голф 1.4 - Проблем с температурата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 1:48


Много бързо отписахте термостата :beat_butt2 и никой не спомена за долния маркуч :roll:
Запали колата на място и докато чакаш да загрее непрекъснато пипай долния маркуч и проверявай температурата на таблото. Долния маркуч трябва да остане леденостуден докато термостата не започне да отваря, а това трябва да стане при около 90 градуса.
Ако долния маркуч наистина започне да загрява при 90градуса свали датчика за перката от радиатора, свържи го с мултицет и го пусни в тенджера с вода на котлона, сондата на новия термометър и тя в тенджерата. Трябва да включи първата степен при 95градуса, ако водата заври, а датчика още не е включил значи е за боклука.
Датчика и той ли е нов или си го свалил от стария радиатор?




Потребителски аватар
Golf_GL_momo
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Golf_GL_momo » Нед 26 фев 2012 8:28


Значи проблема с перката го забелязах на място и няма как иначе в движение защото ще си е самоубийство докато карам да отворя капака и да гледам дали се включва перката :lol: така на 110 градуса се включва перката за 30 сек. и изгасва после пак така и пак и общо взето седи на 100-110 термостата потретвам сменен е чисто нов,бред ню :lol: голфа е 1.4 ми


Потребителски аватар
Golf_GL_momo
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Golf_GL_momo » Нед 26 фев 2012 8:33


датчика го свалих от стария радиатор но преди не го е правил този проблем въпреки че за всичко си има първи път :lol: термостата е добре защото колега до 90 градуса е студен после почва да се затопля :) искам да питам ако датчика е за смяна проблем ли ще е ако си направя ключ от таблото където да си я включвам по мое желание? защото точно сега не ми се дават 20 лева


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот muns61 » Нед 26 фев 2012 8:37


Смени датчика.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Iezekil » Нед 26 фев 2012 9:31


Мои уважаеми колеги,и двамата ви уважавам за това да помислим малко преди да набеждаваме датчика.Да си представим термостат,който е добре по логиката на пипане на долен маркуч.Добре е щото не отваря по рано от 90 градуса?Ами ако отваря на 100?Какво общо има перката?Датчика на перката е на радиатора,за да се включи тя трябва да е отворен големия кръг.И така,отваря термостата на 100 градуса примерно,перката веднага се включва но термостата вследствие на охлаждането с 1-2 градуса затваря.Перката се изключва.Следващо отваряне105 градуса/примерно/.Да подчертая,че на изправнен автомобил особено сега при тези температури е възможно перка въобще да не се включва,тя е крайна превантивна мярка.Охладителната система е устроена така,че да се охлажда от самосебе си.Моята перка я чувам само лятно време в градско,когато наистина няма охлаждане на автомобила.В движение е абсурд да се включи.На този голф термостата почва да отваря на 85 градуса,на 95 трява да е напълно отворил.
Подвеждайки колегата така рискуваме,да си направи копче за принудително включване на перката,което може да доведе до прегряване на автомобила му.Защо?Ами защото ще стигне 110 градуса и човека ще включи копчето и ще чака,ама като не е отворил термостата как аджаба перката ще охлади водата в двигатела?
Това не значи,че отхвърлям напълно вашата теория,но не трябва да се бърза.За това човека да прочете предния ми пост и да направи каквото съм го посъветвал.Ктамен правилно е отбелязал,на тея въпросни 100 градуса дали долния маркуч е топъл,даже горещ?
До тук знаем,че температурата е истиска.Перката се включва,но на аварийна втора степен/може би/.Когато парното е пуснато,колата не загрява толкова....което също е малко странно за бензинова кола...
Нека да проверим първо за пречки за добра циркулация и запушвания.Вече се замислям и за водна помпа наистина като вариант.За целта:
Извади маркучето от разшеритела който си отворил преди това,сложи маркучето отгоре в него ,запали и гледай тече ли антифриз-така ще проверим за запушване и за циркулация
Провери със сигурност на твои 100 градуса как е долния маркуч на радиатора-трябва да е почти толкова топъл колкото горния
Измери пак температурата но не в казанчето,а на някой маркуч външно или най добре да намериш начин да го пъхнеш някак в питата на радиатора.Възможно е датчика да лъже след 90 градуса,вътре да показва 110 а те да с 95 примерно,трябва да си сигурен.Защото на 110 ти давам гаранция,че ще ти хвърли антифриз от капачката...А с мерене на радиатора ще хванеш също/след като се убедим че датчика за темп. е читав/дали термостата се ебава.Аз лично залагам на него,защото съм участвал в доста теми,в които новия термостат почва да държи 100 градуса.Дори при мен след смяна от 90 минах на 95 твърдо за 1 година.
Хубаво е да се провери и датчика за перката-както те е посъветвал колегата.Възможно е да е издал багажа,но аз смятам че кола която си върти през радиатора свободно,няма как да стигне 110 градуса февруари месец.

пп.Уважаеми колеги визирам Ktamеn и Мuns61,доказани са като технически лица и аз чета на двамата мненията с интерес.За това ги призовавам да мислим,не нещо да се заяждаме или...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 10:12


Golf_GL_momo написа: термостата е добре защото колега до 90 градуса е студен после почва да се затопля :)

Ако колегата не лъже значи термостата си работи :roll:
Аз съм карал така с копче за перката, ама се случва да забравиш да я включиш, много е ненадеждно и може да стане фал.
Първо си провери датчика в тенджера, за това поне не трябва да се дават никакви пари, дори да нямаш термометър, ако датчика изобщо се включи във вода на котлона значи включва при по-малко от 100градуса защото водата е невъзможно да се загрее до по-висока температура без да е под налягане. Като не ти се дават 20лв виж обявите за части втора употреба, аз им имам повече доверие отколкото на новите ментета по магазините. Май и аз трябва да имам такъв датчик, но не знам дали ще го намеря, а и ще бъда в София чак на 8ми март.
Провери датчика на котлона и ако не е наред си вземи друг втора употреба за 5лв. Независмо нов или стар си купиш преди да го монтираш го пробвай в тенджерата :wink:
Много е вероятно стария радиатор да е протекъл защото датчика не е включил перката навреме :!:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Iezekil » Нед 26 фев 2012 20:04


това което казва колегата го провери разбира се.Но да напомня,перката е с 3 кабела защото аварийната втора степен е по-бърза.Колегата да направи диагностика коя степен му се включва.Ако е 2 значи датчика се е скапал или кабела ти е скъсан,или пък бушон.И колега,никой не спори,че термостата отваря рано,маркуча е студен то ясно.Проблема е да не отваря късно.В смисъл колегата да даде още тестове и инфо.Той може да почва да стопля на 90 както пише той,но това не значи че отваря напълно.Прощавайте,че съм се запънал с термостата,но няма как за мен в това зимно време да вдигне 110 градуса ако си циркулира всичко нормално и само перката не работи.Всъщност има и се нарича водна помпа.Вече писах,че има вариант да е от нея.
На този етап чакаме инфо от автора за тестовете които му възложихме.
batko_miro написа:Казваш, че перката се пуска на 100-110 градуса, това е нормално, Но върти само 30 сек, какво се случва след това? Има ли газова уредба? В движение ли ги прави всичките тия неща? Не скривай подробности mhihi

кое му е нормалното,перката включва между 93-97 градуса и изключвана на 91.Върти 30 секунди щото охлажда водата в радиатора и изключва.За мен няма циркулация въпроса е от какво


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот anonym0us » Нед 26 фев 2012 20:17


На Голф 1.4 АБД по каталог (Оригинален термостат) Отваря на 87 градуса! Да кажем на 90! И ако таблото не отчита правилно, дори с милиметър да кривне стрелката отива на 100 градуса! На мен в Жегите ми се е случвало перката да върти и на дълъг път при 80 км/ч на Голф 1.4 абд и при мен показва лятото преди 110 градуса, спирал съм, но перката върти поне 2 мин. И двете степени си работят! Направих така с мост 2-ра степен да се пуска на мястото на 1-ва! Което нямаше голям ефект на таблото пак си показваше че пуска перката преди 110градуса! И засега така я карам колата, в градски условия, а аудито си стои постоянно на 90 градуса! Според мен колегата има проблем с таблото, защото ако реално колата държи 110 градуса, то направо за 10 секунди ще изхвърли цялата течност и ще прегрее колата! Но неможе всичко да работи и да кажеш че таблото показва правилно!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 20:26


Iezekil написа:Прощавайте,че съм се запънал с термостата,но няма как за мен в това зимно време да вдигне 110 градуса ако си циркулира всичко нормално и само перката не работи.

В софийските задръствания с изключено парно ще вдигне и по-висока температура без вентилатор. За първите 10 години след като взех книжка вентилатора на ладата се е включвал общо 5 пъти. Като започнах да карам в София взе да се включва на всеки светофар, независмо от сезона.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот muns61 » Нед 26 фев 2012 20:29


Много писаници...
Свали буксата от датчика и с кабелче пробвай двете скорости на вентилатора. Ако работят, смени датчика.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Iezekil » Пон 27 фев 2012 0:46


датчика за таблото има предвид явно...


Потребителски аватар
Golf_GL_momo
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Golf_GL_momo » Нед 28 окт 2012 7:25


няма газова да в движение бързо загрява преди време когато бяха горещините стигаше до 110 и почваше да мига лампа за маслото и да пищи


Потребителски аватар
Golf_GL_momo
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Golf_GL_momo » Нед 28 окт 2012 7:30


колегата anonym0us може да е прав ако са реални тия 110 градуса още преди 8 месеца щях да съм гръмнал.Дали таблото ме лъже или във волфсбург така правят колите да издържат на всякакво натоварване love.vw


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Iezekil » Нед 28 окт 2012 10:18


нали за това беше теста с термометъра,за да видиш лъже ли таблото.За толкова месеци провери ли си циркулацията/водна помпа/ и датчика?Щото щом се е включвала и алармата за прегряване,няма да е от таблото...провери тънкото маркучле дали върти водата за 10ти път ти казвам и дали ти се включва вентилатора когато трябва.


Потребителски аватар
Golf_GL_momo
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 1.4 - Проблем с температурата

Мнениеот Golf_GL_momo » Вто 30 окт 2012 8:00


така маркучето не съм го видял ще го махна ако е запушено ще го почистя. но вчера на дъждът забелязах когато отворих капака във горната част на радиатора излизаше пара предполагам от дъждът но като се наведох и погледнах че там от където излиза пара имаше образувано място където е сухо а останалата част от радиатора мокро.надявам се да не е спукан защото е чисто нов и ще полудея



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 152 госта