Коби, колко мислиш се сваля при челосването на главата?
Да си чувал за гарнитури с един, два, три зъба?
Дали са оцелели клапаните ?
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Дали са оцелели клапаните ?
pedalchobaba написа:Коби, колко мислиш се сваля при челосването на главата?
Да си чувал за гарнитури с един, два, три зъба?
Ами пробвай прегрей си колата и сам ще разбереш колко се сваля,да видиш че поне с 2-3 десети ще ти е смъкнат.А тези зъби който ми горовиш е дебелината на гарнитурата и това не е гаранция че като сложиш гарнитура по голям ремонт няма да удари
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дали са оцелели клапаните ?
Мислиш, че като свалиш две, три десети от главата и клапана ще срешне буталото?
Хъм и два милиметра да я челосаш, няма такава страшност.
Само дето главата вече ще е неизползваема.
Хъм и два милиметра да я челосаш, няма такава страшност.
Само дето главата вече ще е неизползваема.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: blagoevgrad
Re: Дали са оцелели клапаните ?
Ремъка е PowerGrip на 2500-3000 км. мисля че има още хляб ф него.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Дали са оцелели клапаните ?
ето къде са белезите
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Дали са оцелели клапаните ?
Горната картинка за маркировките е широко разпространена,но преди няколко дена си сменях ремъка и разни други работи на бензинката-1,8ABS,та държа да отбележа:на моя разпределителен вал има маркери O I T и те съвпадат с стрелката на пластмасовия полумесец(над семеринга на вала).Е, има и отзад една точка,която..може да се каже че съвпада с ръба на главата(понеже и капака с гарнитурата махах-вижда се).Ама тая "засечка" на пистовата шайба на коляновия вал с маркера на шайбата на паразитния...мне съвсем.На коляновата пистова шайба си има маркер и той си съвпада еднозначно на стрелка от долната защита,същото се потвърждава и от "резката" на маховика (всичко при ГМТ-1-ви цил.),но там паразитната шайба не достига.Къде е "шмекерията",ще речете?..ами въпреки че палеца точно сочи белега на корпуса на делкото...ами промени се "статичната" центровка на запалването.Явно едно зъбче "назад" отиде паразитния.
Извадих аз стробоскоп(домързя ме да разцепвам и да местя паразитния,да делкото реших да врътна)-да ама от Жигулови времена..стробоскопа нещо се беше разсъхнал,та не светнааа
Та се наложи да си го "прибутам" малко опитно на "изпреварване"(О.Ч.С.).Получи се,макар че може би не е идеално.Та даже не се наложи да си бъркам с жичлета по K,L шините,хем не се знае дали става на 45-пинов комп.(пак от разпространените описания),т.е. да го вкарам в "режим настройка".Ами да си го "намества" компа както си иска,ама нали това наместване е по репер чисто механичен.
Моят извод от някои наблюдения е:Механияна центровка в "изпреварване"(колкото-толкова),оттук натам компа по ..ред входно данни..прави "закъснение"(колкото-толкова,променливо),и в крайна сметка искрата "светка' някъде между основния,механичен ъгъл(дето сме завъртели делкото и ГМТ.Просто компа не може да дава "изпреварване",а всъщност увеличава и намалява "закъснението".
Следващият път си забивам един "градусомер" на коляновия вал,захранвам си Хол-сензора(външно захранване),слагам си един свето-диод на средния извод(сигнал от Хол)..и 6*+/- 0,00001 ще докарам..
Извадих аз стробоскоп(домързя ме да разцепвам и да местя паразитния,да делкото реших да врътна)-да ама от Жигулови времена..стробоскопа нещо се беше разсъхнал,та не светнааа

Моят извод от някои наблюдения е:Механияна центровка в "изпреварване"(колкото-толкова),оттук натам компа по ..ред входно данни..прави "закъснение"(колкото-толкова,променливо),и в крайна сметка искрата "светка' някъде между основния,механичен ъгъл(дето сме завъртели делкото и ГМТ.Просто компа не може да дава "изпреварване",а всъщност увеличава и намалява "закъснението".
Следващият път си забивам един "градусомер" на коляновия вал,захранвам си Хол-сензора(външно захранване),слагам си един свето-диод на средния извод(сигнал от Хол)..и 6*+/- 0,00001 ще докарам..
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Дали са оцелели клапаните ?
А за клапаните..не бих си заложил главата,ако са пълни "повдигачите" с масло-хода на клапана е един,ако са празни(да речем загасена,престояла кола.)-логично е да излизат по-малко.Щом се продават клапани за тоя мотор..
.Даже ,тъй ми се струва,че ако се скъса ремък-спира маслена помпа,пада налягане на масло,омекват повдигачите,клапаните намаляват хода си(или поне тия дето са тръгнали да излизат)..и да сме живи и здрави.Ама ,не вярвам..при едно 3-4000 оборота 


- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Дали са оцелели клапаните ?
докато спре помпата... виждал съм на корса 16 от 16 вси4ките криви
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Нед 30 авг 2009 23:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: blagoevgrad
Re: Дали са оцелели клапаните ?
колеги да ви попитам ... Значи единия беклег на разпределния вал е една стрелка нея ли да гледам?
А на коляновия вал и на кое друго трябва да гледам за белези и какви?
И възможно ли е като е седяля колата с отпуснат ремък да се е разместила ролката дето е за делкото? Мисля че ако всички белези трябва да спчат е една по сока да я завартя така, че да е заедно с разпределителния вал ? дали ще се получи?
А на коляновия вал и на кое друго трябва да гледам за белези и какви?
И възможно ли е като е седяля колата с отпуснат ремък да се е разместила ролката дето е за делкото? Мисля че ако всички белези трябва да спчат е една по сока да я завартя така, че да е заедно с разпределителния вал ? дали ще се получи?
Re: Дали са оцелели клапаните ?
Как процедирам аз. Развивам свеща на 1 цилиндър, слагам буталото на ГМТ (горна мъртва точка - най-високото положение на буталто) чрез бутане на колата на 5 скорост. Слагам на белег разпределителния вал - точно тази стрелка гледаш или точицата на зъбното колело от към задната страна (от към клапаните), тя трябва да е на равно с горната повърхност на главата (там където ляга гарнитурата за капака на клапаните). Р вал е в т.нар. положение "колебливо". Всичко това на свалено делко. Слагаш ремъка, опъваш го (както е показано на схемата), слагаш делкото на положение: палеца да сочи към кабела за 1 цилиндър. Слагаш дистрибуторната капачка, слагаш свеща на 1 цилиндър, редиш кабелите и палиш. Много е вероятно, като сложиш всичко на белези и ремъка да дойде зъб върху зъб на зъбното колело на Р вал. Тогава даваш Р вал (преместваш го) на закъснение, т.е. врътваш леко Р вал (половин зъб) по обратно на часовниковата стрелка!
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Дали са оцелели клапаните ?
Има къде къде по лесен начин от колкото да буташ колата на 5-та да сваляш делко и тем подобни неща
Re: Дали са оцелели клапаните ?
Има къде къде по УМНО решение отколкото да се заяждаш. По-добре недей писа или помогни на колегата (ако можеш) като кажеш как 

- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Дали са оцелели клапаните ?
kofata написа:Има къде къде по УМНО решение отколкото да се заяждаш. По-добре недей писа или помогни на колегата (ако можеш) като кажеш как
Ами елементарно е, сваля капака на клапаните и отзад разпределитела е отрязан и се заключва с планка,на скоростите има една пласмасова гайка която се навива на скоростите и като се свали има една стрелка на скоростите а на маховика има белег обозначенс 0(нула) остана само да си бележи делкото и е готов за качване на ремъка.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Дали са оцелели клапаните ?
koby,това не беше ли при дизела?На 1.8-ABS,скоро правих смяната лично..аз ли съм кьорав,ма на разпределителния нищо не видях,иначе белезите на маховика при мен са 2 резки-едната е добре подчертана(предполагам е за центровка на запалване),следващата е по-тънка-тя е ГМТ.И си отговаря на положението ГМТ.На р.вал си имам белези 0 иТ и стрелка на пластмасата ,че и точка на обратната страна.Междинния вал..ами мръдна с един зъб,компенсация с делкото,че не мисе разглабяше пак.
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Дали са оцелели клапаните ?
emo-gar написа:koby,това не беше ли при дизела?На 1.8-ABS,скоро правих смяната лично..аз ли съм кьорав,ма на разпределителния нищо не видях,иначе белезите на маховика при мен са 2 резки-едната е добре подчертана(предполагам е за центровка на запалване),следващата е по-тънка-тя е ГМТ.И си отговаря на положението ГМТ.На р.вал си имам белези 0 иТ и стрелка на пластмасата ,че и точка на обратната страна.Междинния вал..ами мръдна с един зъб,компенсация с делкото,че не мисе разглабяше пак.
АМи правил съм и хамерикански голф и неговото е така и 2-ка съм правил по този начин
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта