Клапата студен-топъл въздух

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот dushanov » Пон 04 апр 2011 22:36


При моя АЕК италианците (понеже колата е на метан с обикн. метанова уредба), направо са хванали самата клапа с пластина+видия в полежение да не влиза студен въздух... :shock Може би горивния процес при CNG и LPG да е различен (вярно, е че метана е по-лек от газта). :?




Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот Symptom » Вто 05 апр 2011 20:47


...то нажежател има.. на него се крепи целата магия на моното.. мани майтап.

Гледам полемика се е заформила. Накратко клапата за зимата да ни е по-малък разхода. Лятото няма нужда, може да се изолира.


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот dushanov » Сря 06 апр 2011 20:00


Искам да споделя малко опит с колегите, които четат и ще четат тази тема. Лично моя автомобил и Г3 с АЕК мотор. Има обикновена метанова уредба (поставена в Италия със всички възможни електроники за 1999г :) ). Винаги се е държал повече от добре. Обаче от месеци на сам се чудех дали със студен въздух ще се движи по-добре. Обадих се на офиц. вносител на БРЦ и тем подобни големи метанови фирми (вкл. на Л.Ганев). Всички бяха категорични, че със студен въздух колата ще е мн. по-добре. Реших се! До сега клапата за студен/топъл въздух беше затворена с пластина в положение "само топъл въздух". Смених положението на клапата за да работи само със студен въздух. Оле майко! След 2000 оборота колата се държи малко по-добре ама малко, но докато стигне тези 2000 все едно ще загасне! Викам си... не! Върнах клапата пак в предишното положение! Не знам защо, но моята кола върви доста по-добре с топлия въздух. Повтарям на колегите, че съм с метан!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот joker » Сря 06 апр 2011 20:51


dushanov написа:Искам да споделя малко опит с колегите, които четат и ще четат тази тема. Лично моя автомобил и Г3 с АЕК мотор. Има обикновена метанова уредба (поставена в Италия със всички възможни електроники за 1999г :) ). Винаги се е държал повече от добре. Обаче от месеци на сам се чудех дали със студен въздух ще се движи по-добре. Обадих се на офиц. вносител на БРЦ и тем подобни големи метанови фирми (вкл. на Л.Ганев). Всички бяха категорични, че със студен въздух колата ще е мн. по-добре. Реших се! До сега клапата за студен/топъл въздух беше затворена с пластина в положение "само топъл въздух". Смених положението на клапата за да работи само със студен въздух. Оле майко! След 2000 оборота колата се държи малко по-добре ама малко, но докато стигне тези 2000 все едно ще загасне! Викам си... не! Върнах клапата пак в предишното положение! Не знам защо, но моята кола върви доста по-добре с топлия въздух. Повтарям на колегите, че съм с метан!

Тя темата отиде към газовия раздел,но все пак....естествено,че когато реглажът на газововъздушната смес е направен на висока температура след като смениш температурата на всмуквания въздух реглажът ще се наруши!!!а иначе вече съм го писал преди...по-ниска температура на въздуха-повече кислород-по-добро горене.Когато горивото постъпва в газообразно състояние(метан,пропан-бутан) по-ниската температура на всмуквания въздух (при загрял ДВГ!) води до по-добро горене...единствено за бензина до определени градуси температурата е нужна за смесването на течната и въздушната фаза в хомогенен аерозол...ама всичко това си е за букварчето....макар,че мнай някои и него не са чели mhihi


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот dushanov » Сря 06 апр 2011 21:00


Лично днес си направих нови настройки на "новия" въздух. Лично за мен и за лично моя автомобил работата беше по-зле. Разбира се, че няма да оставя новия хляб със стария шпек :D


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот nepreklonniq » Пет 08 апр 2011 20:19


Клапата за студен/топъл въздух е "активна", така ми обясни един майстор. Значи, ако подадете рязко газ, при положение че тя е в изходно състояние т.е. да смуче топъл въздух, клапата би трябвало да се премести в другото положение - да спре притока на топлия и да отвори студения въздух. Това значело "активна". и защото аз от 4 г. карам с затворен топъл въздух, настройките на колата са така направени, че принципно не ме интересува клапата. Иначе един хитър начин да пробвате дали клапата се движи наистина, е при затворена кутия на филтъра - бръкнете през отвора на гофрето за топлия въздух, с по-дълга отвертка и проверете къде е клапата - на свободен ход и при пълна газ! При мен тя не функционираше правилно и затова съм я блокирал в положение - винаги студен въздух. Някъде в руския форум, имаше как да се разглоби и почисти клапана дето регулира въпросния вакуум и тази омразна клапа... Самият клапан се намира в кутията на моното.. и се сваля сравнително лесно, обаче пък вътре в него е съчма, която вероятно е корозирала или е мръсна и не се движи добре, има и би-метална пластинка, която след постъпване на достатъчно топъл въздух след загряване на двг-то, затваря съчмата и спира вакуума в клапана ...това е принципно действието на този клапан...така че е ясно защо повечето клапани не работят - просто са остарели и искат или нови ...или поне рециклирани...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта