Скоростен лост на Г3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 27 май 2007 15:23


DAXC беше много,много прав. :cry: Без сваляне на генерацията просто тая ш**а*н тампон не може да се смени.Мъчих се,мъчих се и накрая реших,че ще го правя,когато реша да махам катализатора.Т'ва е много неприятна част за поправяне.Лостовият механизъм е "гениален".И преди съм се борил с него,ама сега...реве ми се.Издрах се,опарих се на маркучите...И накрая регулирах отвътре с ексцентрика доколкото може,та поне сега включвам горе-долу нормално.До смяната....




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Нед 27 май 2007 22:46


Колега това на снимката което си дал не е втулката откъм мотора а тази откъм скоростния лост.
Тази откъм мотора се сменя без да се свалят гърнета и т.н.
Развиват се 3 болта които държат стойката /3-те болта са хванати на рейката. Като се свали стойката трябва да се извадят 2 бр. нитове /не са болтове с гайки, освен ако някой не го е сменял и не е заменил нитовете с болтове/ Смяната става за около 20-30 мин, но трябва да знаеш какво правиш.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 27 май 2007 23:02


°niksi° написа:Колега това на снимката което си дал не е втулката откъм мотора а тази откъм скоростния лост.
Тази откъм мотора се сменя без да се свалят гърнета и т.н.
Развиват се 3 болта които държат стойката /3-те болта са хванати на рейката. Като се свали стойката трябва да се извадят 2 бр. нитове /не са болтове с гайки, освен ако някой не го е сменял и не е заменил нитовете с болтове/ Смяната става за около 20-30 мин, но трябва да знаеш какво правиш.

Благодаря за информацията! Значи за това са нитовете в ремонтния комплект ! Леле,аз си мислех,че това са някакви болтчета на планката.Адски неудобно ми беше да работя отгоре,не можах да развия трите болта.Може би с удължители и камък ще стане,но моя комплект няма такова дълго рамо.Ще го помъча пак някой ден.
А между другото оранжевия тампон в средата на гумения от снимката един и същ ли е с този на планката?Защото засега имам само оранжевия.Такъв е комплекта.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 28 май 2007 9:22


Ако се води ремонтен комплект за лостова система /или нещо подобно/. трябва да има 6 /или 8/ пластмасови втулки, това оранжевото със 2 нита, и още някакви дреболии, та ако е това ще ти свърши работа. Другия оранжев откъм скоростния лост /т.е. откъм купето/ не го пипай, там принципно не се разбива.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пон 28 май 2007 11:21


°niksi° написа:Ако се води ремонтен комплект за лостова система /или нещо подобно/. трябва да има 6 /или 8/ пластмасови втулки, това оранжевото със 2 нита, и още някакви дреболии, та ако е това ще ти свърши работа. Другия оранжев откъм скоростния лост /т.е. откъм купето/ не го пипай, там принципно не се разбива.

Колега разбиват се. Още в самото начало andro_ каза, че проблема му идва от гумения тампон до скоростния лост, т.е. този:
Изображение
Освен него има още един тампон ( жълто-кафяв с бяла втулка посредата) наподобяващ топка за голф.
Изображение
На схемата се намира на "г" образната вилка под номер 27. По принцип тампона върви в комплект с вилката и е в порядъка на 50 лв. за ментак. По моргите може да се намери за 5 лв. При него смяната е елементарна. Отнема 10-тина мин. Но за този който е до скоростния лост, смяната е доста по-сложна. По-горе подробно описах как става смяната му.
Има и още нещо. До колкото съм запознат на всички голфове 3 и вентота тампона до скоростния лост е еднакъв, но механизмите до скоростната кутия са различни. Показаната схема за детайлите по скоростните лостове е за Голф 3/Венто 1.8 и 2.0 кубиковите двигатели. За автомобила на Андро не съм сигурен но си мисля, че схемата трябва да е друга.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 28 май 2007 21:09


Така,системата на AFT/AEK 101 к.с. е еднаква с тези на 1.8 и 2.0.GTI-тата и TDI-тата са с жила.Лостовите механизми са 2 типа.Другият тип е на 1.4/1.6 моторите,но моноинжекциите,т.е. ABD и ABU.
По въпроса за ремонтният комплект: да точно пълният ремонтен комплект си взех,с няколко вида втулки,оранжевата и двата нита.
Вътрешният ми тампон и той има малко луфт,но засега мисля да не го пипам.Само другата гад.


Потребителски аватар
vwg3
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 07 окт 2005 19:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скоростен лост на Г3

Мнениеот vwg3 » Вто 29 яну 2013 20:23


Извинявам се,че вдигам тази тема,но сравнително читав ремонтен комплект от къде мога да си купя?
Всеки отговор,ще ми е от полза
Благодаря!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта