Така ... след едноседмично ходене по диагностика - резултата е следният: Баща ми намери познат и закара колата в Аутотеххника за диагностика; след час и половина тестове ми изкарах 10 страници диаграми и казаха че абсолютно всичко е ОК и единствено остава кабел на свещите. Аз естествено не го оправих там щото просто като ми казаха цена за работа и ми сви стомаха (поне диагностиката им е горе-долу на нормална цена - 20 лв.).
Отивам при мой добър приятел отново с диагностичен стенд - проверява и той всичко и казва7 не е от кабел, най вероятно е от Ламбда сондата, ама тя е цифра и затова ще те пратя при мой познат пак на диагностика за да провери със сигурност. Отивам аз при третия диагностик - мери той, гледа, почесва се, вика "не е ламда, но незнам какво е. Всичко е в норма, диагностиката не дава грешка никъде". Трябма, казва да ми я оставиш за цял ден и да я разкостя да проверя всичко

Аз изпаднах в ужас, пих една бира да се успокоя и си тръгнах....

Разказвам после на един друг мой познат, също майстор. Той казва, щом не е по електрониката, значи проблема сигурно е механичен. Най-вероятно изпускателните клапани не затвярат добре в ниските, вследствиое че колата е карана с лошо гориво или дълго е карана с предварение на запалването (или нещо такова беше).

Аз пак изпаднах в шок.
Не знам какво да правя вече

Не че толкова пречи това тресене ама е неприятно. Колата така я купих от една мацка, която живее в италия и тя каза, че преди година тя я е купила от първи собственик и така я е взела и така си я е карала. Един познат казва накрая "абе тя да е е със спортен вал, щом на ниски прекъсва така?!" Чак път толкоз не ми се вярва ама не знам вече, щом диагностиките нищо не показват - и то не една а цели 4
В крайна сметка аз си мисля (като неспециалист) че или работи на прекалено ниски обороти (ще взема да снимам оборотомера на празен ход да ви покажа на колко работи) или има скъсан тампон или е наистина Ламбда сондата! Най си мисля, че може да е ламбдата въпреки диагностиките, защото снощи ходих малко "да я поразтрия" на Бояна и забелязах следното: в ниските до 3000 об. не върви много-много; после се отпушва, изстрелва се и щом стигне 5000-5200 об. изведнъж забива, все едно съм върнал газта

И така всеки път.
Значи преди карах една вектра А, 2.0 16в (150кс.), ламбдата беше прецакана и правеше по същия начин - щом удари 5000-5500 об. и забива. Смених ламбдата и се оправи всичко. Обаче при нея не тресеше на празен ход?! Затова искам да съм сигурен дали е ламбдата, преди да я сменя (все пак не е малко пари).
Та, не знам, направо че чудя какво да правя
ps: моля, може ли и аз да получа снимка на въпросния мъркуч на сервото, за да го проверя;
ivo_mail@mail.bg