:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Да сменям ли биелни лагери?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Вто 22 авг 2006 20:04


IVD написа: Колега ако не ти тропа двигателя /обясниха ми че при проблеми с биели и озновни лагери се чува тропане/ и ако си върви нормално според мен по - добре не пипай!

Върви,и то много добре даже :shock Не гори масло,харчи на газ 10 градско и 6 извънградско,160 си ги подържа без проблем :shock Въобще не е шумен двигателя.Но си знам,че като тръгна на дълъг път и качвам по-продължително баир,ще се обади зумера и лампата :cry: Все пак и с манометъра мериха и не са прекрасни резултатите(1 bar при 900 об и 2.3 bar при 2000 об).Ще сваляме картера да се види какво е положението.Само да ви питам ще трябва ли нова гарнитура след това или само със силикон е достатъчно да се мазне?


п.с Днес тръгнах да спирам и направих много рязко завоя тип "Г" и забелязах,че лампата на маслото веднага светна и угасна :shock

Сега имам едно гадно предчувствие,също като един колега и дано да завърши като неговото:

"Аз така също се бех поизплашил с един Пасат който бях купил преди не повече от две седмици.Кофти е да четеш списание Здраве ,учебници по Вътрешни болести и ред такива.Почваш да си вменяваш кви ли не заболявания,и симптоми да им намираш.Понякога е по добре да не разбираш.
Та яви ми се едно тракане.Аз, за зла беля съм завършил ДВГ.Не че много съм отворен,но за внушения стига.
Веднага ми изплува в съзнанието някакъв бутален болт,и то точно чукащият,износен до немай къде !Биелен лагер ми изкочи също,умачкан ,превъртял,и все още въртящ се.И много стружки! Тва в съзнанието.Заедно с тракането.Разложено на честоти,звукови.И диаграма на оборотите.За да фана логиката.На болта.Буталния.И лагера.Биелния.
Отписах го двигателя на момента.Натъжих се ! Натъжих се като за 2000 лева.
Обичам ярките повреди.Такива дето се явяват само понякога,и само без да ги очакваш,и само без да ти казват нищо - са мор за клетите ми неврони.Ако ще е болт - да е недвусмислено износен,ако ще е лагер - да е недвусмислено надран,баталясал,блокирал.Щото иначе ред други неща можеш да набедиш.
Добре де !
При мен се улучи - Хепи Енд ! Лагер на оптегач на ремъка на климатика.
Тва тряа да си Агата Кристи.Въобще не знаех че имам оптегач.Добре че ми карат колата на сервиз.Там едно Генийче хванало леко разликата на звука при включен климатик,и при изключен.А въпросният оптегач е некъде отдолу.
Така веднъж пък на един Опел му изпадаше в резонанс щеката подпираща предният капак при отворено състояние.Обаче в резонанс когато си е полегнала,тоест при затворен капак.Като струна на контрабас!Мамка и !Докато разбера кво е,хиляди двигателни болести ми минаха през главата.И то Болести ! ма Болести! Тва панкреас,тва апендикс,тва скъсана аорта ,тва изпаднал черен дроб ,тва луксации по костната система. "
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 22 авг 2006 23:46


Препоръчително е да се смени гарнитурата на картера ако не е сменяна.
НЕ се маже със силикон!


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Чет 24 авг 2006 21:36


Абе днес споделих с един познат(кара Москвич) за налягането и той вика: Абе моето е 4 bar на ниски обороти и към 6 bar на високи :shock Веднага последва демонстрация и наистина толкова отчете.Беше монтиран манометъра до лоста за отваряне на предния капак,незнам дали фабрично е така.Та той ми каза,че не помни откога е сменял маслото.Толкова ли ми е зле колата да му се невиди :cry:


Потребителски аватар
AUDI
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот AUDI » Чет 24 авг 2006 23:05


Биелните лагери се проверяват като се натисне силно газта до към 4000-5000 оборота(на място) и се пусне после газта, ако се чува потракване, от биелните лагери е...
Има два вида основни лагери с и без шайби, тези със страничния ръб са към 60 лева комплекта, без са към 45. Биелните към 40, това за лагери първи шлайф(0.25мм)
Шлайфа на колянов вал, ако ти се наложи е към 50 лева+замерването му. Провери да нямаш аксиален луфт! От това може да е светенето на лампата за маслото, забалежи дали лампата просветва при определени обороти.


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пет 25 авг 2006 9:39


AUDI написа:Биелните лагери се проверяват като се натисне силно газта до към 4000-5000 оборота(на място) и се пусне после газта, ако се чува потракване, от биелните лагери е...
забалежи дали лампата просветва при определени обороти.

При всякакви обороти нямам никакво чукане.Тествано е :roll: Лампата присветва(3 пъти)като я запаля сутрин,като завия много рязко и като я карам 3 часа нон-стоп и качвам голям баир :cry:


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пет 25 авг 2006 11:25


Immortal
Москвичите са си с такова високо налягане!


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пет 25 авг 2006 12:23


IVD написа:Immortal
Москвичите са си с такова високо налягане!

:shock е то не е ли по-добре да ти е високо налягането,независимо с каква е колата :roll: AUDI,ти направо ме хвърли в приключение с тоя луфт на коляновия вал :cry: :cry: :cry:


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Пет 25 авг 2006 13:21


бате щом не чука и не трака и си работи добре ,шо не вземеш да смениш маслото със некво хубаво да смениш и датчика на маслото и после да умуваш пак?!


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пет 25 авг 2006 13:48


Охххх :cry: Сложих масло Repsol 15W40 преди 20 дни :shock В тубички по литър беше,обаче не видях да маха лепенка като го отваря продавача.Казаха ми,че наливното Репсол го развалили и единствено сигурния начин да не е менте е ако след като се отвърти капачката трябва да има и лепенка отдолу :roll:


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пет 25 авг 2006 14:40


Карал сам 20000км с Repsol 15W40 от Киров BOSCH купувано, незнам колко е било оригинално, но колата пак си "зумираше", но май не толкова често, като се замисля! :shock


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пет 25 авг 2006 14:46


IVD написа:Карал сам 20000км с Repsol 15W40

:shock :shock :shock :shock :shock
Без смяна :?: Незнам пич,обаче не спира да ми се върти изречението на колегата AUDI за луфт в коляновия вал,прецакан блок и...........Изображение


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пет 25 авг 2006 15:00


ЕЕеееее не!!
Разбира се че съм го сменял на 10 000 км!


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 25 авг 2006 15:17


Immortal написа: Незнам пич,обаче не спира да ми се върти изречението на колегата AUDI за луфт в коляновия вал,прецакан блок и...........Изображение

Вземи свали картера и виж за какво иде реч. Огледай си пак биелните лагери и помпата. Може пък да е нещо дребно - задръстен филтър на помпата, или заял клапан от кофти масло (или от ... а бе без значение). Махни това масло и сложи някакво с доказан произход. Мери пак па можеш се разминеш и с малкия дявол.
Това с коляновия вал ми звучи адски малко като вероятност, но виж ако другото е наред, не се знае паразитния вал как е и дали не пада налягането от там - лошото е че за да се извади, пак мотора трябва да излезе от коша.
Виж с търсачката, мисля че с Попай дискутирахме нещо такова в една тема!


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пет 25 авг 2006 15:31


Sunny написа:Вземи свали картера и виж за какво иде реч. Огледай си пак биелните лагери и помпата

Още не съм го свалял,направо си ме е страх да не намеря в него аксиални пръстени на коляновия вал :cry:Спирам засега с разсъжденията,защото ще се побъркам.Като се свали и пипне ще се види какво е.Дотогава,моля темата да не бъде заключвана за да впиша резултата :cry:


Потребителски аватар
The ReD One
Мнения: 147
Регистриран на: Сря 01 юни 2005 9:47
Автомобил: Passat B7 4 motion Golf Plus tsi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The ReD One » Пет 25 авг 2006 17:23


Здравей колега,
не искам да те плаша, но и мен преди точно година ме застигна същият проблем ( (1,8 RP). След многократни консултации отворихме колата отдолу и смених маслена помпа и биелни лагери, като лагерите не бяха задрали но видимо износени. С голяма усмивка излизам от сервиза и се насочвам към баирите на прохода Петрохан, за да тествам (нямам търпение). С голямо съжаление многократно чух гадния дразнещ звук на зумера:( Преди около месец извадихме мотора и последва смяна на основни лагери, паразитен вал, хидравлични повдигачи и някои други, но те по мое желание.
След тази операция естествено проблеми няма:)
Успех с ремонта



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта