защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
Колега аз имах подобен проблем с бензиновата ми кола (не пали или пали страшно трудно). Свалих капачката - изглеждаше като твоята. Викам си - намерих проблема. Смених капачката и палеца и колата запали. На следващия ден пак не пали - оказва се че дори и безобразно изглеждащи капачка и палец заменени с нови не решават проблема. Свалих бубината и я премерих и се оказа, че вторичната намотка е заминала и външно по корпуса имаше пукнатини. Нова бубина и проблема се реши.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
Моята кола има подобен проблем но като загрее(изгася ли я след като е загряла и я запаля след 5мин държи ниски обороти и след време сами се качват както при колегата).Сменени са капачката/палеца/кабелите/свещите,но не съм се сещал за бубината на Г2,която уж е вечна.Да взема да пробвам с друга бобина освен 

-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
като обмислям вариантите и аз съм склонен да набедя бобината-днес я загледах и ми се стори леко надута точно под етикетите с надписите и. ако ми се отдаде шанс ще я снимам днес или утре. как става замерването и. а възможно ли е от делкото да прави такива магарии.
- TheExorcist
- Мнения: 304
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
- Автомобил: Golf 3 94
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
aleksbelov написа:като обмислям вариантите и аз съм склонен да набедя бобината-днес я загледах и ми се стори леко надута точно под етикетите с надписите и. ако ми се отдаде шанс ще я снимам днес или утре. как става замерването и. а възможно ли е от делкото да прави такива магарии.
Вaкуумно делко ?
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
TheExorcist написа:aleksbelov написа:като обмислям вариантите и аз съм склонен да набедя бобината-днес я загледах и ми се стори леко надута точно под етикетите с надписите и. ако ми се отдаде шанс ще я снимам днес или утре. как става замерването и. а възможно ли е от делкото да прави такива магарии.
Вaкуумно делко ?
нямам идея какво точно е делкото...мотора е 1.8 75к.с. аам. знам само че системата е дюселиер.
- stefan4o
- Мнения: 19333
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
На ААМ мисля няма вакуум, предварението идва само и единствено от еку-то. Плюс това ми е направило впечатление, че много хора плачат от бобините на Мк3, които са в един корпус с комутатора, така че... Не пречи да опиташ, поне ще си имаш резервна бобина, която рано или късно ще ти влезе в употреба 

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
Пък и по спомени беше 60-тина лева
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
ще пробвам с друга бобина. имам възможност да взема от 1.8 90к.с. като гледам по каталозите на магазите май са еднакви...а дали в възможно от лоша центровка да прави лош контакт между капачката и палеца и съответно да се получва нагар
или се вкарвам в некви филми

- stefan4o
- Мнения: 19333
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
Бобините на всички 4-цилиндрови мотори бензинови на Мк3 са абсолютно еднакви. 

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
stefan4o написа:Бобините на всички 4-цилиндрови мотори бензинови на Мк3 са абсолютно еднакви.
Дааа....и комутаторът на оригиналната бобина Телефункен е отделно....На новите по магазините са заедно...просто защото отделната смяна решава въпроса частино.Комутаторът и бобината са разчетени горе долус еднакъв ресурс-разделното сменяне е временно решение...затова и новите ги правят заедно и неделими...
Напрежение по-високо от нормалното=искри+нагар.Мери се напрежението,което бОбината подава..и се получава съответния отговор....макар да е "фасулска работа", бобът и гадаенето тук работа не вършат....само вкарват в ненужни раходи...
- stefan4o
- Мнения: 19333
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
В ЕТКА наистина ги дава като отделни части, но... в графа на артикул Номер са дадени двете заедно и с еднакъв сериен номер. Иначе явно могат да се разделят. При ААА двигателя например пак са си като отделни части, но там комутатора и бобината са с два различни серийни номера 

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
Колега aleksbelov,
В аутодатата е показано как се мери бубината. Има едно капаче, което се маха и там се виждат 3 извода, те са между намотките и комутатора. Така имаш възможност да премериш самите намотки.
Мери се между високоволтовия изход на бубината и кой да е от другите три (идеята е, че двете намотки имат обща извод и съответно мериш само вторичната или и двете, но първичната е с много нисък омаж и разликата е малка. Мисля, че вторичната я даваха около 1-2 КИЛОома, а при мен беше станала 1 МЕГАом
Ефекта беше, че палеше ужасно трудно на бензин, на газ - никакви шансове. Обаче запали ли - после цял ден се возим на бензин или на газ
(само да не я загасиш).
Обаче щом виждаш пукнатини по корпуса на бубината - сменяй.
В аутодатата е показано как се мери бубината. Има едно капаче, което се маха и там се виждат 3 извода, те са между намотките и комутатора. Така имаш възможност да премериш самите намотки.
Мери се между високоволтовия изход на бубината и кой да е от другите три (идеята е, че двете намотки имат обща извод и съответно мериш само вторичната или и двете, но първичната е с много нисък омаж и разликата е малка. Мисля, че вторичната я даваха около 1-2 КИЛОома, а при мен беше станала 1 МЕГАом

Ефекта беше, че палеше ужасно трудно на бензин, на газ - никакви шансове. Обаче запали ли - после цял ден се возим на бензин или на газ

Обаче щом виждаш пукнатини по корпуса на бубината - сменяй.
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
тия дни имаше някво странно и неочаквано за мен разрешение на проблема с трудното палене сутрин. вчера реших че ще обикалям сервизите. отдавна се канех да направя някои наложащи профилактики и най накрая остана един свободен ден...минах най напред през газаджия да очисти изпарителя, че са му навъртени минимум 100 000км без поддръжка, след това минах да ми махнат все още наличния и дрънчащ катализатор, на който се канех от много време, и след всичко това мислех да мина да замерят бобината и тоците като цяло, но стана късно следобяд, не ми се занимаваше повече с майстори и паркирах колата пред блока. тази сутрин се качвам въртя ключа и с най голяма изненада голфа запали от четвърт оборот, без да клати оборотите и да давам газ
и днес цял ден си пали така. никога досега не е палил толкова бързо и двигателя е много по чувствителен на подаваната газ. надявам се да се е решил проблема с трудното палене сутрин но ще наблюдавам капачката и палеца дали ще се образува бързо нагар. много ще ме е яд ако се окаже, че катализатора е бил много запушен и ми е правил шах и мат с пешката.

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
От стар опит:нагар се получава при увеличено разстояние м/у палец и електроди на капачката-дали от неподходящи,дали от центровката...Ама ми се върти и една идея:има ли следи от масло под капачката ,да не би да пуска маслени пари,които правят тънък маслен филм-той прави коксови образувания...
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: стара загора
Re: защо постоянно се получава нагар по дистрибуторната капачка?
няма следи от масло или изпарения по капачката...изглежда чисто. колата засега работи и пали много добре след махането на катализатора и чистенето на изпарителя. след две три седмици ще видя капачката и ако има някакъв нагар ще отида да центроват запалването.
въпрос: нормално ли е като се хване палеца и леко се разклати да има луфт?
въпрос: нормално ли е като се хване палеца и леко се разклати да има луфт?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: volodya iliev и 159 госта