При Голф 4 и Бора,добрата стара и вечна шпонка на оста на самия компресор (тя поема цялото натоварване от компресора) е заместена с голям брой,но ситни шлици,които се изронват с течение на времето,особено ако спре някоя перка и компресора работи на свръх налягане.Това не се ремонтира,хвърля се компресора и се взима следващия. За това е важно да си гледате перките.
При Пасат В5 премахват датчика,който гаси авариино системата при свръхналягане на фреона (В3 и В4 имат такъв) и компресора се почупва жестоко,когато им отпадне ел. перка отпред,понеже виското не смогва да охлажда фреона при 30 градуса лятото.А при тях перките са по-голям консуматив и от на Голф-овете.
При В6 и Голф 5 след 2007-ма пък правят най-великата глупост...компресора постоянно се върти от двигателя,като няма понятиоето съединител,като на по-старите.Там идеята е,че има ел. клапан,който ако няма подадено напрежение,байпасира входа и изхода на компресора и той дефакто се върти,ама не прави налягане...до тук добре,има положителни страни - с регулиране на напрежението на този клапан,компресора тръгва и спира постепенно,а не рязко като старите и така теоретично не се натоварва толкова...е да ама не,защото се върти пък постоянно и вместо да се износват лагерите му и останалите глупости вътре само,докато върши ефективна работа,той се износва всяка минута,през която работи двигателя...ама не това е най-големия проблем.Маслото му е заедно с фреона...изтича ви фреона през дупка в радиатора и какво се случва,колата остава без фреон ама и без масло,тогава компресора си се върти от двигателя,ама без масло и така до един хубав момент,когато той блокира....немеца го е измислил,шайбата отпред има защита - откъсва се от оста на компоресора и започва да си се върти отделно (има си втори лагер за целта) и така не блокира цялата ролка,оттам и цялата ремъчна предавка и да скъса ремъка или игаси двигателя,а всичко си е ОК привидно,но компресора вече става само за кофата.
