Странна причина да се откачи долния маркуч на радиатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 13:33


Damian01 написа:добре joker, но как, има ли друг начин по който да проверя, освен тези симптоми (които при мен категорично ги няма) за които казах по-горе? двигателя в никакъв случай няма да отворя, по-скоро бих го блокирал отколкото да го дам в ръцете на "майстори", без да искам да обидя някой.
един колега сега ме посъветва да си проверя капачката на разширителното казанче, която играела ролята (чрез клапана си) на изравнител на налягането.

radotom да каже откъде се взема индикатор за СО в антифриза(или поне къде да ти го проверят)......а за капачката на изравнителното казанче,колегата е абсолютно прав....
и никой не те кара да бъзаш да отваряш ДВГ....просто отхвърли тезата за гарнитурата...Спокойно,няма страшно.....що се плашиш като 50 годишна девственица преди първата брачна нощ! :wink:




Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 13:46


честно joker, винаги много се забавлявам с твоите постове :) ето и сега се разсмях искрено. защото умееш по такъв интересен начин да кажеш сериозните и смислени неща........
ще проверя за това което казваш за СО (прочетох темата на radotom за неговия проблем с гарнитурата), а тази капачка сега като я проверих, направо не мога да я отвия, здравата съм я стегнал (а се сещам за vaskoto1, който беше писал че не трябва да се пренатяга капачката) ще я отвия малко. само не ми е ясно как точно да проверя тази капачка дали работи (по-точно, клапата и).........
а за мотора - честно, по-скоро бих го хвърлил и купил друга кола, вместо да отида в сервиз при "майстори". бих се доверил на някой приятел или на форумните майстори ако се наложи, но те са в софия, а тук във варна не знам да има такива за съжаление.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 12 фев 2008 14:52


Damian01 написа:честно joker, винаги много се забавлявам с твоите постове :) ето и сега се разсмях искрено. защото умееш по такъв интересен начин да кажеш сериозните и смислени неща........
ще проверя за това което казваш за СО (прочетох темата на radotom за неговия проблем с гарнитурата), а тази капачка сега като я проверих, направо не мога да я отвия, здравата съм я стегнал (а се сещам за vaskoto1, който беше писал че не трябва да се пренатяга капачката) ще я отвия малко. само не ми е ясно как точно да проверя тази капачка дали работи (по-точно, клапата и).........
а за мотора - честно, по-скоро бих го хвърлил и купил друга кола, вместо да отида в сервиз при "майстори". бих се доверил на някой приятел или на форумните майстори ако се наложи, но те са в софия, а тук във варна не знам да има такива за съжаление.

Ама знаеш ли и в момента за ДВГ и аз не мога да ти посоча абсолютно сигурен човек за Варна....но като се поразпита малко-намира се....ако имаш нужда има кого да питам!Хайде ...дано проблемът да е от леките!


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 12 фев 2008 14:59


И СО в антифриза не е критерий, никога гарнитурата не може да затвори плътно. Трябва да е много над нормите за да се разбере по това, че е главата. При мен беше много леко и пак го имаше пък СО в водата беше в нормите.

Според мен тук става на въптос за умишлено изваждане, дори и главата да надуе трудно може да излезне от там, по скоро ще се спраска маркуча.Незнам нямам други обяснения. И тук говорим за някакви секунди загряване, тя няма време при този студен мотор да надуе, просто явно си е извадено умишлено, а това става много лесно бъркайки отдолу. кофти работа дано не си прегрял главата, щото на нея малко и трябва. :roll:


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 15:11


тя нямаше време да прегрее, аз веднага като видях как рязко се вдигна температурата до 95 градуса и спрях. за всеки случай сложих още една скоба, надявам се да не се повтори повече това.
а за умишлено изваждане не съм мислил, но ако е така, този който го е направил защо му е било да се мъчи така? трябва да ляга отдолу, да отваря скобата и какво си е мислел че ще постигне, не ми е ясно?
не ми се иска да вярвам че има намесен човешки фактор, но както казват - свят широк, хора всякакви.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 12 фев 2008 15:14


Колега това е най перфектния начин да ти прецакат колата. А и да ти кажа не е мн трудно да се направи това. Ако имаш лоши връзки покрай теб е нормално някои за 2 мин да те е врътнал. Точно 1-2 мин и трябват на главата без вода и става на макарон. :roll:

Кажи поне с сила ли влезна маркуча? :shock


Потребителски аватар
cvetelingeorgiev
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот cvetelingeorgiev » Вто 12 фев 2008 15:54


Благодаря ти joker знам че съм прав за капачката, на колеката с "самоизкачащия маркуч" това господине е невъзможно, др. начин да хванеш дали ти е се прецакала главата е:
- когато колата е студена отвии така капачка на разширителния съд, пални колата и загледай стрията киято идва в съда, тя требва да е постоянна. без да "плюе"
що се отнася до това дали си я прегтрял на 98 % съм сигурен че не си ако е вярно това за градусите който посочваш
на Голфрета лапта на водата свяетва към 105 и нагоре на 102 градуса включва втората скорост на перката
аре да но маркуча вече слуша


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 16:11


да, cvetelingeorgiev, аз съм напълно съгласен че не може сам да изскочи този маркуч, затова се чудя какви може да са причините............
а за това което казваш, този начин за проверка на главата съм го пробвал многократно, за последно на сутринта след случката - като запаля колата с отворена капачка, и подам газ ръчно откъм жилото да видя струята, не е прекъсната, не "плюе", връща се равномерно.


Потребителски аватар
cvetelingeorgiev
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот cvetelingeorgiev » Вто 12 фев 2008 16:22


тогава бади спокоен за главата (на двигателя) а и твойта де е спокойна както каза всяка сутрин проверяваш масло, вода и кабели проверявай и маркучите
лично мое мнение е, че некой си е направил тъпа дебелашка шега с теб. смятам, че е шега едва ли на този свят има изрод който наистина ти е толкова близък и да има достъп до колата ти и да направи подобно нещо


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 12 фев 2008 16:26


Отдолу под двигателя има ли кора, ако няма маркуча е лесно да се извади. ;)


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 16:39


няма кора, а откакто я имам тази кола, само аз съм я карал, никой друг не я е пипал. на сервиз съм ходил само 2 пъти - един път за смяна на водната помпа и един път за елкон, но в тези сервизи не са пипали маркучите, защото бях там и ги наблюдавах какво правят.
а на елкон (диагностика), ако има налягане в системата по-голямо от нормалното няма ли да се отчете от диагностичната програма?


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 12 фев 2008 16:42


Нямам идея, При мен в началото надуваше когато я карам повечко сега си надува и на празен хот но по-бавно. Иначе освем тест на СО в водата, което не е критери не знам. Датчик за налягането вътре не знам да има.


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 16:57


взех си една нова капачка на разширителното казанче и я сложих, ще видим в следващите дни каква изненада ме очаква..........
а тази капачка, ако системата прави налягане, клапана няма ли да сработи и да изпусне налягането през отвора на разширителния съд, това ли всъщност и е функцията (освен да изпусне антифриза в случай на прегряване)? и в такъв случай заедно с това налягане няма ли да потече и антифриз, въпреки че колата не е прегряла?

P.S.май трябва да сваля подозрението от котките, така като ги гледам тези скоби и маркучи, не е възможно от тях да е станало.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 12 фев 2008 16:58


Колега, провери клапаните как са на оригиналната капачка, ако си купил нова менте, обикновенно синя, те съветвам да си върнеш старата!

Казвам ти го от личен опит. :roll:


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Вто 12 фев 2008 17:09


как да ги проверя клапаните? а новата е синя да, и изглежда ужасно, доста се почудих дали да я сложа, но викам, хайде, какво да правя като те всички неоригинални са такива. още не съм тръгнал да карам с нея, ще видим дали ще се престраша.
на теб какво ти се е случило с твоята капачка? не нещо лошо, надявам се



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта