


Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Още на времето преди по-вече от 25 години във вестник "Авто, мото, свят" (такива издания днес много липсват на автолюбителя), се извърши експеримент за най-важният елемент в охладителната система на автомобила, или от повредата на кой, се стига до фатални последици за двигателя най-бързо. В тези опити последователно се внасяха симулирани проблеми в изправна охладителна система, съответно с - изключена водна помпа, запушен радиатор, повреден термостат, намалено количество антифриз и т.н. Отговорът накрая бе категоричен - термостатът е най-важният елемент в охладителната система на двигателя, чиито проблеми в най-голяма степен влияет на поведението на температурата на двигателя. Накрая дори авторите нарекоха термостата, диригент на охладителната система. И днес става ясно, колко е важен въпросният диригент, колко е прецизен елемент, и от проблемите, на който страдат най-много нормалните температури на двигателите ни. За съжаление днес пазара е пълен с - меко казано непрецизни термостати, чието температурно поведение е много компромисно, но фирмите ги внасят, защото са най-приемливи за изтънелият ни джоб. Но за температурният режим на двигателите ни, явно не са толкова приемливи...
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Преди да се сложи на колата термостата задължително трябва да се пробва в тенджера на котлона и термометър независимо дали е втора употреба или нов (особено ако е нов).
За ладата сигурно пробвах и върнах в магазина десетина термостата. За голф съм вземал само веднъж пак за около 20лв и си беше наред.
Като не ти се дават пари си вземи втора употреба за 5 - 10лв или нов но с уговорка да го върнеш, ако не ти хареса в тенджерата.
Все пак ми се струва, че е по-вероятно проблема да е около термостата, а не самия термостат. Моя термостат си е оригиналния, Made in West Germany Wahler 87г.
За ладата сигурно пробвах и върнах в магазина десетина термостата. За голф съм вземал само веднъж пак за около 20лв и си беше наред.
Като не ти се дават пари си вземи втора употреба за 5 - 10лв или нов но с уговорка да го върнеш, ако не ти хареса в тенджерата.
Все пак ми се струва, че е по-вероятно проблема да е около термостата, а не самия термостат. Моя термостат си е оригиналния, Made in West Germany Wahler 87г.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Сложи Behr и ще стане работата. Явно пропуска по малко ;)
- PuShE_
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
- Автомобил: Passat 3b5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
А защо просто не провериш горния маркуч и горната част на радиатора?Долу ще го хванеш ако изпуска по малко ама нанаиси...антифриз скоро сменял ли си?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Всички колеги са дали обективни мнения и най-вече много верни.Бих добавил само няколко детайла за изясняване на картинката,защото истината е в детайлите.
За това трябва да се абстрахираме от градуси на системата и топлото на парното.Проблемите често нямат връзка помежду си.
Първо- проверяваме колко наистина загрява водната система.Това го правим с термометър в казанчето.Ако наистина не минава 70 градуса,проблема е в термостата.
Това,че датчика е верен не означава,че таблото не лъже.Още повече аз имам 2 датчика,дето са в нормата/понеже тя е разтеглива/но дават разлика по табло около 12 градуса.Значи има вариант колата да си загрява нормално,а ти да мислиш,че не е загряла.Когато това е факт,вече се насочваме към самото парно.Имам наблюдения при каране с по-концентриран антифриз и особено менте,че корозията на двигатела се увеличава.Това води до отлагане на мизерия в радиаторчето и съответно по-слабото му топлоотдаване.Отделно,че концентратът сам по себе си има лоши топлообменни свойства.За това разделяме проблема на 2 части.При едно запушване на радиаторчето топлото бяга повече към изпаритела,не можеш да го пипнеш от жега,но това също е отделна тема.
Та най-евтина диагностика е мерене с термометър.
За това трябва да се абстрахираме от градуси на системата и топлото на парното.Проблемите често нямат връзка помежду си.
Първо- проверяваме колко наистина загрява водната система.Това го правим с термометър в казанчето.Ако наистина не минава 70 градуса,проблема е в термостата.
Това,че датчика е верен не означава,че таблото не лъже.Още повече аз имам 2 датчика,дето са в нормата/понеже тя е разтеглива/но дават разлика по табло около 12 градуса.Значи има вариант колата да си загрява нормално,а ти да мислиш,че не е загряла.Когато това е факт,вече се насочваме към самото парно.Имам наблюдения при каране с по-концентриран антифриз и особено менте,че корозията на двигатела се увеличава.Това води до отлагане на мизерия в радиаторчето и съответно по-слабото му топлоотдаване.Отделно,че концентратът сам по себе си има лоши топлообменни свойства.За това разделяме проблема на 2 части.При едно запушване на радиаторчето топлото бяга повече към изпаритела,не можеш да го пипнеш от жега,но това също е отделна тема.
Та най-евтина диагностика е мерене с термометър.
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Идеята ми беше,че това което показва таблото е вярно а и за годините които си я карам си я опознах спрямо парното (а когато е студена и спрямо оборотите) на какви градуси е.Явно важен детайл може да е това че ми губи антифриз ( около 100 200 грама на 1000км ) ,но немога да засека откъде..всичко е сухо..Но и винаги го е губела а чак сега е проблема..дори си мислих че го гори но не пуши..
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
При смяната на термостата се изля 4л антифриз така че да - подмених по голямата част от него като долях 4 литра
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Еми щом не загрява-термостат.
Слагаш един картон зад решетката и си ти.Ако прегрее-не съм виновен,ти си сигурен в стрелката.
Слагаш един картон зад решетката и си ти.Ако прегрее-не съм виновен,ти си сигурен в стрелката.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Iezekil написа:Еми щом не загрява-термостат.
Слагаш един картон зад решетката и си ти.Ако прегрее-не съм виновен,ти си сигурен в стрелката.
Тогава половин картон


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Това с картона е евтино решение, ама не трябва да го забравяш, защото като дойде пролетта и пуснеш климатика (или ако е с климатроник, тръгне сам), ще свариш компресора на климатика за нула време



Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Щом започнаха идеи с картони смятам,че изчерпахме темата.Благодаря на всички колеги, които се включиха в темата 

- kr86
- Мнения: 422
- Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: 1.6 automatic 1984 year
- Местоположение: софия
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Чееееекааай!!!
Не е изчерпана.
Аз имах такъв проблем с един абф.
Няколко термостата и нищо. Като сменях водната помпа от отвора в който се поставя тя се вижда термостата. Леглото в което опира термостата като е в затворено положение беше изгнило яко (явно е карана само с вода). Имах снимки някъде ама не мога да ги намеря за да видите за какво става въпрос.
Видя ми се че няма оправия и така го сглобих.
Не е зле и това да провериш.
Не е изчерпана.
Аз имах такъв проблем с един абф.
Няколко термостата и нищо. Като сменях водната помпа от отвора в който се поставя тя се вижда термостата. Леглото в което опира термостата като е в затворено положение беше изгнило яко (явно е карана само с вода). Имах снимки някъде ама не мога да ги намеря за да видите за какво става въпрос.
Видя ми се че няма оправия и така го сглобих.
Не е зле и това да провериш.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Има оправия - купуваш водна помпа к-т с корпус - струва 94-5лв Kolbenschmidt :) .Даже с корпуса к-т се сменя по-лесно от колкото само предната част,а и помпа с корпус ти гарантира по-добра циркулация,защото същото изгноли дето си видял на термостата, го има и отзад зад турбината на помпата и оттам пада дебита на системата...това е голям проблем при по-новите уреди,дето VW произвеждат с помпа директно в блока - като изяде леглото - честито колата
.Съвсем наскоро се борих с един такъв случай на Пасат Б 5.5 AVF (1.9 TDI) - помпата нова ама леглото зад нея изядено цялото и яко на язви и остатъци от ръжда и гнилоч и т.н....колата нямаше достатъчно добро парно в този случай.С новата помпа (която човека си беше сменил),същата работа. След изчистването на леглото и изглаждането му, за да стане гладко (макар и износено,поне да е гладко),нещата значително се подобриха....при тези коли с помпа в блока, няма оправия като изгризе леглото :)

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Май това е най-логичната причина 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат
Значи ли това,че по-слабия дебит е предпоставка за незагряване на колата?И логичния въпрос-предпоставка за неохлаждане,да кажем през лятото?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MMM1 и 60 госта