колянов вал на GOLF ABS

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 14 сеп 2007 22:42


kam_tod написа:Момци, има една приказка: От жената пари можеш да скриеш, от колата - не!


Имал си пари бол - дал си! Макар че най-добре похарчените пари за една кола, са тези за гориво!

От какъв зор трябва да се шлайфа колянов вал? Колко е твърдостта на кована и термично обработена стомана и на лагерната заливка?!
Вал се шлайфа ако е каран без масло, изтропал и няма кой да го чуе или най-тежкия случай превъртяла черупка! Вал на съвременен двигател на 350000 км при нормално обслужване има износване под 0.001 mm - това е в рамките на допуска за нов!

Има и друг момент, колегата си позволява да прави диагностика дистанционно, без да е видял конкретния случай! Има раздел Комерсиални обяви, да ходи да си рави реклама там!

Не, с дистанционната диагностика е тоя дето пуска темата! Ама то повече звучи като, ела да те оправя, отколкот диагностика :wink:

Последна промяна от yossarian на Пет 14 сеп 2007 22:53, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 14 сеп 2007 22:46


yossarian написа:
kam_tod написа:Момци, има една приказка: От жената пари можеш да скриеш, от колата - не!


Най-добре похарчените пари за една кола, са тези за гориво!

Има и друг момент, колегата си позволява да прави диагностика дистанционно, без да е видял конкретния случай! Има раздел Комерсиални обяви, да ходи да си рави реклама там!

Кой, аз ли, бе?
За какво е тоя форум, освен за дистанционна диагностика? Или ти тичаш по адреси и я правиш на място?
Извинявай, че те засегнах!


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 14 сеп 2007 22:59


yossarian написа:...От какъв зор трябва да се шлайфа колянов вал? Колко е твърдостта на кована и термично обработена стомана и на лагерната заливка?! Вал се шлайфа ако е каран без масло, изтропал и няма кой да го чуе или най-тежкия случай превъртяла черупка! Вал на съвременен двигател на 350000 км при нормално обслужване има износване под 0.001 mm - това е в рамките на допуска за нов!

Е тука куца баш нещо винаги. Демек, твойта кола си взел нова и си я обслужвал само ти? Става.


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Съб 15 сеп 2007 9:13


Вие само се карате но не стигате до същественото!! vaskoto1 е напълно прав - както винаги.
Колянов вал не се шлайфа задължително! Ако не знаете да ви кажа че неслучайно основните и мотовилкови лагери се правят с по-ниска твърдост от коляновия вал - за да се ремонтира чрез смяна на ЛАГЕРИТЕ!!!!!! Лагерите са изработени най често от 3 слоя различни сплави и по видът им по време на смяната много добре се познава дали коляновият вал е за шлайф, но ако решавате да го шлайфата щото си мислите че така трябва рискувате да ви прецакат вала от калпав шлайф! Ако лагерите са видимо износени (по точно най-горния слой вече подчти е изчезнал на места), но няма никакви надрасквания и бразди, вала най-вероятно е в допуските на размерите си, които специално са двигатели ABS (видях че темата е за този двигател) и AAM са следните:
Мотовилкови шийки - от 47,758 до 47,778 мм
Основни шийки - от 53,958 до 53,978 мм
Ако вала е в тези допуски и без надрасквания, и въпреки това шлайфате - това е заради собствените ви убеждения, а не защото трябва!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Съб 15 сеп 2007 9:14


auubau написа: допуските на размерите си, които специално са двигатели ABS (видях че темата е за този двигател) и AAM са следните:
Мотовилкови шийки - от 47,758 до 47,778 мм
Основни шийки - от 53,958 до 53,978 мм
Ако вала е в тези допуски и без надрасквания, и въпреки това шлайфате - това е заради собствените ви убеждения, а не защото трябва!

Много полезна информация колега, благодаря!


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 15 сеп 2007 9:28


много пъти съм подменял само биелни лагери без да се бута вала и то по простата при4ина 4е се отваря мотора за ремонт.относно светенето на лампата за маслото по 4естите при4ини са маслена помпа или лагера на паразитния вал и 4ак тогава са биелните лагери



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта