позиция 5 е позиционера но на тая картинка малко нещо е извъртяно
п.с. марто-а замисли се малко моля преди да пишеш какъв е мотора и какъв е инжекциона...
Нестабилни обороти на Голф III (2Е) - РЕШЕНИЕ
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
АБСОЛЮТНО Е ЗАБРАНЕНО ДА СЕ ИЗМЕРВА СЪПРОТИВЛЕНИЕТО НА ПОЗИЦИОНЕРА НА ДРОСЕЛНАТА КЛАПА!
разкачаш куплунга на потенциометъра. той е с три крачета.
направи си един кабел Y образен за да можеш да правиш измерването.
даваш контакт.позиционера да е свързан на място при меренето! мериш или третите изводи на свързващия кабел или бучиш карфички през кабелчетата за да можеш да мериш на тях.
мериш напрежението между клеми 2 и 3 (като извадиш буксата я обърни към тебе и брой отляво надясно 1 2 3 краче) напрежението трябва да е в границите на 0,3-1,7 волта при затворен дросел (празен ход) и 3-5 волта при напълно отворен (пълно натоварване).
ако не са такива стойностите провери захранващото напрежение което измерено между изводи 1 и 2 ; 1 и 3-трябва да е 5 волта.
ако захранването не е налице или не е верно-компа е причината.
това е от книгата за пасат с 2Е. не мисля че за голфа ще е доста по различно.
номера е че диагностичния комп би трябвало да засече позиционера ако не бачка-но знаеш ли го?
разкачаш куплунга на потенциометъра. той е с три крачета.
направи си един кабел Y образен за да можеш да правиш измерването.
даваш контакт.позиционера да е свързан на място при меренето! мериш или третите изводи на свързващия кабел или бучиш карфички през кабелчетата за да можеш да мериш на тях.
мериш напрежението между клеми 2 и 3 (като извадиш буксата я обърни към тебе и брой отляво надясно 1 2 3 краче) напрежението трябва да е в границите на 0,3-1,7 волта при затворен дросел (празен ход) и 3-5 волта при напълно отворен (пълно натоварване).
ако не са такива стойностите провери захранващото напрежение което измерено между изводи 1 и 2 ; 1 и 3-трябва да е 5 волта.
ако захранването не е налице или не е верно-компа е причината.
това е от книгата за пасат с 2Е. не мисля че за голфа ще е доста по различно.
номера е че диагностичния комп би трябвало да засече позиционера ако не бачка-но знаеш ли го?
- opipva4a
- Палячо
- Мнения: 1347
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
васе, на тройката 2е е различно от твоя
убеден съм
не си мисли че не съм се замислил
http://vwclub.bg/articles.php?id=5
ако е за инжекторите кое не и харесва
убеден съм
не си мисли че не съм се замислил
http://vwclub.bg/articles.php?id=5
ако е за инжекторите кое не и харесва
Последна промяна от opipva4a на Пет 28 яну 2005 15:37, променено общо 2 пъти.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
не е чак толкова различен.
основното над което те насочвам е че това е псевдо мултиточков инжекцион-т.е. и четирите дюзи пръскат заедно а не една по една както е MPIто.
така че дори и една да попрокапва-ефекта няма да е толкова драматичен.
сместа ще е по богата-да ама тоя ефект може по скоро да стане при моното където е една дюза...това давене и нестабилност на оборотите.
а ако позиционера показва грешно положение на дросела (по отворен отколкото е всъщност) дебитомера показва по малко влязъл въздух и компа ще ги усредни и ще държи дюзите малко по дълго отворени=богата, пребогата смес и 0 празен ход.
това са ми разсъжденията.
освен това йосариан насочва към много правилна посока-само че си мисля че ламбдата е задъстена със сажди и добавя към ефекта.
трябва да се извади и да се обгори за да се изгорят саждите и пак да се замери докато е чиста.
основното над което те насочвам е че това е псевдо мултиточков инжекцион-т.е. и четирите дюзи пръскат заедно а не една по една както е MPIто.
така че дори и една да попрокапва-ефекта няма да е толкова драматичен.
сместа ще е по богата-да ама тоя ефект може по скоро да стане при моното където е една дюза...това давене и нестабилност на оборотите.
а ако позиционера показва грешно положение на дросела (по отворен отколкото е всъщност) дебитомера показва по малко влязъл въздух и компа ще ги усредни и ще държи дюзите малко по дълго отворени=богата, пребогата смес и 0 празен ход.
това са ми разсъжденията.
освен това йосариан насочва към много правилна посока-само че си мисля че ламбдата е задъстена със сажди и добавя към ефекта.
трябва да се извади и да се обгори за да се изгорят саждите и пак да се замери докато е чиста.
- opipva4a
- Палячо
- Мнения: 1347
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
системите са едни и същи
в момента не говорим за моно
а и многоточковия не запушва само една (или говорим за късмет)
виждал съм 3 от 4
за дросела си прав, ама виж какво е сменил
най-малкото щеше да се самоизчисти за момент (100-км) след акато са му откачали акумулатора
ЕКУ-то няма как да се сбъгне така
сам си мисли, че от добавки е работело по-леко
а и дори и да е с "мудна" Ламбда (както и е), ЕКУ-то засича количество влячзло гориво и тогава да подава въздух
Дебитомера щеше да си проличи - нали го е смени и тествал
та не разбрах за дигифантите какво искаше да ми кажеш
в момента не говорим за моно
а и многоточковия не запушва само една (или говорим за късмет)
виждал съм 3 от 4
за дросела си прав, ама виж какво е сменил
най-малкото щеше да се самоизчисти за момент (100-км) след акато са му откачали акумулатора
ЕКУ-то няма как да се сбъгне така
сам си мисли, че от добавки е работело по-леко
а и дори и да е с "мудна" Ламбда (както и е), ЕКУ-то засича количество влячзло гориво и тогава да подава въздух
Дебитомера щеше да си проличи - нали го е смени и тествал
та не разбрах за дигифантите какво искаше да ми кажеш
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 28 яну 2005 9:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Момчета не знам това дали ще ви помогне но до преди малко си играх с колата пред офиса. Значи при работеща кола вадя буксата на дебитомера - първия път изгасна, втория път почти изгасна и след малко стабилизира (колкото е възможно). Втори опит при работещ двигател вадя куплунга на моторчето за празен ход - директно гаснене. 3ти опит извадих буксата на ламбдата и запалих колата - работи (не намирам разлика с нея и без нея). 4ти опит извадих куплунга на датчика за вибрациите и запалих колата (ами работи си както и с него така и без него)!!! Ха сега кажете нормално ли е. А и сигурно ще трябва да ида утре да изчистят евентуално натрупаните грешки.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Ivancho_81 написа:Момчета не знам това дали ще ви помогне но до преди малко си играх с колата пред офиса. Значи при работеща кола вадя буксата на дебитомера - първия път изгасна, втория път почти изгасна и след малко стабилизира (колкото е възможно). Втори опит при работещ двигател вадя куплунга на моторчето за празен ход - директно гаснене. 3ти опит извадих буксата на ламбдата и запалих колата - работи (не намирам разлика с нея и без нея). 4ти опит извадих куплунга на датчика за вибрациите и запалих колата (ами работи си както и с него така и без него)!!! Ха сега кажете нормално ли е. А и сигурно ще трябва да ида утре да изчистят евентуално натрупаните грешки.
Няма защо да ходиш да ти чистят грешките, те сами се изчистват когато закачиш обратно откачените работи и покараш 5-10км или просто махаш плюсовата клема на акумулатора за около минута.И аз си правих същите експерименти с моята(Голф 2 1.8 моно), за да разбера кой датчик каква грешка дава и по метода на изключването да установя откъде е натрупаната.Когато откача потенциометъра на дроселовата клапа колата изобщо не може да върви и няма никаква мощност(обяснимо защо), без моторче за празен ход съм карал цяло лято, докато загрее държи 300-400 оборота и после си кове на 900-950.Без ламбдата не намерих огромна разлика, но ми се стори, че колата е малко по-тромава и мудна.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 28 яну 2005 9:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Приятели май си открих проблема нали съм тъпичък но упорит. Както казах с нещо са местили делкото и е останал белег. Като горазгледах внимателно видях и посоката по която е местено. Та реших да го върна малко(точно с 1 мм) в обратната посока(обратно на часовниковата стрелка). Ами незнам до колко ECU-to управлява ъгъла на запалване но при мен се получи по-тиха работа на двигателя със значително по-малко вибрации. А и почна да дърпа по-рязко. Знам че съм луд да се ровкам и то по сред нощите ама като ме дразни. Моля някой ако знае какъв ъгъл трябва да се зададе да сподели. Колата я карам само на бензин. Още веднъж ви благодаря.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 28 яну 2005 9:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Не знам как са го засукали, но днес се разбрах с моя майстор(дето ми сменява сегментите и повдигачите) понеделник след работа да отида при него да ми направи центровката. Човека каза че разполага с някакъв стробоскоп с потенциометър за плавно изменяне на ъгъла и превключвател за показване на оборотите на двигателя и съответния ъгъл в дадения момент. Иначе центровката ми е правена във VW сервиз но тук в Благоевград. То точно и след ходенето при тях ми почнаха мъките. А иначе може ли да ми пообясните как точно е последователността при задаването на коректния ъгъл на запалването, щото този път и аз ще присъствам та да следа дали всичко се изпълнява коректно въпреки че имам вяра на човека.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 28 яну 2005 9:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Мерси значи на 1000 оборота щот аз пък прочетох следните неща:
контролна стойност - 4 до 8 преди ГМТ
регулационна стойност - 6+-1 преди ГМТ
честота на въртене 2000-2500
изместване на момента на запалването 2300обор./мин - 30+-3 изместване + момента на запалването
Аи да попитам нещо друго преди намесата на "компетентните" майстори оборотите ми падаха по плавно като се застояваха на 1000 и от там падаха много плавничко на 850, а сега след като я изфорсирам падат рязко няма го това застояване даже някой път падат до към 700 разлюлеесе се и пак се повдигнат на към 800-850 и играят там. Спад на оборотите под 800 мога и да симулирам като задържа бутона за вдигане на прозореца натиснат въпреки че джама е дигнат. в момента на спадането на оборотите ми премигва намалява и осветеността на таблото все едно е егати консуматора това моторче на ел пакета. От какво може да се пораждат тези неща?
контролна стойност - 4 до 8 преди ГМТ
регулационна стойност - 6+-1 преди ГМТ
честота на въртене 2000-2500
изместване на момента на запалването 2300обор./мин - 30+-3 изместване + момента на запалването
Аи да попитам нещо друго преди намесата на "компетентните" майстори оборотите ми падаха по плавно като се застояваха на 1000 и от там падаха много плавничко на 850, а сега след като я изфорсирам падат рязко няма го това застояване даже някой път падат до към 700 разлюлеесе се и пак се повдигнат на към 800-850 и играят там. Спад на оборотите под 800 мога и да симулирам като задържа бутона за вдигане на прозореца натиснат въпреки че джама е дигнат. в момента на спадането на оборотите ми премигва намалява и осветеността на таблото все едно е егати консуматора това моторче на ел пакета. От какво може да се пораждат тези неща?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София

наистина!
иначе оборотите могат да имат директна връзка с центровката-а дай едно по едно и гледай какъв е ефекта на предприетите действия и после-остатъка.
п.с. опитай на 1к оборота центровката-кръгче и после на 2500 както си го прочел-пак кръгче.
щото това което си прочел ми се види по вярно...
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 28 яну 2005 9:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Благодаря за желанието да ми помогнеш. Точно това което си написал ще направя. Лошото е че при тоя сняг няма да мога да я сръчкам да видя как е и във високи обороти но нищо поне се надявам да се пооспокоят ниските и да изчезнат тея гадни вибрации. Иначе не те разбрах само дали при самата центровка трябва да е изваден датчика на температурата на водата или не. А и друго дето не схвачам от тея неща дето чета - трябва ли да е включен вакумпровода или не.
Абе каквото и да стане след като мине процедурата ще пиша да кажа какъв е резултата със сигурност.
Абе каквото и да стане след като мине процедурата ще пиша да кажа какъв е резултата със сигурност.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], kris11 и 69 госта