Колега имах следния проблем ток на свеща идва гледам белези да не е прехвърлила абе всичко е както си трябва дори я дърпах да запали и неще и докато намеря причината ми се е....!
оказа се че като извадих палеца от делкото и той е на засег и той се беше отчупил и палеца се беше извъртял и въртиш но като не ти даде искра на ГМТ никога няма да запалиш та провери го съвсем елементарно е и почти никой не би се сетил че може да се случи и това! Не казвам че това ти е проблема на теб но казвам го от собствен опит и че ми се случи веднъж!
Jetta II RV няма ток до свещите
- Dare_16V_9A
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: AFN1996 1991
- Местоположение: Pernik
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Дистрибутора не трябва да мърда като работи мотора!Има отпред една алуминиева вилка дето го притиска към блока,да не е изпаднала?Капачката и палеца си имат едно единствено положение,ако всичко е наред,като наместиш агренажа на белези палеца трябва да сочи четвърти цилиндър,и кабела към първи цилиндър.
Датчика на хол ти определя момента на запалване(електроннно чукче,не се сещам как да го обясня по просто),мери се с осцилоскоп или както е описал radotom в темите които е дал по горе.
Май ще се наложи да ходиш на майстор,с писания из форума няма да стане.
Датчика на хол ти определя момента на запалване(електроннно чукче,не се сещам как да го обясня по просто),мери се с осцилоскоп или както е описал radotom в темите които е дал по горе.
Май ще се наложи да ходиш на майстор,с писания из форума няма да стане.
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Ще се пробвам първо сам, с помоща на форумната мъдрост всичко се постига 
Иначе като размърдах единият кабел на бобината докато беше на контакт и най-накрая се усети ток по лулите, почистих всички връзки около бобината, но все още не пали?
Сега си търся светодиоден пробник да го изтествам и този датчик на Хол.
Иначе капачката на дистрибутора си има място където и се закачат скобите, въпросът е може ли да се завърти по погрешка на 180 градуса и проблем ли ще е това?

Иначе като размърдах единият кабел на бобината докато беше на контакт и най-накрая се усети ток по лулите, почистих всички връзки около бобината, но все още не пали?
Сега си търся светодиоден пробник да го изтествам и този датчик на Хол.
Иначе капачката на дистрибутора си има място където и се закачат скобите, въпросът е може ли да се завърти по погрешка на 180 градуса и проблем ли ще е това?
Последна промяна от x15 на Съб 10 авг 2013 14:22, променено общо 2 пъти.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
няма ли наблизо някой магазин за електрони компоненти?? 1 светодиод, 1 резистор от 360 ома-1к и 2 проводника и ето ти пробника.Желятелно е светодиода да е червен -повече се вижда на светло.
Ако няма магазин от някоя повредена уредба,играчка фенерче . Вариянт е и някой евтин фенер със светодид /и/ и ограничителен резистор според захранването на фенера.
Ако се завърти трябва пренареждане на кабелите за свещите.
Или комутатора или датчика на хол са дали фира щом няма искра.
Огледай внимателно палеца и капачката за пукнатини !! Капачката да не е с изядени щифтове - ако да -увеличава се разстоянието м/у щифт и палец и цъфва комутатора.
Ако няма магазин от някоя повредена уредба,играчка фенерче . Вариянт е и някой евтин фенер със светодид /и/ и ограничителен резистор според захранването на фенера.
Ако се завърти трябва пренареждане на кабелите за свещите.
Или комутатора или датчика на хол са дали фира щом няма искра.
Огледай внимателно палеца и капачката за пукнатини !! Капачката да не е с изядени щифтове - ако да -увеличава се разстоянието м/у щифт и палец и цъфва комутатора.
Re: Няма ток до свещите - Jetta II


Наместих дисрибутора и колата почна да пали, но май обърках кабелите на свещите? Как трябва да са подредени?
Ще си вземам нови капачка, палец и свещи. Какви бихте ми препоръчали?
Кабелите по какво се познава че са за смяна?
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
ами ако те удря ток от кабелите -за смяна са
ако светят в тъмното- за смяна са
ако в дъждовно време прекъсва колата- за смяна са
ако не си ги сменял - за смяна са
кабелите се нареждат 1-3-4-2 като цилиндрите се броят от ляво надясно 1-2-3-4
на капачката го редиш по посока на часовниковата стрелка 1-3-4-2 като първи има белег-малко зарязване.
при всички случай преди да почнеш да вадиш кабели виж дали са правилно наредени,ако не са все пак запиши как са сега наредени за всеки случай
а щом ти се е разместило делкото дали сега е правилно наместено?дали не трябва да се завърти малко наляво или надясно?
ако светят в тъмното- за смяна са
ако в дъждовно време прекъсва колата- за смяна са
ако не си ги сменял - за смяна са
кабелите се нареждат 1-3-4-2 като цилиндрите се броят от ляво надясно 1-2-3-4
на капачката го редиш по посока на часовниковата стрелка 1-3-4-2 като първи има белег-малко зарязване.
при всички случай преди да почнеш да вадиш кабели виж дали са правилно наредени,ако не са все пак запиши как са сега наредени за всеки случай
а щом ти се е разместило делкото дали сега е правилно наместено?дали не трябва да се завърти малко наляво или надясно?
Последна промяна от moimoimoi на Нед 11 авг 2013 20:49, променено общо 3 пъти.
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Петър Христов написа:като наместиш агренажа на белези палеца трябва да сочи четвърти цилиндър,и кабела към първи цилиндър.
До колкото разбирам колегата по горе е писал че кабела за цилиндър № 1 трябва да е най-близкият към двигателя а не към радиатора?
кабелите се нареждат 1-3-4-2 като цилиндрите се броят от ляво надясно 1-2-3-4
на капачката го редиш по посока обратно на часовниковата стрелка 1-3-4-2 като първи има белег-малко зарязване,и би трябвало 1 да е най близо до радиатора като разположение
На различните двигатели по-различен начин ли се редят кабелите?
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Благодая Петър,
Като завъртя до белезите палеца сочи 4ти цилиндър.
Ако съм разбрал правилно там където сочи палеца (срещу 4ти цилиндър) се слага кабела който води до първи цилиндър и по часовниковата стрелка се редят 1-3-4-2 ?
На първата снимка в отвора има някакви числа 0, 1, 8... стрелката срещу нулата ли трябва да сочи или срещу единицата?
Как се наглася аванса и колко трябва да е (не им разбирам много-много на схемите)
Като завъртя до белезите палеца сочи 4ти цилиндър.
Ако съм разбрал правилно там където сочи палеца (срещу 4ти цилиндър) се слага кабела който води до първи цилиндър и по часовниковата стрелка се редят 1-3-4-2 ?
На първата снимка в отвора има някакви числа 0, 1, 8... стрелката срещу нулата ли трябва да сочи или срещу единицата?
Как се наглася аванса и колко трябва да е (не им разбирам много-много на схемите)
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Правилно,така се подреждат кабелите.След като ги наредиш ако всичко друго е наред трябва де запали,ако не ще хващаш някой да върти стартер и междувременно бавно въртиш разпределителя наляво надясно докато улучиш грубо аванса и запали.След като запали ще ти трябва стробоскоп за точно регулиране на аванса.
Слагаш сондата на стробоскопа на първи цилиндър,палиш и оставяш колата да работи на място няколко минути.
Откачаш (както работи)синия температурен датчик на тройника отпред на главата.
Форсираш три пъти до над 3000об. пускаш стробоскопа,ако е с корекция задаваш му нула и гледаш в отвора на скоростната кутия
на маховика има два или три белега, 0 гр. 6 гр. 18 гр. нулата винаги я пише но 6 и 18 гр. може да са само чертички,дори 18 гр не на всички коли го има.Помощника ти задържа на 2200 оборота и наместваш разпределителя така че зъбчето в отвора да сочи втория белег ( 6 гр.)
Стягаш вилката дето държи разпределителя,поглеждаш отново белега да не е мръднал,закачаш температурния датчик,форсираш до над 3000 об. и готово.
Слагаш сондата на стробоскопа на първи цилиндър,палиш и оставяш колата да работи на място няколко минути.
Откачаш (както работи)синия температурен датчик на тройника отпред на главата.
Форсираш три пъти до над 3000об. пускаш стробоскопа,ако е с корекция задаваш му нула и гледаш в отвора на скоростната кутия
на маховика има два или три белега, 0 гр. 6 гр. 18 гр. нулата винаги я пише но 6 и 18 гр. може да са само чертички,дори 18 гр не на всички коли го има.Помощника ти задържа на 2200 оборота и наместваш разпределителя така че зъбчето в отвора да сочи втория белег ( 6 гр.)
Стягаш вилката дето държи разпределителя,поглеждаш отново белега да не е мръднал,закачаш температурния датчик,форсираш до над 3000 об. и готово.
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Уау, не било толква лесно колкото си го мислех
Ако наглася маховика предварително на 6 градуса и после застопоря дистрибутора с палец сочещ към цилиндър №1 има ли шанс да го уцеля? (незнам дали ще мога да си намеря стробоскоп)

Ако наглася маховика предварително на 6 градуса и после застопоря дистрибутора с палец сочещ към цилиндър №1 има ли шанс да го уцеля? (незнам дали ще мога да си намеря стробоскоп)
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Никакъв шанс да стане по този начин,един милиметър завъртане на разпределителя е няколко градуса!
Варианта е като уцелиш грубо аванса и я запалиш да изчакаш да загрее на 70 80гр. и да го донаместиш "на ухо" като натиснеш рязко газта да се форсира добре,без замисляне но и да не чука при натоварване(детонации).По този начин може да докараш до положение да върви горе долу,но компютъра ще се мъчи и той да оправи нещата
и крайния резултат не е ясно колко градуса ще е.
П.П. В коя част на америка си? В смисъл кой часови пояс?
Варианта е като уцелиш грубо аванса и я запалиш да изчакаш да загрее на 70 80гр. и да го донаместиш "на ухо" като натиснеш рязко газта да се форсира добре,без замисляне но и да не чука при натоварване(детонации).По този начин може да докараш до положение да върви горе долу,но компютъра ще се мъчи и той да оправи нещата

П.П. В коя част на америка си? В смисъл кой часови пояс?
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
Купих си нова дистрибуторна капачка и палец бош, нагласих всички белези на двигателя че да наглася ъгъла на запалването, но палеца вместо да сочи 4ти цилиндър, сочи малко по-надясно. Това нормално ли е?
Скоростната ми кутия (автоматик) има две дупки, по голяма с метална стрелка(№1) и по-малка кръгла (№2 на снимката) през коя от двете се гледат белезите на маховика?

Скоростната ми кутия (автоматик) има две дупки, по голяма с метална стрелка(№1) и по-малка кръгла (№2 на снимката) през коя от двете се гледат белезите на маховика?

-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Няма ток до свещите - Jetta II
На ръчните кутии отвора през който се гледат белезите е отгоре,към главата,на автомата не знам....Погледни ремъчната шайба на коляновия вал,трябва да има засечка от вътрешната страна.На долната част от предпазителя на агренажа има стрелка,пада се отгоре на шайбата.Това отговаря на 0 по маховика.Трябва да гледаш също белега на разпр.вал ,иначе 50/50 дали ще улучиш първи или четвърти цилиндър.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта