Двигателят тресе на празен ход, къде може да е причината?!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Вто 12 сеп 2006 8:11


slavi tsvetkov написа:При мен има6е същия проблем на 1.8АБС и се оказа сцепен маркуч на сервото

Точно същото беше и при мен. Не е лошо да го провериш този маркуч.




Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Вто 12 сеп 2006 8:41


slavi tsvetkov написа:При мен има6е същия проблем на 1.8АБС и се оказа сцепен маркуч на сервото


Колеги може ли някой да ме ориентира къде е тоя маркуч на сервото защото не съм от разбирачите, та да мога да го погледна?


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Сря 13 сеп 2006 15:50


Miroslav Ivanov написа:Колеги може ли някой да ме ориентира къде е тоя маркуч на сервото защото не съм от разбирачите, та да мога да го погледна?

Дай майл да ти пратя снимки


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Чет 14 сеп 2006 8:07


Така ... след едноседмично ходене по диагностика - резултата е следният: Баща ми намери познат и закара колата в Аутотеххника за диагностика; след час и половина тестове ми изкарах 10 страници диаграми и казаха че абсолютно всичко е ОК и единствено остава кабел на свещите. Аз естествено не го оправих там щото просто като ми казаха цена за работа и ми сви стомаха (поне диагностиката им е горе-долу на нормална цена - 20 лв.).
Отивам при мой добър приятел отново с диагностичен стенд - проверява и той всичко и казва7 не е от кабел, най вероятно е от Ламбда сондата, ама тя е цифра и затова ще те пратя при мой познат пак на диагностика за да провери със сигурност. Отивам аз при третия диагностик - мери той, гледа, почесва се, вика "не е ламда, но незнам какво е. Всичко е в норма, диагностиката не дава грешка никъде". Трябма, казва да ми я оставиш за цял ден и да я разкостя да проверя всичко :shock Аз изпаднах в ужас, пих една бира да се успокоя и си тръгнах.... :roll: Разказвам после на един друг мой познат, също майстор. Той казва, щом не е по електрониката, значи проблема сигурно е механичен. Най-вероятно изпускателните клапани не затвярат добре в ниските, вследствиое че колата е карана с лошо гориво или дълго е карана с предварение на запалването (или нещо такова беше). :shock Аз пак изпаднах в шок.
Не знам какво да правя вече :? :cry: Не че толкова пречи това тресене ама е неприятно. Колата така я купих от една мацка, която живее в италия и тя каза, че преди година тя я е купила от първи собственик и така я е взела и така си я е карала. Един познат казва накрая "абе тя да е е със спортен вал, щом на ниски прекъсва така?!" Чак път толкоз не ми се вярва ама не знам вече, щом диагностиките нищо не показват - и то не една а цели 4 :!:
В крайна сметка аз си мисля (като неспециалист) че или работи на прекалено ниски обороти (ще взема да снимам оборотомера на празен ход да ви покажа на колко работи) или има скъсан тампон или е наистина Ламбда сондата! Най си мисля, че може да е ламбдата въпреки диагностиките, защото снощи ходих малко "да я поразтрия" на Бояна и забелязах следното: в ниските до 3000 об. не върви много-много; после се отпушва, изстрелва се и щом стигне 5000-5200 об. изведнъж забива, все едно съм върнал газта :shock И така всеки път.
Значи преди карах една вектра А, 2.0 16в (150кс.), ламбдата беше прецакана и правеше по същия начин - щом удари 5000-5500 об. и забива. Смених ламбдата и се оправи всичко. Обаче при нея не тресеше на празен ход?! Затова искам да съм сигурен дали е ламбдата, преди да я сменя (все пак не е малко пари).
Та, не знам, направо че чудя какво да правя :?: :!: :shock

ps: моля, може ли и аз да получа снимка на въпросния мъркуч на сервото, за да го проверя; ivo_mail@mail.bg


Потребителски аватар
Schumi
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 08 юли 2006 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

На Ибиза дали го има това?

Мнениеот Schumi » Чет 14 сеп 2006 16:49


andro_v написа:На моето АФТ празния му ход без включен климатроник и светлини,на загрял двигател е точно 880 оборота.Можеш да ги провериш ето така:
http://vwclub.bg/articles.php?id=11


Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 936
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
Двигател: 2023
Местоположение: Harlow, UK
Контакти:

Мнениеот slavi tsvetkov » Чет 14 сеп 2006 18:41


В момента нямам възможност да го снимам че апарата ми не е при мен.Погледни сервото маркуча който излиза от него и влиза във всмукателните колектори.Успех


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 15 сеп 2006 8:42


Колега, освен маркуча от всмукателния колектор до сервото, не е лошо да провериш и всички останали вакуумни маркучета - черни, с текстилна оплетка отвън, както и мембраната на клапата в долната част на кутията на въздушния филтър. При мен двигателят тресеше така на празен ход поради спукана мембрана.


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Пет 15 сеп 2006 9:15


GVG написа:Колега, освен маркуча от всмукателния колектор до сервото, не е лошо да провериш и всички останали вакуумни маркучета - черни, с текстилна оплетка отвън, както и мембраната на клапата в долната част на кутията на въздушния филтър. При мен двигателят тресеше така на празен ход поради спукана мембрана.

Вакумните маркучета ги провериха всичките. Не е от тях май. А този клапа наистина никой не я е гледал - Моля те, обясни ми точно къде се намира :?:
Между другото аз пак ходих вчера на диагностика - провериха кабелите на свещите и дистрибуторната капачка. Кабелите са ОК, обаче по дистрибуторната капачка има малки "разсейки" както каза майстора - поопушена е. Привери и тръбата след дебитомера - значи там, където тръбата влиза в металния колектор има някаква клапа, която беше омаслена. Майстора каза че явно са търсили проблема там и са я почиствали. Но като цяло и той не можа да открие причина - всички показатели били ОК. Усъмни се в дебитомера ама пак не е сигурен.
Освен това забеляза, че колата е доста мудна - като изфорсира двг. директно от жилото на газта, двигателя отреагирва мудно - дърпа рязко жилото а двигателя се изфорсира чак след секунда-две :shock

Между другото ако е тази клапа, не мога ли да проверя като откача изцяло кутията с въздушния филтър и оставя колата да си "диша" направо от тръбата с дебитовмера - все едно е със спортен филтър. Това само за проба де, не че така ще карам...


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 15 сеп 2006 9:41


Тази мембрана се намира отстрани, от към двигателя, на долната половина от кутията на въздушния филтър. Монтирана е в нещо като капачка. В нея влиза едно тънко вакуумно маркуче. Чрез вакуум мембраната се придърпва или отпуска и тя от своя страна движи една клапа, която е вътре в кутията на филтъра. Тази клапа, в зависимост от това дали е отворена или затворена, определя какъв въздух да смуче двигателя - студен или топъл. Та при мен тази мембрана беше спукана и естествено нямаше никакъв вакуум. Двигателят смучеше въздух в поддроселовото пространство, така горивната смес обеднява и двигателят тресе. Преди да разбера, че тази мембрана е спукана, смених кабелите на свещите, дистрибуторната капачка, маркуча до сервото, двигателчето за регулиране на празния ход, тампоните на двигателя, всички вакуумни маркучета, ламбда сондата - всичко за около 700 лв., и всичко без резултат. А разбрах, че мембраната е спукана като извадих маркучето, което влиза в капачката, пъхнах едно друго там и всмукнах и духнах с уста - въздухът си минаваше и в двете посоки. Тогава от една морга купих за 15 лв. само долната част от кутията за филтъра със здрава мембрана, защото тя не се продава самостоятелно, смених я и всичко заспа.


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Пет 15 сеп 2006 9:49


Благодаря ти GVG! Още днес ще пробвам! Ако се окаже че е от това ще имам да те черпя цяла година :!:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 15 сеп 2006 14:26


Е, чак пък цяла година. Дано проблемът се реши лесно.


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Съб 16 сеп 2006 18:37


GT_power не разбрах ходи ли някои да ти види тампоните на ДВГ.....не бъзикаите сложните чарколяци напосоки без да си сигурен.При мен на празен ход тресеше та ми клопаха зъбите а след 3000 об бучеше като самолет - оказа се тампон - сега е егати тишината....


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Съб 16 сеп 2006 18:48


nikolay написа:
Miroslav Ivanov написа:Колеги може ли някой да ме ориентира къде е тоя маркуч на сервото защото не съм от разбирачите, та да мога да го погледна?

Дай майл да ти пратя снимки


Мiloslav.Ivanov@gmail.com
мерси колега :)


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Вто 19 сеп 2006 7:47


Значи, колеги ... резултата от съботната диагностика (целодневна :shock ) е следния:
Провериха всичко: от дебитомер, ламбда, вакумни маркучета, мембрани и тн. до запушени ауспуси, валове, свещи, кабели, дистрибуторна капачка, зацепени ремъци, компресия и тн. .... Резултата е следния - според майстора колата е Перфектна! (това бе точната дума, която използва) Всички показатели са в норма НО проблема не бе открит :? :cry: Човека е много съвестен, цял ден си игра, взе проблема присърце и провери всичко но .... Остана да пробваме със смяна на ECU-то за проба или евентуално се усъмни дали имобилайзера не прави някакви мизерии ... Сега в момента търся ECU за проба. Друго не знам ... мислиха че може да е от бензина - сипах `98 и добавка за почистване на инжекциона ... нъцки ... :roll:
Направо незнам ... Не че не върви и така ама е дразнещо на празен ход.
Мужду другото нали писах че колата няма мощност и забива - е, това поне се оправи - дали от пипане тук-там или от смяната на свещите незнам ... но сега си върви ОК.
Като се върне Васко от немско ще отида и той да погледне. В него ми е надеждата :idea:

пп: а за тампона - ами толкова майстори го гледаха, мисля че са го проверили (на всички им казвах че имам съмнения в него и да го погледнат)- аз как да разбера?! Изглежда ми здрав, но наистина той целия вибрира (става въпрос за този големия под радиатора), но не прокъсан или нещо друго. Нормално ли е да вибрира и подскача така?!
А и има ли начин оборотите да се вдигнат малко, може пък да са прекалено ниски, знам ли ...?!


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 19 сеп 2006 8:04


Ми тампона се гледа на първа. Един гледа отпред и ти се пробваш рязко да потеглиш. Ако "вдига" много двигателя е заминал. Трябва двигателя почти да не помръдва ако е здрав. Може също сам да си го провериш като пробваш дали се вдига двигателя много от него. Хващаш тампона и ръчкаш нагоре. :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта