


От минерално към полусинтетика Motul 10W40
- sport generation
- Мнения: 219
- Регистриран на: Чет 29 юни 2006 15:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
Ами наблщдението ми от 10W40 когато я докарах е че двигателя работеше супер тихо, хидравличните повдигачи не се чуваха въобще. Направих грешката да долея минерално около 1л. подлъган от един майстор че няма проблеми. Получи се следното зимата при -20 и малко паля и лампата за маслото не гасне реших че маслото поне е гъсто и е много студено и не може да подкачи хубаво и я изфорсирах, и тогава се включи зумера без да гасне лампата. Веднага я изгасих явно беше замръзнала маслената помпа защото като отвих капачката за маслото имаше бяло като боза т.е. явно се е пресекло и е попаднало и в маслената помпа и при тоя студ е замръзнала. След това го смених с минерално и нямаше повече тия проблеми с помпата. Та наблюденията ми за 10W40 докато карах с него е че беше супер тиха и като долях минералното започнаха веднага да се чуват хидравличните повдигачи.
Определено за зимата мисля да пробвам 10W40 Мотul. Сега съм с минералното на Мотул и е на 10хил. и като вадя щеката и пипам маслото очевидно е че не е черно още жълтее и е мазно т.е. запазило си е качествата докато ВР-то е много зле на тия километри. А двигателя за 10хил. долях около 600-800мл. ама имам и теч на гарнитурата така че надявам се да няма проблеми с полусинтетиката.
Темата за типа на маслото синтетика, полусинтетика или минерално е спорна,която според мен зависи от конкретното състояние на двигателя и от там точното решение за маслото.
Благодаря за помоща!
Определено за зимата мисля да пробвам 10W40 Мотul. Сега съм с минералното на Мотул и е на 10хил. и като вадя щеката и пипам маслото очевидно е че не е черно още жълтее и е мазно т.е. запазило си е качествата докато ВР-то е много зле на тия километри. А двигателя за 10хил. долях около 600-800мл. ама имам и теч на гарнитурата така че надявам се да няма проблеми с полусинтетиката.
Темата за типа на маслото синтетика, полусинтетика или минерално е спорна,която според мен зависи от конкретното състояние на двигателя и от там точното решение за маслото.
Благодаря за помоща!
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
IvoG написа:на 10хил. и като вадя щеката и пипам маслото очевидно е че не е черно още жълтее и е мазно т.е. запазило си е качествата
Колега, хвърли едно око на темата, която ти линкнах по-нагоре. Ако маслото на 10 000 км. пробег изглежда ОК, смени марката. Едно от основните качества на моторните маса (освен смазването де) е да събира боклука от мотора, в буквалния и преносен смисъл - картерни газове, нагари и т.н. кереч отива в маслото.
Иначе съм убеден, че на всеки нормален работещ мотор може да се слага синтетика без никакъв проблем, въпроса е, дали си струва? Не заради друго, а примерно висококачествените (и скъпи) масла примерно запазват качествата си при екстремно високи температури (150+ градуса), които при нормална употреба на един автомобил не се достигат никога. С други думи - плащаш за екстра, която никога няма са ползваш

-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Muncho написа:Някакви отзиви за масло Лики Моли?
Лични не, но един приятел доста време караше с такова и смяташе, че е добро, докато един ден сам се отказа, защото колата му го гореше, като двигателя си е екстра, в много добро състояние, на около 120 х.км. Като сложи друго /май OMV/ и престана. Така че той се отказа и каза, че не е доволен. Сам си прави изводите.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
radotom написа:Аз наистина се интересувам от това, което казваш, защото нямам никакви наблюдения относно това какви са производителите и какво е качеството на маслата, които се внасят в Бг
За Приста мога и аз да гарантирам, специално за моторните им масла, че са на много високо ниво и отговарят 100% на това, което пише на етикета. Имат си всички нужни сертификати от водещите призводители, оборудването в заводите им е чисто ново и много по-добро от много "маркови" производители в региона.
По принцип, технологията на производство не е точно класическата рафинерия, а смесват готови базови масла и присадки, голяма част от които се купуват от Тексако.
Лично аз на сегашната кола съм слагал два пъти синтетика Приста Ултра 5w50 и един път УлтраRS (не се произвежда вече) 0w50. Дертове съм нямал, колата си върви 6

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
колеги аз ви казах мойто мнение и наблюдение пък вие си карайте с каквото искате масло, невиждам що се заяждате с мене?????
добре де, днес хвърлих едно око на своите писания и мисля че за мен става дума..... по същество не се отказвам от мнението си , само начина по които съм го изразил е....


Лики Моли са голяма работа имаше един период , когато служебните коли вървяха с него - нямам забележки.....и ако сега си сложа Мотул , това ще е че нямат чисто дизелово масло - полусинтетика ( поне в магазина не виждам) като за моята каручка.... не знам защо , ама не харесвам нещо, което е универсално - в повечето случаи значи , че си направил компромиси за да става и за това и за онова

- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Карам само с полусинтетика и не виждам проблем в това.Преди бях с Comma 15 w 40 - английско масло.Никакви оплаквания от него.Сега съм с Лики Моли 10 w 40 с молибден.Още не мога да дам оценка ( само 1000 км съм му врътнал ).
ПП: с Comma-та зимата не съм имал никакви проблеми, а съм правил доста стартове при -15 градуса.Не чукат повдигачи.
ПП: с Comma-та зимата не съм имал никакви проблеми, а съм правил доста стартове при -15 градуса.Не чукат повдигачи.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Цитирам juve:, това ще е че нямат чисто дизелово масло - полусинтетика ( поне в магазина не виждам) MOTUL 4100 Multidiesel 10W-40 (5 L)
Цена:
М.Е.
На склад:
73.50 BGN
Туба 5 L
Да
Полусинтетично моторно масло разработено специално за всички видове дизелови и турбодизелови двигатели.
Одобрено от: VW 505.00, MB 229.1.
Стандарти: API CF.
Имат и цената е....
Със сигурност е по-добро от Лики,но знам,че като дадена марка масло ти хареса- не го сменяш 
Цена:
М.Е.
На склад:
73.50 BGN
Туба 5 L
Да
Полусинтетично моторно масло разработено специално за всички видове дизелови и турбодизелови двигатели.
Одобрено от: VW 505.00, MB 229.1.
Стандарти: API CF.
Имат и цената е....


- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
това ще е че нямат чисто дизелово масло - полусинтетика ( поне в магазина не виждам)
Офф пак си посипвам главата с пепел ... това е като пишеш и си следиш мисълта, но не следиш пунктоацията

- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
musura написа:IvoG написа:на 10хил. и като вадя щеката и пипам маслото очевидно е че не е черно още жълтее и е мазно т.е. запазило си е качествата
Колега, хвърли едно око на темата, която ти линкнах по-нагоре. Ако маслото на 10 000 км. пробег изглежда ОК, смени марката. Едно от основните качества на моторните маса (освен смазването де) е да събира боклука от мотора, в буквалния и преносен смисъл - картерни газове, нагари и т.н. кереч отива в маслото.
Иначе съм убеден, че на всеки нормален работещ мотор може да се слага синтетика без никакъв проблем, въпроса е, дали си струва? Не заради друго, а примерно висококачествените (и скъпи) масла примерно запазват качествата си при екстремно високи температури (150+ градуса), които при нормална употреба на един автомобил не се достигат никога. С други думи - плащаш за екстра, която никога няма са ползвашОбаче ако решиш да минеш 500-600 километра на пълна газ и максимални обороти - може и да ти е от полза.
Аз темата я погледнах направи ми впечатление че едно от качествата на маслото е да събира боклука но не се замислих. Какво влияе на това че примерно в случая това масло Мотул 15W40 не е черно и вероятно както казваш може би не почиства двигателя? Как може да си сигурен, че маслото е черно, примерно защото е лошо или защото почиства добре двигателя?
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 22:02, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта