Jetta II RV няма ток до свещите

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот Dare_16V_9A » Чет 08 авг 2013 17:31


Колега имах следния проблем ток на свеща идва гледам белези да не е прехвърлила абе всичко е както си трябва дори я дърпах да запали и неще и докато намеря причината ми се е....!

оказа се че като извадих палеца от делкото и той е на засег и той се беше отчупил и палеца се беше извъртял и въртиш но като не ти даде искра на ГМТ никога няма да запалиш та провери го съвсем елементарно е и почти никой не би се сетил че може да се случи и това! Не казвам че това ти е проблема на теб но казвам го от собствен опит и че ми се случи веднъж!




Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот Петър Христов » Чет 08 авг 2013 19:16


Дистрибутора не трябва да мърда като работи мотора!Има отпред една алуминиева вилка дето го притиска към блока,да не е изпаднала?Капачката и палеца си имат едно единствено положение,ако всичко е наред,като наместиш агренажа на белези палеца трябва да сочи четвърти цилиндър,и кабела към първи цилиндър.
Датчика на хол ти определя момента на запалване(електроннно чукче,не се сещам как да го обясня по просто),мери се с осцилоскоп или както е описал radotom в темите които е дал по горе.
Май ще се наложи да ходиш на майстор,с писания из форума няма да стане.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот x15 » Пет 09 авг 2013 6:35


Ще се пробвам първо сам, с помоща на форумната мъдрост всичко се постига :beer

Иначе като размърдах единият кабел на бобината докато беше на контакт и най-накрая се усети ток по лулите, почистих всички връзки около бобината, но все още не пали?

Сега си търся светодиоден пробник да го изтествам и този датчик на Хол.

Иначе капачката на дистрибутора си има място където и се закачат скобите, въпросът е може ли да се завърти по погрешка на 180 градуса и проблем ли ще е това?

Последна промяна от x15 на Съб 10 авг 2013 14:22, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13549
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот kris11 » Пет 09 авг 2013 8:38


няма ли наблизо някой магазин за електрони компоненти?? 1 светодиод, 1 резистор от 360 ома-1к и 2 проводника и ето ти пробника.Желятелно е светодиода да е червен -повече се вижда на светло.
Ако няма магазин от някоя повредена уредба,играчка фенерче . Вариянт е и някой евтин фенер със светодид /и/ и ограничителен резистор според захранването на фенера.
Ако се завърти трябва пренареждане на кабелите за свещите.
Или комутатора или датчика на хол са дали фира щом няма искра.
Огледай внимателно палеца и капачката за пукнатини !! Капачката да не е с изядени щифтове - ако да -увеличава се разстоянието м/у щифт и палец и цъфва комутатора.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот x15 » Съб 10 авг 2013 3:00


:screwy Болта който фиксира дистрибутора се беше разхлабил и от там като се завърти дистрибутора тайминга и той отива на кино и искрата вместо на пъпката на кабела към свеща отива някъде другаде.... :newsm66

Наместих дисрибутора и колата почна да пали, но май обърках кабелите на свещите? Как трябва да са подредени?

Ще си вземам нови капачка, палец и свещи. Какви бихте ми препоръчали?

Кабелите по какво се познава че са за смяна?


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот moimoimoi » Съб 10 авг 2013 8:01


ами ако те удря ток от кабелите -за смяна са
ако светят в тъмното- за смяна са
ако в дъждовно време прекъсва колата- за смяна са
ако не си ги сменял - за смяна са

кабелите се нареждат 1-3-4-2 като цилиндрите се броят от ляво надясно 1-2-3-4
на капачката го редиш по посока на часовниковата стрелка 1-3-4-2 като първи има белег-малко зарязване.
при всички случай преди да почнеш да вадиш кабели виж дали са правилно наредени,ако не са все пак запиши как са сега наредени за всеки случай
а щом ти се е разместило делкото дали сега е правилно наместено?дали не трябва да се завърти малко наляво или надясно?

Последна промяна от moimoimoi на Нед 11 авг 2013 20:49, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот x15 » Съб 10 авг 2013 14:16


Петър Христов написа:като наместиш агренажа на белези палеца трябва да сочи четвърти цилиндър,и кабела към първи цилиндър.

До колкото разбирам колегата по горе е писал че кабела за цилиндър № 1 трябва да е най-близкият към двигателя а не към радиатора?

кабелите се нареждат 1-3-4-2 като цилиндрите се броят от ляво надясно 1-2-3-4
на капачката го редиш по посока обратно на часовниковата стрелка 1-3-4-2 като първи има белег-малко зарязване,и би трябвало 1 да е най близо до радиатора като разположение


На различните двигатели по-различен начин ли се редят кабелите?


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот Петър Христов » Съб 10 авг 2013 18:11


Ето реда на кабелите и аванса
Изображение
Изображение

Ако междинния вал не е зацепен правилно първи цилиндър може и да не е там.Най добре намести агренажа на белези и виж накъде сочи палеца,там е първи и се редят по часовника 1 3 4 2 .
Изображение


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот x15 » Нед 11 авг 2013 0:50


Благодая Петър,

Като завъртя до белезите палеца сочи 4ти цилиндър.

Ако съм разбрал правилно там където сочи палеца (срещу 4ти цилиндър) се слага кабела който води до първи цилиндър и по часовниковата стрелка се редят 1-3-4-2 ?

На първата снимка в отвора има някакви числа 0, 1, 8... стрелката срещу нулата ли трябва да сочи или срещу единицата?

Как се наглася аванса и колко трябва да е (не им разбирам много-много на схемите)


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот Петър Христов » Нед 11 авг 2013 8:38


Правилно,така се подреждат кабелите.След като ги наредиш ако всичко друго е наред трябва де запали,ако не ще хващаш някой да върти стартер и междувременно бавно въртиш разпределителя наляво надясно докато улучиш грубо аванса и запали.След като запали ще ти трябва стробоскоп за точно регулиране на аванса.
Слагаш сондата на стробоскопа на първи цилиндър,палиш и оставяш колата да работи на място няколко минути.
Откачаш (както работи)синия температурен датчик на тройника отпред на главата.
Форсираш три пъти до над 3000об. пускаш стробоскопа,ако е с корекция задаваш му нула и гледаш в отвора на скоростната кутия
на маховика има два или три белега, 0 гр. 6 гр. 18 гр. нулата винаги я пише но 6 и 18 гр. може да са само чертички,дори 18 гр не на всички коли го има.Помощника ти задържа на 2200 оборота и наместваш разпределителя така че зъбчето в отвора да сочи втория белег ( 6 гр.)
Стягаш вилката дето държи разпределителя,поглеждаш отново белега да не е мръднал,закачаш температурния датчик,форсираш до над 3000 об. и готово.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот x15 » Нед 11 авг 2013 17:07


Уау, не било толква лесно колкото си го мислех :redface

Ако наглася маховика предварително на 6 градуса и после застопоря дистрибутора с палец сочещ към цилиндър №1 има ли шанс да го уцеля? (незнам дали ще мога да си намеря стробоскоп)


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот Петър Христов » Нед 11 авг 2013 18:17


Никакъв шанс да стане по този начин,един милиметър завъртане на разпределителя е няколко градуса!
Варианта е като уцелиш грубо аванса и я запалиш да изчакаш да загрее на 70 80гр. и да го донаместиш "на ухо" като натиснеш рязко газта да се форсира добре,без замисляне но и да не чука при натоварване(детонации).По този начин може да докараш до положение да върви горе долу,но компютъра ще се мъчи и той да оправи нещата :mhihi и крайния резултат не е ясно колко градуса ще е.

П.П. В коя част на америка си? В смисъл кой часови пояс?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот x15 » Нед 11 авг 2013 18:52


Петър Христов написа: В смисъл кой часови пояс?


Минус 5 часа.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот x15 » Чет 15 авг 2013 4:38


Купих си нова дистрибуторна капачка и палец бош, нагласих всички белези на двигателя че да наглася ъгъла на запалването, но палеца вместо да сочи 4ти цилиндър, сочи малко по-надясно. Това нормално ли е?
Скоростната ми кутия (автоматик) има две дупки, по голяма с метална стрелка(№1) и по-малка кръгла (№2 на снимката) през коя от двете се гледат белезите на маховика?


Изображение


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Няма ток до свещите - Jetta II

Мнениеот Петър Христов » Чет 15 авг 2013 18:22


На ръчните кутии отвора през който се гледат белезите е отгоре,към главата,на автомата не знам....Погледни ремъчната шайба на коляновия вал,трябва да има засечка от вътрешната страна.На долната част от предпазителя на агренажа има стрелка,пада се отгоре на шайбата.Това отговаря на 0 по маховика.Трябва да гледаш също белега на разпр.вал ,иначе 50/50 дали ще улучиш първи или четвърти цилиндър.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта