На газ или нафта?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tisho_psg » Пон 15 авг 2011 12:51


djshomi написа:Никои не споменава факта че дизелите са мин на по мин 300000 км, , че кат ти се скапе турбото ново е 1500 лв , кат ти замине онзи хубав клапан е 200 лв , има един хубав денферен съединител дет и тои е 1000 лв .Но срешнах защо хората в тази тема защитават печките защото взимат горивото или от резервоара на камиона които карат или я копуват с туби .Е какво му е евтиното ако е нов а не гробница от италия сигорно е така и има смисъл.
Човека пита кое е по евтино .Казвам моя разход от преди две седмици до морето
Средно 7,6 газ Х 1,22=9,30 средна скорост 110 като е имало на долу и на горе разбирасе пълен багажник и кола 3 човека. , дизел 4,5 х 2,42=10,80 в наи добрия случай. В града 10Х1,22=12,20 дизел 6Х2,42 = 14,50.
Та това е моя пример от към сметки ти си решаваш.

Защо плашите гаргите с това турбо? Ако караш турбо бензин и се скапе турбото да не струва 5лв или ги раздават без пари,понеже е бензинов?
баща ми си кара над 10г. дизела и освен пари за нафта,масло и филтри за друго по мотора не е давал. Клапан,турбо,денферен...хиляди левове...е не са сменяни,и това не е някакво изключение.
Последно-и аз купувам бензина с туби,това какво означава?




Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: На газ или нафта?

Мнениеот djshomi » Пон 15 авг 2011 12:59


Човека пита за голф 3 .На голф 3 турбо от завода на бензин няма.Ми това им е болката от четенето в този форум.Е са сигорно ще ме обедиш че италянеца или българина като е ръчкал колата после е спрял не я е изгасил ведна за да охлади турбинката, преди да ни я продаде е сменил съединителя и я е обслужил от към двигател.За 300 000 които я е карал.
Да от към вървене вървят но човека гони тънко придвижване нали така е зададен въпроса .Никои не обеждавам сметки газ нафта сами говорят без да слагаме по скъпата дизелова кола и по скъпата подръжка.
Аз сипвам на бензиностанция.И бензина даже.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 15 авг 2011 13:07


djshomi написа:Никои не споменава факта че дизелите са мин на по мин 300000 км, , че кат ти се скапе турбото ново е 1500 лв , кат ти замине онзи хубав клапан е 200 лв , има един хубав денферен съединител дет и тои е 1000 лв .Но срешнах защо хората в тази тема защитават печките защото взимат горивото или от резервоара на камиона които карат или я копуват с туби .Е какво му е евтиното ако е нов а не гробница от италия сигорно е така и има смисъл.

Да дизелите са на 300к ,а бензините на 50к :lol: .Отодавна колега мина тва време дето дизела е бавна пушеща кола за милиони километри.Дизелите се карат толкова километри колкото и бензиновите 1,8 2,0 и 2,3 мотори - демек повечко от 1,4 които е градски.Турбото ново е 1200 лева ма пусни една тема да видиш колко човека са си купили ново турбо(има си ремонтни комплекти,морги.....) - пък бензиновите скапват турбото доста по-лесно защото пукат топлия охлюв ма тва е дълга тема дет няма да я схванеш.Иначе що не споменеш за готината дроселова клапа с прецакващ се потенциометър за 600 лева,вечно умиращите бубини по 100 лева парчето,комплектче свещички 100+ ,дебитмоерчета разни дето на дизел са 120 на бензина са 280 кинта,ламбда сондички за 200+ лева оригиналната ,проблеми с запалване,с празен ход,с горивовъздушно отношение.............Ааааа демпферния маховик - ми те бензинките след 2000 и някоя и те са същия ташак с демпферен ,а 1.8Т си е от началото така заради въртящия момент.На новите бензинки обслужването също е неприятно щото като на дизела се смянт водни помпи и успокоители и разликата става 100-200 лева което е смешно да ти е критерии за избор.
P.S.Пак пиша всичко тва го казвам на опит понеже карам и бензин и дизел и разбирам и си обслужвам моите коли(в момента личната ми е бензинова).Повечето хора дето пишат тука първо не си познават кво има в колата и второ не се карали изобщо другия тип мотор съответно бензин ,или дизел.


ivan topalov
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 12 яну 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: На газ или нафта?

Мнениеот ivan topalov » Пон 15 авг 2011 13:09


На мен ли ми се се струва или е така,хората който плюят "печките" никога не са имали или карали такава кола,а мнението им се обосновава от прочетеното във форума?
Колегата трябва според мен сам да реши и да си сметне кое му е по удачно-
дали да си вземе дизелова кола на "300 000"км и да и направи ремонт на всичко
или да си вземе бензинка с газ на "30 000"км и да не пипа нищо.голяма работа ако е думнал дебитомера,или се е запушила дюзата,какво пък е един реглаж на изпарителя.
Няма да споменавам и огромният багажник на голф-а :)
пс. лично мнение не искам да се заяждам с никой,както са казали хората "въпрос на вкус казало кучето и си облизало г..а"


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 15 авг 2011 13:09


djshomi написа:Човека пита за голф 3 .На голф 3 турбо от завода на бензин няма.

Ми то на Г3 няма и ТДИ с проемнлива геометрия (освен редкия АФН) дето да прави проблеми със замърсяване,клапани и т.н.На 1З да купиш нова турбина тряя си ебати акръка и спал на силно течение.Няма демпферен маховик-които споменаваш ,а електрониката е колкото да се вика че има такава.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 15 авг 2011 13:10


ivan topalov написа:На мен ли ми се се струва или е така,хората който плюят "печките" никога не са имали или карали такава кола

Не ти се струва а е така.Всъщност карали са ма ено кръгче до 100ина километра с на приятел колата ,или пък са имали предкамерен дизел на някоя псевдомарка ,а не ТДИ :)


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4710
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tdi fen » Пон 15 авг 2011 13:12


+1 за нафта тди е доста по еластичен при ускорение в града в литри гори наполовина на бензиновата или газова турбото при правилна експлоатация ресурсът му е по-голям от този на двигателя ако се счупи ремонтът му не е толкова скъп горе долу стъпва на цената на газовата при бензиновата и пак нищо не губиш

п.п и не караш бомба на колела :D

Последна промяна от tdi fen на Пон 15 авг 2011 13:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот parno » Пон 15 авг 2011 13:12


ако трябва да сравнявам моето венто на газ с голф 3 дизел :arrow:
по-новите дизели може и да са тихи в купето ама голф 3 примерно си е голямо тракало,
къде къде предпочитам тихото си венто на газ
за динамика голфа бие вентото при всички положения
разхода извънграда при 1.8 моно с газ и 1.9 дизел в пари е горе долу един и същ при еднаква скорост
ако вентото дава 8/100 газ Бургас-Стара Загора печката сигурно ще даде 4/100 в най-добрия случай
в града дизела като че ли е по-икономичен
моята на газ излиза че гори около 15-16/100
дизела като влезе за ремъци и ролки ти излиза отзад
кола с газова не знам какво толкова има да й се сменя
въздушен филтър,капачка и палец по-често - пак по-малко е като пари от подръжка на дизел


ivan topalov
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 12 яну 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: На газ или нафта?

Мнениеот ivan topalov » Пон 15 авг 2011 13:18


parno написа:ако трябва да сравнявам моето венто на газ с голф 3 дизел :arrow:
по-новите дизели може и да са тихи в купето ама голф 3 примерно си е голямо тракало,
къде къде предпочитам тихото си венто на газ
за динамика голфа бие вентото при всички положения
разхода извънграда при 1.8 моно с газ и 1.9 дизел в пари е горе долу един и същ при еднаква скорост
ако вентото дава 8/100 газ Бургас-Стара Загора печката сигурно ще даде 4/100 в най-добрия случай
в града дизела като че ли е по-икономичен
моята на газ излиза че гори около 15-16/100
дизела като влезе за ремъци и ролки ти излиза отзад
кола с газова не знам какво толкова има да й се сменя
въздушен филтър,капачка и палец по-често - пак по-малко е като пари от подръжка на дизел



стига бе човек каква еднаква скорост,аз на магистралата под 130 не слизам и разхода ми е около 5,с газ знаеш ли кога на 130 ще ти даде 8...никога.
и не разбирам какво толкова си се наплашил от този тракащ мотор,изобщо не е вярно.
а за подръжката,я ми сметни само кабелите,свещи,реглажа на газовата и прегледа и?
ами като се запуши дюзичката?ако пък е пълна ижекция?там са 4 дюзи+дебитомер.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tisho_psg » Пон 15 авг 2011 13:21


djshomi написа:Човека пита за голф 3 .На голф 3 турбо от завода на бензин няма.Ми това им е болката от четенето в този форум.Е са сигорно ще ме обедиш че италянеца или българина като е ръчкал колата после е спрял не я е изгасил ведна за да охлади турбинката, преди да ни я продаде е сменил съединителя и я е обслужил от към двигател.За 300 000 които я е карал.
Да от към вървене вървят но човека гони тънко придвижване нали така е зададен въпроса .Никои не обеждавам сметки газ нафта сами говорят без да слагаме по скъпата дизелова кола и по скъпата подръжка.
Аз сипвам на бензиностанция.И бензина даже.


Колега,той пита за бензин и дизел.Аз продължавам да се чудя,защо така поставяш въпроса.Казваш неща който важат за дизел,но и за бензин! Все едно аз да кажа-не купувай бензин,защото след време ще трябва да му смениш и гумите.
Има дизел с турбо и без турбо.
Има бензин с турбо и без турбо.
И в двата случай може да се счупи.Зависи от подръжката. Защо да не си купи нафта без турбо? Карал съм не малко Турбо дизели и до сега не съм срещал проблем с турбото.Имах служебна турбо бензинова кола.В момента турбото не работи.Ако следвам твоя пример трабва да напиша-не си купувайте бензинови коли,скъпо им е турбото! Също съединителя на бензинова кола се скапва и може да я купи със заминал съединител.Това пак не е причина да се избягва дизела.
За мен дизелите имат по-голям ресурс на каране.
И пак не разбирам това за тубите. Всеки гледа да зареди-как от къде са неща който не виждам да имат общо с типа двигател.
Не се заяждам,просто гледам обективно на нещата и говоря от опита си.
Ти колко дизела си карал и на колко им се е счупило турбото?


ivan topalov
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 12 яну 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: На газ или нафта?

Мнениеот ivan topalov » Пон 15 авг 2011 13:23


tisho_psg написа:
djshomi написа:Човека пита за голф 3 .На голф 3 турбо от завода на бензин няма.Ми това им е болката от четенето в този форум.Е са сигорно ще ме обедиш че италянеца или българина като е ръчкал колата после е спрял не я е изгасил ведна за да охлади турбинката, преди да ни я продаде е сменил съединителя и я е обслужил от към двигател.За 300 000 които я е карал.
Да от към вървене вървят но човека гони тънко придвижване нали така е зададен въпроса .Никои не обеждавам сметки газ нафта сами говорят без да слагаме по скъпата дизелова кола и по скъпата подръжка.
Аз сипвам на бензиностанция.И бензина даже.


Колега,той пита за бензин и дизел.Аз продължавам да се чудя,защо така поставяш въпроса.Казваш неща който важат за дизел,но и за бензин! Все едно аз да кажа-не купувай бензин,защото след време ще трябва да му смениш и гумите.
Има дизел с турбо и без турбо.
Има бензин с турбо и без турбо.
И в двата случай може да се счупи.Зависи от подръжката. Защо да не си купи нафта без турбо? Карал съм не малко Турбо дизели и до сега не съм срещал проблем с турбото.Имах служебна турбо бензинова кола.В момента турбото не работи.Ако следвам твоя пример трабва да напиша-не си купувайте бензинови коли,скъпо им е турбото! Също съединителя на бензинова кола се скапва и може да я купи със заминал съединител.Това пак не е причина да се избягва дизела.
За мен дизелите имат по-голям ресурс на каране.
И пак не разбирам това за тубите. Всеки гледа да зареди-как от къде са неща който не виждам да имат общо с типа двигател.
Не се заяждам,просто гледам обективно на нещата и говоря от опита си.
Ти колко дизела си карал и на колко им се е счупило турбото?




0 :D


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот mupk0 » Пон 15 авг 2011 13:23


Обаче като гледам темата все още "дизелджийте" са във филма,че да караш на нафта от БЕНЗИНОСТАНЦИЯ(изключваме на черно,защото не всеки има възможност) е по-евтино от това на газ.Какво толкова сменяте не мога да ви разбера.На мене кабели/палец/капачка и свещи ми легнаха около 200лв,маркови работи(кабелите бяха БГ) и съм го направил преди 30 000км.Друго нищо не се е чупило.Когато ми кажеш,че един дизел ще мине 30 000км,без и той да направи разход от 200тина лв, може да дойдеш да ми се обадиш.Всяка кола си има постоянна поддръжка.Факт е ,че карането на газ е по-мързеливо и по-скучно,но си е доказано по-евтино.Като ви гледам не всеки ден минавате по 1000км извън града,че наистина да има файда от дизел.


Потребителски аватар
BuRnInGSouL
Мнения: 273
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Belovo

Re: На газ или нафта?

Мнениеот BuRnInGSouL » Пон 15 авг 2011 13:26


Имах голф 3 1.9ТД (предкамерен !) карах го близо 8 години и с Турбото никакви проблеми не е имало НИТО 1 ПЪТ !! А колата си рестартира сама километража 300 хиляди км... За какви турбини говорите и на 3ките съединителя не е демпферен.


ivan topalov
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 12 яну 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: На газ или нафта?

Мнениеот ivan topalov » Пон 15 авг 2011 13:26


"Факт е ,че карането на газ е по-мързеливо и по-скучно"
на мен този факт ми беше предостатъчен :)

аз предлагам да се разделим на 2 групи -"печкари" и "гъзАРИ" и да си направим един кютек и така да помогнем на колегата в избора :D


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tisho_psg » Пон 15 авг 2011 13:34


mupk0 написа:Като ви гледам не всеки ден минавате по 1000км извън града,че наистина да има файда от дизел.

И като ме гледаш,аз днес колко км. изминах?
И нека сам да си правя сметката с кое ми е по-изгодно,едва ли ти ще ми я направиш по-точно.
П.С. Сега съм на бензин (не газ),но следващата ми кола най-вероятно ще върви на нафтени изпарения mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта