:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Не мога да извадя задния спирачен барабан ??? - Помооощ !!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 19 юни 2007 10:47


G3CL_AEE_1.6FI написа:Честно казано още не съм пробвал лагерите дали греят - ще трябва първо да мина около 30 км...

Обаче като пробвах шайбата под гайката - не се върти?! - имам чувството, че непрекъснато ми се отплесва (пързаля се) отверката - дали пък не е от греста?!

Центровах лагерите по следния начин: затегнах гайката до края, след това започнах да я развивам докато се появи луфт. После започвам да натягам гайката съвсем бавно - завъртам рамото на ключа с около не повече от 2-3 градуса и след всяко такова минимално завъртане разклащам силно джантата да видя как е луфта. В момента в който усетя, че луфта е изчезнал слагам шплента и затварям с капачката.

Какво ще кажеш за този начин???

Лагера се затяга на СВАЛЕНА джанта - само на барабан.
В момента е много вероятно да си пренатегнал лагера.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 19 юни 2007 11:36


G3CL_AEE_1.6FI написа:Обаче като пробвах шайбата под гайката - не се върти?! - имам чувството, че непрекъснато ми се отплесва (пързаля се) отверката - дали пък не е от греста?!

Шайбата няма начин да се завърти, защото има зъб, който влиза в канал на самата главина!
Не трябва да се опитваш да я завъртиш, а да я избуташ наляво-надясно или нагоре-надолу по равнината й.
Препоръчвам ти да отвориш отново (може и само капачката) и да пробваш движи ли се. Иначе рискуваш след още някой колометър да повтаряш упражнението за затвърждаване на знанията ;)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 19 юни 2007 13:53


G3CL_AEE_1.6FI написа:Честно казано още не съм пробвал лагерите дали греят - ще трябва първо да мина около 30 км...

Обаче като пробвах шайбата под гайката - не се върти?! - имам чувството, че непрекъснато ми се отплесва (пързаля се) отверката - дали пък не е от греста?!

Центровах лагерите по следния начин: затегнах гайката до края, след това започнах да я развивам докато се появи луфт. После започвам да натягам гайката съвсем бавно - завъртам рамото на ключа с около не повече от 2-3 градуса и след всяко такова минимално завъртане разклащам силно джантата да видя как е луфта. В момента в който усетя, че луфта е изчезнал слагам шплента и затварям с капачката.

Какво ще кажеш за този начин???

идеален начин да си стопиш лагерите!!!!Два пъти ме убеждаваха ,че това е начина и двата пъти заминаха нови лагери!!!!!
Шайбата се бута в хоризонтална(или вертикална) посока....трябва лесно да приплъзва под гайката,защото е доста по-широка от главината ...и не случайно!Това е начинът!Аз друг не знам и не препоръчвам!
За този метод на регулиране не е задължително да сваляш гумата......сваляш само защитната капачка на главината...


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Вто 19 юни 2007 16:08


Благодаря на всички разбиращи - туй голфаджиите сме много солидарни!!!

Още довечера ще се опитам да размърдам шайбата! - и пак ще пиша...


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Сря 20 юни 2007 8:42


Та значи, направих както ме посъветвахте: махнах гумата, разхлабих гайката и когато шайбата започна да се мърда с известно усилие (бутам я с отверката) сложих шплента. При това положение в барабана наистина няма луфт!

ОБАЧЕ КАТО СЛОЖИХ ГУМАТА И РАЗКЛАТИХ - ЗАБЕЛЯЗВА СЕ ЛЕК ЛУФТ!!! :shock

Та въпроса ми е следния: да махна ли този лек луфт или не???

Според мен трябва да го махна – все пак колата върви на гумите си, а не на барабаните?!!!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 8:56


G3CL_AEE_1.6FI написа:Та значи, направих както ме посъветвахте: махнах гумата, разхлабих гайката и когато шайбата започна да се мърда с известно усилие (бутам я с отверката) сложих шплента. При това положение в барабана наистина няма луфт!

ОБАЧЕ КАТО СЛОЖИХ ГУМАТА И РАЗКЛАТИХ - ЗАБЕЛЯЗВА СЕ ЛЕК ЛУФТ!!! :shock

Та въпроса ми е следния: да махна ли този лек луфт или не???

Според мен трябва да го махна – все пак колата върви на гумите си, а не на барабаните?!!!

Нееееееееееееее!!!!!!!това е нормално!!!!!колата върви на колелета(Господи!!!..... прости ми за глупостите които пиша!!!!),а те са лагерувани!!
пак ли да повтарям ...ако махнеш минималния луфт ще трябва за затегнеш шайбата и навлизаш в опасния диапазон....
Моля те прочети в раздел полезни статията за затягането на лагерите!!!!!Просто е перфектна!


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Сря 20 юни 2007 9:11


трябвааааа да има ЛУФТ!!!!!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 9:17


luboveliki написа:трябвааааа да има ЛУФТ!!!!!

Така е разбира се.......пред блока има чисто ново POLO.....и там има дискретен луфт на задните колелета........


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 20 юни 2007 9:23


темата е мнооого дъвкана. много съм си пилил нервите да обяснявам че няма на света лагер произведен който да работи с луфт ама :gives:
при лагерите има хлабина с която заводски се произвеждат (и то само определени видове лагери) и тя се измерва в микрони-дори не в милиметри. вие спрягате видим луфт-които се измерва в метри...
там работата е тънка и не е точно за всеки. има няква описана процедура по книжките но тя не е най правилната що се касае до добруването на лагера...
трябва да има свободно движение без луфт.
ако някой иска да разбере каква е моята технология за стягане-да поразрови-бях я описвал подробно някъде...


aspetkov
Мнения: 186
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот aspetkov » Сря 20 юни 2007 9:32


Колеги и аз имах съмнения за този луфт, но единия барабан не съм го свалял и ако е отварян е отварян в сервиз в Италия. Та проверих го него и си има малък луфт.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 10:48


vaskoto1 написа:темата е мнооого дъвкана. много съм си пилил нервите да обяснявам че няма на света лагер произведен който да работи с луфт ама :gives:
при лагерите има хлабина с която заводски се произвеждат (и то само определени видове лагери) и тя се измерва в микрони-дори не в милиметри. [b]вие спрягате видим луфт-които се измерва в метри...[/b]
там работата е тънка и не е точно за всеки. има няква описана процедура по книжките но тя не е най правилната що се касае до добруването на лагера...
трябва да има свободно движение без луфт.
ако някой иска да разбере каква е моята технология за стягане-да поразрови-бях я описвал подробно някъде...

Не можах да те разбера.....каква е разликата между луфт(на немски означава въздух,пространство) и по-правилната българска дума хлабина......на мен два пъти ми правиха лагери без т.н. хлабина и за 1000 км заминаха...в руския сайт на VW е описана процедурата с плъзгащата се шайба.......с този метод се е съгласил и колегата чиято статия ти също си посочил като порефктна...при този метод няма "луфт" измерен в метри,а едва доловимо (някой дори може и да не го усети)мърдане на колелето и то с монтирана гума....другият начин е динамометричния ключ...ноооооо бати Германец никъде не дава точния момент на стягане....фирмена тайна.
А в тази перфектна статия за лагерите има една много,ама много важна графика за износването на лагери при хлабавост и пренатягане....в зоната макар и на незначително пренатягане графиката на износването хвъчи стремоглаво надолу....доката в зоната на хлабините тя много плавно се спуска.....извод :Пренатягането макар и минимално е фатално.Хлабните макар и по-големи са по-добре поносими за лагерите....така малките хлабини практически не пречатдругото е динамометрия по точно зададени стойности....ако някой ги знае да ги каже ....аз не можах да ги открия......
и накрая предлагам на колегата за опит да "обере луфта" да кара 20 км със 100-120 км , да пипне главините отзад(защитната капачка) ... и да пише дали греят....и дали не изхвърлят греста.....


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Сря 20 юни 2007 15:24


Затяга се гайката,(но не до скъсване) и се връща четвърт оборот


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Сря 20 юни 2007 15:52


[quote="vit_autosofia"]Затяга се гайката,(но не до скъсване) и се връща четвърт оборот[/quote]

Ще ме прощаваш колега, ама това пък въобще не е вярно!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 20 юни 2007 18:20


G3CL_AEE_1.6FI написа:
vit_autosofia написа:Затяга се гайката,(но не до скъсване) и се връща четвърт оборот


Ще ме прощаваш колега, ама това пък въобще не е вярно!

Маммм... може да се приеме за вярно.
Ако сменяш комплект нови лагери и главина.
При свивката, където свършва оста и започва яката на главината никога не може да се гарантира същата прецизност, както е на самата ос. Вярно, че се касае за микрон вероятно, ама...
Макар, че то пък и черупката на лагера има скосяване ...
А връщането четвърт назад напрактика ти осигурява тази лека хлабина, за която всички тук си разтягаме локуми и никой май не може да даде абсолютно точен метод за осигуряването й.
Vit, може би по-правилно щеше да бъде да кажеш "... но не до изхруптяване..." mhihi


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 20 юни 2007 22:07


G3CL_AEE_1.6FI написа:
vit_autosofia написа:Затяга се гайката,(но не до скъсване) и се връща четвърт оборот


Ще ме прощаваш колега, ама това пък въобще не е вярно!

да наистина не е вярно защото ми костваше два комплекта лагери!!!!!!
Подписвам се с ръцете и краката си...който не вярва и има излишък на финаси и време да пробва.....и после да пише!!!!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта