защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот rmk » Вто 16 авг 2011 15:21


Колега аз имах подобен проблем с бензиновата ми кола (не пали или пали страшно трудно). Свалих капачката - изглеждаше като твоята. Викам си - намерих проблема. Смених капачката и палеца и колата запали. На следващия ден пак не пали - оказва се че дори и безобразно изглеждащи капачка и палец заменени с нови не решават проблема. Свалих бубината и я премерих и се оказа, че вторичната намотка е заминала и външно по корпуса имаше пукнатини. Нова бубина и проблема се реши.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот mupk0 » Вто 16 авг 2011 15:26


Моята кола има подобен проблем но като загрее(изгася ли я след като е загряла и я запаля след 5мин държи ниски обороти и след време сами се качват както при колегата).Сменени са капачката/палеца/кабелите/свещите,но не съм се сещал за бубината на Г2,която уж е вечна.Да взема да пробвам с друга бобина освен :)


aleksbelov
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: стара загора

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот aleksbelov » Вто 16 авг 2011 15:30


като обмислям вариантите и аз съм склонен да набедя бобината-днес я загледах и ми се стори леко надута точно под етикетите с надписите и. ако ми се отдаде шанс ще я снимам днес или утре. как става замерването и. а възможно ли е от делкото да прави такива магарии.


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот TheExorcist » Вто 16 авг 2011 16:50


aleksbelov написа:като обмислям вариантите и аз съм склонен да набедя бобината-днес я загледах и ми се стори леко надута точно под етикетите с надписите и. ако ми се отдаде шанс ще я снимам днес или утре. как става замерването и. а възможно ли е от делкото да прави такива магарии.


Вaкуумно делко ?


aleksbelov
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: стара загора

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот aleksbelov » Вто 16 авг 2011 16:59


TheExorcist написа:
aleksbelov написа:като обмислям вариантите и аз съм склонен да набедя бобината-днес я загледах и ми се стори леко надута точно под етикетите с надписите и. ако ми се отдаде шанс ще я снимам днес или утре. как става замерването и. а възможно ли е от делкото да прави такива магарии.


Вaкуумно делко ?


нямам идея какво точно е делкото...мотора е 1.8 75к.с. аам. знам само че системата е дюселиер.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот stefan4o » Вто 16 авг 2011 20:00


На ААМ мисля няма вакуум, предварението идва само и единствено от еку-то. Плюс това ми е направило впечатление, че много хора плачат от бобините на Мк3, които са в един корпус с комутатора, така че... Не пречи да опиташ, поне ще си имаш резервна бобина, която рано или късно ще ти влезе в употреба mhihi


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот rmk » Сря 17 авг 2011 15:38


Пък и по спомени беше 60-тина лева


aleksbelov
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: стара загора

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот aleksbelov » Сря 17 авг 2011 18:08


ще пробвам с друга бобина. имам възможност да взема от 1.8 90к.с. като гледам по каталозите на магазите май са еднакви...а дали в възможно от лоша центровка да прави лош контакт между капачката и палеца и съответно да се получва нагар :? или се вкарвам в некви филми


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот stefan4o » Сря 17 авг 2011 20:36


Бобините на всички 4-цилиндрови мотори бензинови на Мк3 са абсолютно еднакви. :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот joker » Сря 17 авг 2011 22:19


stefan4o написа:Бобините на всички 4-цилиндрови мотори бензинови на Мк3 са абсолютно еднакви. :beer

Дааа....и комутаторът на оригиналната бобина Телефункен е отделно....На новите по магазините са заедно...просто защото отделната смяна решава въпроса частино.Комутаторът и бобината са разчетени горе долус еднакъв ресурс-разделното сменяне е временно решение...затова и новите ги правят заедно и неделими...
Напрежение по-високо от нормалното=искри+нагар.Мери се напрежението,което бОбината подава..и се получава съответния отговор....макар да е "фасулска работа", бобът и гадаенето тук работа не вършат....само вкарват в ненужни раходи...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот stefan4o » Сря 17 авг 2011 23:36


В ЕТКА наистина ги дава като отделни части, но... в графа на артикул Номер са дадени двете заедно и с еднакъв сериен номер. Иначе явно могат да се разделят. При ААА двигателя например пак са си като отделни части, но там комутатора и бобината са с два различни серийни номера :idea:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот rmk » Чет 18 авг 2011 7:26


Колега aleksbelov,
В аутодатата е показано как се мери бубината. Има едно капаче, което се маха и там се виждат 3 извода, те са между намотките и комутатора. Така имаш възможност да премериш самите намотки.
Мери се между високоволтовия изход на бубината и кой да е от другите три (идеята е, че двете намотки имат обща извод и съответно мериш само вторичната или и двете, но първичната е с много нисък омаж и разликата е малка. Мисля, че вторичната я даваха около 1-2 КИЛОома, а при мен беше станала 1 МЕГАом :)
Ефекта беше, че палеше ужасно трудно на бензин, на газ - никакви шансове. Обаче запали ли - после цял ден се возим на бензин или на газ :) (само да не я загасиш).

Обаче щом виждаш пукнатини по корпуса на бубината - сменяй.


aleksbelov
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: стара загора

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот aleksbelov » Пет 19 авг 2011 21:24


тия дни имаше някво странно и неочаквано за мен разрешение на проблема с трудното палене сутрин. вчера реших че ще обикалям сервизите. отдавна се канех да направя някои наложащи профилактики и най накрая остана един свободен ден...минах най напред през газаджия да очисти изпарителя, че са му навъртени минимум 100 000км без поддръжка, след това минах да ми махнат все още наличния и дрънчащ катализатор, на който се канех от много време, и след всичко това мислех да мина да замерят бобината и тоците като цяло, но стана късно следобяд, не ми се занимаваше повече с майстори и паркирах колата пред блока. тази сутрин се качвам въртя ключа и с най голяма изненада голфа запали от четвърт оборот, без да клати оборотите и да давам газ :shock и днес цял ден си пали така. никога досега не е палил толкова бързо и двигателя е много по чувствителен на подаваната газ. надявам се да се е решил проблема с трудното палене сутрин но ще наблюдавам капачката и палеца дали ще се образува бързо нагар. много ще ме е яд ако се окаже, че катализатора е бил много запушен и ми е правил шах и мат с пешката.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот emo-gar » Съб 20 авг 2011 10:40


От стар опит:нагар се получава при увеличено разстояние м/у палец и електроди на капачката-дали от неподходящи,дали от центровката...Ама ми се върти и една идея:има ли следи от масло под капачката ,да не би да пуска маслени пари,които правят тънък маслен филм-той прави коксови образувания...


aleksbelov
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: стара загора

Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?

Мнениеот aleksbelov » Съб 20 авг 2011 20:11


няма следи от масло или изпарения по капачката...изглежда чисто. колата засега работи и пали много добре след махането на катализатора и чистенето на изпарителя. след две три седмици ще видя капачката и ако има някакъв нагар ще отида да центроват запалването.

въпрос: нормално ли е като се хване палеца и леко се разклати да има луфт?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: volodya iliev и 159 госта