другия ще се скъса - плана е да ги скъсакам и двата след което да разпробия остатъците с винтоверта на място , зачиствам резбата и слагам нови болтове
мисля че тампоните са сменяни при мен защото гайките и шайбите са като нови ,може би неръждавейка
все още търся стар тампон за да си направя скоба преди да се тръшнали моста
чрез етка си записах размерите на болтовете за да си ги купя предварително но ми направи впечатление друго - кой ще обясни разликата в кантарите защото аз не я знам каква е
скъсах единия болт на кантара който го държи
от опит знам че и другия ще се скъса - плана е да ги скъсакам и двата след което да разпробия остатъците с винтоверта на място , зачиствам резбата и слагам нови болтове
мисля че тампоните са сменяни при мен защото гайките и шайбите са като нови ,може би неръждавейка
все още търся стар тампон за да си направя скоба преди да се тръшнали моста
чрез етка си записах размерите на болтовете за да си ги купя предварително но ми направи впечатление друго - кой ще обясни разликата в кантарите защото аз не я знам каква е
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
Въобще не се опитвам да развивам болтовете на кантара - 100% са жестоко ръждясали. Режа планката с тънък диск и после я заварявам.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 20:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sandanski
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
muns61 написа:Въобще не се опитвам да развивам болтовете на кантара - 100% са жестоко ръждясали. Режа планката с тънък диск и после я заварявам.

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
като цяло повдигнах темата не заради болтовете а за кантарите
не съм чел никъде да е обсъждана разлика между тези за барабани и тези за дискове - а пък имат различни номера
би било полезно ако някой знае да сподели
а болтовете - късам ги и двата и като сваля моста ще ги разпробивам
планката се сваля с моста до колкото обърнах внимание така че не ги смятам за толкова голям проблем - да се надяваме
не съм чел никъде да е обсъждана разлика между тези за барабани и тези за дискове - а пък имат различни номера
би било полезно ако някой знае да сподели
а болтовете - късам ги и двата и като сваля моста ще ги разпробивам
планката се сваля с моста до колкото обърнах внимание така че не ги смятам за толкова голям проблем - да се надяваме
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 20:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sandanski
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
ne moje6 ga gi skasa6 reji plankata i list ot nojovka stava
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
s.b.g. написа:ne moje6 ga gi skasa6 reji plankata i list ot nojovka stava
pishi na kirilica
късат се ти недей така

-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
да не те плаша колега ама аз досега три кантара изнамерих и нито един от тях читав , така че съвета ми към теб е така и така си свалил моста вече или ако не си ще го сваляш провери си кантара че нищо чудно само за красота да ти седи там .... има една особеност като се прецака кантара това не значи да не ти спират задните а точно обратното спират максимално според натиска на педала а не според натоварването на задницата ... много лесно се проверява не изисква неква философия , аз натискам клапанчето и духам през една от дупките трябва да може да я запушва и отпушва нормално и в двете магистрали... обикновено клапана изгнива буталцето му и блокира в максимално отворено състояние....
друго добре си скъсал болтовете ама да те успокоя няма да можеш да ги извадиш дори и с пробиване мамата си е ебало там ... според мен проблема е че самия кантар е от алуминии и се получава някакъв окис който запича болтовете и вадене няма с разпробиване бургията бяга от болта и нарушава корпуса на кантара а дълбочината е доста и риска е голям да го прецакаш, както стана при мене , опитах и избиване с дорник пак нестава така е запекло че тръгва да се разплесква болта и корпуса на кантара и така се отказах и като и видях и че неработи направо го изхвърлих....
затова да ти спестя нерви и псувни виж дали работи и тогава се мъчи да го разпробиваш ако не бачка направо изхвърляй
друго добре си скъсал болтовете ама да те успокоя няма да можеш да ги извадиш дори и с пробиване мамата си е ебало там ... според мен проблема е че самия кантар е от алуминии и се получава някакъв окис който запича болтовете и вадене няма с разпробиване бургията бяга от болта и нарушава корпуса на кантара а дълбочината е доста и риска е голям да го прецакаш, както стана при мене , опитах и избиване с дорник пак нестава така е запекло че тръгва да се разплесква болта и корпуса на кантара и така се отказах и като и видях и че неработи направо го изхвърлих....
затова да ти спестя нерви и псувни виж дали работи и тогава се мъчи да го разпробиваш ако не бачка направо изхвърляй
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как се сменят тампони на заден мост на голф3
за ваденето ще ти кажа само без бой, със секач и тръба за дорник не става определено много е запекло ще нараниш гнездата аз го режа отвътре с лист ножовка внимателно без да излиза и да наранява гнездото после със скобата с която слагаш новия махаш черупката, може и с бой вече но внимателно...
скобата правя от винт шпилка или болт с дължина 30см дебелина колкото палеца ти и много шайби с различен размер , за слонското ухо правя от лагер преден от двуредовите от външната му черупка огледален образ на слонското ухо с флекса доста играчка е но е проверено и става ще гледам да го снимам да го видиш ... тук колега е писал със старо слонско ухо даже снимка е пуснал ... нестава това пробвано е приплъзбват не пасват както трябва пък и центъра се нарушава ... мажеш с тънко масло или спирачна течност и навиваш... дано да съм ти бил полезен
скобата правя от винт шпилка или болт с дължина 30см дебелина колкото палеца ти и много шайби с различен размер , за слонското ухо правя от лагер преден от двуредовите от външната му черупка огледален образ на слонското ухо с флекса доста играчка е но е проверено и става ще гледам да го снимам да го видиш ... тук колега е писал със старо слонско ухо даже снимка е пуснал ... нестава това пробвано е приплъзбват не пасват както трябва пък и центъра се нарушава ... мажеш с тънко масло или спирачна течност и навиваш... дано да съм ти бил полезен
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 76 госта