Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот zfa159 » Чет 03 мар 2016 19:10


SWAG и Febi са една и съща марка, с различни кутийки, иначе дори номерата на частите са едни и същи (просто при SWAG номера има още 2 или 3 цифри преди FEBI номера) и пак ще го кажа - не са удачни за там според мен. По въпроса за сравнението на AGZ с 1.8Т изобщо не ми се спори, а и не това беше целта на изказването ми по-нагоре. Цената на хубав ангр. к-т и на хубав к-т вериги, се различава двойно, цената за смяна, също. От обратната страна - пробега след смяна, също се различава няколко пъти, затова няма смисъл да се правят въобще подобни сравнения между едното и другото. Просто преди да се купи даден двигател, е хубаво да провери точно това - колко ще струва да се обслужи и да се сменят тези неща, ако се наложи, а не след като се наложи, тогава тепърва да се търси информация и да се търси компромис с качеството, заради цената. Хората така правят и със съединителите - купуват си Мазда 6 за 5000лв цялата и после "ама как 2500лв за съединител" - еми така, толкова си струва. Сега отново по темата - оригналните части по справка в Елит Кар, са около 670лв к-т от 2 вериги, 3 плъзгача, един плъзгач с хидравличен обтегач и цилиндричния обтегач, клиентска цена.
Ти какво направи по въпроса с цедката на маслената помпа?




Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Чет 03 мар 2016 20:10


И на мен не ми се навлиза в спор между 1.8 125 и AGZ (Турбо версията я изключвам защото 4х4 няма до колкото знам,поне 150к.с.)

И аз си мисля, че пробега със "сменен" ангренаж ще падне доста, все пак заводското си е заводско, но ако се направи качествено все си мисля, че ще избута едни 200-300к км, което за мен си е вечно. Не искам да правя компромиси точно с такива неща, защото са основните елементи на една кола, другото което е, че достъпа е труден и скъп, на ясно съм отдавна (икономията е майка на мизерията). Също от приятели, колега, познати си знам, че една 10-15г кола ако струва 5 000лв, то тя за 1-2г ще ти стъпе на още поне 2-3 000лв след обслужването, няма такова нещо купуваш, сипваш бензин и караш вечно. Не на празно по горе казах да ми препоръчате магазин или производител на частите, ако търсех икономия щях да задам въпросите по друг начин, ако има майстори на "VR" двигатели в радиус около 100км на Търговище бих я закарал без проблем, всичко е въпрос на пари и от там на време, ако не е този месец другия въпроса е да стане като хората. Понеже още ме чака газов инжекцион landi (1 400лв), свещи (NKG 5x24лв), лети джанти bbs montreal 2 с гуми (400-500лв) искам да ги сменя този месец, че колата е с метални 15" с много запазени зимни гуми. Е до тук сумата е сериозна не взимам 5к на месец за да юрна всичко на веднъж. Цената от 670лв само за части не ме плаши, въпрос на време е опитвам се да направя някакъв ред на всичко.

Не ми остава време тези дни много ми е натоварено, снощи съм работил 17ч., това лято всичко нужно по колата ще се смени.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот zfa159 » Чет 03 мар 2016 20:55


Разбирам те добре, хубаво е, че разсъждаваш така, а не по другия начин, понеже наистина излиза по-скъпо.
Принципно за тези двигатели повечето хора в щатските форуми казват, че заводските им вериги започват да създават проблеми още между 150 и 200 000км. При евтините части не е въпроса, че ще изкарат по-малко, а че може да изкарат драстично по-малко. Веригата ако е калпава, за 10 000км като я загрееш и охладиш 100 пъти, ще провисне като черво и все едно нищо не си направил, дори може да стане драстично по-зле. Пък има случаи и да се късат, след което ти е ясно какво става... Цената, която съм ти написал, е клиентска за всичките части, като Елит Кар дават до -20% отстъпка за оем частите, според фирмата. Т.е. можеш да вземеш оем частите на цена, не драстично по-различна, от тази на SWAG или FEBI, която си договорил. Оригиналните вриги, ако не са заминали колелата, ще изкарат поне 150-200 000км. след смяната, което е сериозен пробег. А и един ден ако решиш да продаваш колата, това е сериозен +, защото веригите са си проблемни при AGZ на над 10-15 години.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Сря 01 юни 2016 20:24


Да избутам темата ми нагоре, днес се разбрахме с един майстор да започваме с веригите и в началото на другата седмица ще я почнем. Та подробностите по късно, кое, как, колко и тн.

За частите ще го видим, имал някакви връзки с елиткар казах му да попита там за цена на комплект. Иначе лично той е сменял вече няколко ангренажа (вериги) на FEBI и за сега е нямал оплаквания, но на друг вид двигатели. Та ще го обмисля, да ми даде цена пък.

Иначе за работата грубо около 300-400лв каза, но понеже тук нещата са малко по сложни и не се знае какво става под капака може и да е друга.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Пон 06 юни 2016 20:01


Работата ще се отложи с няколко дена (3-4) никъде в София,Шумен,Търговище и Варна нямат налични горния плъзгач (дългия), останалите части идват утре, а за него казаха до 3-4 дена...


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Чет 09 юни 2016 22:13


Значи майстора ме заряза по сред нищото :censored2 с оправданието, че не съм му казал за колата че е 4Motion. Добре се сещам, че му казах когато гледахме частите (ангренажа). Оправданието му беше: Нямам условията да сваля кутия на 4motion трябва подемник. На канал с повдигната кола не ставало. Според вас колко трябва да е повдигната тази кола, че да може да се събори кутията на земята и да се работи. Другото което каза, че моста трябвало да се свали, защото пречело на кутията да излезе. :question

Та той звъня на няколко човека (колеги) и може да се каже, че на никой не му се занимава, понеже ако случайно излезе, че трябва да сменям и зъбни колела щяло да се чака много и колата ми да им заема подемника през това време.

Та някой има ли си на представа за какво иде реч, вярно ли е това което казва майстора, че без подемник няма да стане и, че трябва да се сваля МОСТА (толкова ли е зор да се свали) :rolleyes

Другото което искам да питам мога ли в домашни условия да извърша смяна на верига (цялата работа) Инструменти имам: Гедоре, ключове, крикове, стойки и други.. Вероятно ще ми потрябва някой друга вложка "М", "Т" или друго, динамометричен ключ също (поне така си мисля) горния обтягащ болт го дават 40nm и мисля, че поне за него е важно да се спази. Та като се сметне, че съм прежалил 300-400лв за труд в сервиз, съм готов да изхарча дори цялата сума за оборудване АКО МОГА да го направя в ДОМАШНИ условия които описах по горе. Колкото до мен и способностите ми мисля, че съм достатъчно технически грамотен и имам дупе :wink

Иначе частите ги взех общо всичко 330лв (това е само ангренажа: вериги, обтегачи и плъзгачи)

1) горна верига: RUVILLE 3452015
2) долна верига: SWAG 99110205
3) горен плъзгач на обтегача: FEBI 25220
4) горен обтягащ болт: SWAG 30100002
5) горен плъзгач: AUTO KELLY VAG 071109513 (води се оригинално и го няма никъде в България)
6) долен обтегач: FEBI 25240 (на самият обтегач не пише феби ами JWTS или JWIS)
7) долен плъзгач: SWAG 30090003

Очаквам отговори на въпросите..

Поздрави!


Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот Adolf » Пет 10 юни 2016 15:54


Здравей колега,
Мисля, че при голфа не се сваля моста за да излезнат скоростите(както при passat B5 например). Не съм сигурен в това, но дори да се сваля процедурата по сваляне на моста не е никак сложна.
Ако имаш необходимите инструменти и умения разбира се не виждам проблем, ремонта да се направи в "домашни условия". Свалил съм доста скоростни кутии дори без канал - важното е да имаш с какво да подпреш/закачиш двигателя. Така че отговорът е Може да се свали и без подемник - въпрос на време усилия и оборудване.
Относно смяната на веригата - ако си технически грамотен ще се справиш, има необходимата техническа информация със снимки, стягания и т.н.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Пет 10 юни 2016 17:28


Здравей, значи и той каза така за моста, но когато е било 4motion "уж" трябвало да се свали. Инструментите ще се набавят (ако трябва нещо може да се изработи заварки, разпробиване, рязане няма грижи) за сега мисля, че ще ми трябват няколко вложки за от към съединителя и някое друго удължение ако моите дойдат къси за някъде . Имам стойки за кола 2х3Т които се регулират от около 300мм до 500-600мм (вероятно и повече) още два крика крокодил и вертикален и какво ли не.. (всякакви по леки ремонти съм правил). Времето не е важно след работа по 3ч и през почивните дни по цял ден, за усилията съм си табиетлия!

Оператор и Програмист на CNC машини съм (ферзи/стругове), изработвал съм какви ли не работи където е далеч по прецизно от разглобяването на едрогабаритни части по автомобил (до като се стигне до веригата). Информация събирам от 3 месеца специално за веригата, вече не мога да намеря тема която не е маркирана в браузъра за VR мотор било на Немски, Английски или Български. Та намерих и няколко упътвания (manual) за сваляне на кутия на golf IV 5speed и golf V R32.

Та понеделник ще мина от още един сервиз за който ми споменаха нещо ако не ми допаднат хората или условията (не искам оборотен сервиз в който ще ми я "ремонтират" на бързо за да вкарат други коли и след това да имам течове, тропане или някакви проблеми. Желая да се работи спокойно с едно наум, не а тука малко... Ах не му пречи ще кара така) ще я карам на село (7км) в двора там поне няма кой да я бута вечер или до като съм на работа.

Неделя ще кача някоя друга снимка под колата и вие да хвърлите едно око. :th_up :love.vwclub


Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот Adolf » Съб 11 юни 2016 21:25


M3ntata написа: Желая да се работи спокойно с едно наум, не а тука малко... Ах не му пречи ще кара така)

Поради тази причина аз си правя пипкавите ремонти сам :)
Чакам да видя снимките. И не и се плаши - разглабяш я и това е, ще се справиш. Ако имаш нужда от някакви напътствия питай.
П.П. Изтегли си файла за VR5 двигателя от моята тема, ще ти е полезен :beer


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Съб 11 юни 2016 22:05


Изтеглих файловете от твоята тема, всеизвестната тема от vwvortex, self study-та и разни manual-и... Всичко ще се документира стъпка по стъпка, нямам бърза работа ще си карам другия голфер (макар да ми се струва като магаре вече) :mhihi

Утре ще хвърля едно око от долу да видя кое как излиза и най вече заради моста, а то по принцип може да не свалям амортисьорите ако се наложи да сваля моста нали ?

Най вероятно ще имам нужда от напътствия понеже до сега не съм бутал двигател/кутии, всичко останало съм си го правел сам окачване, интериор, ел. вериги та както и да е утре ще кача снимки от долу да погледнеш и ти.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Нед 19 юни 2016 20:20


Здравейте, отново най сетне успях да се захвана в ангренажа. Това което разбрах е че наистина при 4Motion трябва да се сваля моста, не е проблем.. Като довърша всичко ще дам подробна информация кое, колко, как и тн. За сега единственото нещо което ми трябваше е 1/2 вложка "М10" за полуоските (хубав крик, гедоре и някои други инструменти ги изключвам за сега тях накрая ще ги опиша). Мисля че ще ми трябва и женски torx за кардана.

Та на снимките ще видите но нека кажа отзад колата е върху джанти, отпред върху стойки на които височината им е 48см (не посмях повече защото пък ще ми е трудно да сваля/кача кутията ако е много високо) от земята до страничния праг на колата (където се повдига с ориг. крик) ЦЪК. Свалил съм всичко под капака, а от долу само накрайници, носачи и полуоски както ще видите на снимките съм ги свалил за по малко от един работен ден. В Събота работех под слънцето и тази сутрин имах яко главоболие и не рискувах да правя нищо над вечер поразхлабих тук таме някой болт. Иначе веригата не изглежда много отпусната, но явно е достатъчно за да трака. Зъбните колела на валовете са здрави без видими следи от надирания и подобни което означава че няма да ги сменям. Само трябва да видя долното 3-то зъб. колело на горната верига и там ако е добре, долните две колела не мисля, че ще са износени понеже там няма натоварване... А и валовете са малко по различни не са като при VR6, единият е срязан, а не процепен като другия ;)

Ето снимките: ЦЪК ЦЪК ЦЪК

Общо взето това е за сега напредъка, а нека да попитам кой е най удачният вариант за сваляне на хидравличната рейка вижте снимките: ЦЪК ЦЪК. Понеже нямах време да проверя, а и по бързо ще е за мен като знам. Мога ли да развия двата болта с които е закрепен казана (на първата снимка) към самата рейка долу (втората снимка). По този начин ще се отделят ли двете части на рейката (така че казанчето да си остане горе на мястото си, а направляващите оси да слязат заедно с моста) или се държи и някъде другаде ?

Поздрави!


Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот Adolf » Пон 20 юни 2016 11:04


Браво колега, добре си я разкостил :).
Височината е повече от достатъчна за да извадиш скоростите.
Мисля, че това клипче ще ти разясни за какво става въпрос:
Цък
И в допълнение ще те посъветвам да си маркираш положението на шлиците (тези на рейката). И в никакъв случай не трябва да променяш положението на волана както и това на райката при демонтажа.
Причината: ако направиш един пълен оборот на волана ще имаш проблем със ESP-то, защото на волана има сензор, който измерва ъгъла на завиване. Естествено той се калибрира, но ти трябва VAG-COM. При рейката изместването може да се компенсира при реглажа, но запомни, че при автомобилите със ESP воланът трябва да е винаги прав(когато колелата са изправени). За това се опитай да си маркираш свръзката м/у пръта на волана и този на рейката - ще си спестиш доста проблеми.
Също така преди разглабянето на хидравличните връзки, може да сложиш една клампа(или нещо подобно) на гуменият маркуч който излиза от казанчето и отива към хидравличната помпа - така ще запазиш по-голямата част от хидр. течност.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Пон 20 юни 2016 21:28


Ясно е за това човек като не знае трябва да пита, а не да се прави на велик иначе ми спести доста време.

Значи преди да откача рейката от/под педалите маркирам положението на шлиците, колата ми няма ESP (макар голямото оборудване кожи затопляне бра бра), имам си "детски" VCDS. Като помисля мисля, че няма да ми е нужно реглаж понеже няма да пипам накрайниците (здрави са) само съм ги откачил, но може да мина един преглед, че не се знае дали е точно. По принцип нямам голямо желание да запазвам масло което не се знае на км/години е. Не струва кой знае колко 1л/20лв да е, най добре да го сменя рейката е здрава няма течове и подобни една профилактика ще и дойде добре.

Видях колко е забутано всичко при VR моторите, та като съм я разглобил ще прегледам ще сменя всичко нужно. Да не говорим, че нямам много свободно време, а за майсторите вече ме разбра.

За това за сега това съм намислил:
1) Верига (дано да се оправи чаткането, че хлабината на веригата ми се видя много малка)
2) Преглед на маншони, тампони, накрайници.. (За сега само двата тампона на носача изглеждат за смяна, и един маншон от дясно на полуоската)
3) Нова спирачна течност, хидравлично масло, масло скоростна кутия, антифриза ми е нов вече го смених.
4) Маховик, съединител (всичко ще се прегледа маховика изглежда здрав диск мисля че има, само ме съмнява някой лагер нещо понеже като дам леко назад или напред на полу съединител и веднага натисна пак до долу съединителя се чува едно тропане/почукване или като маневрирам на полусъединител на тесни места. Проблем със скоростите нямам.)
5) Компресора за климатика и той е за ремонтен комплект, може и стартер да видя за четки това онова.
6) Дюзите може да ги изчистя, уплътнения.
7) Повечето гофрирани тръби на инсталацията се разпадат, ще ги облепя или ще взема нови тръби (ако намеря същото "ф").

Абе всичко ми е на добре дошло сега, разглобено, на видно удобно... Като трябва ще поседи 1 месец на трупчета, тъй като имам какво да карам през това време не виждам смисъл да пренебрегвам неща заради които след някой друг месец да се налага "голямо" разглобяване. Важно е като я събера да нямам проблеми известно време. А както вероятно се разбира колата съм я взел да си я карам надеждно дълги години.

Мерси за съветите, утре вероятно пак ще се пусна до село да сваля моста, рейката и щангата за да остане само кутията и в удобно време с малко помощ да я пуснем долу.

Поздрави.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Вто 21 юни 2016 21:01


Така тази вечер свалих моста-рейката-стаб. щанга заедно както си го мислех, но напътствията за сваляне на рейката ми дойдоха добре, иначе щях да се набутам в голям филм с това ограничено време. Направих си още един списък с дреболии за купуване, също така източих всички течности. Остана само кардана (трябва ми женска вложка вероятно М12, понеже мъжката вложка за полуоските М10 е малка) и кутията. Кокала, маншоните и всичко което свалих днес е здраво. Само остава да прегледам стартера за четки, едната тръба за хид. масло също беше много ръждясала (тази от казана към рейката) трябва да я откача и да я прегледам дали ще изкара още с едно чистене/боядисване.

Имам и други въпроси:

Какви течности/масла ще ми препоръчате при напълно празни "казани".

1) Масло скорости? (В аутодата го дават 75W80 Synthetic 2,6L)
2) Спирачна течност? (DOT 4 1L ,тук най вече ме интересува количеството)
3) Хидравлично масло? (G 002 000 какво е това :mhihi; 0,7-0,9L)
4) Xaldex-transfer box (за сега няма да ги бутам да събера колата първо, те са на видно място поне задния diff)

Поздрави.

EDIT/ Вложката за кардана е "12-стен женски 10мм"!


Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот Adolf » Пет 24 юни 2016 13:27


Тъй като никой не ти отговори ще дам мнение:
1)Според Бентли публишър маслото за твоята скоростна (ръчни скорости) е 75W90 Synthetic (Оригинална опаковка с напис VW G50 SAE 75W-90) 2.0/2.6l нз какво означава наклонената черта - може би + диференциал.
2)Единстеното което намерих е че течноста е DOT4 трябва да се сменява на всеки 2 години и че при смяната от всяко задно колело се източва 0.25л т.е. 0.5л е вместимоста на системата от помпата до задните колела. По тази сметка в предни те е горе долу 0.3-0.4л + 0.1-0.2 в казанчето мисля че литър е достатъчен.
3) хидравличното масло ти е около 1л - взема се зеленото, според VW. Според някои майстори на рейки, не трябвало да караме старите си коли със зелено, защото било с по-нисък вискозитет, но това са теории :)
4) Тук грам идея си нямам. Знам само че имаш филтър.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: DanZki, walentin и 86 госта