Случайно попаднах на едно мнение от друг форум и се сетих да допълня темата, че също пропускаме при градско каране как километрите не са това, което са -> средна скорост от 20 км/ч е голямо постижение по някои маршрути. С много висене по задръстванията, моторът се върти, а километражът не отчита. - изглежда, че това би означавало само едно: вместо на 120k, трябва да се сменява на 30 k..?
В повечето случаи няма как да отчитаме мото-часове, затова всеки гледа изминати километри. А принципно по мото-часове ли би трябвало да се отчита кога е дошъл моментът за смяната? - ако да, на колко часа им дават за тези ремъци?
Може и да не пише точно в книжката на Голфа - но исках да попитам, ако някой се занимава с такива машини, които се обслужват на мото-часове, може би ще знае. Или изобщо ако някой е чел нещо за мото-часове, реших, че може да е полезно да каже и да обсъдим и този въпрос.
Междувременно реших да потърся какво пише в нет-а - понеже ми се видяха много фрапиращи тези цифри за сервизните интервали, които набързо насмятах с елката на телефона, докато изпуша една цигара. -- оказа се, че производителите пишат и по този въпрос, ето например един документ от Форд, във връзка с бавното придвижване, мото-часовете и т.н. https://www.fleet.ford.com/truckbbas/no ... TIMESS.pdf
Според този документ, за превозно средство, което отговаря на някое от следните условия, има нужда да се вземат предвид и мото-часове при изчисляване на сервизния интервал:
- Над 10 минути празен ход, за час шофиране.
- Често каране с ниска скорост.
- Продължително шофиране в тежък трафик със скорост под 25 mph - 40 км/ч. (*бел.прев.)
Забележка: Един час на празен ход е равен приблизително на изминати (25 мили) - 40 километра. (*бел.прев.)
* 40 това ако вярно смятам милите -> 1 миля = 1.6 км. ли бяха?
* Списъкът с тези фактори, освен всичко друго е и още една сериозна причина, да не пускате тарикатьете да ви предреждат по кръстовищата. *
--- учудващо е пълно с балъци(толерасти), които упорито продължават да го правят! - дори след всичките изчетени от мен лекции, в почти всеки форум, в който съм писал.
Списъкът също така навежда на мисли, че горките машини редовно ги мъчим поне на двойно повече часове между сервизните интервали - ремъци, смяна на масло и т.н.
-- и това никой не го отчита!
Айде ако е на газ колата, поне маслото не се задръства с толкова много сажди и доста по-дълго запазва необходимите свойства.
НО ремъкът си върти хилядите километри, докато висите по 20 минути на поредния светофар.
В документа дават и пример - да кажем, че някакъв камион изминава на ден 100 км. и го прави общо за 6 часа (с висене на празен ход) -- ако чакаме да покаже определените километри, за да се смени маслото 10000 км., като нищо могат да се надхвърлят 4-кратно мото-часовете (все едно сменяваме маслото през 40000 км.)
Гледах по OLX-а едни китайски часовници за кола, които имаха и функция да отчитат мото-часове. При това май не бяха скъпи и ще взема да си купя - но май няма да ми хареса когато засека и се окаже, че трябва да си сменявам маслото през 3000 км.. ;)
Донякъде ни спасява (който ги спазва тези неща, аз понякога не ги спазвам) - и това, че интервалите алтернативно са зададени и като времеви период, например - масло = изминати километри (или през 1 година), ангренажен ремък = изминати километри (или през 5 години) и т.н.
Този, който не може да направи 50000 км. за 5 години, кой знае какви ги върти и къде ги върти - то може на километраж да прави по 3000 на година, ама това не значи, че ремъкът ще изкара 15 години.
По липса на специални средства за измерване на мото-часове в повечето автомобили, при смесено каране понякога е възможно приблизителна представа за износването на консумативите да се добие и по количеството изгорено гориво. За всеки който си води списък (нали има разни такива сайтове за изчисления на разхода) ще бъде лесно да види назад във времето какво е горил и колко. Аз по принцип си знам, че каквото и да правя разходът ми е 15/100 в София, за по 3 км. на посока до работа и обратно. Но пък за консумативите не се бях замислял - до сега.
От друга страна, нали споменах по-горе за шофьорските курсове, дето ги карах на едни Астри 1.6, които късали ремъка на около 120 хиляди км., а те пък не карат бързо -> кое е вярното сега, ха? - Ами може би, че и не висят в задръствания, а гледат да карат по ненатоварени улици, за да въртят километри - начинаещият шофьор не може да се научи да кара, ако не измине километри. = значи техните 120 хиляди км. може да отговарят на нормални 50,000 в задръствания.
А през зимата гледах много таксиметрови шофьори, които изобщо не гасят двигателя, а оставят колата да си бръмчи по цял ден, за да им е топло и да си произвеждат нужния ток за занимавките в колата - музика, телевизия, таблети и т.н.
Да, на метан било някаква символична сума - например по 70 ст. на час. - А на колко ли км. сменяват маслото и ремъците? - май никой не ги отчита тези idle-километри.



Golf 4 1.6 ангренажен ремък
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 118 госта