


Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Същата тръбичка на същото място съм лепил на Ауди 100 с "Бизон":течен метал.Стана като желязно...
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Читав радиатор за голф 2 1,6 струва 30лв, поне аз толкова исках за радиатора от стария ми голф. За мой късмет в продължение на около месец купувач не се намери и като протече радиатора на "новия" ми голф ремонта стана много лесно и качествено.
Тези упражнения с лепенето имат смисъл, ако радиатора е скъп или дефицитен, пусни си тема, че търсиш радиатор и го смени, няма да ти излезе по-скъпо от лепилата.
Тези упражнения с лепенето имат смисъл, ако радиатора е скъп или дефицитен, пусни си тема, че търсиш радиатор и го смени, няма да ти излезе по-скъпо от лепилата.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Щуцера е 2 лв , не се лепи, а се навива на резба. И става на място за 5 мин.
- Прикачени файлове
-
- images.jpeg (4.08 KиБ) Видяна 2240 пъти
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Колеги, благодаря за готовността за помощ, не бях чел мненията.
Звучат добре последните 2 мнения.
Аз пробвах с поксипол,но без да правя резба, и да слагам тръбичка.
Нищо не стана. От високата температура се разлепи.
Тогава отидох на Солунска, (при Сергей),в София, и си купих нов радиатор за 40 лева, китайски, сега съм с него, няма проблеми . Сергей е човека, метална решетка на вратата, в началото до хр. ботев е
Ако се наложи да имам грижи пак ще правя стария.
Звучат добре последните 2 мнения.
Аз пробвах с поксипол,но без да правя резба, и да слагам тръбичка.
Нищо не стана. От високата температура се разлепи.
Тогава отидох на Солунска, (при Сергей),в София, и си купих нов радиатор за 40 лева, китайски, сега съм с него, няма проблеми . Сергей е човека, метална решетка на вратата, в началото до хр. ботев е
Ако се наложи да имам грижи пак ще правя стария.
- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Този ремонт е временен и дори опасен.
Причината да се счупи тръбичката е остаряване на материала- там амплитудата топло/студено е най- голяма (представи си зимата колко пъти се разширява и свива този граничен участък).
След като навиеш щуцера, пластмасата се натоварва още повече и лятото, като я настъпиш на магистралата, много е верятно да избие щуцера.
Играх го този филм, накрая си купих нов радиатор...и на трите ми коли
Причината да се счупи тръбичката е остаряване на материала- там амплитудата топло/студено е най- голяма (представи си зимата колко пъти се разширява и свива този граничен участък).
След като навиеш щуцера, пластмасата се натоварва още повече и лятото, като я настъпиш на магистралата, много е верятно да избие щуцера.
Играх го този филм, накрая си купих нов радиатор...и на трите ми коли

- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Радиатора на "новия" ми голф, който протече беше сменен от от предишния собственик точно преди да купя колата, нов, на него пишеше, че е Хелла, изкара по-малко от 2 години. Предполагам, че радиатора, с който го смених от стария ми голф е на 29 години и ми се струва, че ще изкара още толкова. - Този случай е просто още една причина да смятам, че новите части по магазините са пълни боклуци и че античните, но оригинални чаркове са несравнимо по-надеждни.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
ktamen написа:но оригинални чаркове са несравнимо по-надеждни.
Като става въпрос за 30-годишни части, пък били те и оригинални е малко пресилено да ползваме думата "надеждност", понеже няма как да сме сигурни дали утре или по време на път няма да сдаде багажа. Някак не върви, съгласи се


Или казано с други думи - имАл си късмет и то голЕм

- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
С кое по-точно съм имал късмет, че двегодишния ми радиатор ме остави насред пътя?
Или с това, че 29годишния радиатор, с който го смених преди една година не дава никакви признаци за евентуални проблеми.
С теб и друг път сме я обсъждали тази тема, знам че няма да променя мнението ти, но и ти не можеш да промениш моето мнение, което е следствие от опита ми не само с радиатори, но и маркучи, полуоски и разни други чаркове.
Или с това, че 29годишния радиатор, с който го смених преди една година не дава никакви признаци за евентуални проблеми.
С теб и друг път сме я обсъждали тази тема, знам че няма да променя мнението ти, но и ти не можеш да промениш моето мнение, което е следствие от опита ми не само с радиатори, но и маркучи, полуоски и разни други чаркове.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Имал си късмет, че тоя радиатор на 29 лазарника изобщо не е текнал. Колегата по-горе го каза - металът постоянно е подложен на разширение и свиване заради температурите. При такива части времето определено си казва думата. Докато на полуоската няма какво да й стане, освен ако не изгние, нали схващаш разликата? 

- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
И какво ще му стане на метала от това постоянно свиване и разширение - Нищо няма да му стане.
Проблемите са от лошо качество на материалите (корозия на метала и стареене на уплътненията и пластмасите) от лоша технология на изработка, и лош (или никакъв
) контрол на качеството.
Полуоските са подобни на лагерите (имах предвид каретата, а не самата пръчка) - демек с времето се износват. Ама някакси оригиналните се износват 10 пъти по-бавно от тези, които се продават по магазините.
Разбира се, че 30 годишния радиатор не е надежден, но със сигурност е 10 пъти по-надежден от ментетата по магазините. А нов и оригинален едва ли на някой ще му хрумне да си купи. Като знам, че за парното е 300кинта този трябва да е 1000
Проблемите са от лошо качество на материалите (корозия на метала и стареене на уплътненията и пластмасите) от лоша технология на изработка, и лош (или никакъв

Полуоските са подобни на лагерите (имах предвид каретата, а не самата пръчка) - демек с времето се износват. Ама някакси оригиналните се износват 10 пъти по-бавно от тези, които се продават по магазините.
Разбира се, че 30 годишния радиатор не е надежден, но със сигурност е 10 пъти по-надежден от ментетата по магазините. А нов и оригинален едва ли на някой ще му хрумне да си купи. Като знам, че за парното е 300кинта този трябва да е 1000

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Golf 2 , 1.6 , мотор JP , 87г.
След лек челен удар радиаторът е пукнат на казанчето,долу където влиза в тампончето и в отвора за окачване на очиларката.Радиаторът е Датски и съм го купувал преди 10 г. за 130 лв и не съм имал с него проблеми.Мия му питата всяка година с препарат и водоструйка-та въпросът е за качествено термоустойчиво лепило да се даде съвет,
Има един компаунд за лепене на термопредпазни бушони към статори на електроуреди,трансформатори и издържа до над 160C, стои като металокерамика,не се топи с топъл въздух и много трудно се отстранява от метала,но не съм срещал да се продава масово-някой ако знае откъде?
Стар,от морга няма да купя!
След лек челен удар радиаторът е пукнат на казанчето,долу където влиза в тампончето и в отвора за окачване на очиларката.Радиаторът е Датски и съм го купувал преди 10 г. за 130 лв и не съм имал с него проблеми.Мия му питата всяка година с препарат и водоструйка-та въпросът е за качествено термоустойчиво лепило да се даде съвет,
Има един компаунд за лепене на термопредпазни бушони към статори на електроуреди,трансформатори и издържа до над 160C, стои като металокерамика,не се топи с топъл въздух и много трудно се отстранява от метала,но не съм срещал да се продава масово-някой ако знае откъде?
Стар,от морга няма да купя!
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Нов от магазина е твоят избор 

Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
в крайна сметка купих нов радиатор на цена 45 лева, от евро 07 с отстъпка. Преди това бях лепил с лепило - не стана. не съм пробвал със щудер или пробиване. Вероятно е по-добре от лепене.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
kapini написа: купих нов радиатор за 40 лева, китайски, сега съм с него
Три години по-късно:
kapini написа:в крайна сметка купих нов радиатор на цена 45 лева, от евро 07
И ми разправяйте, че новите радиатори са по-надеждни от 30 годишните оригинални.
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Счупена втулка на радиатора за тънкия маркуч
Никой и не ги разправя тези :( Номера е да ни научат да си купуваме ла*на, и след няколко години ... нови ла*на и така докато или се накупуваме или ла*ната ни станат множко :( Някак си не замириса добре от този пост но това е истината със новите резервни части 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта