Проблем - клапа на вентилационната система!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
passat 1.8 adz
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 23 апр 2006 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passat 1.8 adz » Съб 30 сеп 2006 17:32


Тогава за какво е онази клапа под филтъра? Много ми прилича да е за това. Ако не може да се спре въздуха отвън, това ще е първата кола, която карам и не може, а съм карал доста коли. Пък и за какво е тогава копчето до това за климатика?




Serg71
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 21 май 2006 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Мнениеот Serg71 » Съб 30 сеп 2006 20:42


Днес си сменях радиатора на парното.Ужас.На всички клапи дунапрена се беше разложил и духаше от където си иска.Може ли германеца да го направи по този гаден начин. Въздуха може да се спре единствено от тези дунапрени ако са здрави .


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Съб 30 сеп 2006 21:54


Точно това копче на което пише MAX и е до копчето за климатика затваря притока на въздух отвън, но то работи само в комбинация със включен климатик. Между другото не знам дали причината за свободното нахлуване на външен въздух не е в липсата на филтри на купето на някои от моделите какънто е и моя, защото филтъра все пак има определена плътност и задържа свободното движение на насрещния въздух, а при тези без - няма какво да го задържи. Аз лично карам и служебна Брава която е със поленов филтър и в тая кола посмъртно не влиза външен въздух ако не работи вентилатора на някоя от степените. Това обаче и то е много кофти щото практически тя се движи непрекъснато със пуснат вентилатор иначе кой иска да диша само въздух от купето. Така че лично мен не ме дразни това даже ми е по хубаво така - вентилатор определено включвам само в града. А между другото в книжката за колата така е и написано - при навлизане в тунели или в места със замърсен въздух да се натиска MAX, което според мен означава че си е направено да си влиза свободно въздух отвън - специално поне за моделите с фабричен климатик.


Потребителски аватар
Taffy
Мнения: 85
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 14:05
Автомобил: Audi A4
Двигател: ADR 2000
Местоположение: София

Мнениеот Taffy » Нед 01 окт 2006 16:46


Това което написа Serg71 е и моето мение. Въпросният донапрен на клапите които регулират притока на въздух в различните посоки и тази клапа, която пуска топло/студено би трябвало да се е разпаднал. Тази седмица ми предстои именно такова разглабяне с цел облепяне на клапите, защото при затворени клапи, копчетата на 0 пак си вее все едно съм на 1-ца


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 01 окт 2006 19:48


slav написа:Точно това копче на което пише MAX и е до копчето за климатика затваря притока на въздух отвън, но то работи само в комбинация със включен климатик.

при мен си работи дори и да не е пуснат климатика, щом го натисна и се чива как затваря клапите. сега в постудените дни като го пусна и още при студена кола започва да духа топло, защото ми върти само въздуха в купето.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 01 окт 2006 19:52


handycam написа:
slav написа:Точно това копче на което пише MAX и е до копчето за климатика затваря притока на въздух отвън, но то работи само в комбинация със включен климатик.

при мен си работи дори и да не е пуснат климатика, щом го натисна и се чива как затваря клапите. сега в постудените дни като го пусна и още при студена кола започва да духа топло, защото ми върти само въздуха в купето.

еееее че на теб въздуха в купето с какво ти се затопля че да духа топло.....да не си включил некой калорифер mhihi


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 01 окт 2006 19:56


не бе попръдвам си и готово. а сега сериозно имам предвит че загрява много по бързо въздуха в купето отколкото когато влиза въздух отвън.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 01 окт 2006 19:59


да, ако освобождаваш напрежението може и да стане теоритично, но съм сигурен че ако колата се движи, ще загрее по-бързо отколкото въздуха в копето.
ама айде стига спам ;)


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 01 окт 2006 20:15


последен спам: а кой е казал че колата не се движи през това време, просто когато въздуха навън е примерно 5 градуса и колата не е напълно загряла, ако въртиш един и същи въздух в купето който след всяко минаване през радиатора на парното си повишава температурата и го сравниш с постоянно влизане на въздух с температура от 5 градуса кой ще загрее по-бързо купето (не колата). :lol:


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 01 окт 2006 20:18


за кой радиатор говориш?
а ако просто въздуха не се върти,няма ли да се загрее по-бързо ;)


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Нед 01 окт 2006 21:09


Колега handycam не знам как е при теб но при мен като натисна МАХ и климатика си тръгва с него, без преди това да съм натискал NORM, което ще рече че климатика е свързан и към него. Освен това когато е по хладно и пуснеш климатика, а завъртиш копчето за температурата на червеното естествено че ще ти духа топло щото си му задал да ти вкарва горещия въздух.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 01 окт 2006 21:20


значи аз нямам копче max, имам отделно кпче за климатика и едно с една стрелка кято показва въртенето на въздуха (при пускането на това копче не ми пуска климатика а само затваря клапата и не пуска въздух отвън), второ не си пускам климатика когато ми е студено защото не съм олигофрен.
Ludia, мен ме интересува да ми загрее въздуха в купето т.е. на мен да ми е топло а кога ще загрее колата не ме интересува толкова. или вие не можете да ме разберете или аз нещо не съм вред. :lol: :lol:


Потребителски аватар
passat 1.8 adz
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 23 апр 2006 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passat 1.8 adz » Пон 02 окт 2006 15:12


Днес отворих кората под десния airbeg и разгледах отдолу. Видях, че клапа определено има и ако се тя затвори въздухът ще започне да се върти в купето. При мен е отворена и нищо не я кара да се затвори (дори сила :D ). Стана ми ясно, че се затваря по електрически път и започнах да търся. Не стигнах до моторче или нещо такова - изглежда е доста навътре, но намерих кабела. Значи от копчето за циркулация на въздуха вътре в купето (при мен е завъртяна стрелка) има един зелено-бял кабел, водещ до букса в лявата част на пространството под свалената от мен кора и от там се изкачва някъде високо нагоре към средата на таблото. Там го изгубих - не стигам :D . Някой да знае натам какво се случва и къде е моторчето (ако има такова)?


Изображение


В процеса на работа имах неблагоразумието да разкача буксата и на airbeg-а и сега ми свети лампата :oops: . Супер тъпо! Трябва да ходя и да дам поне 10 лева за диагностика и гасене. Някой да знае подходящ сервиз за по-малко пари :oops: :?:


Потребителски аватар
GRiND BaSTaRD
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
Автомобил: VW Golf Mk5 2006
Двигател: BSE 1.6 75 kW
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот GRiND BaSTaRD » Пон 02 окт 2006 16:16


passat 1.8 adz написа:Колега GRiND BaSTaRD, ще споделиш ли опита после.

Днес погледнах какво става под филтъра на климатика (откъм двигателя) при пуснат/спрян климатик. Това, което установих е, че независимо какви копчета или врътки манипулирам вътре, отвън през въздуховода ВИНАГИ се вижда перката на климатика, т.е. никога не се затваря клапата за притока на въздух отвън. На дъното на въздуховода се вижда пластмаса, облечена с дунапрен, която вероятно е клапата, но тя не се помръдва с копчето или с врътки. Четох някъде, че тя би трябвало на колите с климатик да се затвори про положение "0" на врътката, но при мен не се затваря. Пробвах да я побутна с ръка :oops: , но запецва и не иска да се затвори (ако въобще това е идеята :) ). Вижда ми се очевидно, че нещо е прецакано, не може да не се спира притока отвън по никакъв начин, но не знам какво да погледна. ПОМАГАЙТЕ :!: :?:

Колега Ico74 - при мен отдясно има Airbag и няма жабка :D . Имаш ли идея къде да разглобявам, от долу ще се види ли нещо?


Колега passat 1.8 adz, при мен е абсолютно същата ситуация - нямам жабка, а просто малка ниша и над нея е еърбега. Виждам, че вече си разглобявал тази пластмаса под еърбега и май не е имало кой знае какъв резултат. Ако наистиан някой знае къде точно се намира това моторче което затваря клапата, нека да каже, че така това махане на тая пластмаса и ровичкане по кабели и жила май няма смисъл. :dontknow:


Потребителски аватар
GRiND BaSTaRD
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
Автомобил: VW Golf Mk5 2006
Двигател: BSE 1.6 75 kW
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот GRiND BaSTaRD » Пон 02 окт 2006 16:29


slav написа:Точно това копче на което пише MAX и е до копчето за климатика затваря притока на въздух отвън, но то работи само в комбинация със включен климатик. Между другото не знам дали причината за свободното нахлуване на външен въздух не е в липсата на филтри на купето на някои от моделите какънто е и моя, защото филтъра все пак има определена плътност и задържа свободното движение на насрещния въздух, а при тези без - няма какво да го задържи. Аз лично карам и служебна Брава която е със поленов филтър и в тая кола посмъртно не влиза външен въздух ако не работи вентилатора на някоя от степените. Това обаче и то е много кофти щото практически тя се движи непрекъснато със пуснат вентилатор иначе кой иска да диша само въздух от купето. Така че лично мен не ме дразни това даже ми е по хубаво така - вентилатор определено включвам само в града. А между другото в книжката за колата така е и написано - при навлизане в тунели или в места със замърсен въздух да се натиска MAX, което според мен означава че си е направено да си влиза свободно въздух отвън - специално поне за моделите с фабричен климатик.


Колега Slav, при мен е точно такова положението - като е натиснат бутона "Max", климатика се включва и върти въздуха само в купето. Но при изключен климатик и т.н. затворени клапи и ключ на вентилатора в положение "0" пак си духа неприятно отдолу и през отворите до предното стъкло.

Taffy написа:Това което написа Serg71 е и моето мение. Въпросният донапрен на клапите които регулират притока на въздух в различните посоки и тази клапа, която пуска топло/студено би трябвало да се е разпаднал. Тази седмица ми предстои именно такова разглабяне с цел облепяне на клапите, защото при затворени клапи, копчетата на 0 пак си вее все едно съм на 1-ца


Ето за това явно става въпрос, колега Taffy! Предполагам, че и при останалите, писали по темета, проблема идва от уплътненията на клапите. Ако не ти е проблем, моля качи тук снимки като разглобяваш тия клапи, та да видим и ние точно къде се намират и къде да търсим проблема.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта