При мен от една седмица контролната лампа за акумулатора след запалване на двигателя не изгасва, а свети много леко. Като тръгне колата или се покара малко лампата изгасва напълно. В събота пътувах извън града и колата изгасна в движение. Същия ден ми направи впечатление, че контролната лампа при даден ключ на контакт не свети нормално, а свети слабо и не изгасва при каране. Преди да угасне двигателя стана следното: първо спря СД Плеъра и пак се включи, след това километража спря да отчита, светна контролната лампа на Еърбега и лампата за маслото, която премигаше. След това колата изгасна. При опит да запаля, стартера не завърташе, а тръгваха да се отварят четирите стъкла. Така след няколко опита запали 10-15 мин престой. Направи го същото 2-3км. след това. и пак след толкова време запали. Пак казвам, че стартера не завърташе, а когато завърти колата пали веднага. И така след 1км колата повече не запали. Дойдоха приятели да ме дръпнат. От аварийните акумулатора ми падна и спряхме да разменим двата акумулатора. Другата кола е дизел. Малко след това спряхме на бензиностанция да сложим нафта и опитах пак да запаля. Всичко по таблото светеше нормално. След запалване, контролната лампа на акумулатора изгастна веднага. Така се прибрах. Карах около 15км без никакви проблеми. Взех си акумулатора да си го заредя в къщи. Днес сутринта като го сложих нямаше никакви проблеми. Така 4-5 пъти палих и всичко беше нормално. Примерих зареждането на акумулатора и то беше 14,3В. На следващия опит да запаля и да покарам, направи същото нещо с лампата на акумулатора - при запален двигател свети слабо. Примерих акумулатора и показа 12,2В. Явно не зарежда.
От какво може да е проблема ?
Алтернатор ? Да свалям ли и да видя четките дали не са си отишли ? Може ли да е от релето или бубина ? Също може ли и да е от алармата или някъде да дава на късо ?
Колата е Венто 1.8 90 к.с. ABS.



Алтернатор - проблем
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Алтернатор - проблем
Смених генератора с друг. Старият беше Valeo, а този Bosch, но по параметри е същия.
Получи се следното нещо. Давам на контакт и всичко си свети нормално. Когато опитам да запаля, изгасва всичко по таблото, дори и часовника и километража. След махане на клемата на акумулатора и слагането и отново всичко е нормално, но при опит да запаля става същото. Дайте идеи от какво може да е ?
Защото много ме съмнява, че генератора който купих от колега от форума не работи въобще.
ПОМАГАЙТЕ !
Получи се следното нещо. Давам на контакт и всичко си свети нормално. Когато опитам да запаля, изгасва всичко по таблото, дори и часовника и километража. След махане на клемата на акумулатора и слагането и отново всичко е нормално, но при опит да запаля става същото. Дайте идеи от какво може да е ?
Защото много ме съмнява, че генератора който купих от колега от форума не работи въобще.
ПОМАГАЙТЕ !
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Алтернатор - проблем
Звучи много подобно на моя проблем.
viewtopic.php?f=5&t=74300
Както каза един колега, провери си масата на стартера.
edit: Всъщност освен че всичко изгасва при опит за запалване, май нищо друго не съвпада
Мисля си за някаква утечка, но по-добре да не давам акъл като не разбирам много много 
viewtopic.php?f=5&t=74300
Както каза един колега, провери си масата на стартера.
edit: Всъщност освен че всичко изгасва при опит за запалване, май нищо друго не съвпада


- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Алтернатор - проблем
А сега и един хубав въпрос. Къде е масата на стартера ?
До последно със стария генератор си палеше, но правеше проблем, че зарежда когато си иска. Когато го отворих видях, че четките са износени много, даже едната беше счупена в единия си край, а двете втулки бяха доста износени. Сега когато има друг генератор и прави нещо съвсем различно, т.е. да губи всички токове при опит за палене, какво да правя ?
Моля да обяснявате кое къде точно се намира, на пример масата на стартера.
До последно със стария генератор си палеше, но правеше проблем, че зарежда когато си иска. Когато го отворих видях, че четките са износени много, даже едната беше счупена в единия си край, а двете втулки бяха доста износени. Сега когато има друг генератор и прави нещо съвсем различно, т.е. да губи всички токове при опит за палене, какво да правя ?
Моля да обяснявате кое къде точно се намира, на пример масата на стартера.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Алтернатор - проблем
По-скоро масата е от акумулатора към купето и от там към двигателя. Проследи най-дебелия кабел от минусовата клема на акумулатора и навсякъде където прави връзка с купето и мотора развий почисти и леко смажи с ВД40. Почисти и самите клеми на акумулатора! Общо взето тръгваш по веригата и чистиш наред.
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Алтернатор - проблем
Т.е. трябва да разглобя таблото и да видя всички връзки на минусовия кабел ?
Когато ме остави на пътя и не искаше да пали, имаше предложение от приятел, че може да е плюсовия кабел някъде в таблото да прави беля. Ще проверя и това, мисълта ми е, че колата не е местена, а с този генератор още по-зле. Може ли този проблем да е от генератора ?
П.С.:Извинявам се за глупавите въпроси, но всяко начало е трудно и се учи от проблемите.
Благодаря Ви !
Когато ме остави на пътя и не искаше да пали, имаше предложение от приятел, че може да е плюсовия кабел някъде в таблото да прави беля. Ще проверя и това, мисълта ми е, че колата не е местена, а с този генератор още по-зле. Може ли този проблем да е от генератора ?
П.С.:Извинявам се за глупавите въпроси, но всяко начало е трудно и се учи от проблемите.
Благодаря Ви !
Re: Алтернатор - проблем
sPellBouND написа:Т.е. трябва да разглобя таблото и да видя всички връзки на минусовия кабел ?
Когато ме остави на пътя и не искаше да пали, имаше предложение от приятел, че може да е плюсовия кабел някъде в таблото да прави беля. Ще проверя и това, мисълта ми е, че колата не е местена, а с този генератор още по-зле. Може ли този проблем да е от генератора ?
П.С.:Извинявам се за глупавите въпроси, но всяко начало е трудно и се учи от проблемите.
Благодаря Ви !
а случайно да се сети да си заредиш акумулатора докато сменяше динамото???
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Алтернатор - проблем
Ами зареждах го още когато беше със стария генератор. Значи 4 дни е стоял ейтака акумулатора. Възможно ли е да е изтощен ? Не е ли все тая дали няма да карам колата 5 дни или ще стои 5 дни без генератор ? Съжалявам, но сега се уча. Ще заредя акумулатора да видим какво ще стане. Когато беше много студено и имаше сняг тук, не бях карал колата около 10 дни. Запали си веднага без проблем.
Re: Алтернатор - проблем
е да,ама тогава ти е работил генератора!не зная колко време си го зареждал,и с какво зарядно!ако е с обикновено зарядно-2до4 ампера и при положение,че си съборил акумулатора до 7-8 волта/съдя по това,че ти е загаснало радиото/ще ти трябва минимум денонощие да го заредиш,и то при положение че акумулатора подлежи на заряд.пробвай да му подадеш ток от друг акумулатор и да запалиш.и НЕ откачай акумулатора докато колата работи!
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Алтернатор - проблем
Зареждах го още преди да сваля стария генератор. След това си палеше, но пак светеше лампата за акумулатора, че не зарежда. И така го свалих. Оставих акумулатора зареден в колата.
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Алтернатор - проблем
Днес взех мултицета да замеря акумулатора и беше 12,6В. Значи има ток. Опитах да запаля и колата запали веднага, още от първото завъртане. Замерих и зареждането - 14,3В на 900об. и 3500об. не се променя. На консуматори пада до 14,1В. Проблема с лампата на акумулатора го няма. Нямам си и на идея какво става, но сега изглежда всичко добре. Ще се тества няколко дни.
Re: Алтернатор - проблем
В моя случаи се оказа разтопена спойка м/у 1 от диодите и "дъното".Презапоих и
останалите спойки (изглеждаха спукани)и сега всичко е о.к.Преди с всички консуматори тока падаше от 14.2В на 13.3В,а сега е 14В.Явно загубите са от калпави връзки,докато откаже напълно.
останалите спойки (изглеждаха спукани)и сега всичко е о.к.Преди с всички консуматори тока падаше от 14.2В на 13.3В,а сега е 14В.Явно загубите са от калпави връзки,докато откаже напълно.
Re: Алтернатор - проблем
i.e.i написа:В моя случаи се оказа разтопена спойка м/у 1 от диодите и "дъното".Презапоих и
останалите спойки (изглеждаха спукани)и сега всичко е о.к.Преди с всички консуматори тока падаше от 14.2В на 13.3В,а сега е 14В.Явно загубите са от калпави връзки,докато откаже напълно.
дано издържи

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта