zfa159 написа:Golf`mafia написа:и другия момент е ,че държи колата в прав път а не да се въртиме като пумпали по ледовете на които не спираме
Имаме познал верния отговорИзвестно е,че при сух път,АБС системата увеличава спирачния път,но пък запазваш контрол над посоката на движение на автомобила,докато при блокиране на колелата,колата си хваща наклона на пътя (ако е с еднакви гуми и еднакво усилие на спирачките на двете предни колела).Идеята на АБС е точно това,да ти дава възможност да контролираш посоката на движение на колата при екстремно спиране,не да спираш по-бързо
При мокра настилка и лед и сняг,е доста по-добре да го имаш,защото хем имаш контрол над движението на колата,хем се намалява спирачния път (струва ти се,че само рита педала,ама скоростта реално намалява,иначе си като шейна).
Монтажа на АБС модула - най-добре е да се ползва за донор същата кола,съответно Голф 3,като е добре да го вземеш от кола след 95-та година (преди това се монтира Teves MK4,който е по-гаден от по-новия вариант,ATE ITT MK20).
Съответно трябва да си вземеш :
-сервоусилвателя (твоят не става,защото захвата на твоята помпа към сервото е с две шпилки хоризонтално,на новата помпа са две,но вертикално).
-спирачна помпа (тя е само с два извода,твоята сега е с 4).Може ест. да се затапят два от 4-те и да стане работата,ама говорим за оригиналния вариант.
-модул + стойка,крепежни елементи,тръби от модула до помпата и ел. инсталация - при тази система модула си върви с компютъра и всичко си е в модула.Има няколко сигнала и захранвания и останалото са датчиците на колелата.
-датчици на колелата + гривни - тук е малко по-сложно.Ако колата отзад е с дискове (би трябвало,щом е ГТ ),имаш отвори на шенкелите за монтаж на датчиците.На дисковете се монтират само двете гривни и вече отзад си готов (не е нужно да си сменяш дисковете,само да им сложиш гривните отзад,като за целта се сваля диска от колата).При предните е малко по-връткаво,защото гривната е на главината и то отвътре.Съответно ако твоите шенкели имат отвори за датчици,няма да ги сменяш,ще ти се наложи да смениш само лагерите на главините и да монтираш на главините гривни (лагера няма как да го извадиш цял от шенкела,затова казвам,че ще ти се наложи да го смениш и него).Ако шенкелите ти няма отвори за датчици,ще трябва да смениш целия шенкел + главина,като ще си ги вземеш от колата донор (гледай да е със същия мотор,за да няма разлика в шарнира и в шлиците на карето,както и в броя болтове за гумата).
Общо взето е това,останалото е електрическо навръзване и механична работа. Трябва да се махне и кантара на задните колела,защото заводски ITT MK20 е предвиден да няма кантар (има се редукция на усилието към задните колела).
Ако пък намериш такъв ABS с EDS/EDL система,още по-добре,само че се намират много много рядко.
Благодаря за подробния отговор колега, искаше ми се всички да отговаряха така като теб
