Разход на гориво на Автопилот

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 02 май 2012 11:29


при сравнение между човек , който не мисли докато кара, ами се вози и темпомат, определено човека губи. Но няма сила на света , която да ме убеди, че при разумно каране темпомата, ще харчи по-малко. Защото ти имаш очи и виждаш че има баир и можеш да ускориш преди него, а не когато темпомата усети,че вече мотора ти се тормози да даде газ за да достигне желаната скорост. Същото важи и за автоматичните скоростни кутии. Това са екстри, за хора, чиято роля на автомобила в живота им е да стигнат от точка А до точка Б без да мислят или разбират какво се случва. Способността да използва терена в свой плюс я няма никой темпомат, автоматик, DSG и т.н. просто хората сме доста по-умни ако решим да ползваме мозъците си. Иначе да, темпомата по магистралата с 140км/ч и аз си го пускам, ама не защото харчи по-малко, ами защото си отпускам съзнанието и си слушам музика.




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 11:45


DoH_KuXoT написа:Защото ти имаш очи и виждаш че има баир и можеш да ускориш преди него, а не когато темпомата усети,че вече мотора ти се тормози да даде газ за да достигне желаната скорост.


Haralampi написа:Разходът на енергия за преборване със съпротивлението на въздуха расте на квадрат спрямо скоростта. В следствие от това, участъците, шофирани със скорост над средната водят до по-висок разход на гориво от спестяването в участъците със скорост под средната."


:deal

"Енергия не се губи и не се създава". Превръщането на допълнителна кинетична енергия в потенциална (което е това, което описваш ти) идва за сметка на излишно преодоляване на въздушно съпротивление и то изразено цифрено на квадрат :idea:

Българина все е тарикат, законите на ЕС все ще намери как да метне, но физичните закони дори той не може да заобиколи mhihi

Единственият момент, в който темпомата губи битката за икономия е когато предавката стане неподходяща за съответната скорост спрямо терена :idea: Но това не е нещо, което се случва на право шосе и магистрала, за които именно е предвидена и тази екстра.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот muns61 » Сря 02 май 2012 11:53


DoH_KuXoT написа:при сравнение между човек , който не мисли докато кара, ами се вози и темпомат, определено човека губи. Но няма сила на света , която да ме убеди, че при разумно каране темпомата, ще харчи по-малко. Защото ти имаш очи и виждаш че има баир и можеш да ускориш преди него, а не когато темпомата усети,че вече мотора ти се тормози да даде газ за да достигне желаната скорост. Същото важи и за автоматичните скоростни кутии. Това са екстри, за хора, чиято роля на автомобила в живота им е да стигнат от точка А до точка Б без да мислят или разбират какво се случва. Способността да използва терена в свой плюс я няма никой темпомат, автоматик, DSG и т.н. просто хората сме доста по-умни ако решим да ползваме мозъците си. Иначе да, темпомата по магистралата с 140км/ч и аз си го пускам, ама не защото харчи по-малко, ами защото си отпускам съзнанието и си слушам музика.

Напълно подкрепям!


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот radi_nrj » Сря 02 май 2012 12:58


Top Gear правиха тест на Audi А8 4.0TDI и по време на пътуването Джеръми установи, че успява макар и с малко да намали разхода като изключи темпомата и разчита на десния си крак ;)


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 13:03


radi_nrj написа:Top Gear правиха тест на Audi А8 4.0TDI и по време на пътуването Джеръми установи, че успява макар и с малко да намали разхода като изключи темпомата и разчита на десния си крак ;)


А дали не изкоментира и че все пак и средната му скорост е била малко под зададената преди това на темпомата 8) Гледах го това...


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот pedalchobaba » Сря 02 май 2012 13:12


Може и да не съм прав, но давам пример:
Карам по магистрала Тракия. Набил съм автопилота на 140. Подминавам мотела на Ихтиман и захапвам баира на Траянови врата. Борд компютъра ми показва един сравнително стабилен моментен разход от около 7/100. Стигам тунела и пускам към Калугерово. Бордкомпютъра ми показва нула и само за незначителен момент променя стойностите си, нещо от порядъка на 5/100.
Ако карам ръчно със сигурност на баира ще се изкуша да вдигна повече - и скорост и разход. По надолнището ще изключвам от скорост и тогава моментния разход си е като на празен ход, като не отчитам моментите, в които е нужно да подам газ.
Не знам дали ме разбрахте, но важното е, че се изказах.
Екстрата не е направена за икономия или преразход. Слага се за удобство, когато караш на дълго и по хубави пътища.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 13:23


pedalchobaba написа:Екстрата не е направена за икономия или преразход. Слага се за удобство, когато караш на дълго и по хубави пътища.


С горното съм напълно съгласен. Предназначението на екстрата по дефиниция е "комфорт", а не "икономия".
Аз смело твърдя, че икономия дори и само на теория също съществува, точно заради описаното и в уикипедия (не го бях чел преди да твърдя същото!), но тя е попринцип относително малка и не заслужава внимание.
Дадох пример от моето ежедневие, в което много често до скоро пътувах една и съща отсечка от 120км (без особена денивелация). Разходът с темпомат винаги е бил в най-лошия случай същия като когато карам съвсем спокойно (умишлено твърде спокойно!) без темпомат. Нерядко ообаче съм наблюдавал разлика от 0,1 - 0,3 в полза на темпомата.

Подобни наблюдения споделят и всички в чуждите форуми, които съм линкнал на стр. 1.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 02 май 2012 16:02


Haralampi написа:
DoH_KuXoT написа:Защото ти имаш очи и виждаш че има баир и можеш да ускориш преди него, а не когато темпомата усети,че вече мотора ти се тормози да даде газ за да достигне желаната скорост.


Haralampi написа:Разходът на енергия за преборване със съпротивлението на въздуха расте на квадрат спрямо скоростта. В следствие от това, участъците, шофирани със скорост над средната водят до по-висок разход на гориво от спестяването в участъците със скорост под средната."


:deal

"Енергия не се губи и не се създава". Превръщането на допълнителна кинетична енергия в потенциална (което е това, което описваш ти) идва за сметка на излишно преодоляване на въздушно съпротивление и то изразено цифрено на квадрат :idea:

Българина все е тарикат, законите на ЕС все ще намери как да метне, но физичните закони дори той не може да заобиколи mhihi

Единственият момент, в който темпомата губи битката за икономия е когато предавката стане неподходяща за съответната скорост спрямо терена :idea: Но това не е нещо, което се случва на право шосе и магистрала, за които именно е предвидена и тази екстра.


и все пак ако караш колело и засилиш малко повече от нужното по нанадолнище , което е точно преди баир ще ти е доста по-лесно, дори може да изкачиш баирчето без да въртиш. А това за скоростта вече би дало сериозно отклонение от скоростта с разлики да речен над 50км/ч за което не говорим.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 02 май 2012 16:16


На територията на Република България темпомата вдига разхода (на места малко ,на места мнооого) - много-многократно изпробвано от мен (макар че доста хора са писали подобно нещо във форума) на няколко коли и на различни места.Който темпомата му сваля разхода нещо му куца шофирането.

DoH_KuXoT написа:при сравнение между човек , който не мисли докато кара, ами се вози и темпомат, определено човека губи. Но няма сила на света , която да ме убеди, че при разумно каране темпомата, ще харчи по-малко. Защото ти имаш очи и виждаш че има баир и можеш да ускориш преди него, а не когато темпомата усети,че вече мотора ти се тормози да даде газ за да достигне желаната скорост.

:да: :да: :да: .Не е само до баирите - има завои,трафик,ограничения на скоростта..........Причината е елементрана - компа няма интелект :idea:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 17:47


Rabbit_TDI написа: :да: :да: :да: .Не е само до баирите - има завои,трафик,ограничения на скоростта..........Причината е елементрана - компа няма интелект :idea:


Не му е нужен ако се ползва по предназначение! А явно предназначението на темпомата не е много ясно на много хора...
Но толкова от мен по темата, допринесох с каквото можах, по-мъдрите са го изследвали и спрямо физичните закони, и на практика и са направили някакви заключения, ама Ганьо все знае по-добре и "на законите мамата e*ал е" - всеки сам си решава :wink:

За мен темпомата е една полезна екстра като цяло, почти безполезна обаче конкретно в България.


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот DA@KA » Сря 02 май 2012 18:05


При мен няма съществена разлика в разхода с темпомат и без него.Ползвам го постоянно освен зимата на сняг.Екстрата си е много хубава дори и за България,само да ги нямаше "Охлювите" по пътищата.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот ktamen » Сря 02 май 2012 18:43


Човек не може да поддържа константна скорост, всяка промяна на скоростта води до излишен преразход. Разликата при "добър крак" и при една и съща средна скорост е минимална, но все пак би трябвало да е в полза на темпомата, ако опита ви показва друго вероятно средната ви скорост е била по-ниска без темпомата, или е имало попътен вятър или нещо от този род.
Аз започнах да си правя темпомат - едно моторче опъва жило вързано за газта. Пробвах го без моторчето да е вързано за бобината (и по този начин да следи оборотите на двигателя и да ги поддържа постоянни). Понеже и така ми хареса го оставих така и едва ли ще го завърша. Ползата е, че поддържам желаната скорост без постоянно да гледам километража (без него все се хващам, че неусетно съм увеличил скоростта), освен това крака ми не се тормози да стои толкова дълго неподвижен на педала. Ползвам го само за Тракия. И преди да го направя съм пробвал да карам точно със 100, но просто е изнервящо и в крайна сметка понатискам педала повечко. Проблема беше, че съм на метан и е важно да не "превишавам" желаната скорост защото метана не стига и трябва да карам на бензин.
Не знам дали е случайно (попътен вятър, неточно зареждане или нещо от този род), но рекорда си (който май е рекорд на целия форум, а не само мой) за икономичност го поставих при първото пробване на "темпомата" 2,87кг/100км при 100км/ч. При предните 3 поредни курса метана ми свършваше, а тогава дори ми остана. При следващите пътувания увеличих скоростта и затова повече не съм се доближавал до рекорда.
Поне аз мисля, че истинския темпомат сваля разхода, ако се използва по-предназначение - тоест само на магистрала и при една и съща средна скорост.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 18:56


ktamen написа:...

Ето това е истината казана отново по друг начин :) :да:


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Cern Swiss » Сря 02 май 2012 19:11


Абсолютно съм съгласен с колегата ktamen по-горе.
Само като идея, аз преди 10г. мислех да си правя темпомат, като един мощен електромагнит задържа жилото опънато в определено положение. По този начин щеше да поддържа постоянни обороти, което на баир и надолнище съответно ще променя скоростта. Накупих повечето неща, но после си купих по-модерна кола с темпомат и идеята умря.
Ще се радвам, ако някой има желание да я реализира - мога да му я обясня подробно.

Има друг фактор, който дотук никой не отчете. Ако колата е със слаб мотор и ръчни скорости, то по нагорнище, ако не минеш на по-ниска предавка, моторът много се мъчи и минава в голям преразход. Затова темпоматът е най-ефективен на автоматик, след това на мощните мотори, които на 5та не усещат баирите (примерно над 200-250 коня).
Лично за мен темпоматът има и друго огромно предимство - на големите булеварди и в населени места на дълъг път си го слагам на 60км/ч (или на 85км/ч на Цариградско), като така не рискувам неволно да натисна повече и да ме гепят за превишена. За мен това е идеална екстра!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот ktamen » Сря 02 май 2012 19:17


Един от вариантите, които обмислях беше жилото да се опъва ръчно и да се задържа от "менгеме" задвижвано от електромагнит. При натискане на някой от педалите магнита щеше да се изключва и жилото щеше да отпуска газта. Явно не съм бил единствения, който е мислил за такъв вариант :) :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Iezekil и 90 госта