


Поредната тема за непалене...
- Bob.Baev
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ugeorge написа:Когато давате ток на на кола с МНОГО изхабен акумулатор е по-добре да разкачите едната клема на изхабения акумулатор, защото голяма част от тока отива за неговото зареждане и няма палене. За това се разкача едната клема пали се и се закача пак както е запалена колата.
Верно? А има ли значение плюса или минуса ще се разкачи?
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Как ще се запали колата като е разкачена клемата??
Нали колата взима тока именно от тези клемки и ако са разкачени реално къв е смисъла?
П.С. Колега обяснете ми като на малоумен че сериозно не вдявам.
Да не би да имаш предвид че се разкача клемата и се допира до кабела. После при запалена кола се връща на мястото преди да е разкачена от кабелите?

Нали колата взима тока именно от тези клемки и ако са разкачени реално къв е смисъла?
П.С. Колега обяснете ми като на малоумен че сериозно не вдявам.
Да не би да имаш предвид че се разкача клемата и се допира до кабела. После при запалена кола се връща на мястото преди да е разкачена от кабелите?
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи разкача се изхабения акумулатор само едната клема(няма смисъл и двете), за да не дърпа ток от заредения. Заредения акумулатор се закача за кебелите които се закачат за акумулатора на колата. Така колата запалва само със заредения акумулатор после като запали се разкача заредения акумулатор и се закача разкачената клема за изхабения. Колата може да работи и без акумулатор ако е запалила.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ugeorge написа:... Колата може да работи и без акумулатор ако е запалила.
Може, но съществува голям риск от свръхнапрежение от генератора!
Акумулатора в случая служи като стабилизатор на напрежението (Неточно казано, но не ми се пише подробно, а и резултата е еднакъв)
Ако разкачите акумулатора на работещ двигател, генератора вдига максималното си възможно напрежение (може да стигне 17-18 V) и съществува риск да испляска нещо!
Лично съм виждал при подобна процедура как за секунда се изсветиха фаровете на една лада!
Ама ако знаете пък как светнахаааааааа....



- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Пробвано е на Wartbrug, Reno Espace и моя Golf ако ти е наред стабилизатора на напрежение няма никаква опасност. Руснаците винаги са били много слаби в електротехниката така че не се учудвам, Ладите като има дадеш газ и фаровете светят по-силно, просто не се нуждае от коментар.
ПП. Да допълня че и Renoto i Golfa са инжекциони.
ПП. Да допълня че и Renoto i Golfa са инжекциони.
- Bob.Baev
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ами колеги, какво да ви кажа, пак се прецака работата
днес пак не ще да пали, нищо че е с нов акумулатор. сутринта запали без проблем, макар че доста постърга. след 10-минутно каране и престой от 5 минути, запали от третия опит. след няколко часа и престой от около половин час престана да желае да запали. с бутане успяхме. махнахме едната клема на акумулатора на запален двигател, не угасна, което значи, може би, че не е от алтернатора (генератора). утре ще пробвам все пак и с друг акумулатор да видя какво ще стане.
стигнахме до извода, че най-вероятно е от стартера. като завъртя ключа изцъква, но не пали. нямам уред да замеря тоците и просто преди директно да отида на стартерджия, моля за вашето компетентно мнение.
Благодаря ви!

днес пак не ще да пали, нищо че е с нов акумулатор. сутринта запали без проблем, макар че доста постърга. след 10-минутно каране и престой от 5 минути, запали от третия опит. след няколко часа и престой от около половин час престана да желае да запали. с бутане успяхме. махнахме едната клема на акумулатора на запален двигател, не угасна, което значи, може би, че не е от алтернатора (генератора). утре ще пробвам все пак и с друг акумулатор да видя какво ще стане.
стигнахме до извода, че най-вероятно е от стартера. като завъртя ключа изцъква, но не пали. нямам уред да замеря тоците и просто преди директно да отида на стартерджия, моля за вашето компетентно мнение.
Благодаря ви!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Колега, виж това:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Освен това, с разкачане на клемата не можеш да си 100% сигурен, че генератора ти зарежда акумулатора. Ако имаш хлабави връзки или попречупен кабел просто пада на напрежение е много голям и акуто не се дозарежда.
Всъщност, най-сигурния начин е с автомобилен амперметър. Би трябвало стартерджията да има... А ако няма... дали да си оставиш там генератора не знам.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Освен това, с разкачане на клемата не можеш да си 100% сигурен, че генератора ти зарежда акумулатора. Ако имаш хлабави връзки или попречупен кабел просто пада на напрежение е много голям и акуто не се дозарежда.
Всъщност, най-сигурния начин е с автомобилен амперметър. Би трябвало стартерджията да има... А ако няма... дали да си оставиш там генератора не знам.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Колеги това със откачената клема на запален мотор си е живо СЕПУКО един познат направи тая глупост и се наложи да научи къде са моргите из Русе. Акумулатора обира всичко излишно от генератора (това го зарежда) ако го няма може и някое ECU да даде фира така че не дърпайте дявола за опашката. П.С.Акумулатора ти е нужен само да стартираш от там нататък за тоците грижата поема генератора. А сега по темата втулки на стартера 2лв струва отстраната на съединителя(тя най често е причината) УСПЕХ!!!!!!!




- pinci
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега, аз имам подобенн проблем с моя голф, въпреки че е поне 10г по-стар от твоя. Пробвай като ти го направи този номер да дадеш на контакт, дърпаш ръчна изклщчваш от скорост, отваряш предния капак, взимаш дебел кабел и подаваш директен + към шалтера при мен това върши работа. На мен ми го прави само ако е по загряла доста по зардъствания, баири или нещо подобно. Успех, ако като подадеш + завърти, ще се борим заедно с проблема, защото вече стартер правих незнам си кво си сменях..писна ми а това си остана, следващата съпка е нов шалтер...bbaev написа:не върти. само "изцъква" и дотам...
- Bob.Baev
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
колеги, сега се връщам от майстора ми. оказа се, че все пак алтернатора не зарежда като хората... май мусура ще излезе прав... пробвахме с друг акумулатор, пали от раз, а при замерването се оказа, че алтернатора подава само 7, вместо 12-13... по този начин чисто новия акумулатор му е трябвало около месец да се разреди до дупка. утре ще се отваря алтернатора, дано се окажат само четки.
ще ви информирам за развръзката.
ще ви информирам за развръзката.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта