Да дам и моите 5 стотинки по темата , за друг двигател AZM ама той си е същия само дето е надлъжен в passat B5.5 на 120хил по километраж при закупуването до 250хил към днешна дата си харчи между 3 и 5 литра масло за 10хил км. Сменени гумички преди 30-40 хил км ефект нула, даже по-скоро отрицателен, защото вече почна да изпушва точно на гумички, след дълго време работа на празен ход и изфорсирване изпушва стабилно еднократно, после не пуши или поне не се вижда. Мисля, че сменените гумички вече са се предали, защото разхода на масло си е пак същия. В началото бях потресен от разхода на масло, после след доста четене и ровене стигнах до извод , че тоя мотор си е така и по-добре да не пипам, след много четене още без да искам навих колегата с Bora AQY да вземе да направи основен ремонт , но той вече гонеше литър на 1000км разход и реши , че това не може да продължава , отворихме двигателя , сменихме гумички, основни и биелни лагери, сегменти на буталата и гарнитури. Но още тогава майстора каза, че този ремонт ще пооправи нещата, но не напълно, защото самите канали на буталата са с голям осов луфт и сегмента почва да го играе помпен елемент и да си изтласка масло към горивната камера през ключа... уви оказа се напълно прав, разхода спадна до моя разход 3-4-5 литра за 10хил км , предложението за смяна на бутала беше ценово неприемливо и някак си до последно имахме надежда, че ще се реши проблема само с нови сегменти, но .... едни почти напразно хвърлени около 500-600 лв за части и труд, с половинчат резултат.
Та моя съвет е или го правиш като хората с нови бутала ама цената няма да ти хареса или си караш и доливаш , след време става навик , винаги си имаш две литровки масло в багажника и грубо на 500-800км си вдигаш щеката и доливаш, като гледаш да е горе долу по средата, не на максимум, защото тогава харчи повече :)
До последно го карах с Total 10w40 -5 литровата туба ти е под 40лв , от смяна до смяна на 10хил км имаш 40лв разходи, умножи ги по 10-12 пъти и горе долу ще разбереш че с парите за половинчат ремонт ще караш 100-120 хил км , тоя голф до тогава едва ли ще е още в теб.
За пушенето , са ти казали, рядко пуши дори при литър на 1000км пак не пуши кой знае колко, даже бората беше без катализатор , сметни че за 1000км си озгорил поне 100 литра бензин в тях си разредил 1 литър масло колко пък да пуши, той колегата Kris11 като види тема за 2000сс и разход за масло и си пише едно и също , малко като развален грамофон

, без да ми се обижда