VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор
АФТ го имат същото, при тях обаче е от другата страна. Иначе външно, колектора на АФТ, е досущ като на АКЛ.
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор
Стигна ли до някъде с проверката на ел. клапана?
От няколко дена ме гвожди този проблем и още по-големия проблем - разхода.
Според мен трябва да се проследи пътя на вакуумните тръбички, защото проблема може да е и в тях. Само че, ел клапана влиза в колектора и от там не знам на къде отива(т.е. от къде идва).
Като сложиш пръст на изхода на ел.клапана и подадеш рязко газ какво се случва? Засмуква ли те или не се случва нищо?
Едит:
Преди малко слязох до колата за тестове.
-Откачих маркуча, който влиза в колектора и запалих двигателя. От отвора в колектора започна да свисти. като сложа пръст се усеща, че има вакуум и дърпа. Когато подам рязко газ не усещам промяна. Предполагам, че до тук всичко е изправно.
-В книгата за ремонт на Голф проверих и за ел. клапана и там пише, че между клемите му трябва да има съпротивление между 25-30 Ома. Ако се отклонява клапана се сменя. При мен съпротивлението е 31,5 Ома. Възможно е да има проблем. При вас какво е съпротивлението? Някъде бях чел, че ако на този клапан му се откачи буксата и набивало грешка в ЕКУ-то. При мен грешки нямаше.
-Относно вакумния клапан (този, който дърпа клапите в колектора) - в книгата пише, че проверката му е следната: откача се маркуча към ел клапана, бута се лостчето навътре, запушва се маркуча и се пуска буталцето. По този начин се проверява дали задържа вакуума. При мен, когато пусна буталцето имам съвсем малък ход напред и вакуума държи. След като освободя вакуума, буталцето се връща в първоначалното му състояние. при вас как стои въпроса с този клапан?
-В момента, когато подам рязко газ на колата и клапана не се отваря. не знам на какво се дължи това. До вчера си работеше коректно.
Дали е възможно заради тези клапани да се увеличи разхода градско?
От няколко дена ме гвожди този проблем и още по-големия проблем - разхода.
Според мен трябва да се проследи пътя на вакуумните тръбички, защото проблема може да е и в тях. Само че, ел клапана влиза в колектора и от там не знам на къде отива(т.е. от къде идва).
Като сложиш пръст на изхода на ел.клапана и подадеш рязко газ какво се случва? Засмуква ли те или не се случва нищо?
Едит:
Преди малко слязох до колата за тестове.
-Откачих маркуча, който влиза в колектора и запалих двигателя. От отвора в колектора започна да свисти. като сложа пръст се усеща, че има вакуум и дърпа. Когато подам рязко газ не усещам промяна. Предполагам, че до тук всичко е изправно.
-В книгата за ремонт на Голф проверих и за ел. клапана и там пише, че между клемите му трябва да има съпротивление между 25-30 Ома. Ако се отклонява клапана се сменя. При мен съпротивлението е 31,5 Ома. Възможно е да има проблем. При вас какво е съпротивлението? Някъде бях чел, че ако на този клапан му се откачи буксата и набивало грешка в ЕКУ-то. При мен грешки нямаше.
-Относно вакумния клапан (този, който дърпа клапите в колектора) - в книгата пише, че проверката му е следната: откача се маркуча към ел клапана, бута се лостчето навътре, запушва се маркуча и се пуска буталцето. По този начин се проверява дали задържа вакуума. При мен, когато пусна буталцето имам съвсем малък ход напред и вакуума държи. След като освободя вакуума, буталцето се връща в първоначалното му състояние. при вас как стои въпроса с този клапан?
-В момента, когато подам рязко газ на колата и клапана не се отваря. не знам на какво се дължи това. До вчера си работеше коректно.
Дали е възможно заради тези клапани да се увеличи разхода градско?
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор
Здрасти колега,
ами аз като цяло до никъде не съм стигнал още, защото последните няколко месеца бях доста ангажиран и за колата почти не ми е оставало време. Ще ги направя тези проверки, които си ги описал и ще напиша как е при мен.
Иначе за разхода: Последно бутилката ми беше празна и заредих за 20 лв., което дойде около 22 л. (по спомени, обикновено си запазвам бележката, ще потърся из колата). Сега ми е светнала черввената лампа на около 160 км - само градско. Имам вероятно за още 30 -40 км. Ще я изчакам да свърши и ако намеря бележката, ще напиша колко разход ми е дала.
ами аз като цяло до никъде не съм стигнал още, защото последните няколко месеца бях доста ангажиран и за колата почти не ми е оставало време. Ще ги направя тези проверки, които си ги описал и ще напиша как е при мен.
Иначе за разхода: Последно бутилката ми беше празна и заредих за 20 лв., което дойде около 22 л. (по спомени, обикновено си запазвам бележката, ще потърся из колата). Сега ми е светнала черввената лампа на около 160 км - само градско. Имам вероятно за още 30 -40 км. Ще я изчакам да свърши и ако намеря бележката, ще напиша колко разход ми е дала.
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор
Значи отново ще трябва да се видим и да сравним доста неща по колите, че разхода, който споделящ е повече от мечтан.
При мен от последното ми зареждане (24л) само градско (София) имам изминати 155км (15,5 на 100)
Стремя се да подгрявам и след като обърне да тръгвам.
При мен от последното ми зареждане (24л) само градско (София) имам изминати 155км (15,5 на 100)

Стремя се да подгрявам и след като обърне да тръгвам.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: VW Golf 4, 99 г, 1.6 AKL - вакуум регл-р на вс. колектор
Имай предвид, че аз не карам в пиковите часове, а основно събота и неделя - иначе разхода ми със сигурност би бил друг. Затова и разхода ми не е типичен "софийски". Като цяло обаче, за мен градското не е релевантна стойност, затова и много много не и обръщам внимание.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта