Golf MK4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
има инструмент за вадене на кабелите. ако го нямаш-импровизираш, но внимаваш да не скъсаш кабел! разкачат се буксите на дюзите и се освобождава място.
- djuni_ibiza
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
- Автомобил: Golf MK4 1.6sr
- Двигател: AKL
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
Колеги и аз да използвам темата , от година и половина карам същия мотор до сега съм сменил 2 пъти масло и не ми се е наложило да сменям водна помпа ! Някой може ли да ми обясни защо се сменя и кога се сменя в момента нямам никакви проблеми със колата освен играещи те ниски обороти.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
Водната помпа се сменя по принцип задължително със смяна на ангренажния ремък. Причините общо взето са две:
Първата - Водната помпа се върти от ангренажния ремък и ако помпата спече, ремъкът може да прескочи някой друг зъб, а пък от там буталата да ударят клапаните и да стане голямо мазало в двигателя.
Втората - ако старата помпа е с пласмавова турбинка, поради умората на материала пласмасата става лесно чуплива и ако се счупи турбинката по време на движение или преварти от оста, има опасност колата да прегрее, което пак не е никак хубаво.
Първата - Водната помпа се върти от ангренажния ремък и ако помпата спече, ремъкът може да прескочи някой друг зъб, а пък от там буталата да ударят клапаните и да стане голямо мазало в двигателя.
Втората - ако старата помпа е с пласмавова турбинка, поради умората на материала пласмасата става лесно чуплива и ако се счупи турбинката по време на движение или преварти от оста, има опасност колата да прегрее, което пак не е никак хубаво.
- djuni_ibiza
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
- Автомобил: Golf MK4 1.6sr
- Двигател: AKL
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
Хммм сега разбирам Колега , а по принцип има ли някакви симптоми докато си бачка нормално защото при мен всичко е много добре със температурите но се чува едно леко клюкане клюк клюк по време на нормални обороти и това клюкане се чува точно от долната страна на кутията на ангренажа да не би помпата си отива ? ангренажа съм сменил преди 5 хиледи км със ролката заедно.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
Ами за симптоми незнам да ти кажа, то май в повечето пъти става отведнъж. Може евентуално да провериш да не е просълзила от някъде. Иначе тя оста май е на лагери, ама то като е опъната от ангренажа няма как да провериш дали не са разбити.
- djuni_ibiza
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
- Автомобил: Golf MK4 1.6sr
- Двигател: AKL
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
siso_k написа:Ами за симптоми незнам да ти кажа, то май в повечето пъти става отведнъж. Може евентуално да провериш да не е просълзила от някъде. Иначе тя оста май е на лагери, ама то като е опъната от ангренажа няма как да провериш дали не са разбити.
Аха ясно , А всмисъл да проверя дали има теч на антифриз около ангренажа ли ?
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
ахам
макар че то ако има, ще има и петно под колата, освен ако наистина не е много малко.

- djuni_ibiza
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 20:55
- Автомобил: Golf MK4 1.6sr
- Двигател: AKL
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
siso_k написа:ахаммакар че то ако има, ще има и петно под колата, освен ако наистина не е много малко.
Погледнах преди малко сухичко е но ангренажа ми е сменен преди 5 хил, а до смяната му има още около 40 хил, тоест дали тази помпа ще издържи до тогава или просто да я сменя ? в момента както казах всичко е добре има ли смисъл да го сменя или да чакам още 40 хил.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
Еми Божа работа колега. На полото на баща ми водната помпа издаяни 130 000 км. И можеше и още, ама пък на нея корпуса и беше пласмасов и след смяната на ремъка взе да капе помалко и я смених. Ако не ти е проблем, по добре я смени сега, поне ще знаеш че до следващата смяна няма да бараш нищо 

- petarivanov
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 13:41
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: 1.6 SR AKL 1999
Re: Голф 4 1.6 AKL Въпрос от относно предстоящо обслужване
Колеги, за да не отварям нова тема ще попитам направо тук, защото видях че се дискутира относно: О- пръстени на колектора. Молбата ми е: ако може да ме насочите от къде да ги закупя и дали вървят, като комплект? Благодаря Ви!!! 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 97 госта