Термостат
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Здравейте, и аз имам подобен проблем ще помоля за съвет. Проблемът е следния колата си загрява уж нормално голям кърг се отваря перката се включва маркучите са нормално топли даже като развия капачката на казанчето при загряла кола хвърля вода което ме води на мисълта че всичко е в нормите си, обаче датчика ми за температура показва средно 70 градуса при нормално каране а перката според него включва на 77-78. Мерих и стабилизатора които е на таблото (един транзистор) и покажа 9.90V при контакт и 9.85V при запален мотор това обаче с разкачени уреди на бензина и температурата.Колата е Г3 1.8 АБС 90 к.с.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
virusboy написа:Здравейте, и аз имам подобен проблем ще помоля за съвет. Проблемът е следния колата си загрява уж нормално голям кърг се отваря перката се включва маркучите са нормално топли даже като развия капачката на казанчето при загряла кола хвърля вода което ме води на мисълта че всичко е в нормите си, обаче датчика ми за температура показва средно 70 градуса при нормално каране а перката според него включва на 77-78. Мерих и стабилизатора които е на таблото (един транзистор) и покажа 9.90V при контакт и 9.85V при запален мотор това обаче с разкачени уреди на бензина и температурата.Колата е Г3 1.8 АБС 90 к.с.
Ами измери си реалната температура на антифриза и съпостави с датчика на таблото.....
- SBobi
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp
Скоро имаше подобна тема! Оказа се че на доста колеги им загрява повечко от 90 гр. както сме свикнали да бъде! Не е ясно дали е от показанието на уреда или така трябва да си е!Аз карам също Голф 3 1.6 75 к.с и тоя загрява малко над 90 градуса и чак тогава отваря термостата и маркуча към радиатора става топъл и перката включва веднага! Другата ми кола е Форд Мондео 2.0 16V на нея трудно разбиращ градусите защото там не пише(пише само NORMAL) , но и там стрелката подминава средата!Така че поне лично мое мнение е че по съвременните автомобили работят при малко по високи температури!!! Тва е мойто скромно мнение!!!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
SBobi написа:Скоро имаше подобна тема! Оказа се че на доста колеги им загрява повечко от 90 гр. както сме свикнали да бъде! Не е ясно дали е от показанието на уреда или така трябва да си е!Аз карам също Голф 3 1.6 75 к.с и тоя загрява малко над 90 градуса и чак тогава отваря термостата и маркуча към радиатора става топъл и перката включва веднага! Другата ми кола е Форд Мондео 2.0 16V на нея трудно разбиращ градусите защото там не пише(пише само NORMAL) , но и там стрелката подминава средата!Така че поне лично мое мнение е че по съвременните автомобили работят при малко по високи температури!!! Тва е мойто скромно мнение!!!
Скромно но точно и ясно....датчиците на таблото са изключително неточни и на различни положения на стрелката при различните коли(дори от един и същ модел) отговарят различни градуси......
При съмнения има един единствен начин ...измерване реалната температура на антифриза...и искам да припомня писаното от един колега с газово.....газовото пази от прегряване защото преди колата да прегрее изпарителят "замръзва" и колата просто остава без гориво.....Аз мисля,че има логика в тази постановка...
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Мерси за съвета и аз това смятам да направя ама не мога да си намеря термометър до 100тина градуса да премеря за какво става въпрос точно. Един познат ми каза че трябвало да има 2 датчика за температурата един на радиатора и един на главата някъде. Някой има ли си идея къде да го търся тоя датчик на главата?.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
virusboy написа:Мерси за съвета и аз това смятам да направя ама не мога да си намеря термометър до 100тина градуса да премеря за какво става въпрос точно. Един познат ми каза че трябвало да има 2 датчика за температурата един на радиатора и един на главата някъде. Някой има ли си идея къде да го търся тоя датчик на главата?.
Благодаря предварително.
Има един комбиниран датчик ДОглавата с четири кабелчета.
това на радиатора е датчик за включване на вентилатора.....
ако имаш газово можеш да опиташ да придобиеш относителна представа(ориентировъчна), като веднага щом изгасиш двигателя допреш плътно термометър до алуминия на изпарителя....той е с еднаква температура с антифриза или много малко-по-ниска)
- SBobi
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp
този датчик с 4-те кабела играе роля при студен ДВГ извади куплунга на датчика при студен ДВГ и ще видиш че работата на двигателя е нестабилна и трепшери държи ниски обороти и т.н но при загрял мотор аз лично съм, го вадил и няма никаква разлика в работата на ДВГ но в деиствителнопст тва са 2-та датчика които знам за температура на водата дръгия е както колегата каза за вкл. на перката и е точно на радиатора отсрани!!!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
SBobi написа:този датчик с 4-те кабела играе роля при студен ДВГ извади куплунга на датчика при студен ДВГ и ще видиш че работата на двигателя е нестабилна и трепшери държи ниски обороти и т.н но при загрял мотор аз лично съм, го вадил и няма никаква разлика в работата на ДВГ но в деиствителнопст тва са 2-та датчика които знам за температура на водата дръгия е както колегата каза за вкл. на перката и е точно на радиатора отсрани!!!
Датчика си е за температурата на охладителната течност,но той подава сигнал към компютъра,който заедно със сигнала от датчика за температурата на всмуквания въдух(намира се до дюзата на моното) определя пръскането на гориво от дюзата и горивовъздушната смес(ако ламбда сондата не е с вътрешно подгряване,а при нас тя не е!)до 60 гр. тя не оказва влияние.На студен двигател като запушиш едното око на компа какво става...почва да преплита краката и минава на авариен режим..На топъл двигател вече пее песента на ламбда сондата и компютъра си гледа и с трето око!.Затова двигателят работи стабилно и при откачен датчик!Има някои 1.8 АBS с по два датчика един до друг и с по 2 кабела ....на моя двигател датчикат е един и е с 4 кабела(не ме питай кой кабел за какво е?) а другият отвор е фабрично затворен с тапа.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
topsonik написа:И на мен ми се струваше че термостата ми не е наред моите градуси също варират от 74-78 и ми казаха че това е нормалната температура за този тип морор а имено ABU така че според ман си варни старият термостат
Пътувах доста време с един колега с ABU и наистина беше така!!!!!!
Моят ABS си държи 87-92 гр.По-точно 1-2 мм вляво или вдясно(при екстремни горещини и натоварване)около средата на разграфеното,......защото е кощунство да говорим за градуси..толкоз е неточен прибора!На колегата не мръдна повече от 3 м преди средата максимум и дори опираше на 80 при равен път....Между другото заблязах,че оборотите му на 5-та бяха с 400 /мин по-ниски от моите при една и съща скорост....
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Напълно съгласен за реалните градуси. Но 74 гр. да са "нормални" за АБУ?!? Без да говорим за точни градуси - моята стрелка застава в средата и заспива там. Перката се вкл. относително лесно/често, най-вече из града, което малко ме изнервяше първоначално. Имам и доп. монтиран /още в Италия/ климатик Диавиа /компр. си е Санден/, който също пуска перката на 1-ва степен, когато го вкл. Колата си е с оригиналния радиатор и с добавения климатик си изисква перфектна охл. с-ма - чукам на дърво - притеснявам се само от евентуален отказ/затягане на вентилатора... Като на дълъг път не е фатално, скоростта е висока, ще спреш и климатика, но при проблем в града ще трябва бързичко да стигна в "бокса"...
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
kokovanev написа: - притеснявам се само от евентуален отказ/затягане на вентилатора... "...
Да ти кажа как стана затягането при мене .
Миналата година при много големи горещини след многократно тестване (абе като ме хванат дяволите понякога да си регулирам вървежа на газ!!) след спиране от двигателния отсек замириса на изгоряло...отворих и видях вентилатора леко да дими.....извадих веднага буксата на кабелите....перката се въртеше на ръка доста трудно
Минах през цяла добре задръстена лятна Варна(10 км) с напълно отворено парно и включен вентилатор на парното(е и отворени всички прозорци щото вътре колата стана като крематориум..)....и о чудо!Колата си поддържаше нормална работна температура!!!!Шегувам се разбира се това е стар трек с който ожеш да се прибереш и на по-дълги разстояния.Интересно след охлаждане вентилаторът
пак почна да се ътри леко...ама аз си взех един втора ръка за 40 лв и го смених....за всеки случай.Така ,че.....не бой се!
А за стрелката за температурата ...и при мен е така!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта