Прекъсва на ниски оборти - Golf 3, AEK

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Вто 10 юли 2007 10:15


Деба, смених палеца и капачката на делкото. И пак е насрано. А преди това се беше пооправило малко ( след зачистване с финна шкурка ) . Като гледам може и на кабели да отива работата, ама комплекта за тоя двигател бил над 100 лева...




pinokio
Мнения: 106
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 7:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pinokio » Вто 10 юли 2007 10:28


колега вземи си купи някаква по свястно кола - а не такава , която сама подава газ и сама спира да работи , все пак някои трябва да прави това - шофиорът,виж огледай се за нещо друго , а тази я хвърли или продай ....така ще си решиш проблема и няма вече да го имаш


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Вто 10 юли 2007 13:24


pinokio написа:колега вземи си купи някаква по свястно кола - а не такава , която сама подава газ и сама спира да работи , все пак някои трябва да прави това - шофиорът,виж огледай се за нещо друго , а тази я хвърли или продай ....така ще си решиш проблема и няма вече да го имаш


Аз тука само едно мога да ти кажа, ама ще си замълча, че ще се обиди майка ти...

Ако нямаш какво да кажеш по темата, мълчи. Няма нужда да избиваш комплекси тука.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 10 юли 2007 15:49


Вземи назаем най- дългият кабел от друг Голф и започвай да му сменяш местата едно по едно за да разбереш дали е от кабел и кой.
Има евтини чешки кабели сини на цвят - цена според дължината.
Или вечер на тъмно по възможност влажно време огледай за сияние по кабелите.
Иначе много намирисва на заминаващ си комутатор -бубина . Признаците са такива прекъсвания докато изведнъж спре.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 10 юли 2007 16:03


MAF-а снася според мен.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 10 юли 2007 16:27


kam_tod написа:MAF-а снася според мен.


Тогава грешките могат да се проверят ? Всъщност не мернах никъде дали колегата е ходил на диагностика ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Вто 10 юли 2007 17:26


Въх, не ми нареждайте маф-а... На диагностика не съм, ма май ще трябва да се иде...

Аз си поръчах едно кабелче за USB, ама още не идва гадината...

Я разкажете каква е логиката МАФ-а да ги прави тези неща

То нали е датчик за количеството въздух, да дава грешно инфо освен. Ама то т'ва грешно инфо ако го дава не виждам логиката само на ниските обороти да го прави...Не е да има повече вибрация или нещо...

Държи си празните обороти като пич, даже и с пуснат климатик...

И интересното е, че никси като разбара кабелите миналия път ( почистихме капачката на делкото и палеца ) се пооправи и доста време нямаше проблема...

Аз затова реших, че е някое от двете. И затова ги смених, ама ся пак 'уи . И си мисля, че само кабелите са закачени за цялата тая система, затова си викам да е някой от тях. И бубина...пак по-добре от MAF...

То MAF-а има ли някакъв авариен режим който го прескача? Колкото да тествам дали е от него. Примерно да му откача кабелите...


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 10 юли 2007 17:50


Винаги ли се проявява проблема или само от време на време, непостоянен? Т.е. не като си зачистил капачката на делкото, а сега.
Защото ако е електрически проблем (като изключим кабелите на свещите) трябва да се появява перманентно. Но пък няма логика да са кабели след като се появява в диапазон и то относително нисък.

Вземи от някой познат MAF-a, покарай ден-два с него и ще се види.

Логиката на MAF проблема е, че това е пропелер, който се върти с променлива скорост при различната скорост на входящия въздух и се чете от магнитен датчик. При даден постоянен обем на всмукателната система, компа изчислява потока (или по друг начин казано количеството) на входящия въздух и според него изменя подаването на горивото. След определено време оста на пропелера се разхлабва (износва се и остта, и гнездата, в коиро лагерува) и при определена скорост на вятъра не се върти по калибровка. Оттук самия MAF обърква компютъра и той подава неправилно количество гориво. В твоя случай MAF-a се върти по-бавно в диапазона 1100 - 1600 оборота, а може би и в целия диапазон на оборотите на двигателя, но се усеща точно там, защото въртящия момент и мощността в този диапазон са в най-ниските си стойности.

Ако все пак проблема е в MAF-a, де. :wink:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Вто 10 юли 2007 18:17


Не бе, знам какво е МАФ-а. При мен е от он'я другия тип, с жичката дето се охлажда от количеството преминал въздух - май дебитомер му се викаше в тази ситуация.

Има някаква логика в това което казваш между другото...и това хич не ме радва :( .

Иначе съм писал, проблема се появява почти винаги в тези обороти, докато примерно на 3та качи от 1200 до 1600-1700 прихълцва 1-2-3 пъти и после си е наред. Трябва верно да намеря някой с такъв и да пробвам...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 10 юли 2007 18:30


pinokio написа:колега вземи си купи някаква по свястно кола...

Смешно мнение...

По темата:ако си на бензин смени филтъра,ако можеш почисти резервоара (гадна работа,чудя се аз кога да я свърша).
Кабелите - ако решиш да сменяш ти препоръчвам Тесла от Косер,но както си решиш.Или най-добре оригинални от Юни или Порше БГ.
Кофтито е,че източника на проблема може да е разнообразен,но щом след почистване на капачката на делкото се е пооправила работата няма да ти давам кофти предложения,за да не се шашкаш.
Виж си как са свещите.Тук бих препоръчал Денсо,за АФТ и АЕК са триелектродни,аз съм с такива и на газ и на бензин няма никакви проблеми.
Другото вече си го усетил - бобина+комутатор.
Друго неми идва на акъля сега...ако много те дразни проблема,може да отидеш на диагностика,но да е при читав човек,че аз съм се напатил и то от "Бош" сервиз.Не за голфа,но както и да е.
Според отзивите,които съм чул от познати и изобщо ползватели на АЕК,съм останал с впечатлението,че електрониката му е малко по-придирчива и оттам идват такива по-скоро "дразнещи" проблемчета.
Иначе доста добър двигател.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 10 юли 2007 18:30


Сигурен ли си, че си с по-новия MAF?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 10 юли 2007 18:34


kam_tod написа:Сигурен ли си, че си с по-новия MAF?

Дебитомера на АЕК е различен от този на АФТ,но и двата са с нажежаема жичка,което означава почти безпроблемна работа и автоматично почистване.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Вто 10 юли 2007 18:34


kam_tod написа:Сигурен ли си, че си с по-новия MAF?


Хабсолутно. Ще го мъча. Надеждата ми да го хвана без да сменям всичко е да почне да го прави не само там, ми навсякаде тоя проблем. Така е кошмар... Ще се кара така, ще се пробват някакви вариант...

При развитие ще пиша.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 10 юли 2007 19:35


ОК. Но най-лесния начин си остава да намериш една дружка, който има същия голф като твоя и да си менкате части за по ден-два, така ще хванеш проблема много бързо и без съмнения.

В момента, когато ти изпиташ облекчение, а той затруднение, ще седите на бира и ще обсъждате различни варианти на произход и цени на части.

Успех!


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Сря 11 юли 2007 15:45


Brummmmm :) проблема ти според мен се нарича комутатор. Тръгнал е да заминава. Най - простото нещо вземи един назаем и виж как се държи твоята кола. Просто от опит го казавам мойта имаше същия проблем, и се бях видял в джаза докато го разреша, изкарваше ме от спокойствие заначи. Айде пробвай :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта