Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3

Мнениеот andro_ » Пет 12 авг 2011 9:44


Имат си съпротивления. Откъм лулите са по 5 кОм, от другия край са по 1 кОм. Даже съм ги мерил един по един за съпротивление - показват малко над 6 кОм общо съпротивление. Централният кабел е с 2 кОм съпротивление (защото е с по 1 кОм от двата му края).
Ще видим. Ще махна кабелите на алтернатора за малко и то ще си покаже дали е от тях.
Като си правех опитите пробвах да махна RCA-тата от източника, окъсих им бронята и "вътрешния" кабел, запалих - никакъв шум.
Значи това виене идва от cd-то. Въпросът е откъде влиза там? Cd-то е Pioneer (5 волтови изходи), не са му изгорели бушоните на rca-тата, мерих съпротивлението между корпуса и rca масата - 0. Все пак пробвах да свържа масата на чинчовете с корпуса на плеъра - пак има виене. Бях свързал и корпуса на плеъра с корпус на усилвателя - пак виене. RCA-тата и захранващия кабел не са заедно, а в различни прагове.
Бях захранил само за пробата cd-то директно от акумулатора с отделен кабел 2х2,5 квадрата - пак виене.
Попитах за кондензатор на алтернатора, защото монтажник на кар-аудио ми каза, че е имал такъв случай и то заради въпросния кондензатор, само че на друга марка автомобил.
Никакви проблеми с шум нямам, когато използвам вградения усилвател на радиото. Проблемите са ми само при използване на сигнални кабели...
Ще пробвам да използвам пасивните филтри на говорителите, ей така само за пробата. Преди само с пасивни филтри съм инсталирал и никога не съм проблем с шумове, при тази кола, с изключение на един път, когато използвах много лош сигнален кабел.
Мислейки досигам до извода, че виновници са високоволтовите кабели. Конструкцията на колектора на алтернатора не предразполага към шум (уж, или поне така мисля). Високочестотни импулси си проникват в захранването на цялата кола и в резултат аз си страдам mhihi mhihi mhihi.

Темата май вече е готова за местене в аудио раздела.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3

Мнениеот pas1.8mi » Пет 12 авг 2011 14:03


Колега,както писах по-горе,и аз имах същия проблем!При запален двигател и откачени чинчове брум няма,а с включени чинчове има!Набедих плеъра,след това сигналните кабели(чинчовете)!Нямаха проблем!Отворих стъпалото и оправих проблема(спукани спойки на масите)!Отвори стъпалото ,работа за 10 мин е все пак!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3

Мнениеот andro_ » Съб 13 авг 2011 20:12


Развитие от днес - махнах кабелите на алтенатора, запалих и всички шумове изчезнаха. Следователно високоволтовите кабели нямат нищо общо. Какво може да му се случило на алтернатора, та прави магарии? Свалих реле-регулатора с четките - добре си е (сменях го преди известно време). Почнах да му свалям другата плочка - тази, на която са изводите за кабела за зареждане и възбуждане на генератора, но нещо се позапъна и се отказах. Трябва да се свали алтернатора, за да видя какво точно я държи.
Имах уговорка с майстор по стартери и алтернатори, но не успях да отида, защото работих и днес :evil: .
За съжаление нямах време да погледна и масата на чинчовете при усилвателя...Утре.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3

Мнениеот lent » Съб 13 авг 2011 21:34


Възможно е четките да преискряват в медните пръстени на ротора(веригата на възбудителния ток).това става когато самите пръстени не са много гладки,а набраздени.Затова огледай как са четките и медните пръстени!

Успех!


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3

Мнениеот andro_ » Нед 14 авг 2011 12:44


То на тия години няма как да са гладки пръстените на колектора...
Днес го свалих алтернатора, видях, че диодният блок се сваля само с разпояване...не ми се занимаваше. Премерих си диодите с мултицета - уж са ОК, но това не пречи на някой от тях да е "тръгнал". Зарежда нормално - 14.35V. Сложих нови четки на реле-регулатора (на старият, оригинален реле-регулатор, иначе бях слагал нов, на Cargo). Пръстените на колектора са поизядени от годините, почистих ги с малко водна шкурка.
В крайна сметка си намалих малко гейна на високите честоти. Понамаляха смущенията, засега ще търпя.
Ще търся 120А алтернатор от дизел (AFN). Ако намеря - хубаво, ако ли не - ще направя една по-подробна профилактика на моя си генератор (имам предвид нови пръстени на колектора, лагерите са му здрави).
Пробвах си системата, използвайки пасивни филтри - шумът изчезна почти напълно.
Но аз си предпочитам активните кросове.
Проверих си усилвателя. Добре си е.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта