Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Колега и аз съм същия двигател и на мен за 10000 км. дзверо глътна към 1.5 л. масло. Ама и аз като тебе като я взех уж я закарах да ми сложат хубаво масло, пък ми бяха наляли няква рядка боза. Вчера го източих и налях MOTUL 6100 10W40 от магазина на форума. Аз понеже карам основно извънградско и то все по магистрала и яко си го пипа като мине 4000 оборота. Ще споделя отзиви като мина 2-3000 км да видим как ще е с новото масло.
- Steels
- Мнения: 421
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
На мойта здрава бора :D така сменихме сегментите и всичките други неща. И боричката със 170 км по магистралката (София - Бургас) лятото никакво масло не съм доливал за 10 000 км, както беше сипано така си остана - Мотул 6100+ 10w40. Събирай пари и както е описал zfa159 сменяй нещата 

- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Колко ти излезе ремонта колега, горе долу?
- Steels
- Мнения: 421
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Ми ако zfa159 види най-точно ще каже той го прави ремонта
, ама мисля че 600 - 700 лв отидоха. Ама колата е коренно различна тиха по-добре върви по-приятна стана за каране. Ако си обичаш колата и искаш да ти е кеф като я караш според мен трябва да се заделят тези пари.

- vnkostadinov
- Мнения: 258
- Регистриран на: Чет 14 юли 2011 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Пазарджик
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
При мене цените са следните:
-сегменти-MAHLE- 100лв.
-биелни лагери ~38лв.(не помня точно)
-гарнитура капак на глава-Elring- 915,653-14,00 лв
-гарнитура на глава-Elring-124,474-42,00 лв
-гумички на клапаните-Elring-701,289-8 бр-5,00 лв комплекта
-всмукателна гарнитура-Elring-475,931-4х4=16 лв
-изпускателна гарнитура-Elring-133,520-6,00 лв
ангренажен ремък-GATES-5489XS-29.00 лв
обтяжна ролка на ангренажа-INA-531 0203 20-49,00 лв
водна помпа-HEPU-P545-68,00 лв
горивен филтър-KL 79-13.00 лв
въздушен филтър-LX 684-16,00 лв
масло-5W40 Maxxus- 50лв.
семегинг(втулка) на разпределителен вал-Elring-325,155-4,00 лв
Труд- 240лв.
Общо всичко ми легна около 700лв(вкл. с разкарванията до Пазарджик).
П.С.- Всички части са с 30-40% отстъпка.

-сегменти-MAHLE- 100лв.
-биелни лагери ~38лв.(не помня точно)
-гарнитура капак на глава-Elring- 915,653-14,00 лв
-гарнитура на глава-Elring-124,474-42,00 лв
-гумички на клапаните-Elring-701,289-8 бр-5,00 лв комплекта
-всмукателна гарнитура-Elring-475,931-4х4=16 лв
-изпускателна гарнитура-Elring-133,520-6,00 лв
ангренажен ремък-GATES-5489XS-29.00 лв
обтяжна ролка на ангренажа-INA-531 0203 20-49,00 лв
водна помпа-HEPU-P545-68,00 лв
горивен филтър-KL 79-13.00 лв
въздушен филтър-LX 684-16,00 лв
масло-5W40 Maxxus- 50лв.
семегинг(втулка) на разпределителен вал-Elring-325,155-4,00 лв
Труд- 240лв.
Общо всичко ми легна около 700лв(вкл. с разкарванията до Пазарджик).
П.С.- Всички части са с 30-40% отстъпка.

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Колега, не пипай двигателя, карай си колата и всяка сутрин си проверявай маслото. 1л на 5000км е нищо. При мен е 500мл на 1000км. Като я купих разхода на масло беше 1л на 1000км. Имаше теч от капака на клапаните, тук там някоя капка на земята, атеча толкова голям, че се пълнеха леглата на свещите с масло. Смених гарнитурата и друго, което съм правил е, че сипвах 2 дни газ за горене в цилиндрите, ако са запекани сегментите да се разхлабят малко. Като се сменя гарнитурата се сваля всичко отгоре, сменях и маслото и това с газта за горене не ме затрудни, така и така всичко беше отворено. Масла съм слагал и Кастрол и Мотул 10W 40 няма разлика, сега съм с Хилбер 10л - 60лв с отстъпката, вместо 700лв за ремонт, 700лв за масло и след 10г и още 150 000, 200 000км за скраб. Ако разхода е 1л на 5000, моят съвет е да я караш така и да не си даваш парите по ремонти, дори да вземеш частите от Германия пак не знае къде са правени made in E.U.
- adr3nalinchy
- Мнения: 342
- Регистриран на: Съб 26 мар 2011 10:52
- Автомобил: Volkswagen Golf MK4
- Двигател: AGU
- Местоположение: Tърговище
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Друг е въпроса, че имам чувства към тая кола
И искам всичко по нея да е точно или безпроблемно и така ремонт ще и се прави напролет че сега започват студовете и не ми се занимава хем да посъбера някой лев и те така.
Благодаря на колегата за цените на частите


Благодаря на колегата за цените на частите

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
всъщност горенето на толкова много масло при тези коли създава доста големи проблеми - получават се нагари по стеблата и леглата на клапаните и то толкова големи,че едвам минават газовете (основно на изпускателните става дума)...всичките тези сажди е*ават мамата на ламбда сондата и на катализатора (ама айде,катализатор може и да няма).Нагарите остават и по буталата и сегментите...реално рано или късно създават голям проблем.Все пак всеки,който е горил масло знае,че то отделя неимоверно много сажди...е те все някъде отиват в цялата работа.
Както писах по-горе,проблема на колата е качеството на сегментите...колкото и газ за горене да им сипваш,те като са се отвърнали,няма какво да ги закали на ново...точно сегментите на Бора-та на колегата Steels се гънеха като тел...а уж са закалени и при опит да ги сгъна,трябва да се счупят...да ама не,можех и на 8-ца да ги нагъна без проблем
.
Малко по малко се събира гняс и задръства порта на главата и полепва и по леглото на клапана и един хубав ден тоя мотор ще остане без никаква компресия и ще приключи.
Найс, а?
:


Както писах по-горе,проблема на колата е качеството на сегментите...колкото и газ за горене да им сипваш,те като са се отвърнали,няма какво да ги закали на ново...точно сегментите на Бора-та на колегата Steels се гънеха като тел...а уж са закалени и при опит да ги сгъна,трябва да се счупят...да ама не,можех и на 8-ца да ги нагъна без проблем

Малко по малко се събира гняс и задръства порта на главата и полепва и по леглото на клапана и един хубав ден тоя мотор ще остане без никаква компресия и ще приключи.
Найс, а?


-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Такава гнусотия беше и по капака на клапаните, но ми е много чудно защо при такъв разход на масло не пуши. Съмнява ме катализатора да хваща всичко. Свещите също бяха с много нагар, не можеш да видиш къде са електродите, на 5000 ги свалях да ги чистя, сега нагар почти няма и електродите са бели. Друго много интересно, събота минах 300км със скорост 120-140км/ч маслото беше поднало около 1мм, а би трябвало на високи обороти да гори повече. С този двг немците са се осрали, а и не само с него, всичко по-ново е направено да кара малко след гаранцията.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Нагар няма,защото си почистил съществуващия като си сипвал газта за горене в цилиндрите...рано или късно ще се върне отново...дай му време. Иначе тя си пуши по малко, ама не я виждаш просто :) .Ако се повозиш в кола зад твоята, ще усетиш смрадта на изгоряло масло (не винаги се вижда синкавия дим). Иначе ако я покараш достатъчно дълго време така и изгориш 15-20 литра масло, ще омасли даже ауспуха отзад като на Трабант...просто трябва време за да успеят маслените сажди да стигнат чак до ауспуха отзад и да ги видиш 

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4 1.6 AKL, голям разход на масло
Минал съм 20 000км след газта, ауспуха има малко сажди, но не са омаслени. Карал съм зад колата на фарове, не се вижда да пуши и не смърди. Сега се сещам, че като минавах преглед, онзи много душмански я изфорсира в червеното колкото може и тогава изпуши. Мен ме е жал над 6000об. До 6000 на място не пуши.
То е ясно, че с газта е закърпване на положонието, но все пак разхода на масло падна на половина от 1л на 500мл на 1000кл. Ужас, някой ако ми го беше разправял щях да се търкалям от смях, ама сега ми е на главата.
На времето имах москвич-осмак, карах го с най-квалитетното за времето масло М10Д и повече от 1л на 10 000 не съм доливал, но беше набор 1970, не като г4 2000.
То е ясно, че с газта е закърпване на положонието, но все пак разхода на масло падна на половина от 1л на 500мл на 1000кл. Ужас, някой ако ми го беше разправял щях да се търкалям от смях, ама сега ми е на главата.
На времето имах москвич-осмак, карах го с най-квалитетното за времето масло М10Д и повече от 1л на 10 000 не съм доливал, но беше набор 1970, не като г4 2000.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Danny boy и 100 госта