Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот Iezekil » Чет 28 фев 2013 22:23


Същата тръбичка на същото място съм лепил на Ауди 100 с "Бизон":течен метал.Стана като желязно...




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот ktamen » Чет 28 фев 2013 22:32


Читав радиатор за голф 2 1,6 струва 30лв, поне аз толкова исках за радиатора от стария ми голф. За мой късмет в продължение на около месец купувач не се намери и като протече радиатора на "новия" ми голф ремонта стана много лесно и качествено.
Тези упражнения с лепенето имат смисъл, ако радиатора е скъп или дефицитен, пусни си тема, че търсиш радиатор и го смени, няма да ти излезе по-скъпо от лепилата.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот vasko__2 » Чет 28 фев 2013 23:24


Щуцера е 2 лв , не се лепи, а се навива на резба. И става на място за 5 мин.
Прикачени файлове
images.jpeg
images.jpeg (4.08 KиБ) Видяна 2240 пъти


Потребителски аватар
kapini
Мнения: 173
Регистриран на: Пон 09 ное 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот kapini » Сря 17 апр 2013 14:25


Колеги, благодаря за готовността за помощ, не бях чел мненията.

Звучат добре последните 2 мнения.

Аз пробвах с поксипол,но без да правя резба, и да слагам тръбичка.

Нищо не стана. От високата температура се разлепи.
Тогава отидох на Солунска, (при Сергей),в София, и си купих нов радиатор за 40 лева, китайски, сега съм с него, няма проблеми . Сергей е човека, метална решетка на вратата, в началото до хр. ботев е

Ако се наложи да имам грижи пак ще правя стария.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот Ivo_Dinkov » Сря 17 апр 2013 17:08


Този ремонт е временен и дори опасен.
Причината да се счупи тръбичката е остаряване на материала- там амплитудата топло/студено е най- голяма (представи си зимата колко пъти се разширява и свива този граничен участък).
След като навиеш щуцера, пластмасата се натоварва още повече и лятото, като я настъпиш на магистралата, много е верятно да избие щуцера.
Играх го този филм, накрая си купих нов радиатор...и на трите ми коли :scare3


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот ktamen » Чет 18 апр 2013 2:07


Радиатора на "новия" ми голф, който протече беше сменен от от предишния собственик точно преди да купя колата, нов, на него пишеше, че е Хелла, изкара по-малко от 2 години. Предполагам, че радиатора, с който го смених от стария ми голф е на 29 години и ми се струва, че ще изкара още толкова. - Този случай е просто още една причина да смятам, че новите части по магазините са пълни боклуци и че античните, но оригинални чаркове са несравнимо по-надеждни.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот stefan4o » Чет 18 апр 2013 6:06


ktamen написа:но оригинални чаркове са несравнимо по-надеждни.

Като става въпрос за 30-годишни части, пък били те и оригинални е малко пресилено да ползваме думата "надеждност", понеже няма как да сме сигурни дали утре или по време на път няма да сдаде багажа. Някак не върви, съгласи се icon_idea Доста голяма доза късмет се иска да сложиш 30-годишен радиатор и той да не текне от никъде - с това предполагам също ще се съгласиш? :gruebel
Или казано с други думи - имАл си късмет и то голЕм :a045


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот ktamen » Чет 18 апр 2013 6:59


С кое по-точно съм имал късмет, че двегодишния ми радиатор ме остави насред пътя?
Или с това, че 29годишния радиатор, с който го смених преди една година не дава никакви признаци за евентуални проблеми.
С теб и друг път сме я обсъждали тази тема, знам че няма да променя мнението ти, но и ти не можеш да промениш моето мнение, което е следствие от опита ми не само с радиатори, но и маркучи, полуоски и разни други чаркове.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот stefan4o » Чет 18 апр 2013 7:03


Имал си късмет, че тоя радиатор на 29 лазарника изобщо не е текнал. Колегата по-горе го каза - металът постоянно е подложен на разширение и свиване заради температурите. При такива части времето определено си казва думата. Докато на полуоската няма какво да й стане, освен ако не изгние, нали схващаш разликата? :mhihi


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот ktamen » Чет 18 апр 2013 7:19


И какво ще му стане на метала от това постоянно свиване и разширение - Нищо няма да му стане.
Проблемите са от лошо качество на материалите (корозия на метала и стареене на уплътненията и пластмасите) от лоша технология на изработка, и лош (или никакъв :mhihi ) контрол на качеството.
Полуоските са подобни на лагерите (имах предвид каретата, а не самата пръчка) - демек с времето се износват. Ама някакси оригиналните се износват 10 пъти по-бавно от тези, които се продават по магазините.
Разбира се, че 30 годишния радиатор не е надежден, но със сигурност е 10 пъти по-надежден от ментетата по магазините. А нов и оригинален едва ли на някой ще му хрумне да си купи. Като знам, че за парното е 300кинта този трябва да е 1000 :screwy


kmn
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот kmn » Вто 25 юни 2013 6:21


Golf 2 , 1.6 , мотор JP , 87г.
След лек челен удар радиаторът е пукнат на казанчето,долу където влиза в тампончето и в отвора за окачване на очиларката.Радиаторът е Датски и съм го купувал преди 10 г. за 130 лв и не съм имал с него проблеми.Мия му питата всяка година с препарат и водоструйка-та въпросът е за качествено термоустойчиво лепило да се даде съвет,
Има един компаунд за лепене на термопредпазни бушони към статори на електроуреди,трансформатори и издържа до над 160C, стои като металокерамика,не се топи с топъл въздух и много трудно се отстранява от метала,но не съм срещал да се продава масово-някой ако знае откъде?

Стар,от морга няма да купя!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот stefan4o » Вто 25 юни 2013 7:36


Нов от магазина е твоят избор :th_up


Потребителски аватар
kapini
Мнения: 173
Регистриран на: Пон 09 ное 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот kapini » Пет 18 ное 2016 16:53


в крайна сметка купих нов радиатор на цена 45 лева, от евро 07 с отстъпка. Преди това бях лепил с лепило - не стана. не съм пробвал със щудер или пробиване. Вероятно е по-добре от лепене.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот ktamen » Пет 18 ное 2016 17:10


kapini написа: купих нов радиатор за 40 лева, китайски, сега съм с него

Три години по-късно:
kapini написа:в крайна сметка купих нов радиатор на цена 45 лева, от евро 07

И ми разправяйте, че новите радиатори са по-надеждни от 30 годишните оригинални.


petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч

Мнениеот petrushkov » Пет 18 ное 2016 18:00


Никой и не ги разправя тези :( Номера е да ни научат да си купуваме ла*на, и след няколко години ... нови ла*на и така докато или се накупуваме или ла*ната ни станат множко :( Някак си не замириса добре от този пост но това е истината със новите резервни части :thumb_down



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта