Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот L&R » Сря 29 мар 2017 19:46


А защо трябва да е единичен транзистор, има по няколко драйвъра в един корпус за тези цели, проследяването от пина до драйвъра е елементарно. Търси някой да помага с минимални познания по електроника.




dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот dreadx » Сря 29 мар 2017 20:28


Да, ето тук например е с чипове: http://aliet.ru/sites/default/files/ima ... _novyy.jpg
Виждаш какво пише на чиповете, четеш за какво служат и т.н. Проследяваш веригата и ще се ориентираш.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Чет 30 мар 2017 10:44


Транзистор примерно ти е това квадратното отляво по средата, има три крачета, виж и за други подобни с три крачета, така, като го гледам не изглежда да е пробил, виж за нещо разтопено, нагоряло.
Изображение
Дават го, като Auto Ignition Driver (за управление на запалването).

Управлението на инжекторите е през мощен транзистор, този изглежда най-мощния, поне е голям, дали има връзка с инжекторите, няма идея.

Ето тук е обяснено, как става захранването на инжекторите:
http://bgdiagnostica.com/avtodiagnostik ... ion_5.html (за бензинови инжектори е темата)
Излиза, че ЕКУ-то управлява инжекторите с реле, транзистора е един за всички, а ти нямаш проблем с всички инжектори, нещо не се връзва.
Отделно при контакт ти тръгва помпата заедно с инжектора, захранването на помпата ти идва от релето, там имат общо инжекторите и релето. Въпросът е, защо тръгва инжектора заедно релето, би трябвало да не тръгва, значи взима 12 волта от веригата на помпата, така мисля аз.
Предполагам, че си без CAN? Голф 5 е с CAN.
При OBD според статията по-горе ЕКУ-то управлява инжекторите през реле.

Имаш ли реле 410?

Не е елементарна работата, мери се напрежение, на входа, на изхода, за да разбереш дали е пробил транзистора, вероятно е здрав. Не е за човек с минимални познания! :icon_lol
Според мен по добре, отиди при Милен или си купи друго еку втора употреба.
Горните мнения въобще няма да ги коментирам. :icon_lol


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Чет 30 мар 2017 13:26


Значи този транзистор колега , по него не виждам разтопено или нагоряло . А като тръгнеш да проследяваш от въпросния 65 пин то се губи някъде , затова попитах дали е възможно да има елементи от другата страна на платката. И междудругото да попитам дали ще стане с друг компютър от същата кола ,разбира се , който се прадава с ключа . А относно имобилайзера как става тази смяна на кода ?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Bai Sando » Чет 30 мар 2017 13:47


До колкото знам имобилайзера на голф 4 е в таблото.Даже на скоро видях една обява за компютър+ключ+табло в комплект ги продаваха.
Другия начин е някой да ти препрограмира твоето табло да сработи с новия комп.Но там вече запознатите нека кажат :th_up


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Чет 30 мар 2017 14:01


Първо, аз не съм сигурен, че проблема е в екуто, ти сигурен ли си?
Второ смяната на екуто с друго се прави с еку, със същия код, пише го на етикета на екуто.
Трето, при смяната на екуто се препрограмира само пина на старото с новото и готово, в Казанлък ми го направи един човек за 30 лв и 20 мин, нищо друго не се сменя.
Взе ми стария и новия комп, каза ми да дойда след 20 мин, сложих си "новия" и готово, само, че проблема ми не беше в екуто и сега си имам две екута, за всеки случай. :biggrin
Предполагам, че и в Пловдив има хора, които могат да ти свършат работа, Милен примерно.
Аз не съм ходил лично при него, само говорих по телефона, но ми се стори много свестен човек, въобще не е надут, като се има предвид, че хора от цяла България ходят при него да им прави колите.
Първо се разбери с човека, който ще ти прехвърли пина на имобилайзера, питай го дали може да го направи.
Моят човек ми каза, че ги е отварял и двете екута, но какво им е правил не ми каза. :mhihi Пази си хляба. :c020
Повече от 50 лв не им давай на моргаджиите, има някой искат майка си и баща си за всякакви глупости.
Компа ти май беше Сименс, ако не се лъжа? Моят е Бош, но по принцип с изключение на Магнети Умрели, всички останали екута не правят проблеми. Ако нещо е изгоряло обикновено има някаква причина, но пък има предпазители и всичко е направено така, че да се защити екуто максимално.
Малко вероятно е екуто да е думнало нещо.
Няма елементи от другата страна! :biggrin
От това, което съм ти пуснал по-горе оставам с впечатлението, че компа не управлява директно инжекторите, а чрез реле, ако си прочел това от предшната ми тема? Другият въпрос е, защо тръгва инжектора заедно с помпата, когато си на контакт?
Дори да допуснем, че имаш такъв транзистор, защо другите инжектори си работят нормално?
Чудя се дали не може да размениш местата на буксите на инжекторите? Не знам дали няма да повредиш нещо, някой, някой ако може да каже?
Ако това от темата по-горе е вярно, то проблема е или в релето или в инжектора.
Предполагам, че може да се направи някаква проба, както разменят местата на бобините, за да видят, коя е проблемната? Инжекторите сигурно се свалят, но пък имат уплътнения, които не знам после дали не трябва да се сменят, пак трябва да каже някой, който го е правил.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот radotom » Чет 30 мар 2017 14:55


Мартине, я мини довечера през Гребната, на сбирка, ако имаш възможност.
viewtopic.php?f=4&t=12941
Носи и ЕКУ-то.
Че няма да успеем да го оправим довечера е ясно, но поне да го измислим как ще е.
Аз вероятно ще се появя към 19.30, с червен Шаран.


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Чет 30 мар 2017 15:01


Добре ще намина да видим какво ще решим , аз ще съм с "двойката "-пеша хахаха


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Чет 30 мар 2017 15:05


И да кажа , че имам реле , но не е 410 , а е 409- за помпата , което си работи.И като се сменят буксите на инжекторите например 3 с 4 , 3 инжектор започва да прави така което значи че проблема не е в инжектора.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Чет 30 мар 2017 15:14


Аз пък да ти кажа, че релето не е само за помпата и баш то ти управлява инжекторите!
Виждаш ли картинката на релето? Има знака на транзистор, има ключ и т.н. :mhihi
На полото е същото, само, че при мен са го кръстили 410, при теб е 409. :c020


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Чет 30 мар 2017 15:21


Добре, тва те го знаех ... но ако беше проблема в релето , колега нямаше ли всички инжектори така да правят , а не само 4 ?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Чет 30 мар 2017 15:36


Не съм на 100% сигурен, но имам същото реле и знам, казват му "умното реле", че захранва инжекторите, така пише човека в темата по-горе. Не знам, как е изпълнена схемата.
Забелязваш ли, колко е голямо и дебело, едва ли е само за помпата, а пак ти казвам, че няма как да тръгва помпата и инжектора заедно, това означава, че някъде има обща точка, това е само при релето, от там се храни подгрева при ламбда сондата, както и екуто, за това е толкова голямо.
Поне външно е 1:1 с моето реле, което е 410, като се прибера ще хвърля едно око на картинката отстрани и ще ти кажа със сигурност.
Почва се от долу на горе, не обратното.
Пак ти казвам, че не съм напълно сигурен, но мисля, че е напълно възможно, не съм професионален механик все пак. :c020

Последна промяна от freelancer на Чет 30 мар 2017 16:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Bai Sando » Чет 30 мар 2017 15:41


Релето захранва помпата и компа.Дюзите са му на отделни канали и се командват по минус от ЕКУ-то.Единствено + на дюзите са вързани на това същото реле.
А защо не спира самото реле вече никой не може да каже.Обикновено при контакт тръгва за 1 сек. и спира и ако не получи команда от ЕКУ-то а самото то от датчик на колянов вал,не тръгва нищо :wink
Ако се е бъгнал ЕКУ-то и дава постоянен минус на това реле,то то ще работи постоянно,докато колата е на контакт.
А дюзата щом има постоянен минус което не е нормално,ще работи и тя нон-стоп.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот freelancer » Чет 30 мар 2017 16:39


Реле 410 и 409 са едни и същи, на полото се захранват инжектори, подгрев, помпа, еку. Всъщност, по точно е да се нарече, контролер, не реле.
Ето го и релето отвътре:
Изображение

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=191781

Да колега, прав си, че ако проблема е в релето, ще текат постоянно всички инжектори, но пък мисля, че ключа за бараката е, защо помпата работи заедно с инжектора на контакт, а релето е общото в случая или неговото управление.
Може и проблема да е в компа, просто се мъчим да помогнем на колегата.
Успех колега! :th_up

Последна промяна от freelancer на Чет 30 мар 2017 16:53, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Martin K.
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2016 22:35
Автомобил: Vw Vento
Двигател: 1 6 ABU 1993
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с четвърта дюза на vw golf 4 1.6 sr 101hp

Мнениеот Martin K. » Чет 30 мар 2017 16:43


Колеги не знам дали сте ме разбрали погрешно или аз съм объркал , но релето "цъка" за около някъде 1-2 сек и си спира и така си правеше преди.Но доколкото разбрах дюзите се управляват по минус от ЕКУ-то, както спомена колегата горе и затова не мисля че е релето но пак ще погледна . Работата ще е нещо по ЕКУ-то , ако не е ще му мислим пак :mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта