Съвети при покупка на Bora

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 10 юни 2011 21:32


Не знам какво има и какво няма ама в Германия се продават 7бр с тези параметри та купувача да си направи сметка дали е масова или не




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Пет 10 юни 2011 21:34


KirilGeorgiev написа:Не знам какво има и какво няма ама в Германия се продават 7бр с тези параметри та купувача да си направи сметка дали е масова или не


Колега нещо си объркал филтрите ми се чини ;)

Проследи линка и брой: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... Country=DE

Има предостатъчно като имаш предвид че съм задал филтър за Бора между 2001 и 2002. Доста повече от 7 са :)


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 10 юни 2011 21:39


Да моя е грешката вкарал съм до 2001 не от 2001 :oops:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Пет 10 юни 2011 21:40


KirilGeorgiev написа:Да моя е грешката вкарал съм до 2001 не от 2001 :oops:


Е там наистина са екзотика, като се има предвид, че 1.6 16V се пуска на пазара от лятото/есента на 2000-та и то в ограничен тираж в началото :D :beer


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Пет 10 юни 2011 23:18


stefan4o написа:Бора се среща доста често и с мотор 2.0 115к.с. Доказан във времето е ....



Още едно ценно мнение на Stefan4o.
Дано автора на темата да го е прочел.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот icefire » Пет 10 юни 2011 23:51


Моторите 2.0 115 hp нямат грам общо с 2Е при Голф 3.
Приликите са само в обема и мощността. Нито блокът е чугунен, нито запалването е същото... изцяло друг мотор си е.

Въпреки това, подкрепям мнението, че моторът е добър избор. Развива си максималният въртящ момент при доста ниски обороти, икономичен е, от към вървеж е приличен и поддръжката му не е скъпа (в сравнение с други Г4 мотори).


NEXiT
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 09 юни 2011 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот NEXiT » Съб 11 юни 2011 5:20


Ама над1.6 разходите за гориво, данъци, каско, ГО и тн започват да скачат :)

Разгледах цените в mobile.de и нещо не ми се връзва логиката - там цени под 4500 евро няма, а тука на българския пазар има само 2-3 над 9000лв и най-вероятно ако се пазариш ще смъкне цената.

Нашите тука на загуба ли ги продават :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот stefan4o » Съб 11 юни 2011 7:48


icefire написа:Моторите 2.0 115 hp нямат грам общо с 2Е при Голф 3.
Приликите са само в обема и мощността. Нито блокът е чугунен, нито запалването е същото... изцяло друг мотор си е.

Въпреки това, подкрепям мнението, че моторът е добър избор. Развива си максималният въртящ момент при доста ниски обороти, икономичен е, от към вървеж е приличен и поддръжката му не е скъпа (в сравнение с други Г4 мотори).

Дори и така да е. Концепцията и идеята му е много близка до цитираните от теб. Голям обем, сравнително малка мощност за него 8-клапанов, изместен въртящ момент надолу по скалата на оборотите (2400). Предполагам, че в градски условия е в пъти по-приятен от "напомпаните" 1.6, чиито въртящ момент е по-малък и се постига чак на 4500 оборота (което предполага ръката ти да е все на скоростния лост).
Ама над1.6 разходите за гориво, данъци, каско, ГО и тн започват да скачат :)

Разгледах цените в mobile.de и нещо не ми се връзва логиката - там цени под 4500 евро няма, а тука на българския пазар има само 2-3 над 9000лв и най-вероятно ако се пазариш ще смъкне цената.

Нашите тука на загуба ли ги продават

Така е. Скачат таксите и данъците. Премери добре нещата и си прецени вземайки плюсовете и минусите на двете впредвид. Относно цените на колите - нашите джамбази не внасят такива от по 4000 ойро, в това можеш да си сигурен. Говорим за голяма част от случаите - катастрофирали, с дефект в мотор/скорости/електроника и т.н. тънкости, някои от които замаскирани добре, други - не. Затова е хубаво да сте двама и вторият да отбира малко, за да не ви пробутат някоя китосана цялостно кола. Гледай добре фугите по капаци и врати, те доста често говорят "без глас" за това дали колата е претърпяла ПТП и дали е направена качествено след това. :beer


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 10:22


stefan4o написа:Дори и така да е. Концепцията и идеята му е много близка до цитираните от теб. Голям обем, сравнително малка мощност за него 8-клапанов, изместен въртящ момент надолу по скалата на оборотите (2400). Предполагам, че в градски условия е в пъти по-приятен от "напомпаните" 1.6, чиито въртящ момент е по-малък и се постига чак на 4500 оборота (което предполага ръката ти да е все на скоростния лост).


Не знам аз ли не те разбрах правилно, обаче:

2.0 има макс. въртящ момент при 2400 оборота до 2001-ва и при 3200 оборота след 2001-ва

Това обаче не разбирам какво значение има - важна е макс. мощност, а не въртящия момент (той е само компонент от мощността), а тя при 2.0 се постига при съответно 5200 и 5400 оборота!
При 1.6 16V е при 5700 оборота. Разликата не е чак толкова голяма.
А за скоростния лост съвсем не разбрах какво имаш предвид. Колкото мощността е при по-ниски обороти - толкова повече игра със скоростния лост (Дизел). Но това няма отношение по темата.

2.0 наистина е добър вариант, но според мен 1.6 е перфектния баланс между мащност, разходи и комфорт. Това бе причината и аз да се спра на него.

NEXiT написа:Разгледах цените в mobile.de и нещо не ми се връзва логиката - там цени под 4500 евро няма, а тука на българския пазар има само 2-3 над 9000лв и най-вероятно ако се пазариш ще смъкне цената.

Нашите тука на загуба ли ги продават :D


Анджек де ;) Помисли си за да ти продава колата за 7000лв, той печели поне 1000 (ако е търговец), останаха 6000. Махни още грубо 1000 по разходи за докарване и "козметични" бързи ремонти - останаха 5000лв. Това са 2500 евро. Дай си сега сметка каква кола е купил за 2500 евро, на колко км е била и в какво състояние :idea:

Това е положението. За това те посъветвах ако можеш да си купиш кола сам от чужбина - с ясно минало и километри. Тия "далаверки" в БГ са 99% италианки на по 400-500 000 км, удряни, изчуквани, мазани, лепени и т.н.

Само за инфо - киломтеража на Г4 и Бора се превърта за между 10 и 20 СЕКУНДИ без да се сваля нищо :wink:

За парите за които аз взех моя Г4 на времето, можех да взема един и половина или про повече търсене дори 2 такива в БГ "уж" със същите параметри mhihi Прави сметка...


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот tisho_psg » Съб 11 юни 2011 10:53


Това обаче не разбирам какво значение има - важна е макс. мощност, а не въртящия момент (той е само компонент от мощността), а тя при 2.0 се постига при съответно 5200 и 5400 оборота!
При 1.6 16V е при 5700 оборота. Разликата не е чак толкова голяма.
А за скоростния лост съвсем не разбрах какво имаш предвид. Колкото мощността е при по-ниски обороти - толкова повече игра със скоростния лост (Дизел).


Дано някой ден станеш поне малко технически грамотен.Смятам,че още не ти е късно.
Тогава ще разберещ какви...заблуди пишеш mhihi
Извинявам се за спама :oops:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 10:58


tisho_psg написа:
Дано някой ден станеш поне малко технически грамотен.Смятам,че още не ти е късно.
Тогава ще разберещ какви...заблуди пишеш mhihi
Извинявам се за спама :oops:


mhihi На мен ми плащат за тази ми "заблуда" и то не отскоро... пък и егати заблудените учебни институций mhihi :idea: Помисли си кой е заблудения :lol:

Ако искаш ми пиши на ЛС да видим къде точно ти е обърквацията и кой дизелджийски тийнейджър те излъга ;) ама дай да не спамим тук :да:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 11 юни 2011 11:22


Haralampi написа:
tisho_psg написа: институций mhihi

Тоя "институций" май беше римски генерал от 2-ри век преди новата ера :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 11 юни 2011 11:24


NEXiT написа:Ама над1.6 разходите за гориво, данъци, каско, ГО и тн започват да скачат :)

Горивото и каското нямат никаква пряка връзка с работния обем.То и данъка ,но си прав че на 2.0 ще е малко по-голя.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот hooligan_sk » Съб 11 юни 2011 12:09


Аз лично бих те посъветвал много внимателно да видиш как успокоява мотора и как държи нулевите обороти с различни включени консуматори. От колите които съм видял ПХ( :да: ) е много нежен момент при бензиновите мотори на ВАГ и лесно се прецаква от различни места :да:

Последна промяна от hooligan_sk на Съб 11 юни 2011 12:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот stefan4o » Съб 11 юни 2011 12:22


Колегата над мен дали не е имал предвид ПХ :mrgreen:
Както и да е. Най-добре да се качи и да покара Бора с двата двигателя, освен ако твърдо не е решил да е 1.6. Щото 3 човека 3 мнения могат различни да кажат. :beer Пък и все пак няма аз или колегата Харалампи да му караме колата mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Красимир Паров, Пешо123 и 62 госта