


изгарят ми бобините! помощ!
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria
Re: изгарят ми бобините! помощ!
Колега обикновено на Самарите слагат бобини от Голф ,ти защо правиш обратното е много интересно.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: изгарят ми бобините! помощ!
Щото е навита с 'ейииии толкова' дебела жица!
Първо ще изгори колата, след това бобината.
Отделно, че заради по-дебелия проводник бобината успява да осигури по-голяма енергия на искрата.
И накрая да уточня, че говоря не за бобина от Самара, а за Самара.
Не зная дали не се изпраща в Русия за първоначално вграждане в заводите на ВАЗ, но това чудо се произвежда в завод 'Автоелектроника' в Пловдив.
http://www.ael-bg.com/prod_ae_sb.html

Първо ще изгори колата, след това бобината.
Отделно, че заради по-дебелия проводник бобината успява да осигури по-голяма енергия на искрата.
И накрая да уточня, че говоря не за бобина от Самара, а за Самара.

Не зная дали не се изпраща в Русия за първоначално вграждане в заводите на ВАЗ, но това чудо се произвежда в завод 'Автоелектроника' в Пловдив.
http://www.ael-bg.com/prod_ae_sb.html
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria
Re: изгарят ми бобините! помощ!
Проблема при бобините обикновено не е самата бобина а комутатора ,а той е един мощен полеви транзистор ,които в HIUGO е някакво долнопробно менте .Не знам в бобините за които ти пишеш какво е сложено ,може и да е нещо качествено , но със сигурност BERU на TELEFUNKEN е най -доброто за Голфа .А що се касае за дебелината на проводника ,прочети малко повече и ще разбереш ,че силата на искрата зависи от броя на навивките и колкото увеличаваш напрежението необходимото сечение е по малко.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: изгарят ми бобините! помощ!
shishkan написа:...прочети малко повече и ще разбереш ,че силата на искрата зависи от броя на навивките и колкото увеличаваш напрежението необходимото сечение е по малко.
7 години четене + 2 изпита по ТОЕ стигат ли?

Силата на искрата зависи точно от енергията, която се акумулира в бобината.
А тя е пряко зависима от дебелината на проводника (и други неща

Това, за което ти говориш е напрежение на искрата, което, обаче, не можеш да вдигаш неоправдано заради опасността от пробив.
Другото, което съдейки по постинга ти, в който се споменават полеваци

Използвайки по-дебел проводник за бобината илно смъкваш активното съпротивление на намотката.
От там и успяваш да акумулираш по-голяма енергия за единица време

-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria
Re: изгарят ми бобините! помощ!
Повтарям ясно и точно, проблема при бобините с вграден комутатор в 80 -90 процента е комутатора ,или по просто казано платката под самата бобина ,за това в старите TELEFUNKEN дори тази платка се продава като резервна част .Самата бобина рядко създава проблем.
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria
Re: изгарят ми бобините! помощ!
Информацията е повече от достатъчна ,благодаря на колегата.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: изгарят ми бобините! помощ!
shishkan написа:...проблема при бобините с вграден комутатор в 80 -90 процента е комутатора ...
А! Тук вече съм съгласен... донякъде!

Не малък е процента на спуканите бобини. От стареене, от нагряване... от всичко.
Но наистина обиковено умре ли колата от веднъж - това е комутатор.
Комутатора гърми по 3 причини:
- късо в първичната на бобината - съответно много голям ток през транзистора.
- пикове над допустимото в захранването, често заради кофти маса
- прегряване
Тук има 2-3 снимки на моето творение viewtopic.php?f=6&t=213079&p=2615145&hilit=+%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0#p2615145
Погрижил съм се задраво последната причина да се окаже невъзможна

Комутатора, който ползвам, е от Телефункенска бобина, на която ми се беше сцепил корпуса и малко дъждец да капнеше - умирах прав!

А комутатор като резервна част до сега не съм успял да намеря

Имам предвид 3-пинов, вградените. За 7-пиновите е ясно - тях ги има...
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: изгарят ми бобините! помощ!
А комутатор като резервна част до сега не съм успял да намеря 
Имам предвид 3-пинов, вградените. За 7-пиновите е ясно - тях ги има...[/quote]
Как така да няма?Има ги тук в София,40-на лева струват.Ама все немисе дават за да сглобя една резерва,заправил съм си по моя схема...ама вече я правя има-няма 2 години..

Имам предвид 3-пинов, вградените. За 7-пиновите е ясно - тях ги има...[/quote]
Как така да няма?Има ги тук в София,40-на лева струват.Ама все немисе дават за да сглобя една резерва,заправил съм си по моя схема...ама вече я правя има-няма 2 години..

- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: изгарят ми бобините! помощ!
На мен вече 2 бубини ми изгоряха .Едната беше оригиналната с която купих Голфа ,смених я с Телефункен и той изгоря и сега съм с чисто нова уж немска .Обаче вече имам резервна в багажника.Едно аверче си блъсна Сеата и я взех от него.Много е гадно да тръгнеш за имен ден и да стоиш на пътя посред нощите.При мен си го обяснявам ,че всичките са на години и им е дошло времето.Сега да видим тая новата уж немска колко ще искара.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], val4ana и 29 госта