



Проблем с Антифриза
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Колеги, не се хвърляйте веднага в дълбокото! Да е пробив в гарнитура на главата- това е малко вероятно,ако не е прегрявана.По-скоро проблема е в пластмасовите щтуцери,някои съединения имат уплътнителен О-пръстен,задължително се сменя!Моят съвет е:стискаш маркучите и гледаш дали отнякъде не джвърка.Особено-около термостата-там е пипано последно.За обезвъздушаването-колата на равно,сипваш антифриз ,едновременно мачкаш долния маркуч от радиатора докато усетиш че има вода в него, до ниво макс.Успех 

- Miteto
- Мнения: 309
- Регистриран на: Нед 09 юли 2006 20:07
- Автомобил: Фейтън
- Двигател:
- Местоположение: София
radotom написа:Точно и аз това щях да напиша...
Проблемното място ще е бялата (светло-сивата) свещ. Дето седи като измита. То всъщност е без 'като', тя наистина просто се измива.
Аз обаче продължавам да си мисля, че ще е някой от щуцерите или маркучите към тях и то в близост до мотора.
Това, че не се вижда не е гаранция. Направи си експеримент и ще видиш: На загрелия мотор капни няколко капки водичка и ще видиш, че те ще се изпарят на пактика мигновенно. А като си дадеш сметка, че тази, която ти се губи от мотора е вече сгорещена...
И все пак, щом имаш антифриз, а не е само вода, огледай за бели (белезникави) пътечки някъде. Такива следи оставя антифриза.
Огледай да не ти е спукан и разширителния съд.
Бе общо взето, ако не си минал през локва днес, не трябва никъде в моторния отсек да има следа от влага.
Да попитам, ако свещта е бяла, то какво следва от това.
- turbogti
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Колеги, я пак си помислете... аз твърдя, че не бъркам!!! На ГТИ-то махнах супер бели свещи, но с голямо износване на електрода (20000+ км). Пазя ги и въпреки, че ще ми е врътка голема - утре мога да ви ги снимам, а приятелчето, дето му църкаше антифризче на първи цилиндър може да потвърди, че свещта му там беше червеникава!!!
Да не се бъркате с цвета на ауспуха а?
Там червеникавото е на добре!!!
Мите, не се коси брат, белата свещ е на супер работеща моторетка.

Да не се бъркате с цвета на ауспуха а?




Мите, не се коси брат, белата свещ е на супер работеща моторетка.

- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
turbogti написа:Колеги, я пак си помислете... аз твърдя, че не бъркам!!! На ГТИ-то махнах супер бели свещи, но с голямо износване на електрода (20000+ км). Пазя ги и въпреки, че ще ми е врътка голема - утре мога да ви ги снимам, а приятелчето, дето му църкаше антифризче на първи цилиндър може да потвърди, че свещта му там беше червеникава!!!![]()
Да не се бъркате с цвета на ауспуха а?![]()
![]()
Там червеникавото е на добре!!!
![]()
Мите, не се коси брат, белата свещ е на супер работеща моторетка.
Черен цвят на електрода на свещта = прекалено богата на гориво смес
Сивобял цвят на електрода на свещта = прекалено бедна на гориво смес
Керемиденочервен цвят на електрода на свещта = нормална смес (добро изгаряне)
Това, че му е пускал на твоя приятел антифриз, не значи, че е имал бедна или богата горивна смес.
Горивната смес при колите, които ние караме се образува от гориво (бензин, дизел, газ) и въздух (смес от азот и кислород).
Хайде да не заблуждаваме хората с грешни съвети.
- turbogti
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Добре бе Вастоп, аз не искам да споря, а споделям някакъв опит. В това, което казваш не става ясно какво предствлява свещта, когато в цилиндъра влиза вода (антифриз)... На моя човек, след като един "майстор" (много съмнително понятие) му шибнал неква добавка за запушване на течове (а той всъщност отишъл за уговорка за смяна на гарнитура на глава) всичко се нормализира и спря да му губи антифриз. Сменихме му свещите (тая първата, червеникавата беше се и пукнала вече) и сега си кара колицата.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Тъй, мисля, че vasstop отговори достатъчно точно и на двата въпроса.
Само да уточня: и аз имах пробив на гарнитура към 1-ви цилиндър и свещта беше по-бледичка като я свалих
Относно ауспуха, ако ти е червеникав, то ще е ръждичка от конденз, а ако е бял, значи, че много ти 'тежи' крачето. Но това и в двата случая едва ли е дефект от аФтомобилЯ!
Остава въпроса обаче на Батко ни! Къде се губи антифриза? Да не го забиваме в дълбокото с теории за издухали гарнитури! При литър антифриз за 20 км в мотора отдавна да е направил воден удар и да е помлял буталата, нищо, че не е дизел и компресията е по-малка.
Бате, ако си намерил нещичко, казвай, че да се не мъчим...
Само да уточня: и аз имах пробив на гарнитура към 1-ви цилиндър и свещта беше по-бледичка като я свалих
Относно ауспуха, ако ти е червеникав, то ще е ръждичка от конденз, а ако е бял, значи, че много ти 'тежи' крачето. Но това и в двата случая едва ли е дефект от аФтомобилЯ!
Остава въпроса обаче на Батко ни! Къде се губи антифриза? Да не го забиваме в дълбокото с теории за издухали гарнитури! При литър антифриз за 20 км в мотора отдавна да е направил воден удар и да е помлял буталата, нищо, че не е дизел и компресията е по-малка.
Бате, ако си намерил нещичко, казвай, че да се не мъчим...
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Айде давайте с идейте. Вчера гледах колата на срещата:
- моторчето е чисто и сухо
- няма видими течове
- няма и невидими течове /тези дето се изпаряват/
- колата няма газ
- около казанчето всичко е ОК /няма следи от течове/
- маркучите са леееееко твърдички
- при запалване на топла кола и форсиране отзад плюе и излиза доста пара /това при около 20 градуса температура на въздуха/
- Баткото и баща му /ако не се бъркам/ казаха, че колата като загрее губи мощност.
Лично за мен все симптоми за духнала гарнитура. Разбрахме се да я видим колата в гаража защото там на полеви условия нямаше какво да се прави, та ще свалям свещи и ще гледаме бутала, ако са измити е ясно положението.
Между другото има един колега който имаше същия проблем, но не искаше да повярва. И така 2 или 3 месеца. Накрая ми докара колата със 6-7 кила маргарин* в картера.
* - масло + вода/антифриз.
- моторчето е чисто и сухо
- няма видими течове
- няма и невидими течове /тези дето се изпаряват/
- колата няма газ
- около казанчето всичко е ОК /няма следи от течове/
- маркучите са леееееко твърдички
- при запалване на топла кола и форсиране отзад плюе и излиза доста пара /това при около 20 градуса температура на въздуха/
- Баткото и баща му /ако не се бъркам/ казаха, че колата като загрее губи мощност.
Лично за мен все симптоми за духнала гарнитура. Разбрахме се да я видим колата в гаража защото там на полеви условия нямаше какво да се прави, та ще свалям свещи и ще гледаме бутала, ако са измити е ясно положението.
Между другото има един колега който имаше същия проблем, но не искаше да повярва. И така 2 или 3 месеца. Накрая ми докара колата със 6-7 кила маргарин* в картера.
* - масло + вода/антифриз.
- baTkoTo
- Мнения: 681
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Всичко е горе долу можeби вярно...Но докато се приберем от срещата голфа започна да чука и да тропа също така почнахме да пушим като на тец кумина и спря да работи... И се наложи да го вкарам в най близкия сервиз ... И не можа да стигне до Никси както бяхме говорили...
След като го излекуваме ще пишем какво точно му е имало...
След като го излекуваме ще пишем какво точно му е имало...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта