Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот relaxxx » Вто 16 юли 2013 16:30


Колега, наблегни на температурния датчик, като евтино решение, големи бели прави....




asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Вто 16 юли 2013 21:07


Краси Кунчев написа:Колега аз съм със същият двигател-АКЛ. Смених ламбда сонда. Купих я от Евро-07 за 85лв. Магнети Марели. Не е универсална, а точно за модела. До сега няма грижи. Ако трябва да се присажда буксата в НИКАКЪВ случай не се запояват кабелите, а се кирбоват. Като заключение мога да кажа, че колата съвсем не е лоша, просто като всяка техника си иска поддръжка. Успех.


Точно от там ми предлагат като по-евтин вариант от 245лв. Може би са изчерпали количествата. Ще проверя и другаде. Благодаря за информацията!

Колега ако кажеш че ти придърпва около 2000 оборота ще падна от стола :scare3


Да, точно около тези обороти ми придърпва.

Колега, наблегни на температурния датчик, като евтино решение, големи бели прави....


Поръчан е вече. Тези дни ще сменя и сондата и него и пак ще пиша за резултат.


Потребителски аватар
golfmaniak666
Мнения: 1147
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHL
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот golfmaniak666 » Сря 17 юли 2013 8:30


С това придърпване и аз брах много ядове ходих къде ли не и какво ли не смених и накрая се оказа проблем в скоростната кутия ако искаш виж в мойте мнения и ще се запознаеш по подробно с проблема


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот rudoni » Сря 17 юли 2013 8:41


asen0v написа:
niki1_j написа:TECDOC казва следните неща:

06A 906 265 R и 06A 906 262 AP.

Преди да сменяш, закачи и й виж цивите данни. Да не да смениш нещо работещо.



Живите данни ги гледаха двама майстори. Стои си на 1,54 волта каквото и да става не мърда. А какво ще кажете за тези универсалните? Толкова ли е зле ако сложа от тях?


Ама как няма да показва 1.54в когато се излива гориво в литри?!Преобогатена смес!Оправяй нещата последователно по метода на елиминацията-мерене/смяна,пак мерене и смяна!Остави сондата най-накрая!


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот yoan4o » Сря 17 юли 2013 9:53


И аз се опитах да обясня и най-вече първо да си изчисти дросела колегата, но нека си харчи парите щом иска.


bink
Мнения: 57
Регистриран на: Чет 28 фев 2013 7:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот bink » Сря 17 юли 2013 10:59


Колега проблема с придърпването и разхода не се мъчи да преборваш. В града от 11 до 16, извън от 6.5 до 8.5 - все си в норма. Там варианта е продавай или го приеми! Дори да намериш решение ще е за кратко(като например да чистиш дросел),а най-вероятно и свързано с много разходи, псувни ако си семеен и скандали. Помни ми думата! По отношение на вървенето дерзай, както те съветват колегите започвайки от най-елементарното и евтино а също и логичното, не скачай в дълбокото без подготовка и убеденост, търси истински проблем а не под вола теле. Има датчици като този за температурата на антифриза които са много съществени и ако има проблем там нещата ще се оправят, но има датчици като за темп. на въздуха че дори и ламбдата бих включил в това число, които се водят корективни и дори да са за смяна, след като ги смениш ще търсиш мъничкото подобрение и незначително по-малкия разход за да оправдаеш големите си разходи по тяхното закупуване. Желая ти успех, но знай че не само ти имаш тези проблеми и няма да си първия който се опитва да ги преодолее хвърляйки една излишно голяма сума пари за "а дано ама надали"! Дано съм бил от полза :beer


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот al3xbg » Сря 17 юли 2013 11:05


bink написа:Колега проблема с придърпването и разхода не се мъчи да преборваш. В града от 11 до 16, извън от 6.5 до 8.5 - все си в норма.


Пълна глупост с извинение .... В града моя АКЛ както и да го карам -> без климатроник обаче, разхода ми е около 8. Извън града е толкова да - около 6 и малко без климатроник и към 8 със.


bink
Мнения: 57
Регистриран на: Чет 28 фев 2013 7:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот bink » Сря 17 юли 2013 11:23


Ако е дизел може бе колега, или ако караш по околовръстното, то излезе че ти гори колкото извънградско. Я си направи една справка в аутодата, ти да не пишеш от Вашингтон? : http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8660


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот al3xbg » Сря 17 юли 2013 14:50


bink написа:Ако е дизел може бе колега, или ако караш по околовръстното, то излезе че ти гори колкото извънградско. Я си направи една справка в аутодата, ти да не пишеш от Вашингтон? : http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8660


Точно това имам предвид. Градско без климатроник ми гори точно колкото извънградско+климатроник. И като съм написал "моя АКЛ", за какъв дизел говорим, а и темата не е за дизели :)


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Чет 18 юли 2013 12:18


golfmaniak666 написа:С това придърпване и аз брах много ядове ходих къде ли не и какво ли не смених и накрая се оказа проблем в скоростната кутия ако искаш виж в мойте мнения и ще се запознаеш по подробно с проблема


Дано моя проблем да е друг, че накрая ще излезе по-добре да си бях купим голф 5.

Ама как няма да показва 1.54в когато се излива гориво в литри?!Преобогатена смес!Оправяй нещата последователно по метода на елиминацията-мерене/смяна,пак мерене и смяна!Остави сондата най-накрая!


Смятам, че при половин час наблюдение, подаване на газ, задържане на различни обороти и т.н. щеше поне лекичко да мръдне показанията примерно 1,51 вмести 1,54. Не е нормално да стои в едно и също положение. А така или иначе колкото и да е обогатена сместа 1,54V е далеч над интервала, в който оперира този датчик. Всякакви показания над 1V са нереални поне според производителя.

И аз се опитах да обясня и най-вече първо да си изчисти дросела колегата, но нека си харчи парите щом иска.


Ти се опита, но те попитах дали трябва да даде някаква грешка ако е от дросела, но не ми отговори. Ще се радвам да обясниш.

Колега проблема с придърпването и разхода не се мъчи да преборваш. В града от 11 до 16, извън от 6.5 до 8.5 - все си в норма. Там варианта е продавай или го приеми! Дори да намериш решение ще е за кратко(като например да чистиш дросел),а най-вероятно и свързано с много разходи, псувни ако си семеен и скандали. Помни ми думата! По отношение на вървенето дерзай, както те съветват колегите започвайки от най-елементарното и евтино а също и логичното, не скачай в дълбокото без подготовка и убеденост, търси истински проблем а не под вола теле. Има датчици като този за температурата на антифриза които са много съществени и ако има проблем там нещата ще се оправят, но има датчици като за темп. на въздуха че дори и ламбдата бих включил в това число, които се водят корективни и дори да са за смяна, след като ги смениш ще търсиш мъничкото подобрение и незначително по-малкия разход за да оправдаеш големите си разходи по тяхното закупуване. Желая ти успех, но знай че не само ти имаш тези проблеми и няма да си първия който се опитва да ги преодолее хвърляйки една излишно голяма сума пари за "а дано ама надали"! Дано съм бил от полза :beer


С такъв разход не мога да се съглася. Имам познат с Ауди а3 и съшия двигател. Градско -9.5 Той предния ми голф 3 GTI гореше градско 12-14 с климатик и със здраво натискане на педала.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот plamikcho » Чет 18 юли 2013 13:32


Хайде да се включа и аз в дискусията като собственик на Голф със същия двигател (годината е 2000). Тъй като съм сменял 2 от цитираните компонента, мога да кажа какво беше поведението на колата преди и какъв беше ефекта след смяната им.

1. Температурния датчик на антифриза - показваше завишена стойност с около 30 градуса. Като вървеж колата не беше зле, разхода си беше в норма (6-6.5 извън града, 9-10 в града). Проблема, който правеше този датчик с точно тази повреда беше много трудно палене на топло след като е постояла колата известно време, примерно 30 мин или 1 час. След смяната паленето се оправи и нямаше никакви грижи.

2. Ламбда сонда - големия мерак на всички майстори, при които ходих на диагностика. Даваше лош сигнал и грешка още преди смяната на номер 1. Дори хората, които смениха номер 1 и оправиха проблема с паленето, искаха да сменят първо сондата.

Не помня точно каква беше грешката на ламбда сондата, но мога да кажа спокойно, че нямаше никакво придърпване, невървеж или повишен разход дори и преди смяната и на 2-те неща.

А сега и последния проблем от темата - вървежа. Колата ми си беше супер поне 2 година след смяната на т. датчик (2009 година). След края на по-миналата зима (която беше доста студена) открих, че колата е станала много мудна и не дърпа. Тогава имах доста други проблеми и нямах време, голфа си вървеше и не харчеше повече и затова отложих с няколко месеца посещението в сервиза и оправянето на проблема. Когато отидох в сервиза и обясних за проблема, хората направиха диагностика и веднага се хванаха за ламбда сондата (с която обаче колата си вървеше идеално преди това). Този път се предадох и я сменихме за 200 лв. Да, ама не - грам промяна нямаше. Същото мудно поведение, леко придърпване малко преди 2000 оборота и някакви зачатъци на ускорение чак на 3000 оборота. Пак се върнах в сервиза и казах, че няма промяна и да търсят каква е причината. Хванаха се за катализатора - бил много стар, задръстен , от него не вървяло. Хубаво, махнаха го и сложиха гърне. Пробвах колата - същата работа. Смених сервиза, отидох при по-големи специалисти по VW. Хората явно си имаха работа и отначало ми казаха, че този двигател толкова си можел. Веднага отговорих, че не може професионалист да прави такива изказвания. Аз не съм малоумен - след като съм дошъл, значи тази кола е можела и повече преди да се повреди нещо си там. Навиха се да търсят. Грешки - няма. След 1/2 ден търсене ми казаха, че някакво клапанче за резонансно пълнене било блокирало и от това можело да е причината. Смениха го със здраво, 2-ра употреба. Пробвах колата - 1 идея подобрение, придърпването на 2000 оборота беше изчезнало. Стори ми се, че като че ли има малко по-добро ускорение. Но като цяло - мудна и тромава кола, далече от 101 к.с. Нещо като 75 по-скоро.

И така зарязах нещата, защото ми писна да давам пари и ефект да няма. Тук във форума бях чел, че някакви О-пръстени на всмукателния колектор изпускали без да се отчита грешка и оттам не вървяла колата. Това нещо го казах и в 2-та сервиза, но реакция нямаше. Наскоро един съсед като чу звука от двигателя, ми каза, че била бедна сместа (как така на слух го определи, не знам). Засега си карам колата така, защото нямам време за губене и пари за даване за тестове, проби и прочие без резултат.

Та така, извинявам се за дългия пост, дано да е полезна тази информация и да спести някой лев.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот al3xbg » Чет 18 юли 2013 13:55


Това за О-пръстените е вярно, ако се опекат прекалено много, дърпа въздух от там и влияе на работата на мотора сещаш се как :)


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот yoan4o » Чет 18 юли 2013 14:05


Никой ли не е имал проблем с дебитомерите на тези коли?! :gruebel


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот plamikcho » Чет 18 юли 2013 14:07


Поне колегата реална информация ще получи за придърпване/не вървене. В моя случай първото няма директна връзка с второто. Аз преди време като примерно момче си прочетох хубаво из форума, потърсих и в Гугъл и видях, че описаното за О-пръстените напълно отговаря на моята ситуация. Но тъй като в момента нямах необходимото време и условия да пробвам да сменя сам тези пръстени, просто информирах сервизите, като се надявах, че ще ги сменят или че просто ще оправят колата. Мога само да се радвам, че това е моята кола, а не аз самия, и че майстора в сервиза не е доктор :mad. При първа възможност ще потърся човек, който наистина ще оправи колата, защото така мудна колата наистина ме дразни.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот al3xbg » Чет 18 юли 2013 14:29


yoan4o написа:Никой ли не е имал проблем с дебитомерите на тези коли?! :gruebel


O как, аз 1 смених. Дай боже да ми е последен докато е при мен колата. :)

@plamikcho, описаните от теб симптоми са точно като за дебитомер. Като смених моя, разхода падна с над 2! литра градско и като ускорих с него за първи път след смяната, неможах да повярвам , че карам собствената си кола ....



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 72 госта