За съжаление Голфчето си замина... Един не спря да ми даде предимство и ме удари в колонката на шофьорската врата. Смачкани са врата, колонка, калник, счупено е стъклото и е мръднала основата на макферсона. Купето е разкривено и застрахователите го писаха тотална щета. Жалко, много си го харесвах...
Сега съм в процес на търсене на друга кола, даже май вече намерих, но ще пусна нова тема.
Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
- stefan4o
- Мнения: 19282
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Колега, млад шофьор си. Ще си позволя да ти дам съвет относно предимството. Хубаво е човек да не се уповава на правото си да премине първи винаги и на всяка цена. Може отсрещният да е замислен, да зяпа другаде, да не види знака и т.н. просто отстъпваш, намаляваш и се стараеш да няма удар. После му теглиш една и толкоз. Трябва да следиш доколкото можеш намеренията на другите, за да не стават птп. Преди седмица реших да не рискувам и си отстъпих предимството на един доволно засилен навлизащ в кръговото, в което аз вече бях. И си мина пред мен на метър, даже не усети, къде е сбъркал и си профуча и продължи. Извод - като видиш, че работата може да иде на ПТП по-добре отстъпи.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
stefan4o в момента жената кара листовки , има го този въпрос в теста. Как ще постъпите ако водача който трябва да ви пропусне не показва че има такива намерения . Иначе браво на съвета който му даваш, аз доста пъти съм спирал на такива даже последния път на една мотористка, мислех да я догоня да и кажа да внимава че некъде ще я смажат.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Аз на зелено вече намалявам,че е пълно с идиоти,а на път с предимство да не говорим.С времето човек се учи и придобива навици. Всеки в началото е бил така.Кочини бол,ние да сме живи и здрави пък другото се оправя 

Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Здравейте! Искам да попитам за пропорциите на сместа за промиване на мотора. Сдобих се с керосин (баш гориво за самолети), ацетон, терпентин и дихлоретан. Никой обаче не спомена в какво съотношение се смесват.
След издухала гарнитура в маслото попадна охладителна течност и от картера източих боза. В момента главата е в сервиз. Блокът не е демонтиран от автомобила. Къде точно трябва да изсипя тази течност, за да накисна и промия и картера с нея? Разбрах, че цилиндрите трябва да се подредят да са наполовина навътре и да ги залея, но през кои магистрали после да накисна и самия картер? Колата е 1.8. 90 коня, код ABS.
След издухала гарнитура в маслото попадна охладителна течност и от картера източих боза. В момента главата е в сервиз. Блокът не е демонтиран от автомобила. Къде точно трябва да изсипя тази течност, за да накисна и промия и картера с нея? Разбрах, че цилиндрите трябва да се подредят да са наполовина навътре и да ги залея, но през кои магистрали после да накисна и самия картер? Колата е 1.8. 90 коня, код ABS.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
- Автомобил: Бора
- Двигател: АКЛ 1999
- Местоположение: София област
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Така и така си свалил главата , защо просто не свалиш картера /измива се с пароструйка/ , буталата накисваш в пододяща консервна кутия с бензин и ги измиваш . Сменяш сегментите , биелните лагери и сглобяваш . Дихлоретана , доколкото си спомням е много силен разтворител /ако залепиш с него счупена пластмаса и после опиташ да я счупиш , се чупи на друго място /, има голяма вероятност да ти съсипе нещо по мотора .
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Дихлоретанът е Коресилин. Повечето пластмаси не се разтварят и не се лепят с Коресилин. Аз не бих го смесвал с ацетон.
Разбира се, че е най-добре всичко да се разглоби и промие с бензин, ама без пълно разглобяване по-добре двигателят да се пази от разтворители.
Не виждам смисъл от ацетон или керосин.
Желателно е преди първото палене да повъртиш 5минути двигателя без свещи.
Разбира се, че е най-добре всичко да се разглоби и промие с бензин, ама без пълно разглобяване по-добре двигателят да се пази от разтворители.
Не виждам смисъл от ацетон или керосин.
Желателно е преди първото палене да повъртиш 5минути двигателя без свещи.
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Irnik написа:Така и така си свалил главата , защо просто не свалиш картера /измива се с пароструйка/ , буталата накисваш в пододяща консервна кутия с бензин и ги измиваш . Сменяш сегментите , биелните лагери и сглобяваш . Дихлоретана , доколкото си спомням е много силен разтворител /ако залепиш с него счупена пластмаса и после опиташ да я счупиш , се чупи на друго място /, има голяма вероятност да ти съсипе нещо по мотора .
Не смея да пипам там. Моят майстор, на когото вярвам, но се намира в друг град, ми каза да не свалям бутала и колянов вал, защото е за хора, които разбират. Доколкото разбрах, се мерят хлабини, за да се сменят лагерите. А и за целта предполагам, че трябва да сваля двигателя от купето, да го отделя от скоростната кутия, което със сигурност не е за мен. Най-много да сваля капака на картера (разбрах, че има ламарина с 2 болта от страната на скоростната кутия, която ламарина се маха и се показват последните 2 болта на капака на картера), и да изпръскам навсякъде отвътре, примерно с WD-40, и след това - с brake cleaner (препарат за почистване на спирачки).
ktamen написа:Дихлоретанът е Коресилин. Повечето пластмаси не се разтварят и не се лепят с Коресилин. Аз не бих го смесвал с ацетон.
Разбира се, че е най-добре всичко да се разглоби и промие с бензин, ама без пълно разглобяване по-добре двигателят да се пази от разтворители.
Не виждам смисъл от ацетон или керосин.
Желателно е преди първото палене да повъртиш 5минути двигателя без свещи.
Значи, в такъв случай, по-скоро ще сипя в буталата керосин и терпентин. Щом ме съветвате да не добавям ацетон и дихлоретан..., а и без това нямам рецепта за пропорциите.
По принцип ми се ще да сменя сегменти, но не се чувствам достатъчно подготвен за тази част и мен притеснява. Нямам канал. Вдигнал съм колата само отпред на 20 см от земята на едни платформи и лазя под нея. Поне цедката за маслото мога да накисна в ацетон - така ме посъветваха. Вие на какво мнение сте за ацетона и цедката на маслото?
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
- Автомобил: Бора
- Двигател: АКЛ 1999
- Местоположение: София област
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Не се сваля двигателя нито коляновия вал /това се прави при основен р-т/ .Просто сваляш картера и сваляш буталата заедно с биелите . Лагери и сегменти купуваш стандартен размер и сменяш , но щом не си се занимавал , по-добре не пипай . За Рено продаваха преди години сегменти "Нормал +" , за коли на по 100-200 хк . За VW за съжаление такива няма . Преди доста години лично съм лепил пластмаса с такова в-во , може и да е било трихлоретан , забравил съм вече .
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 1.8 90 коня 1994 - гори масло
Даже маслото да е омешано с вода, пак запазва някакви мазителни свойства. Употребата на разтворители, без пълно разглобяване, може да изчисти маслото от някое критично местенце и не е сигурно дали новото масло ще се добере до там преди да задере метал с метал.
Така че за мен изборът е или пълно разглобяване и промиване и смазване на чарковете при сглобяването или просто наливане на ново масло. Малкото останала вода не ми се струва голям проблем.
Когато моя голф издуха гарнитура свалих само главата, нова гарнитура и после си го карах още няколко години преди да замине на Вторични с отличен двигател и ръждясало купе.
PS Плексигасът се лепи отлично с коресилин.
Така че за мен изборът е или пълно разглобяване и промиване и смазване на чарковете при сглобяването или просто наливане на ново масло. Малкото останала вода не ми се струва голям проблем.
Когато моя голф издуха гарнитура свалих само главата, нова гарнитура и после си го карах още няколко години преди да замине на Вторични с отличен двигател и ръждясало купе.
PS Плексигасът се лепи отлично с коресилин.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Зарко_В и 92 госта