вредна ли е работата на празен ход???

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Me4ev_77
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 29 ное 2006 10:01
Автомобил: Audi A4
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Кубрат

Мнениеот Me4ev_77 » Съб 09 юни 2007 15:08


Аз пък да ви кажа,че навремето един приятел ми разправяше,че като се кара на свободна се разбивали по бързо каретата на колите с предно предаване.Той преди товакараше полски фиат и после кара вектра.На мен ми звучеше много странно това тогава?! :roll:




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 09 юни 2007 16:24


Me4ev_77 написа:Аз пък да ви кажа,че навремето един приятел ми разправяше,че като се кара на свободна се разбивали по бързо каретата на колите с предно предаване.Той преди товакараше полски фиат и после кара вектра.На мен ми звучеше много странно това тогава?! :roll:

На мен ми звучи странно и сега????Вартбургът е една от първите коли(по-точно мотори с покрив) в България с предно предаване,но има т.н фрайлауф(свободен ход)..автоматично изключва от скорост щом отнемеш газта(там това е по други причини-при спиране с двигател двутактовия ДВГ работи на високи обороти без гориво,а там горивото е мазилното вещество)...не съм чул подобно нещо да става ,а съм карал такава "машина" 6 години.....бях изчел много литература(и на български и на немски)за нея защото абсолютно всичко си правех сам,познавах много ГДРейци ,но никой не ми казвал подобно нещо.....
Абе дай малко аргументи ......!


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: вредна ли е работата на празен ход???

Мнениеот kokovas » Съб 09 юни 2007 17:18


vakme написа:
kokovas написа:.....не било хубаво дори и по инерция да пускаш колата изключена от скорост(това значи да забравим този метод на икономично каране).....


Приятелю, колата, не знам каква ти е, но почти сигурно има система която гаси подаването на горивото на скорост когато имаш инерция. Т.е. когато пътуваш по склон надолу (и това съм го виждал на индикатора за моментен разход, само че не в моята кола (има тема специално по въпроса!!! :( )) ако си на предавка харчи 0,0 л/км, а ако си на неутрална - 1,2 л/ч или 1,1 л/ч и т.н. зависи от мотора.
Дали твоята кола има такава система - можеш да провериш много лесно - пъхаш една първа, тръгваш с малко повечко газ на равен път и отпускаш без да махаш предавката. Колата почва да намалява и тогава, в един момент ще усетиш леко ускорение, което колата прави сама. До този момент на ускорение - подаването на гориво към двигателя е спряно от тази система и колата ти харчи 0,0 л/км. Благодари на гравитацията! :)

Това с празния ход и аз съм го чувал - не е толкова вредно. Зимно време е хубаво мотора да поработи на място, но не прекалено дълго - аз го оставям обикновено докато сваля снега от колата ( не повече от 1-2 минути ).

колата ми е Голф-4 1.4 16V....искаш да кажеш, че по инерция на пета например, имам по голяма икономия отколкото ако ицключвам от скорост(а и предполагам е и по добре за износването на двигателя)?????


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: вредна ли е работата на празен ход???

Мнениеот andro_ » Съб 09 юни 2007 17:25


kokovas написа:колата ми е Голф-4 1.4 16V....искаш да кажеш, че по инерция на пета например, имам по голяма икономия отколкото ако ицключвам от скорост(а и предполагам е и по добре за износването на двигателя)?????

Да.Имаше тема за разход 0л/100км при спускане на скорост.
Ако имаш борд комп можеш да потвърдиш и сам.
Не е задължително да е на 5-та,а по-скоро трябва да си над определени обороти (при мен около 1800).

Кави са тези работи:"чупи се по-бързо като я карам"?!?!? Ами ще се чупи я.Машина е.
Който иска да не дава пари за ремонт да ползва градския транспорт.


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Съб 09 юни 2007 18:02


joker написа:
Todorow написа:Всичко е така, но при каране на предавка по инерция се товари излишно коляновия вал. Ако познаваш пътя и възможностите на колата, пусни си я по инерция на празен ход. :ihaaaaa
Аз предпочитам да сменям накладки, отколкото к. вал.

колега Варненец.....това не е вярно!!!! единственото което се товари при спиране на скорост е съединителя!И ако гумичките ти на клапаните са ЛАБАВИ ще ти смуче повече масло....Не случайно посочих,че вече повече от 30 години всички коли се правят така,че ДА НЕ СЕ ИЗКЛЮЧВА ОТ СКОРОСТ!!!!!!!А за камионите е и автобусите това е ЗАКОН!!!!!!И не става въпрос за СПИРАНЕ на скорост т спортен тип(сиреч връщаш на по-ниска предавка и при спиране вдигаш рязко оборитите до над 4000....а за обикновено каране с натискане и отпускане на педала на газта!
не съм състезател,офроудър или драгстер -пилот, но и при шофирането обичам да анализарам поведението на колата и особено на ДВГ....и в града и извън града едни и същи разстояния минавам (подбирайки оптималната скорост и положението в лената на платното...знаеш колко е важно за Варна това)за същото време и без излишни рискове в сравнение с мои колеги от спортен шофьорски тип.......... и най-вече с доста по-малък разход на гориво.....
обичам оптималния стил на каране(за сведение скоросто над 150 км/ч не ги приемам,но пък на дълъг път съм почти постоянно с поддържаща скорост 120-130..до 140 )....
аз изключвам от скорост(и то не винаги)но защото съм на ГАЗ....поне си мисля,че правя икономии..на бензин почти не карам тъй като колата ми върви еднакво и на газ и на бензин.....
По въпроса доложих!

това че при спускане на предавка се товари коляновия вал го чувам за първи път???.....


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: вредна ли е работата на празен ход???

Мнениеот kokovas » Съб 09 юни 2007 18:10


andro_ написа:
kokovas написа:колата ми е Голф-4 1.4 16V....искаш да кажеш, че по инерция на пета например, имам по голяма икономия отколкото ако ицключвам от скорост(а и предполагам е и по добре за износването на двигателя)?????

Да.Имаше тема за разход 0л/100км при спускане на скорост.
Ако имаш борд комп можеш да потвърдиш и сам.
Не е задължително да е на 5-та,а по-скоро трябва да си над определени обороти (при мен около 1800).

Кави са тези работи:"чупи се по-бързо като я карам"?!?!? Ами ще се чупи я.Машина е.
Който иска да не дава пари за ремонт да ползва градския транспорт.

нямам борд.компютър....но при спусканена пета например съм на около 1100-1200 оборота......на трета около 2000 оборота......това няма ли значение за разхода?????
а че колата се износва и се чупи при всяко положение е ясно.....то дори и да не я караш,пак се радваля...хах...


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 09 юни 2007 18:13


Аз лично не чакам да загрява двигатела на ПХ.Случва ми се зимата.Оставям я да работи докато я поотрина от снега.Лятото паля и тръгвам, като карам до 2500 оборота докато не позагрее и после ... :) както дойде.

Производителите пишат да се тръгва веднага, защото до колкото знам катализатора не работи оптимално на ПХ.


А за принудителния празен ход: аз лично не изключвам от скорост.Спускам си на 5-та или на 4-та ( зависи от случая ).Карам само на бензин.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 09 юни 2007 19:27


[quote="joker"]Дори и соцвозилата от първобитнообщинния строй(Москвичите) имат т.н. система за принудителен празен ход и т.н икономайзер....разглобявал съм и Солекс и Озоно на Лада .....когато отпуснеш газта при тези карбуратори има кабелче към лоста(при озона има и вакуумна ситема) на дросела което дава на маса и електромагнитния клапан се изключва....колата работи при пълна липса на гориво quote]

1.Заради това и прочутите Лади сменяха и сегменти по на 100 тина хиляди км.

2. 2 пътувания Варна Силистра и обратно миналият август
- 1вото с изключване от скорост на подходящи наклони
- 2 рото с използване на принудителен празен ход.

Разлика имаше 1-1,2л на 100км пробег. Преди тръгване допълвах резервоара до горе на 1 и съша бензионостанция / колонка/.
Тази разлика постигнах с моя стил на каране, а карам бързичко .
Климатроника нон стоп на 18 градуса :)

Жокер познай кой вариант е по-икономичният :D :D


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 09 юни 2007 21:05


kris11 написа:
joker написа:Дори и соцвозилата от първобитнообщинния строй(Москвичите) имат т.н. система за принудителен празен ход и т.н икономайзер....разглобявал съм и Солекс и Озоно на Лада .....когато отпуснеш газта при тези карбуратори има кабелче към лоста(при озона има и вакуумна ситема) на дросела което дава на маса и електромагнитния клапан се изключва....колата работи при пълна липса на гориво quote]

1.Заради това и прочутите Лади сменяха и сегменти по на 100 тина хиляди км.

2. 2 пътувания Варна Силистра и обратно миналият август
- 1вото с изключване от скорост на подходящи наклони
- 2 рото с използване на принудителен празен ход.

Разлика имаше 1-1,2л на 100км пробег. Преди тръгване допълвах резервоара до горе на 1 и съша бензионостанция / колонка/.
Тази разлика постигнах с моя стил на каране, а карам бързичко .
Климатроника нон стоп на 18 градуса :)

Жокер познай кой вариант е по-икономичният :D :D

не мога да позная защото има едни точен показател в стистиката и това е показателя статистическа достоверностт.....по-просто и кратко казано от един единствен опит изводи не се правят особено,ако се касае за нещо подложено на мултифакторно въздействие каквото е разходът на гориво....и за да не съм голословен веднага посочвам част от факторите от от които можеш да имаш разлика в разхода и повече от 1 -2 литра
1.Трафик-колко често ти се е налагало да изпреварваш.
2.Съпротивление на въздуха(сиреч насрещен вятър.
3.Температура на въздуха и средна температура на ДВГ(само не казвай,че е постоянна!)
4.Тежест на МПС(ама до килограм!)
и т.н
и когато унифицираш или намериш методика да усредниш въздействието на всички фактори както и направиш статистически значим брой опити се стига до т.н рандомизирани стойности,които ти можеш да подложиш на т.н вариационен анализ..едва тогава ще получиш стойност със стандартно отклонение и можеш вече да правиш сревнителен анализ...
Ето това правят и конструкторите когато проверяват и съпоставят разхода на колата при различни условия.....
и понеже са неразумни взели,че измислили системата за принудителен празен ход.....
останалото е емпирика,а тя няма особено значение в сравнителния анализ....


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 09 юни 2007 22:17


ами то затова се и използва термина"моторна спира4ка"
а такова нещо за товаренето на к.вал е само за бисерите :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Съб 09 юни 2007 22:19


niks76 написа:ами то затова се и използва термина"моторна спира4ка"
а такова нещо за товаренето на к.вал е само за бисерите :lol:
(
Направо го прехвърляй там!Ама сложи и това твърдение ,че колата изключена от скорост(на празен ход сиреч) гори по-малко отколкото на принудителен празен ход със спрян приток на гориво!


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Нед 10 юни 2007 5:46


И сега kris ако каже че му е бил по-нисък разхода като е мушкал свободната ще трябва да го приемем за прецедент :hmmmm Имаше една много подробна тема по тоя въпрос.
Колкото до това "че се товари колянновия вал" може би колегата има в предвид че при спускането на скорост вала движи буталата,обаче това че ще сменяш колянов вал е mhihi С две думи - газ на буталата :D


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Нед 10 юни 2007 15:44


joker написа:
niks76 написа:ами то затова се и използва термина"моторна спира4ка"
а такова нещо за товаренето на к.вал е само за бисерите :lol:
(
Направо го прехвърляй там!Ама сложи и това твърдение ,че колата изключена от скорост(на празен ход сиреч) гори по-малко отколкото на принудителен празен ход със спрян приток на гориво!

при спускане на предавка значи прихода на гориво спира.....но има ли значение на каква предавка си?...т.е. спира ли горивния приток към двигателя, независимо дали си на пета или на трета...и при двата случая ли разхода е 0/100 ???


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 10 юни 2007 17:16


kokovas написа:
joker написа:
niks76 написа:ами то затова се и използва термина"моторна спира4ка"
а такова нещо за товаренето на к.вал е само за бисерите :lol:
(
Направо го прехвърляй там!Ама сложи и това твърдение ,че колата изключена от скорост(на празен ход сиреч) гори по-малко отколкото на принудителен празен ход със спрян приток на гориво!

при спускане на предавка значи прихода на гориво спира.....но има ли значение на каква предавка си?...т.е. спира ли горивния приток към двигателя, независимо дали си на пета или на трета...и при двата случая ли разхода е 0/100 ???

При колите с оборотомер (пък и без оборотомер) и с карбуратор при повишаване на оборотите над 1200 при отпуснат педал(има контакт с регулиращият винт-дава сигнал към електромагния клапан)спира притока на бензин чрез затваряне на електромагнитния клапан(естествено че това не сктава при дръпнат смукач защото навлизането на гориво става по и чрез друг път).....това от първобитнообщинния строй...ясно е ,че принципът за нашите коли е същия TPS-а регистрира отпусна педал на газта,а в същото време оборотите надминава т допустимите за празен ход(говоря за загряла кола!!!!!!) стоп на горивото от дюзата..0/100 разход.....вдигай си по инерция оборотите колкото искаш дюзата не би следвало да работи......само дето при високи обороти на принудителе ход смуче масълце(то това е и един тест за гумичките)...


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Нед 10 юни 2007 17:33


joker написа:
kokovas написа:
joker написа:
niks76 написа:ами то затова се и използва термина"моторна спира4ка"
а такова нещо за товаренето на к.вал е само за бисерите :lol:
(
Направо го прехвърляй там!Ама сложи и това твърдение ,че колата изключена от скорост(на празен ход сиреч) гори по-малко отколкото на принудителен празен ход със спрян приток на гориво!

при спускане на предавка значи прихода на гориво спира.....но има ли значение на каква предавка си?...т.е. спира ли горивния приток към двигателя, независимо дали си на пета или на трета...и при двата случая ли разхода е 0/100 ???

При колите с оборотомер (пък и без оборотомер) и с карбуратор при повишаване на оборотите над 1200 при отпуснат педал(има контакт с регулиращият винт-дава сигнал към електромагния клапан)спира притока на бензин чрез затваряне на електромагнитния клапан(естествено че това не сктава при дръпнат смукач защото навлизането на гориво става по и чрез друг път).....това от първобитнообщинния строй...ясно е ,че принципът за нашите коли е същия TPS-а регистрира отпусна педал на газта,а в същото време оборотите надминава т допустимите за празен ход(говоря за загряла кола!!!!!!) стоп на горивото от дюзата..0/100 разход.....вдигай си по инерция оборотите колкото искаш дюзата не би следвало да работи......само дето при високи обороти на принудителе ход смуче масълце(то това е и един тест за гумичките)...

та значи,аз съм с Голф4.....но ми е интересно,при карбораторите-какво става с бензина който е в карборатора в този момент???..имам предвид,когато се спускаш по инерция на предавка и притокът на гориво е прекъснат,в този момент бензина с който е пълен карба не изгаря ли?????



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 54 госта