Golf MK4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот vaskoto1 » Съб 25 май 2013 8:17


има инструмент за вадене на кабелите. ако го нямаш-импровизираш, но внимаваш да не скъсаш кабел! разкачат се буксите на дюзите и се освобождава място.




Потребителски аватар
djuni_ibiza
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
Автомобил: Golf MK4 1.6sr
Двигател: AKL
Местоположение: Кърджали

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот djuni_ibiza » Пон 02 сеп 2013 14:17


Колеги и аз да използвам темата , от година и половина карам същия мотор до сега съм сменил 2 пъти масло и не ми се е наложило да сменям водна помпа ! Някой може ли да ми обясни защо се сменя и кога се сменя в момента нямам никакви проблеми със колата освен играещи те ниски обороти.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот siso_k » Пон 02 сеп 2013 14:36


Водната помпа се сменя по принцип задължително със смяна на ангренажния ремък. Причините общо взето са две:

Първата - Водната помпа се върти от ангренажния ремък и ако помпата спече, ремъкът може да прескочи някой друг зъб, а пък от там буталата да ударят клапаните и да стане голямо мазало в двигателя.

Втората - ако старата помпа е с пласмавова турбинка, поради умората на материала пласмасата става лесно чуплива и ако се счупи турбинката по време на движение или преварти от оста, има опасност колата да прегрее, което пак не е никак хубаво.


Потребителски аватар
djuni_ibiza
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
Автомобил: Golf MK4 1.6sr
Двигател: AKL
Местоположение: Кърджали

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот djuni_ibiza » Пон 02 сеп 2013 15:46


Хммм сега разбирам Колега , а по принцип има ли някакви симптоми докато си бачка нормално защото при мен всичко е много добре със температурите но се чува едно леко клюкане клюк клюк по време на нормални обороти и това клюкане се чува точно от долната страна на кутията на ангренажа да не би помпата си отива ? ангренажа съм сменил преди 5 хиледи км със ролката заедно.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот siso_k » Пон 02 сеп 2013 16:59


Ами за симптоми незнам да ти кажа, то май в повечето пъти става отведнъж. Може евентуално да провериш да не е просълзила от някъде. Иначе тя оста май е на лагери, ама то като е опъната от ангренажа няма как да провериш дали не са разбити.


Потребителски аватар
djuni_ibiza
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
Автомобил: Golf MK4 1.6sr
Двигател: AKL
Местоположение: Кърджали

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот djuni_ibiza » Пон 02 сеп 2013 17:09


siso_k написа:Ами за симптоми незнам да ти кажа, то май в повечето пъти става отведнъж. Може евентуално да провериш да не е просълзила от някъде. Иначе тя оста май е на лагери, ама то като е опъната от ангренажа няма как да провериш дали не са разбити.

Аха ясно , А всмисъл да проверя дали има теч на антифриз около ангренажа ли ?


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот siso_k » Пон 02 сеп 2013 18:40


ахам :th_up макар че то ако има, ще има и петно под колата, освен ако наистина не е много малко.


Потребителски аватар
djuni_ibiza
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
Автомобил: Golf MK4 1.6sr
Двигател: AKL
Местоположение: Кърджали

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот djuni_ibiza » Пон 02 сеп 2013 18:57


siso_k написа:ахам :th_up макар че то ако има, ще има и петно под колата, освен ако наистина не е много малко.

Погледнах преди малко сухичко е но ангренажа ми е сменен преди 5 хил, а до смяната му има още около 40 хил, тоест дали тази помпа ще издържи до тогава или просто да я сменя ? в момента както казах всичко е добре има ли смисъл да го сменя или да чакам още 40 хил.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот siso_k » Пон 02 сеп 2013 19:31


Еми Божа работа колега. На полото на баща ми водната помпа издаяни 130 000 км. И можеше и още, ама пък на нея корпуса и беше пласмасов и след смяната на ремъка взе да капе помалко и я смених. Ако не ти е проблем, по добре я смени сега, поне ще знаеш че до следващата смяна няма да бараш нищо :th_up


Потребителски аватар
petarivanov
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 13:41
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: 1.6 SR AKL 1999

Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване

Мнениеот petarivanov » Пон 05 яну 2015 23:13


Колеги, за да не отварям нова тема ще попитам направо тук, защото видях че се дискутира относно: О- пръстени на колектора. Молбата ми е: ако може да ме насочите от къде да ги закупя и дали вървят, като комплект? Благодаря Ви!!! :love.vwclub



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 97 госта