


Golf MK4 1.6 AKL - Датчи хол или...
- bobovo
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Ако е центровка или кабели няма ли още при запалването на колата да се появят симптоми защото проблемите започват след 15 мин. каране или 10 мин. след достигане на нормалните 90 гр.Като прехвърля на газ почва да пука и предръпва ,а като е на бензин сеца и предръпва в постоянен такт.Пиша личен опит защото колата я карам и аз.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL

Toва чудо проверено ли е дали работи коректно - както писах по-горе, тоя мотор няма класическо делко - кабелите излизат направо от бобината - твърде е възможно тя да е проблема.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Има три работи които управляват запалването.
Датчик на клянов вал,бобина и ЕКУ.Интересното е,че е имало грешка датчик и след смяната му с нов пак се е появила.
Когато се появява проблема,почва ли да подскача оборотомера?Ако не,може да се окаже бобината.
Датчик на клянов вал,бобина и ЕКУ.Интересното е,че е имало грешка датчик и след смяната му с нов пак се е появила.
Когато се появява проблема,почва ли да подскача оборотомера?Ако не,може да се окаже бобината.
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Не,не мени обороти. Утре ще сложим една за проба,дано да се окаже разрешение на проблема.Благодаря Ви за полезните съвети 

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Моята бобина е същата, може да пробва да я напръска с вода и да види дали ще се появи проблема, но пък тогава ще има misfire на цлиндрите и не пише грешка датчик на колянов вал. Не съм виждал такава бобина здрава след 10+ години. Пластмасата се цепи и пука.
Проблема е на газ и на бензин и се появява след време, нещо, като кофти адаптации, има и пукане в колекторите, изглежда, като кофти смес.
Проблема е на газ и на бензин и се появява след време, нещо, като кофти адаптации, има и пукане в колекторите, изглежда, като кофти смес.
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
При така описан проблема,залагам на бобина.
Не знам на 1.6 къде е закрепена,но но 2.0 мотор е лепната отпред на блока.
Отзад се напича здраво,отпред се олива с вода от локвите,+ ЕГН-то на колата и айде пукнат корпус.
Прекъсва,не може да нареди 4-те цилиндъра,светва "чека",а интересното при мен е че на празен ход си работеше мотора без пропадане на оборотите.
Не знам на 1.6 къде е закрепена,но но 2.0 мотор е лепната отпред на блока.
Отзад се напича здраво,отпред се олива с вода от локвите,+ ЕГН-то на колата и айде пукнат корпус.
Прекъсва,не може да нареди 4-те цилиндъра,светва "чека",а интересното при мен е че на празен ход си работеше мотора без пропадане на оборотите.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Обърнете внимание, че колежката е споменала за смяна на датчика на разпределителния вал, не на коляновия! Той също е датчик на хол, а се дискутира смяната на датчика на коляновия вал.
При полото, което е с подобен двигател, а и не само, датчика на разпределителния вал се намира на капака на клапаните и се сменя много лесно, аз съм го сменял за около 1 минута, маха се само кутията на въздушния филтър. Предполагам, че и на голфа ще е някъде там, на лесно място. От сервиза са и казали, че са махали ремъка, като са сменяли датчика?!
Или са излъгали колежката, или тя нещо не е разбрала.
Сигурен съм, че за смяната на този датчик никакъв ремък не сваля и как ще дава грешка датчика на коляновия вал, ако бобината прекъсва не ми е ясно?
Големи измами по тия сервизи!
При полото, което е с подобен двигател, а и не само, датчика на разпределителния вал се намира на капака на клапаните и се сменя много лесно, аз съм го сменял за около 1 минута, маха се само кутията на въздушния филтър. Предполагам, че и на голфа ще е някъде там, на лесно място. От сервиза са и казали, че са махали ремъка, като са сменяли датчика?!
Или са излъгали колежката, или тя нещо не е разбрала.
Сигурен съм, че за смяната на този датчик никакъв ремък не сваля и как ще дава грешка датчика на коляновия вал, ако бобината прекъсва не ми е ясно?

Големи измами по тия сервизи!

- bobovo
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
На golf 4 1.6 sr /AKL/ се сваля горното зъбно колело и се отхлабя андренажния ремък за да се смени датчик хол .
- gonzo08
- Мнения: 44
- Регистриран на: Чет 09 авг 2012 12:05
- Автомобил: GOLF 4 1.6SR
- Двигател: AKL
- Местоположение: Русе
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Здравей ,смени датчика на коляновия вал,той е под масления филтър,а те са ти сменили датчик на разпределителния вал.Сто процента ще се оправи това са признаците за прецакан датчик на колянов вал,пука здраво,гърми понякога се оправя-106лв.на Бош и всичко заспива,сменя се за две минути




Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Днес сменихме и датчика на коляновия вал-не стана,проблема се появи отново.Върнах се отново в сервиза,каза ми че може би е запушен катализатова-отрязахме го и сложиха гърне-отново нищо,колата след 90* тресеше и пукаше като луда + някакъв гаден звук не като на моята кола,вследствие на махнатия катализатор.
И после пак на диагностика..... за моя радост поне се откри евентуалния проблем или може би това,което още не сме сменили-дроселова клапа.
След като направиха диагностиката в специализиран сервиз и след историята,която му разказах какво съм сменила до момента,той разглоби пластмасите на двигателя и проследи от къде идва звука на стържене и пукане-оказа се дросела.,може би някой счупен зъб.
Разбрахме се утре да му я оставя да види може ли да се направи нещо,да се ремонтира или ще се взима нов....дано има някакво развитие,че тоя ремонт ми излезе златен.
И после пак на диагностика..... за моя радост поне се откри евентуалния проблем или може би това,което още не сме сменили-дроселова клапа.
След като направиха диагностиката в специализиран сервиз и след историята,която му разказах какво съм сменила до момента,той разглоби пластмасите на двигателя и проследи от къде идва звука на стържене и пукане-оказа се дросела.,може би някой счупен зъб.
Разбрахме се утре да му я оставя да види може ли да се направи нещо,да се ремонтира или ще се взима нов....дано има някакво развитие,че тоя ремонт ми излезе златен.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Вярно е, че колелцата са пластмасови, ама чак пък да се счупи зъб, струва ми се малко вероятно. Ако си държи оборотите при консуматори означава, че дросела работи и не е проблема в дросела! Има ли грешка за дросел клапата? Ако имаше счупен зъб щеше да ти набие грешка за дросел клапата.
Държи ли обороти студена и топла, гасне ли, когато пускаш консуматор?
Не бързай да купуваш дросел, да не стане, като с останалите неща! Дросела е още по скъп. Тия не са механици, а някакви гадатели!
Два датчика, бобина, катализатор и сега пък дросел.
За катализатора - има си газ анализатор, гледа се на КТС тестера каква му е температурата, ако е висока, вероятно е запушен. Ако е запушен катализатора няма да се "оправя", а проблема щеше да го имаш още с паленето! Резнали катализатора ей така да пробват..........
Ами не можаха ли да го разкачат и така да пробват дали е от него, да развият болтовете и после да ги завият, как така ще режат?!
Как пали? Трудно или лесно?
Какви грешки излизат на диагностиката в този специализиран сервиз? Още ли ти записва датчик на хол? Кой хол, щото са два?
Бобината проверена ли е?
Да нямаш проблем с някой клапан/и?
Държи ли обороти студена и топла, гасне ли, когато пускаш консуматор?
Не бързай да купуваш дросел, да не стане, като с останалите неща! Дросела е още по скъп. Тия не са механици, а някакви гадатели!
Два датчика, бобина, катализатор и сега пък дросел.
За катализатора - има си газ анализатор, гледа се на КТС тестера каква му е температурата, ако е висока, вероятно е запушен. Ако е запушен катализатора няма да се "оправя", а проблема щеше да го имаш още с паленето! Резнали катализатора ей така да пробват..........

Ами не можаха ли да го разкачат и така да пробват дали е от него, да развият болтовете и после да ги завият, как така ще режат?!
Как пали? Трудно или лесно?
Какви грешки излизат на диагностиката в този специализиран сервиз? Още ли ти записва датчик на хол? Кой хол, щото са два?
Бобината проверена ли е?
Да нямаш проблем с някой клапан/и?
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
freelancer написа:Вярно е, че колелцата са пластмасови, ама чак пък да се счупи зъб, струва ми се малко вероятно. Ако си държи оборотите при консуматори означава, че дросела работи и не е проблема в дросела! Има ли грешка за дросел клапата? Ако имаше счупен зъб щеше да ти набие грешка за дросел клапата.
Държи ли обороти студена и топла, гасне ли, когато пускаш консуматор?
Не бързай да купуваш дросел, да не стане, като с останалите неща! Дросела е още по скъп. Тия не са механици, а някакви гадатели!
Два датчика, бобина, катализатор и сега пък дросел.
За катализатора - има си газ анализатор, гледа се на КТС тестера каква му е температурата, ако е висока, вероятно е запушен. Ако е запушен катализатора няма да се "оправя", а проблема щеше да го имаш още с паленето! Резнали катализатора ей така да пробват..........![]()
Ами не можаха ли да го разкачат и така да пробват дали е от него, да развият болтовете и после да ги завият, как така ще режат?!
Как пали? Трудно или лесно?
Какви грешки излизат на диагностиката в този специализиран сервиз? Още ли ти записва датчик на хол? Кой хол, щото са два?
Бобината проверена ли е?
Да нямаш проблем с някой клапан/и?
Колата държи абсолютно стабилни обороти.Но има проблем при палене,трябва да се подаде газ,и по мой усет или може би внушение не работи развномерно....На диагностиката излезе:
Датчик колянов вал
Датчик разпределителен вал
Дросел
И датчик за обороти-няма сигнал

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
faberje8 написа:На диагностиката излезе:
Датчик колянов вал
Датчик разпределителен вал
Дросел
И датчик за обороти-няма сигнал
Ха! Каква изненада!
Още по-голяма е изненадата, че тия 4 датчика (барабар с датчика за затворен дросел) се захранват от един и същи пин 70 на контролера:

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Браво на колегата Radotom!
Да добавя и аз, от опита ми по сервизите. Когато екуто дава грешка за даден датчик или датчици, а те са сменени е твърде възможно да се е смахнало екуто, особено ако е Магнети Марели.
По интересното е, че ако не разпознава сигнала от датчика на коляновия вал няма да пали въобще, как пали изобщо?!
И един въпрос :
Какъв е този датчик за обороти? Не е ли този на коляновия вал?
Да добавя и аз, от опита ми по сервизите. Когато екуто дава грешка за даден датчик или датчици, а те са сменени е твърде възможно да се е смахнало екуто, особено ако е Магнети Марели.
По интересното е, че ако не разпознава сигнала от датчика на коляновия вал няма да пали въобще, как пали изобщо?!

И един въпрос :
Какъв е този датчик за обороти? Не е ли този на коляновия вал?
Re: Датчи хол или...... VW GOLF 4 1,6 АКL
Не знам какъв е,този който ми прави последен диагностиката го спомена.
Ето малко и от днес-казаха ми бобина и кабели-залепих още 260 лева без труд отново без резултат.....
Равносметката за 3 седмица по сервизи-сменен датчик разпределителен вал,датчик колянов вал,отрязан катализатор,кабели,бобина,4 диагностики.... Вече съм вътрешно с повече от 500 лева и всеки ми вдига ръце и преди малко ми казват може да си за дебитомер,той е някъде към 600 лева..... обмислям вече да я продам на части,няма такова чудо.....
Мисля че няма еку,защото е 98 година....но не съм сигурна.
Ето малко и от днес-казаха ми бобина и кабели-залепих още 260 лева без труд отново без резултат.....
Равносметката за 3 седмица по сервизи-сменен датчик разпределителен вал,датчик колянов вал,отрязан катализатор,кабели,бобина,4 диагностики.... Вече съм вътрешно с повече от 500 лева и всеки ми вдига ръце и преди малко ми казват може да си за дебитомер,той е някъде към 600 лева..... обмислям вече да я продам на части,няма такова чудо.....

Мисля че няма еку,защото е 98 година....но не съм сигурна.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта