Греят задни дискове
- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Kam-tod, не си разглабяй задните спирачни апарати защото им няма нищо.Просто ги свали отново и им навии с натиск буталата навътре така, че да влиза свободно около накладките и ги монтирай обратно след, което натисни педала на спирачката няколко пъти и дръпни ръчната няколко пъти и провери колелетата да се движат свободно.Според мен няма да имаш никакво греене.
Filcho написа:Kam-tod, не си разглабяй задните спирачни апарати защото им няма нищо.Просто ги свали отново и им навии с натиск буталата навътре така, че да влиза свободно около накладките и ги монтирай обратно след, което натисни педала на спирачката няколко пъти и дръпни ръчната няколко пъти и провери колелетата да се движат свободно.Според мен няма да имаш никакво греене.
Колега, ако може и да обясниш защо тази проста процедура ще има ефект, ще ти бъда много благодарен!!!
Поздрави.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
kam_tod написа:Filcho написа:Kam-tod, не си разглабяй задните спирачни апарати защото им няма нищо.Просто ги свали отново и им навии с натиск буталата навътре така, че да влиза свободно около накладките и ги монтирай обратно след, което натисни педала на спирачката няколко пъти и дръпни ръчната няколко пъти и провери колелетата да се движат свободно.Според мен няма да имаш никакво греене.
Колега, ако може и да обясниш защо тази проста процедура ще има ефект, ще ти бъда много благодарен!!!
Поздрави.
По принцип блокира механизмът на ръчната, защото семерингите на лостовете остаряват и влиза мръсотия.При блокирал механизъм за ръчната буталцата не могат да се връщат....
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
kam_tod написа:Ама нали все пак трябва да се сменят тези семеринги??? Няма да стане само с раздвижване, или?
Днес бях в ауто плюс казаха ми че трябв да им явя старите семеринги, та да се сетят какви да ми дадат...
С раздвижване определено не става, а оригинални семеринги преди не намерих и сложих гаражно производство със същите размери.Кой модел са ти задните апаратаи, Girling 36 или 38

- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Буталата ги върнах с брутален натиск върху накладките.
Този подход при смяна на накладки винаги води до греене и задържане тъй като е грешен.Буталото трябва да се върне с натиск и въртене както споменаха и други специалисти заради механизма на ръчната и за обиране хлабината на накладките при износване.Аз не говоря за раздвижване а за правилно 'настройване' на механизмите в спирачния апарат. Така, че свали спирачните апарати върни буталата както трябва и да влизат свободно около накладките монтирай обратно и ако имаш проблем вече може да правиш каквото прецениш.
- 4oroi4o
- Мнения: 1502
- Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Filcho написа:Буталата ги върнах с брутален натиск върху накладките.
Този подход при смяна на накладки винаги води до греене и задържане тъй като е грешен.Буталото трябва да се върне с натиск и въртене както споменаха и други специалисти заради механизма на ръчната и за обиране хлабината на накладките при износване.Аз не говоря за раздвижване а за правилно 'настройване' на механизмите в спирачния апарат. Така, че свали спирачните апарати върни буталата както трябва и да влизат свободно около накладките монтирай обратно и ако имаш проблем вече може да правиш каквото прецениш.

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Що не отидеш при Ваското1 или Никси, да видиш поне как се разглабя апарат..
не че ти нама да можеш, ама ще псуваш много много..
1. Силно препоръчително е специален инструмент за връщане на буталото... ще е необходим при монтаж обратно
2. Трябват по-дълги зегер клеюи, и умения за да разглоиш апарата и да стигнеш до задната част с чревячето и семеринга за ръчната...
за да смениш всичко като хората и да ги "рециклираш"
с шкурка... 800 - 1000 търкаш за да изтъркаш клеясалото и ръждата където има по механизмите за ръчната и буталцето..
нови семеринги, и после сглабяне.. и псуване дорде сложиш вътрешната зегерка...
препоръка.. така и така апарата ти е у ръцете.. отнеси го да песъкоструй да го изчистят..но затапи дупите със силикон и вестник
и после яко с компресор и нафта.. да махнеш пясъка отвътре..
и поне 2 години ще караш безгрижно..
в обърни внимание да не грееш зарад лагери?
не че ти нама да можеш, ама ще псуваш много много..
1. Силно препоръчително е специален инструмент за връщане на буталото... ще е необходим при монтаж обратно
2. Трябват по-дълги зегер клеюи, и умения за да разглоиш апарата и да стигнеш до задната част с чревячето и семеринга за ръчната...
за да смениш всичко като хората и да ги "рециклираш"
с шкурка... 800 - 1000 търкаш за да изтъркаш клеясалото и ръждата където има по механизмите за ръчната и буталцето..
нови семеринги, и после сглабяне.. и псуване дорде сложиш вътрешната зегерка...
препоръка.. така и така апарата ти е у ръцете.. отнеси го да песъкоструй да го изчистят..но затапи дупите със силикон и вестник
и после яко с компресор и нафта.. да махнеш пясъка отвътре..
и поне 2 години ще караш безгрижно..
в обърни внимание да не грееш зарад лагери?
Блгодаря за отговорите дотук!
Нов съм във форума, не познавам хората, не знам кои са Ваското1 или Никси.
Специалния инструмент за връщане на буталото обратно не са ли клещи с дълги човки? Поне така пишеше в темата по-горе.
Не греят лагери, сменени са миналата седмица с нови заради новите спирачни дискове. Всъщност грееше само задно дясно след като дръпнах ръчната. Още с пускането усетих, че няма нормална инерция, така че 100% е от ръчната и от новите накладки, както съм написал по-горе. След като свалих колелото на път и разтворих малко накладките, инерцията се върна и греенето изчезна.
Проблема е, че колата ми трябва през седмицата и най-рано ще мога да разглобя апаратите в събота. Тогава трябва и да демонтирам и семерингите на ръчната и да търся същия размер, за да мога да сглобя апаратите през уикенда.
За песъкоструйка не съм сигурен, не ме интересува външния вид на апаратите, те така или иначе не се виждат от оплетката на ББС-ките, а и не искам да рискувам да останат песъчинки вътре. Ще бъдат почистени с разтворител преди да бъдат сглобени.
Поздрави.
Нов съм във форума, не познавам хората, не знам кои са Ваското1 или Никси.
Специалния инструмент за връщане на буталото обратно не са ли клещи с дълги човки? Поне така пишеше в темата по-горе.
Не греят лагери, сменени са миналата седмица с нови заради новите спирачни дискове. Всъщност грееше само задно дясно след като дръпнах ръчната. Още с пускането усетих, че няма нормална инерция, така че 100% е от ръчната и от новите накладки, както съм написал по-горе. След като свалих колелото на път и разтворих малко накладките, инерцията се върна и греенето изчезна.
Проблема е, че колата ми трябва през седмицата и най-рано ще мога да разглобя апаратите в събота. Тогава трябва и да демонтирам и семерингите на ръчната и да търся същия размер, за да мога да сглобя апаратите през уикенда.
За песъкоструйка не съм сигурен, не ме интересува външния вид на апаратите, те така или иначе не се виждат от оплетката на ББС-ките, а и не искам да рискувам да останат песъчинки вътре. Ще бъдат почистени с разтворител преди да бъдат сглобени.
Поздрави.
- Filcho
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
- Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
- Двигател: 2.0i ALT
- Местоположение: София
Особеното на тези спирачни апарати (монтират се на доста марки и модели) е, че за да държи ръчната и да работи коректно (да се връща като се отпусне) не трябва да се натягат жилата а лостчетата трябва да са максимум на 1мм. от стоп щифта/упора в отпуснато положение за да имат ход и да не са натегнати.Понякога даже (когато е пипал някой непросветен) жилата на ръчната трябва да се отпуснат до упора и да се натисне педала на спирачката, за да се обере хлабината м/у накладките и диска от механизма в спирачния апарат чрез, който работи и самата ръчна.
Според мен ако лостчетата на ръчната се движат свободно без задържане и ако няма теч на спирачна течност спирачните апарати не трябва да се разглобяват и бъзикат.
Според мен ако лостчетата на ръчната се движат свободно без задържане и ако няма теч на спирачна течност спирачните апарати не трябва да се разглобяват и бъзикат.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта