Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот batVenci » Чет 28 ное 2013 23:42


Още на времето преди по-вече от 25 години във вестник "Авто, мото, свят" (такива издания днес много липсват на автолюбителя), се извърши експеримент за най-важният елемент в охладителната система на автомобила, или от повредата на кой, се стига до фатални последици за двигателя най-бързо. В тези опити последователно се внасяха симулирани проблеми в изправна охладителна система, съответно с - изключена водна помпа, запушен радиатор, повреден термостат, намалено количество антифриз и т.н. Отговорът накрая бе категоричен - термостатът е най-важният елемент в охладителната система на двигателя, чиито проблеми в най-голяма степен влияет на поведението на температурата на двигателя. Накрая дори авторите нарекоха термостата, диригент на охладителната система. И днес става ясно, колко е важен въпросният диригент, колко е прецизен елемент, и от проблемите, на който страдат най-много нормалните температури на двигателите ни. За съжаление днес пазара е пълен с - меко казано непрецизни термостати, чието температурно поведение е много компромисно, но фирмите ги внасят, защото са най-приемливи за изтънелият ни джоб. Но за температурният режим на двигателите ни, явно не са толкова приемливи...




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот ktamen » Пет 29 ное 2013 2:28


Преди да се сложи на колата термостата задължително трябва да се пробва в тенджера на котлона и термометър независимо дали е втора употреба или нов (особено ако е нов).
За ладата сигурно пробвах и върнах в магазина десетина термостата. За голф съм вземал само веднъж пак за около 20лв и си беше наред.
Като не ти се дават пари си вземи втора употреба за 5 - 10лв или нов но с уговорка да го върнеш, ако не ти хареса в тенджерата.
Все пак ми се струва, че е по-вероятно проблема да е около термостата, а не самия термостат. Моя термостат си е оригиналния, Made in West Germany Wahler 87г.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот niki1_j » Пет 29 ное 2013 7:11


Сложи Behr и ще стане работата. Явно пропуска по малко ;)


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот PuShE_ » Пет 29 ное 2013 9:28


А защо просто не провериш горния маркуч и горната част на радиатора?Долу ще го хванеш ако изпуска по малко ама нанаиси...антифриз скоро сменял ли си?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот Iezekil » Пет 29 ное 2013 10:22


Всички колеги са дали обективни мнения и най-вече много верни.Бих добавил само няколко детайла за изясняване на картинката,защото истината е в детайлите.
За това трябва да се абстрахираме от градуси на системата и топлото на парното.Проблемите често нямат връзка помежду си.
Първо- проверяваме колко наистина загрява водната система.Това го правим с термометър в казанчето.Ако наистина не минава 70 градуса,проблема е в термостата.
Това,че датчика е верен не означава,че таблото не лъже.Още повече аз имам 2 датчика,дето са в нормата/понеже тя е разтеглива/но дават разлика по табло около 12 градуса.Значи има вариант колата да си загрява нормално,а ти да мислиш,че не е загряла.Когато това е факт,вече се насочваме към самото парно.Имам наблюдения при каране с по-концентриран антифриз и особено менте,че корозията на двигатела се увеличава.Това води до отлагане на мизерия в радиаторчето и съответно по-слабото му топлоотдаване.Отделно,че концентратът сам по себе си има лоши топлообменни свойства.За това разделяме проблема на 2 части.При едно запушване на радиаторчето топлото бяга повече към изпаритела,не можеш да го пипнеш от жега,но това също е отделна тема.
Та най-евтина диагностика е мерене с термометър.


Потребителски аватар
Simbara
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот Simbara » Пет 29 ное 2013 12:28


Идеята ми беше,че това което показва таблото е вярно а и за годините които си я карам си я опознах спрямо парното (а когато е студена и спрямо оборотите) на какви градуси е.Явно важен детайл може да е това че ми губи антифриз ( около 100 200 грама на 1000км ) ,но немога да засека откъде..всичко е сухо..Но и винаги го е губела а чак сега е проблема..дори си мислих че го гори но не пуши..


Потребителски аватар
Simbara
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот Simbara » Пет 29 ное 2013 12:31


При смяната на термостата се изля 4л антифриз така че да - подмених по голямата част от него като долях 4 литра


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот Iezekil » Пет 29 ное 2013 17:16


Еми щом не загрява-термостат.
Слагаш един картон зад решетката и си ти.Ако прегрее-не съм виновен,ти си сигурен в стрелката.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот kris11 » Пет 29 ное 2013 17:25


Iezekil написа:Еми щом не загрява-термостат.
Слагаш един картон зад решетката и си ти.Ако прегрее-не съм виновен,ти си сигурен в стрелката.

Тогава половин картон :Mr Green Fun :th_up


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот zfa159 » Пет 29 ное 2013 18:40


Това с картона е евтино решение, ама не трябва да го забравяш, защото като дойде пролетта и пуснеш климатика (или ако е с климатроник, тръгне сам), ще свариш компресора на климатика за нула време :mhihi
:beer


Потребителски аватар
Simbara
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот Simbara » Пет 29 ное 2013 19:26


Щом започнаха идеи с картони смятам,че изчерпахме темата.Благодаря на всички колеги, които се включиха в темата :beer


Потребителски аватар
kr86
Мнения: 422
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
Автомобил: Golf mk2
Двигател: 1.6 automatic 1984 year
Местоположение: софия

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот kr86 » Пет 29 ное 2013 20:03


Чееееекааай!!!
Не е изчерпана.
Аз имах такъв проблем с един абф.
Няколко термостата и нищо. Като сменях водната помпа от отвора в който се поставя тя се вижда термостата. Леглото в което опира термостата като е в затворено положение беше изгнило яко (явно е карана само с вода). Имах снимки някъде ама не мога да ги намеря за да видите за какво става въпрос.
Видя ми се че няма оправия и така го сглобих.
Не е зле и това да провериш.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот zfa159 » Пет 29 ное 2013 21:29


Има оправия - купуваш водна помпа к-т с корпус - струва 94-5лв Kolbenschmidt :) .Даже с корпуса к-т се сменя по-лесно от колкото само предната част,а и помпа с корпус ти гарантира по-добра циркулация,защото същото изгноли дето си видял на термостата, го има и отзад зад турбината на помпата и оттам пада дебита на системата...това е голям проблем при по-новите уреди,дето VW произвеждат с помпа директно в блока - като изяде леглото - честито колата :mhihi .Съвсем наскоро се борих с един такъв случай на Пасат Б 5.5 AVF (1.9 TDI) - помпата нова ама леглото зад нея изядено цялото и яко на язви и остатъци от ръжда и гнилоч и т.н....колата нямаше достатъчно добро парно в този случай.С новата помпа (която човека си беше сменил),същата работа. След изчистването на леглото и изглаждането му, за да стане гладко (макар и износено,поне да е гладко),нещата значително се подобриха....при тези коли с помпа в блока, няма оправия като изгризе леглото :)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот Bai Sando » Пет 29 ное 2013 21:43


Май това е най-логичната причина :th_up


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Венто 1.8 90 коня не загрява.Не е термостат

Мнениеот Iezekil » Пет 29 ное 2013 22:53


Значи ли това,че по-слабия дебит е предпоставка за незагряване на колата?И логичния въпрос-предпоставка за неохлаждане,да кажем през лятото?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MMM1 и 60 госта