въпрос за голф 4 1.6 автоматик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Съб 02 фев 2008 13:37


ventoto написа:
Тук е мястото да кажа, че и при двата вариянта има както ПЛЮСОВЕ, така и МИНУСИ.
И все пак ръчната скоростна кутия си е КЛАСИКА!
Пъргавината и динамичното поведение е присъщо за РЪЧНАТА КУТИЯ, другата е по-интелигентна и комфортна!


съгласен!




mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Здрасти

Мнениеот mufin » Съб 02 фев 2008 17:48


so.sec написа:[quote="mufin"
Последните 2 автоматика, които карах бяха Опел Вектра 2005 и Митсубиши Еклипс Спайдър 2003. И 2те ме убедиха за пореден път в това че автоматик не желая да карам. НО... тук няма място за спор... за всеки влак си има пътници... нали за това сме тук, да споделяме мнение.

С едно признавам че нямам опит - кола на газ никога не съм карал така че не смея да се изказвам. По темата за газта си имам друго мнение, но не му е тук мястото... ;)

П.С. ако питаш за пример кое конкретно не ми хареса при горе споменатите коли - Особено Митсубишито имах възможността да покарам доста и то шосе/магистрала.... ами извинявай но въпреки 230те коня бяха нужни поне 2 секунди предварителна реакция преди изпреварване. дори с рязко и дълбоко натискане на газта, автоматичното минаване на по-нискаи предавки отнемаше 1-2 секунди... нещо което с лоста правя за много по кратко време. налагаше се да ритам педала още преди автомобила в насрещното да ме е подминал, за да мога да се подам венага след него...


Според мен има разлика от да ги покараш и да караш постоянно.
Преминаването на по-ниска предавка само с педал е доста по-бързо от това да натиснеш долу съединителя, да превключиш па колата да зацепи...
Не съм писал специално за газта, а за разхода.

Мисля че щом човека пита за автомат е редно да м се дадат мнения от личен опит.
Ами моя опит е такъв - много по-удобно, не се губи динамика и ако увеличава разхода то е минимално.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот so.sec » Съб 02 фев 2008 17:58


mufin написа:
so.sec написа:[quote="mufin"
Последните 2 автоматика, които карах бяха Опел Вектра 2005 и Митсубиши Еклипс Спайдър 2003. И 2те ме убедиха за пореден път в това че автоматик не желая да карам. НО... тук няма място за спор... за всеки влак си има пътници... нали за това сме тук, да споделяме мнение.

С едно признавам че нямам опит - кола на газ никога не съм карал така че не смея да се изказвам. По темата за газта си имам друго мнение, но не му е тук мястото... ;)

П.С. ако питаш за пример кое конкретно не ми хареса при горе споменатите коли - Особено Митсубишито имах възможността да покарам доста и то шосе/магистрала.... ами извинявай но въпреки 230те коня бяха нужни поне 2 секунди предварителна реакция преди изпреварване. дори с рязко и дълбоко натискане на газта, автоматичното минаване на по-нискаи предавки отнемаше 1-2 секунди... нещо което с лоста правя за много по кратко време. налагаше се да ритам педала още преди автомобила в насрещното да ме е подминал, за да мога да се подам венага след него...


Според мен има разлика от да ги покараш и да караш постоянно.
Преминаването на по-ниска предавка само с педал е доста по-бързо от това да натиснеш долу съединителя, да превключиш па колата да зацепи...
Не съм писал специално за газта, а за разхода.

Мисля че щом човека пита за автомат е редно да м се дадат мнения от личен опит.
Ами моя опит е такъв - много по-удобно, не се губи динамика и ако увеличава разхода то е минимално.


Аз под покарване и в 2та случая имах предвид N-седмици - за това смея да говоря за поведението тъй като с 2те общо имам към 5000км - достатъчен пробег за да твърдя че освен ако не си с рахит, със скоростния лост си МНОГО по-бърз. говоря и за 2те коли. Не вярвам при голф разликата да е огромна! Пояснявам отново че говоря конкретно за свалянето с 1 предавка с цел изпреварване!


Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Re: Здрасти

Мнениеот LuIS » Съб 02 фев 2008 21:00


so.sec написа:
mufin написа:
so.sec написа:[quote="mufin"
Последните 2 автоматика, които карах бяха Опел Вектра 2005 и Митсубиши Еклипс Спайдър 2003. И 2те ме убедиха за пореден път в това че автоматик не желая да карам. НО... тук няма място за спор... за всеки влак си има пътници... нали за това сме тук, да споделяме мнение.

С едно признавам че нямам опит - кола на газ никога не съм карал така че не смея да се изказвам. По темата за газта си имам друго мнение, но не му е тук мястото... ;)

П.С. ако питаш за пример кое конкретно не ми хареса при горе споменатите коли - Особено Митсубишито имах възможността да покарам доста и то шосе/магистрала.... ами извинявай но въпреки 230те коня бяха нужни поне 2 секунди предварителна реакция преди изпреварване. дори с рязко и дълбоко натискане на газта, автоматичното минаване на по-нискаи предавки отнемаше 1-2 секунди... нещо което с лоста правя за много по кратко време. налагаше се да ритам педала още преди автомобила в насрещното да ме е подминал, за да мога да се подам венага след него...


Според мен има разлика от да ги покараш и да караш постоянно.
Преминаването на по-ниска предавка само с педал е доста по-бързо от това да натиснеш долу съединителя, да превключиш па колата да зацепи...
Не съм писал специално за газта, а за разхода.

Мисля че щом човека пита за автомат е редно да м се дадат мнения от личен опит.
Ами моя опит е такъв - много по-удобно, не се губи динамика и ако увеличава разхода то е минимално.


Аз под покарване и в 2та случая имах предвид N-седмици - за това смея да говоря за поведението тъй като с 2те общо имам към 5000км - достатъчен пробег за да твърдя че освен ако не си с рахит, със скоростния лост си МНОГО по-бърз. говоря и за 2те коли. Не вярвам при голф разликата да е огромна! Пояснявам отново че говоря конкретно за свалянето с 1 предавка с цел изпреварване!


хм.. а под педала на автомата знаеш ли ,че има едно бутонче ,което сваля предавка надолу(ако е нужно) като е натиснат педала.. додупка..


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот so.sec » Съб 02 фев 2008 21:36


LuIS написа:
so.sec написа:
mufin написа:
so.sec написа:[quote="mufin"
Последните 2 автоматика, които карах бяха Опел Вектра 2005 и Митсубиши Еклипс Спайдър 2003. И 2те ме убедиха за пореден път в това че автоматик не желая да карам. НО... тук няма място за спор... за всеки влак си има пътници... нали за това сме тук, да споделяме мнение.

С едно признавам че нямам опит - кола на газ никога не съм карал така че не смея да се изказвам. По темата за газта си имам друго мнение, но не му е тук мястото... ;)

П.С. ако питаш за пример кое конкретно не ми хареса при горе споменатите коли - Особено Митсубишито имах възможността да покарам доста и то шосе/магистрала.... ами извинявай но въпреки 230те коня бяха нужни поне 2 секунди предварителна реакция преди изпреварване. дори с рязко и дълбоко натискане на газта, автоматичното минаване на по-нискаи предавки отнемаше 1-2 секунди... нещо което с лоста правя за много по кратко време. налагаше се да ритам педала още преди автомобила в насрещното да ме е подминал, за да мога да се подам венага след него...


Според мен има разлика от да ги покараш и да караш постоянно.
Преминаването на по-ниска предавка само с педал е доста по-бързо от това да натиснеш долу съединителя, да превключиш па колата да зацепи...
Не съм писал специално за газта, а за разхода.

Мисля че щом човека пита за автомат е редно да м се дадат мнения от личен опит.
Ами моя опит е такъв - много по-удобно, не се губи динамика и ако увеличава разхода то е минимално.


Аз под покарване и в 2та случая имах предвид N-седмици - за това смея да говоря за поведението тъй като с 2те общо имам към 5000км - достатъчен пробег за да твърдя че освен ако не си с рахит, със скоростния лост си МНОГО по-бърз. говоря и за 2те коли. Не вярвам при голф разликата да е огромна! Пояснявам отново че говоря конкретно за свалянето с 1 предавка с цел изпреварване!


хм.. а под педала на автомата знаеш ли ,че има едно бутонче ,което сваля предавка надолу(ако е нужно) като е натиснат педала.. додупка..


Именно за него става дума. Това трае много повече от сваляне с една предавка ръчно. Описах пример - шосе, чакам да се освободи насрещното за изпреварване... налагаше се да ритам газта още преди насрещния автомобил да се е изравнил с колата пред мен, за да може атоматика да свалли предавките докъто насрещния автомобил задмине и мен. С ръчна това става за по малко от секунда. А говоря за спортен автомобил 230 коня.... И това е разбира се 1 от няколкото неудобства, които ме отказаха за пореден път от автоматика.


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

ХА

Мнениеот mufin » Съб 02 фев 2008 21:45


Това "копче" се казва Кик даун превключвател и няма такова забавяне.

Не се засягай ама ти не знаеше за принудителните скорости, сигурно не знаеш че автомата понижава и без кик-дауна


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ХА

Мнениеот so.sec » Съб 02 фев 2008 22:53


mufin написа:Това "копче" се казва Кик даун превключвател и няма такова забавяне.

Не се засягай ама ти не знаеше за принудителните скорости, сигурно не знаеш че автомата понижава и без кик-дауна


Не се засягам :) опита който събрах с автоматици (Вектра 2005, Еклипс 2003, Волво S60 2007) ми бе достатъчен за да си сформирам мнението, макар и да не съм карал конкретно Голф автоматик, а нали за това сме тук - да си го изкажем ;) Моето е твърдо НЕ, освен ако няма да се кара постоянно в големия град и задръстване. определено не прави кеф извънградско.

Оставям колегата сам да прецени на база на написаното до тук от мен и от вас... :)


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Оо

Мнениеот mufin » Съб 02 фев 2008 23:12


Той колегата кара а4 1.8
И ако му е наред за две години по-нов Голф не бих го сменил.


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ХА

Мнениеот kickd0wn » Нед 03 фев 2008 12:09


so.sec написа:
mufin написа:Това "копче" се казва Кик даун превключвател и няма такова забавяне.

Не се засягай ама ти не знаеше за принудителните скорости, сигурно не знаеш че автомата понижава и без кик-дауна


Не се засягам :) опита който събрах с автоматици (Вектра 2005, Еклипс 2003, Волво S60 2007) ми бе достатъчен за да си сформирам мнението, макар и да не съм карал конкретно Голф автоматик, а нали за това сме тук - да си го изкажем ;) Моето е твърдо НЕ, освен ако няма да се кара постоянно в големия град и задръстване. определено не прави кеф извънградско.

Оставям колегата сам да прецени на база на написаното до тук от мен и от вас... :)


Написаното е основно от теб, всеки отговор е последван от твой такъв. Както каза колегата ти не знаеш, че можеш принудително да караш на скорост при автоматиците, очевидно не знаеш колко бърз е кикдауна и според мен само трупаш мнения. А тия автоматици си ги карал, но на Need for speed само. Поспри се, че дразниш и запомни - броя на мненията не е правопропорционален на качеството им.


Потребителски аватар
sali-juventus
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 13:14
Автомобил:
Двигател:

Re: въпрос за голф 4 1.6 автоматик

Мнениеот sali-juventus » Нед 03 фев 2008 13:16


tunerGTI16v написа:здравейте.
Предложиха ми голф4 1.6 автоматик,климатроник 2/3 врати 99та год...

Какво ви е мнението за този мотор,не е ли малък и няма ли да гори колкото 1.8 пък и тая автомати4на скоростна кутия ме притеснява,свикнал съм на ръ4ни..кажете си мнението



po-dobre si nameri ne6to ot sorta 1.6 no ry4ka. Tozi motor e super za towa kupe. Nali vse pak tova e moeto mnenie.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ХА

Мнениеот so.sec » Нед 03 фев 2008 15:45


kickd0wn написа:
so.sec написа:
mufin написа:Това "копче" се казва Кик даун превключвател и няма такова забавяне.

Не се засягай ама ти не знаеше за принудителните скорости, сигурно не знаеш че автомата понижава и без кик-дауна


Не се засягам :) опита който събрах с автоматици (Вектра 2005, Еклипс 2003, Волво S60 2007) ми бе достатъчен за да си сформирам мнението, макар и да не съм карал конкретно Голф автоматик, а нали за това сме тук - да си го изкажем ;) Моето е твърдо НЕ, освен ако няма да се кара постоянно в големия град и задръстване. определено не прави кеф извънградско.

Оставям колегата сам да прецени на база на написаното до тук от мен и от вас... :)


Написаното е основно от теб, всеки отговор е последван от твой такъв. Както каза колегата ти не знаеш, че можеш принудително да караш на скорост при автоматиците, очевидно не знаеш колко бърз е кикдауна и според мен само трупаш мнения. А тия автоматици си ги карал, но на Need for speed само. Поспри се, че дразниш и запомни - броя на мненията не е правопропорционален на качеството им.


За това спрях :) :) :) Казах каквото имах :) Явно не знам как се кара, така излиза според вас :) Нека колегата си прецени както казах :) Не е нужно да оспорваш мнението ми - няма да го промениш, нито съм единствения, който мисли така, иначе автоматиците щяха да стават все по масови... има причина това да не се случва ;)

A за Тома-неверни ето един обобщителен доклад на ÖAMTC: http://www.oeamtc.at/netautor/pages/res ... 15046.html

с две думи тяхното заключение - автоматика предлага повишен комфорт, за сметка на повишен горивен разход и първоначална цена, цена на поддръжка и ремонт. чудесен за градски условия и задръствания, излишен и нудобен за извънградско и магистрално.

Оттук нататък коментарите към мнението ми отнесете към ÖAMTC. Може би и те не са наясно като мен и не знаят и не могат много неща.
Хайде kickd0wn, разясни им на тия австрийски NFS аматьори.

И преди отново да бъда оспорен със забележката че нищо не знам и не разбирам, ако кажа че разхода на автоматика е по-голям, а ускорението по слабо, и макс. скорост по-ниска, нека всички видим данните на производителя и моля коментарите отнасяйте към него, не към мен. някой от вас винаги знаят по-добре...

Изображение


ventoto
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 27 авг 2006 14:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ventoto » Сря 12 мар 2008 5:49


Искам нещичко и аз да вметна.

Днес, смених маслото и филтъра на скоростите (автомат), има осезаема промяна, в + за мен. Оказа се, че последната смяна е била извършена НЕКАДЪРНО и филтъра си лежеше на дъното на картера, демек не е изпълнявал функциите си. Но, сега е наред. Преминаването от една към следваща скорост е при по-ниски обороти на мотора, а ускоряването е като че ли малко по-добро. Имайки в предвид, че е преминат лимита от 60000км за смяната, поне с 20к. км.


Потребителски аватар
nadasdi
Мнения: 576
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 5:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот nadasdi » Сря 12 мар 2008 6:14


so.sec написа:достатъчен пробег за да твърдя че освен ако не си с рахит, със скоростния лост си МНОГО по-бърз

Аз където живея съм сигурно единствения с ръчни скорости и на светофар ако не сменям на по 3500 оборота скоростите с котешки рефлекс, рядко тръгвам редом с другите автоматици. Дори и бусове и някви строшени тойоти си ми се изтеглят ако не настъпвам здраво. Това малко се дължи на факта че повечето хора които карат автоматик си мислят че могат да държат газта, мислейки че тя сама ще си превключи на следваща скорост, а всъщност малко трябва да се отпусне като се достигнат определени обороти, иначе се превключва между 3-4К. И оттам идва и по-големия разход. Ако отпуснеш газта на 2300-2500 оборота, тя си превключва на следваща предавка, въпрос на усет.
И при изпреварване точно пък не набира по-бавно. Пак същата причина, авотматика винаги държи високи обороти и е готов за действие(те ти го високия разход). Вярно че 1.6 не съм карал, по-скоро 3.2 и нагоре, но като натиснеш педала докрай колата подскача, с което можеш да избегнеш и ПТП по трафиците, при ръчката си ускорявя някво супер равномерно и мудно, освен ако не смениш на по-ниска предавка за повече обороти, ама не винаги имаш толкова време.
А и между другото колега който се чуди за автоматик - значително по-тихо е. Няма форсиране, няма излишни шумове, абе културна работа. И все пак аз винаги ще си карам с лоста...


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Сря 12 мар 2008 9:41


aз съм твърдо ЗА за автоматика... ако не те притесняват разходите по поддръжка... това е единствения "-" на автоматика за мене... автоматика е несравнимо удобство, и всякакви мнения относно мудност и т.н. ми звучат несериозни... който е карал автоматик знае за какво говоря... който не е- може само да философства... колкото до това дали автоматика не ставал масов... ами в БГ все повече хора карат автоматици но масов скоро няма да стане с тия предразсъдъци и с ниските доходи...


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Сря 12 мар 2008 10:08


Ха ... време и аз да се намеся.

Автоматик

+ По спокойно шофиране в града (и по приятно)

- Повишен разход и занижена динамика. Това е не за друго, а заради това, че обикновенно моделите с автоматични скорости са с една предавка по малко ... При голфа са 4-ри за автоматичната скоростна кутия ...

В щатите карах Форд Таурус V6 3,0 L, Toyota Corolla, Шавролет Тахо и Нисан Куест. Всичките бяха автоматици и за начина на движение в щатите те са идеални ... Там изпреварване е мръсна дума (освен на магистралата) ... скоростите са много ниски и налагани с драгоновски мерки ... така, че повечето хора не се интересуват много от това, че колата им щяла да стига с 2 секунди от 0-100 ако е с ръчни скорости ...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта