Термостат

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
virusboy
Мнения: 34
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот virusboy » Пет 01 юни 2007 10:49


Здравейте, и аз имам подобен проблем ще помоля за съвет. Проблемът е следния колата си загрява уж нормално голям кърг се отваря перката се включва маркучите са нормално топли даже като развия капачката на казанчето при загряла кола хвърля вода което ме води на мисълта че всичко е в нормите си, обаче датчика ми за температура показва средно 70 градуса при нормално каране а перката според него включва на 77-78. Мерих и стабилизатора които е на таблото (един транзистор) и покажа 9.90V при контакт и 9.85V при запален мотор това обаче с разкачени уреди на бензина и температурата.Колата е Г3 1.8 АБС 90 к.с.




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 13:42


virusboy написа:Здравейте, и аз имам подобен проблем ще помоля за съвет. Проблемът е следния колата си загрява уж нормално голям кърг се отваря перката се включва маркучите са нормално топли даже като развия капачката на казанчето при загряла кола хвърля вода което ме води на мисълта че всичко е в нормите си, обаче датчика ми за температура показва средно 70 градуса при нормално каране а перката според него включва на 77-78. Мерих и стабилизатора които е на таблото (един транзистор) и покажа 9.90V при контакт и 9.85V при запален мотор това обаче с разкачени уреди на бензина и температурата.Колата е Г3 1.8 АБС 90 к.с.

Ами измери си реалната температура на антифриза и съпостави с датчика на таблото.....


Потребителски аватар
SBobi
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp

Мнениеот SBobi » Пет 01 юни 2007 16:10


Скоро имаше подобна тема! Оказа се че на доста колеги им загрява повечко от 90 гр. както сме свикнали да бъде! Не е ясно дали е от показанието на уреда или така трябва да си е!Аз карам също Голф 3 1.6 75 к.с и тоя загрява малко над 90 градуса и чак тогава отваря термостата и маркуча към радиатора става топъл и перката включва веднага! Другата ми кола е Форд Мондео 2.0 16V на нея трудно разбиращ градусите защото там не пише(пише само NORMAL) , но и там стрелката подминава средата!Така че поне лично мое мнение е че по съвременните автомобили работят при малко по високи температури!!! Тва е мойто скромно мнение!!!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 16:15


SBobi написа:Скоро имаше подобна тема! Оказа се че на доста колеги им загрява повечко от 90 гр. както сме свикнали да бъде! Не е ясно дали е от показанието на уреда или така трябва да си е!Аз карам също Голф 3 1.6 75 к.с и тоя загрява малко над 90 градуса и чак тогава отваря термостата и маркуча към радиатора става топъл и перката включва веднага! Другата ми кола е Форд Мондео 2.0 16V на нея трудно разбиращ градусите защото там не пише(пише само NORMAL) , но и там стрелката подминава средата!Така че поне лично мое мнение е че по съвременните автомобили работят при малко по високи температури!!! Тва е мойто скромно мнение!!!

Скромно но точно и ясно....датчиците на таблото са изключително неточни и на различни положения на стрелката при различните коли(дори от един и същ модел) отговарят различни градуси......
При съмнения има един единствен начин ...измерване реалната температура на антифриза...и искам да припомня писаното от един колега с газово.....газовото пази от прегряване защото преди колата да прегрее изпарителят "замръзва" и колата просто остава без гориво.....Аз мисля,че има логика в тази постановка...


virusboy
Мнения: 34
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот virusboy » Пет 01 юни 2007 16:21


Мерси за съвета и аз това смятам да направя ама не мога да си намеря термометър до 100тина градуса да премеря за какво става въпрос точно. Един познат ми каза че трябвало да има 2 датчика за температурата един на радиатора и един на главата някъде. Някой има ли си идея къде да го търся тоя датчик на главата?.
Благодаря предварително.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 16:29


virusboy написа:Мерси за съвета и аз това смятам да направя ама не мога да си намеря термометър до 100тина градуса да премеря за какво става въпрос точно. Един познат ми каза че трябвало да има 2 датчика за температурата един на радиатора и един на главата някъде. Някой има ли си идея къде да го търся тоя датчик на главата?.
Благодаря предварително.

Има един комбиниран датчик ДОглавата с четири кабелчета.
това на радиатора е датчик за включване на вентилатора.....
ако имаш газово можеш да опиташ да придобиеш относителна представа(ориентировъчна), като веднага щом изгасиш двигателя допреш плътно термометър до алуминия на изпарителя....той е с еднаква температура с антифриза или много малко-по-ниска)


Потребителски аватар
SBobi
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp

Мнениеот SBobi » Пет 01 юни 2007 16:45


този датчик с 4-те кабела играе роля при студен ДВГ извади куплунга на датчика при студен ДВГ и ще видиш че работата на двигателя е нестабилна и трепшери държи ниски обороти и т.н но при загрял мотор аз лично съм, го вадил и няма никаква разлика в работата на ДВГ но в деиствителнопст тва са 2-та датчика които знам за температура на водата дръгия е както колегата каза за вкл. на перката и е точно на радиатора отсрани!!!


virusboy
Мнения: 34
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот virusboy » Пет 01 юни 2007 16:52


Благодаря ви много за информацията в неделя като почивам ще поразръчкам да видя кое точно лъже в цялата история :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 17:02


SBobi написа:този датчик с 4-те кабела играе роля при студен ДВГ извади куплунга на датчика при студен ДВГ и ще видиш че работата на двигателя е нестабилна и трепшери държи ниски обороти и т.н но при загрял мотор аз лично съм, го вадил и няма никаква разлика в работата на ДВГ но в деиствителнопст тва са 2-та датчика които знам за температура на водата дръгия е както колегата каза за вкл. на перката и е точно на радиатора отсрани!!!

Датчика си е за температурата на охладителната течност,но той подава сигнал към компютъра,който заедно със сигнала от датчика за температурата на всмуквания въдух(намира се до дюзата на моното) определя пръскането на гориво от дюзата и горивовъздушната смес(ако ламбда сондата не е с вътрешно подгряване,а при нас тя не е!)до 60 гр. тя не оказва влияние.На студен двигател като запушиш едното око на компа какво става...почва да преплита краката и минава на авариен режим..На топъл двигател вече пее песента на ламбда сондата и компютъра си гледа и с трето око!.Затова двигателят работи стабилно и при откачен датчик!Има някои 1.8 АBS с по два датчика един до друг и с по 2 кабела ....на моя двигател датчикат е един и е с 4 кабела(не ме питай кой кабел за какво е?) а другият отвор е фабрично затворен с тапа.


Потребителски аватар
topsonik
Мнения: 48
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот topsonik » Пет 01 юни 2007 17:03


И на мен ми се струваше че термостата ми не е наред моите градуси също варират от 74-78 и ми казаха че това е нормалната температура за този тип морор а имено ABU така че според ман си варни старият термостат


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 17:11


topsonik написа:И на мен ми се струваше че термостата ми не е наред моите градуси също варират от 74-78 и ми казаха че това е нормалната температура за този тип морор а имено ABU така че според ман си варни старият термостат

Пътувах доста време с един колега с ABU и наистина беше така!!!!!!
Моят ABS си държи 87-92 гр.По-точно 1-2 мм вляво или вдясно(при екстремни горещини и натоварване)около средата на разграфеното,......защото е кощунство да говорим за градуси..толкоз е неточен прибора!На колегата не мръдна повече от 3 м преди средата максимум и дори опираше на 80 при равен път....Между другото заблязах,че оборотите му на 5-та бяха с 400 /мин по-ниски от моите при една и съща скорост....


virusboy
Мнения: 34
Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот virusboy » Пет 01 юни 2007 17:26


Значи нормалната температура на АБС трябва да е около 90 градуса :) аз също съм със датчик с 4 кабелчета и с 3 маркуча точно до него


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 02 юни 2007 7:33


virusboy написа:Значи нормалната температура на АБС трябва да е около 90 градуса :) аз също съм със датчик с 4 кабелчета и с 3 маркуча точно до него

Ама нали аз казвам да се измерят реалните градуси....иначе изпадаме в църковна схоластика....колко дявола могат да се съберат на върха на една игла???!!!


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Съб 02 юни 2007 7:56


Напълно съгласен за реалните градуси. Но 74 гр. да са "нормални" за АБУ?!? Без да говорим за точни градуси - моята стрелка застава в средата и заспива там. Перката се вкл. относително лесно/често, най-вече из града, което малко ме изнервяше първоначално. Имам и доп. монтиран /още в Италия/ климатик Диавиа /компр. си е Санден/, който също пуска перката на 1-ва степен, когато го вкл. Колата си е с оригиналния радиатор и с добавения климатик си изисква перфектна охл. с-ма - чукам на дърво - притеснявам се само от евентуален отказ/затягане на вентилатора... Като на дълъг път не е фатално, скоростта е висока, ще спреш и климатика, но при проблем в града ще трябва бързичко да стигна в "бокса"...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 02 юни 2007 8:07


kokovanev написа: - притеснявам се само от евентуален отказ/затягане на вентилатора... "...

Да ти кажа как стана затягането при мене .
Миналата година при много големи горещини след многократно тестване (абе като ме хванат дяволите понякога да си регулирам вървежа на газ!!) след спиране от двигателния отсек замириса на изгоряло...отворих и видях вентилатора леко да дими.....извадих веднага буксата на кабелите....перката се въртеше на ръка доста трудно
Минах през цяла добре задръстена лятна Варна(10 км) с напълно отворено парно и включен вентилатор на парното(е и отворени всички прозорци щото вътре колата стана като крематориум..)....и о чудо!Колата си поддържаше нормална работна температура!!!!Шегувам се разбира се това е стар трек с който ожеш да се прибереш и на по-дълги разстояния.Интересно след охлаждане вентилаторът
пак почна да се ътри леко...ама аз си взех един втора ръка за 40 лв и го смених....за всеки случай.Така ,че.....не бой се!
А за стрелката за температурата ...и при мен е така!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта