голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот S_T_I_N_G » Съб 03 ное 2012 17:28


Значи за момента да не се пипа по-добре :) или докато не се разбере какво и как и с какво :)
Ако откриеш как казвай :)




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 03 ное 2012 17:48


Нищо не пречи да се отвори да се види (без да се пиап цедката :lol: ),но едва ли има някакъв смисъл.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот S_T_I_N_G » Съб 03 ное 2012 17:54


хахаха преди да дочета коментара ти точно това се зачудих какъв е смисъла да му се чудя :) :beer


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот vladovelin » Съб 03 ное 2012 18:02


Колеги,
някой знае ли режима на работа на електромагнитния клапан на канистера?
При моят мотор 2Е има клапан с два проводника и два маркуча-единият отива в канистера,а вторият в смукателния колектор след дроселклапата.Преди време мотора ми гаснеше при ПХ / налагаше се по светофарите да подържам с педала обороти/. Намерих спукан маркуча там където влиза в смукателния колектор,дърпаше неотчетен от дебитомера въздух и гаснеше.След смяната му оборотите на ПХ се нормализираха на 800 об/м на топъл мотор.Това ме навежда на мисълта,че този клапан трябва да е затворен при работа на мотора на ПХ.
Въпроса е кога трябва да отваря, за да бъдат изсмукани парите от канистера,за колко време и кой го управлява? При продължително пътуване през колко време се изсмукват бензиновите пари?


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот niki1_j » Съб 03 ное 2012 18:03


Rabbit_TDI написа:Един ден нямах какво да правя и го отворих.Просто се дърпа внимателно нагоре (като леко се поклаща през това време).Цедката беше чиста и голяма грешка беше че пробвах да я забърша с парцалче :lol: .Толкова е финна ,че "захапа" мъха на парцала.Добре че не пробвах по цялата :lol: .Все пак ако някой се сеща за метод да почистя "финната цедка" да казва.


Аз моята я изчистих със спрея за почистване на дебитомери на CRC. Инъче наистина се зацапва, но не е фатално.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот niki1_j » Съб 03 ное 2012 18:08


vladovelin написа:Колеги,
някой знае ли режима на работа на електромагнитния клапан на канистера?
При моят мотор 2Е има клапан с два проводника и два маркуча-единият отива в канистера,а вторият в смукателния колектор след дроселклапата.Преди време мотора ми гаснеше при ПХ / налагаше се по светофарите да подържам с педала обороти/. Намерих спукан маркуча там където влиза в смукателния колектор,дърпаше неотчетен от дебитомера въздух и гаснеше.След смяната му оборотите на ПХ се нормализираха на 800 об/м на топъл мотор.Това ме навежда на мисълта,че този клапан трябва да е затворен при работа на мотора на ПХ.
Въпроса е кога трябва да отваря, за да бъдат изсмукани парите от канистера,за колко време и кой го управлява? При продължително пътуване през колко време се изсмукват бензиновите пари?


Аз моя съм го чувал само когато колата е много добре загряла и на празен ход. Тръгва и спира, управлява го ЕКУ-то. Но ако питаш как точно се случва - нямам конкретен отговор.

Малко инфо на английски:

An evaporative canister is part of the evaporative system that is within the emission system. Hydrocarbons are a form of pollution that gasoline releases as it evaporates or after is is burned. While fuel is stored inside the tank, fumes build up and are retained inside this canister. The canister contains charcoal that absorbs the hydrocarbons. When the engine is started, a valve opens that allows fresh air to come in and purge the fumes (hydrocarbons) into the air intake and then into the combustion chamber for burning. I understand that more hydrocarbons are released into the atmosphere by leaving your fuel cap off, than what comes out of your tailpipe while the engine runs. If there is a leak anywhere in the evaporative system, such as a bad hose, canister leak or leaving the fuel cap loose, the check engine light will set.

източник: Уики

Ако някой много държи, ще се напъна и ще го преведа.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 03 ное 2012 18:19


От "акнистъра" не се отчитат парите защото те са готова гориво-въздушна и при 1.8Т се дърпат точно на празен ход ,че иначе турбото ще ги натъпче назад :lol: .При vladovelin е правило проблем защото е задърпвало чист атмосферен въздух от спукания мъркуч.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: голф 4 1.8 Т каква е тази част ?

Мнениеот bobocamaro » Съб 03 ное 2012 18:34


vladovelin написа:Въпроса е кога трябва да отваря, за да бъдат изсмукани парите от канистера,за колко време и кой го управлява? При продължително пътуване през колко време се изсмукват бензиновите пари?

When the oxygen sensor control is active when driving
(engine warm), the EVAP canister purge regulator valve
, is activated (pulsed) from the engine control
module
depending upon load and engine speed. The
opening period is dependent on the input signals.

Алгоритъм точен няма да намериш, аз също порових стабилно.
При мен нещото ебаваше празния ход(точно на 2Е), с нови свръзки и изхвърлен канистър нещата се успаха.
От pulsed идва познатото - "какво ми щрака, колеги" :cry:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта