Икономично каране
- blondeskiller
- Мнения: 209
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: село
- Контакти:
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
blondeskiller написа:Smoke написа:пробвай с 100 октана на ОМВ на мене ми дава икономия с него
Е т ия 100 октана нема ли да ми е*ат майката на колицата !?
Аз иначе и Vpower Racing ще му сипя
Моето мнение : октановото число,стига да е поне или повече от 95 няма проблеми. Причината да дава икономия е в това,че по-скъпият бензин е уж по-хубав.
Според мен всичките горива в българско са еднакво скапани и няма смисъл от излишни харчове по слабите ни коли за ежедневна употреба.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
kilima написа:Карайки по нанадолнището на 5та скорост без газ колата харчи 0/100,ако си на свободна ще има някакьв разход,нали така?
Не е точно тъй.
Над определени оботи на двигателя при принудителен празен ход (по надолнище) разходът е 0/100км.Няма значение на коя скорост си.При мен границата на оборотите е 1800 (проверено лично).Над 1800 при спускане разход - 0.При по-малко има някакъв разход.
На празен ход моторите 1600 - 1800 куб.см харчат около 0,8-1 л бензин,при минимум електрически консуматори и без клима.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
blondeskiller написа:Smoke написа:пробвай с 100 октана на ОМВ на мене ми дава икономия с него
Е т ия 100 октана нема ли да ми е*ат майката на колицата !?
Аз иначе и Vpower Racing ще му сипя
нещо не ти схванах мисълта?
много ли идват на твоята кола или малко ?нали знаеш че бг горивата са много странен бъркоч и 100 отговаря горе долу на 95.
на мен в сравнение 95 и 100 ми дава икономия (малка да е има я) а има разлика във вървежа на дълги разстояния.ускорението на високи предавки е по различно
- Mario
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 04 фев 2007 9:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
- Контакти:
Значи ако съм схванал правилно е по - добре да карам на малко по - високи обороти за да се задейства ППХ и разхода ми да клони към 0 , а не да изключвам от скорост тъй като там колата си работи с приблизителен разход 1/100?
Ей, готско е че го има тва форумче. Доста нещо изчетох та се просветих малко.
Голямо благодарско на всички, дето си направиха труда да отговорят, както и на тези дето са отговорни за поддръжката на форумчето.
На всички участници - Лека и безаварийна!
Андро, не си писал кво ти е моторчето та се се ориентирам де би следвало да е моята граница за задействането на ППХ, голфетката ми е 1,8 ABS - 90 кончета половината от които държа в резерв
Ей, готско е че го има тва форумче. Доста нещо изчетох та се просветих малко.
Голямо благодарско на всички, дето си направиха труда да отговорят, както и на тези дето са отговорни за поддръжката на форумчето.
На всички участници - Лека и безаварийна!

Андро, не си писал кво ти е моторчето та се се ориентирам де би следвало да е моята граница за задействането на ППХ, голфетката ми е 1,8 ABS - 90 кончета половината от които държа в резерв

- 1800_GT
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 05 мар 2006 17:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
:)
Относно октаново число на бензина и разхода може да се поспори. Аз чета редовно Автобилд (българското издание) и миналата година в него имаше тест - с А95 Пасата (95-96г.) даде по малък разход отколкото с бензин 100... а и малко по - добро вървене!! Не е мое мнение те хората си го доказват в статията 

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Mario написа:Значи ако съм схванал правилно е по - добре да карам на малко по - високи обороти за да се задейства ППХ и разхода ми да клони към 0 , а не да изключвам от скорост тъй като там колата си работи с приблизителен разход 1/100?
Ей, готско е че го има тва форумче. Доста нещо изчетох та се просветих малко.
Голямо благодарско на всички, дето си направиха труда да отговорят, както и на тези дето са отговорни за поддръжката на форумчето.
На всички участници - Лека и безаварийна!
Андро, не си писал кво ти е моторчето та се се ориентирам де би следвало да е моята граница за задействането на ППХ, голфетката ми е 1,8 ABS - 90 кончета половината от които държа в резерв
За да разбереш оше по-правилно - карай в диапазона 2500 об (там за теб е макс.въртящ момент),независимо на коя скорост и ще имаш икономично каране и здрав ДВГ..........
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Всичките ми мисли за икономия ми изчезват,в момента в който пъхна ключа с логото на VW в патрона му.Газ и тва е.По-лошо е да се кара с бедна смес,отколкото с богата.
Ако търсите икономия от гориво,вземете си двигател AFN и го карайте в ниските обороти.
По мои наблюдения всичките бензинови VW са жадни за гориво,особено градско.
Ако ще ви успокоя ще напиша,че и при повечето други марки е така.
Карането само в ниските обороти и ускоряването на висока предавка най-много да износят по-бързо биелните лагери.
Офф-топик: глеам заваля сняг при мене.Дано навали 1-2 см,че да се попързалям.Икономия ли???Газ ве.
Ако търсите икономия от гориво,вземете си двигател AFN и го карайте в ниските обороти.
По мои наблюдения всичките бензинови VW са жадни за гориво,особено градско.
Ако ще ви успокоя ще напиша,че и при повечето други марки е така.
Карането само в ниските обороти и ускоряването на висока предавка най-много да износят по-бързо биелните лагери.
Офф-топик: глеам заваля сняг при мене.Дано навали 1-2 см,че да се попързалям.Икономия ли???Газ ве.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
blondeskiller написа:andro_ написа:Писано по тези въпроси има много.
С две думи:винаги на скорост,никога на неутрална,по надолнища компютърът просто изключва горивото (ако си на бензин).
Имаш алтернатор за променлив ток,в него има изправителни елементи и регулатор на напрежението.
Тва не го схванах ?! Защо да не изключвам от скорост !??! Когато пътувам по магистралата Сф - Плд например. . след Вакарел има стръмно около 4-5 км .. и като вляза на него със 130 минавам ок 6км без да пипна газта .. ако не изключа от скорост определено няма да е така !?
Малко съм ламер по темата .. и ще съм ви благодарен за съвет .. щото
1,6 моно (Голф3) ми дава разход около 9 в моментапри положение , че зареждам V-Power дето бил с добавки и др
Тук си абсолютно прав,защото ако си на ППх ще минеш не повече от 0.5 до 1км при нулев разход,но.......останалите 5 км вече ги минаваш с примерен разход 6/100 (сиреч за 5 км ще изгориш 300 грама-това ще ти е разхода за всичките тези 6 км) ,но ако с на свободна и колата гори еквивалент на 1л/час,то за тези 6 км,които при скорост 130 км/ч ще минеш за около 3 мин колата ти ще изгори не повече от 100 г-ето това е икономията при дълго каране с висока скорост при продължително спускане на неутрална предавка...
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Joker прав си за магистралата.
Но ако се замислиш за проходите например - като Кърнаре-Троян ще видиш там голяма разлика.
Аз като се качвам нагоре през лятото разходът ми достига 12-13 литра/100 км,ама аз натискам,НО надолу разходът пада до 3-4 литра макс.Ето икономия от ППХ.И така разходът се усреднява до някаква по-човешка стойност.
Но ако се замислиш за проходите например - като Кърнаре-Троян ще видиш там голяма разлика.
Аз като се качвам нагоре през лятото разходът ми достига 12-13 литра/100 км,ама аз натискам,НО надолу разходът пада до 3-4 литра макс.Ето икономия от ППХ.И така разходът се усреднява до някаква по-човешка стойност.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
andro_ написа:Joker прав си за магистралата.
Но ако се замислиш за проходите например - като Кърнаре-Троян ще видиш там голяма разлика.
Аз като се качвам нагоре през лятото разходът ми достига 12-13 литра/100 км,ама аз натискам,НО надолу разходът пада до 3-4 литра макс.Ето икономия от ППХ.И така разходът се усреднява до някаква по-човешка стойност.
И ти си прав ANDRO....тук вече става въпрос за сериозен наклон и доста завои,които пък правят карането на свободна предавка неефективно(често се налага ползване на спирачките) и дори опасно!!!!
Абе въобще шаблони няма и добрият шофьор който кара с повече с главата си отколкото с волана и педалите винаги намира оптималното решение!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта