МК2 1.6/55kw 91/solex 2E2 проблем с лампата на температурата
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
А дали е възможно това да става от термостата, и някои играл ли си е да се справи с тая лампа някък си, така че тази лампа наистина да си върши работата. Чесно казано мразя нещо направено по автомобила ми да неработи както трябва, просто искам всичко да си ок и да знам че все пак мога да разчитам на уредите поставени на таблото.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
anrus написа:Предполагам, не си купил оригинален датчик.![]()
Зачисти сондите му с фина шкурка.
Датчика за нивото е втора употреба и му залях с лепило пластмасовите крачета, защото при буксата излизаше антифриз, а ако буксата е мокра може да няма антифриз и веригата пак да е затворена и лампата няма да мига, после му чистих сондите, ама пак светна няколко пъти. И сега гледам, че пак буксата вътре е мокра. Оправих някои течове, ама с това налягане на системата всичко тече, не бяха маркучи, фланци, датчици, радиатори

- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
@silvers - варианта е друго изправно табло, на което да прехвърлиш твоя километраж.
@vwpnss - антифриза избива през клемите на датчика, ако си стегнал много капачката на казачето. Тогава клапаните в нея не могат да си вършат работата, защото гуменото уплътнение изплюва и затваря отворите за вентилация. Стяга се леко. Причина за светване на лампата при теб може да бъде пречупване на кабелите в гумения маншон на буксата, особено ако имаш дизеловата кора под предния капак.
@vwpnss - антифриза избива през клемите на датчика, ако си стегнал много капачката на казачето. Тогава клапаните в нея не могат да си вършат работата, защото гуменото уплътнение изплюва и затваря отворите за вентилация. Стяга се леко. Причина за светване на лампата при теб може да бъде пречупване на кабелите в гумения маншон на буксата, особено ако имаш дизеловата кора под предния капак.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Да, колата е дизел и има кора, даже съм сложил друга кора за да я затиска, защото оригиналната беше се разпуснала, ама мисля че не опира в буксата. Иначе кабелите са огънати над буксата, ама те отиват зад разширителния съд и няма как.
Аз сменях и буксата, ама запоих кабелите й за оригиналните.
Капачката като опре уплътнението й в съда и завивам още 1/3 оборота.
Ще погледна пак, може да излезе нещо.
Някой знае ли защо като се включат габарити, фарове, вентилатора на парното или всичко заедно и стрелката за температурата се измества надясно към загряване с 2-3 мм и минава средата на скалата, а без нищо включено седи 2-3 мм отляво на средата?
Аз сменях и буксата, ама запоих кабелите й за оригиналните.
Капачката като опре уплътнението й в съда и завивам още 1/3 оборота.
Ще погледна пак, може да излезе нещо.
Някой знае ли защо като се включат габарити, фарове, вентилатора на парното или всичко заедно и стрелката за температурата се измества надясно към загряване с 2-3 мм и минава средата на скалата, а без нищо включено седи 2-3 мм отляво на средата?
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Ако колата не загрява и всички датчици са изправни, произволното мигане на лампата за температурата се дължи на проблем в самия уред в таблото. От старост крачетата се отлепят от платката. По време на движение тези крачета започват да правят произволен контакт с платката, затова лампата мига постоянно. Два пъти съм оправял такъв проблем, но беше доста отдавна и съм позабравил подробностите.
Трябва много да се разглобява. Сваля се цялото табло.

Общо взето ремонта е следния:
На снимката се виждат въпросните крачета на уреда за температурата(стегнати са с трите гайки горе по средата).
Двете долни са за стрелката, а третото(по-тънкото) отгоре е за лампата. Точно то е проблемното
За да се оправи, трябва внимателно да се отвори таблото, да се развият трите гайки отзад и уреда да се издърпа напред за да се извади. Надписите и скалата на уреда са нарисуване върху една ламаринка, която е хваната с два нита. Внимателно се премахва единия нит в края, и ламаринката се завърта за да се отвори. Запоява се спойката на горното краче на ново и това е. Проверяваме с мултицет, дали има сигурен контакт и после всичко се сглобява внимателно по обратен ред. И това е - стрелката и лампата започват да работят като нови
При обратното монтиране, трите гайки на крачетата, които се виждат на снимката, се стягат съвсем малко, само на ръка, защото от прекаленото затягане на гайките, спойките отново се отлепят и лампата пак започва да прави проблеми.
Ето още една снимка:

Трябва много да се разглобява. Сваля се цялото табло.

Общо взето ремонта е следния:
На снимката се виждат въпросните крачета на уреда за температурата(стегнати са с трите гайки горе по средата).
Двете долни са за стрелката, а третото(по-тънкото) отгоре е за лампата. Точно то е проблемното
За да се оправи, трябва внимателно да се отвори таблото, да се развият трите гайки отзад и уреда да се издърпа напред за да се извади. Надписите и скалата на уреда са нарисуване върху една ламаринка, която е хваната с два нита. Внимателно се премахва единия нит в края, и ламаринката се завърта за да се отвори. Запоява се спойката на горното краче на ново и това е. Проверяваме с мултицет, дали има сигурен контакт и после всичко се сглобява внимателно по обратен ред. И това е - стрелката и лампата започват да работят като нови

При обратното монтиране, трите гайки на крачетата, които се виждат на снимката, се стягат съвсем малко, само на ръка, защото от прекаленото затягане на гайките, спойките отново се отлепят и лампата пак започва да прави проблеми.
Ето още една снимка:

- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
благодаря на колегата за изчерпателния отговор ще го направя тези дни това а и разполагам с малко повече свободно време и ще дам инфо дали съм се справил 

- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
След свалянето на километража се оказа че моята лампичка е запоена директно на платката отзад и няма смисъл от сваляне и разглобяване просто я припоих но ефекта е "0". След малко по сериозно наблюдение се оказа че тази лампа започва да свети малко преди да отвори термостата а точно тогава цялата водна система е под зверско налягане. Само да отбележа че по колата течове няма термостата е сменен с нов няма и загуба на антифриз.
- stefan4o
- Мнения: 19332
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Табло, по което са правени такива български спойки със жички го изхвърли и си сложи друго. Има доволно такива табла, не са свършили още бараките 

-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
След като няма датчик за нивото на разширителния съд, какво управлява лампата и при какъв проблем започва да мига?
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
silvers написа:След свалянето на километража се оказа че моята лампичка е запоена директно на платката отзад и няма смисъл от сваляне и разглобяване просто я припоих но ефекта е "0". След малко по сериозно наблюдение се оказа че тази лампа започва да свети малко преди да отвори термостата а точно тогава цялата водна система е под зверско налягане. Само да отбележа че по колата течове няма термостата е сменен с нов няма и загуба на антифриз.
Проследи пистата след спойката от къде минава, защото прекъсването може да е някъде по веригата или дефектирал елемент. А иначе от налягането в охладителната система няма как да ти светне лампата, поради причината, че датчикът е температурен, а не за налягане.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Silvers, проблема не е в самата лампа, а в чипа, който я управлява. В самия уред за температурата точно зад стрелката има чип, който управлява лампата и стрелката. Първоначално, като се подаде напрежение към този чип при запалване и той прави проверка на лампата, затова тя започва да мига продължително. Крачетата от които се захранва чипа са трите посочени на снимката. Когато има спукана спойка, на някое от тях, захранването към чипа прекъсва постоянно и той се лъже и прави постоянно проверка на лампата, от която тя мига непрекъснато. Трябва да се презапоят спойките на крачетата посочени на снимката, а не спойките на лампата.
Надявам се да си ме разбрал. Пак повтарям, че този проблем съм го оправял много отдавна и съм забравил подробностите. Освен това твоето табло може да е различно.
Наблюдавай как мига лампата - ако мига за известно време, спре за малко, и после пак започне да мига - тогава 99% проблема е в управляващия чип(най-вероятно спукана спойка) Ако мига непрекъснато - тогава проблема може да е в кабелите или в датчиците, които подават сигнал до таблото. Може да провериш дали датчиците за температурата работят коректно и дали кабелите не окъсяват някъде по пътя до таблото.
Датчика за температурата оригинален ли е?
Надявам се да си ме разбрал. Пак повтарям, че този проблем съм го оправял много отдавна и съм забравил подробностите. Освен това твоето табло може да е различно.
Наблюдавай как мига лампата - ако мига за известно време, спре за малко, и после пак започне да мига - тогава 99% проблема е в управляващия чип(най-вероятно спукана спойка) Ако мига непрекъснато - тогава проблема може да е в кабелите или в датчиците, които подават сигнал до таблото. Може да провериш дали датчиците за температурата работят коректно и дали кабелите не окъсяват някъде по пътя до таблото.
Датчика за температурата оригинален ли е?
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Преди малко гледах маншончето на буксата за датчика на разширителния съд и където са прегънати двата кабела изолацията им е скъсана, ама самите кабели са здрави. После гледах двата кабела до където влизат в купето и до там са здрави.
Снощи залепих датчика отвътре с лепило и днес го сложих на съда, защото при буксата беше мокро с антифриз, и лампата до сега не е мигала, докато беше мокро. Днес е сухо при буксата и лампата пак започна по едно време да мига.
Снощи залепих датчика отвътре с лепило и днес го сложих на съда, защото при буксата беше мокро с антифриз, и лампата до сега не е мигала, докато беше мокро. Днес е сухо при буксата и лампата пак започна по едно време да мига.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Някой разглобявал ли е датчика за нивото на разширителния съд? Сутринта го отвих и го завих пак, само на ръка с камък 32 мм. После в движение пак започна да мига лампата и като свързах буксата с мостче от кабел спря да мига.
Мисълта ми е на този датчик какво може да се прекъсне вътре, че да отваря веригата и да мига лампата?
Мисълта ми е на този датчик какво може да се прекъсне вътре, че да отваря веригата и да мига лампата?
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
И така колеги, след дълги тестове с сваляне и слагане на табло смяна на термостат датчик и проверка на всичко се оказа следното че лампата започва да мига в момент в които е отворил темостата а перката на радиатора все още не се е завъртяла термостата е на 87градуса а термо датчика за перката е на 96 градуса лампата започва да севти в момент в които температурата му на датчика достигне някъде около 91 до 93след което мига до момента в които не се завърти перката на радиатораслед което спира до моент в които отново нестигне до тази температура. Та седя и си мисля на колко градуса трябва този датчик да подава инфо на лампата за да започне да мига защото оставам с впечатление че нещо там нее наред или датчика който съм купил или по точно който са ми дали нее този който ми трябва защото е с различен цвят а самите датчици са с еднакви цветове както на бусите и може ли просто това да е проблема?
а сиакам да попитам някой правил ли е опити да слага термостат от МК4 на МК2 защото ми прави и друго впечатление на МК4-та налягането в охладителната система е значително по ниско от колкото при МК2-то
а сиакам да попитам някой правил ли е опити да слага термостат от МК4 на МК2 защото ми прави и друго впечатление на МК4-та налягането в охладителната система е значително по ниско от колкото при МК2-то
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Колега, само се набутваш с пари за термостати и датчици, без да има нужда. Щом ти държи нормални градуси, какво значение има дали свети лампата. Просто за коли на по 22-30 години, такива дребни дефекти не се гледат, защото колкото и да се стараеш, няма да стане като нова.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Sky_is_the_Limit и 57 госта