Хъркане на 2-ра скорост,какво е?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 03 май 2008 17:44


Symptom написа:Има ли колеги с инсталирана Аутодата...

В Аутодата няма такива данни :wink:
Нито в ТекДок.
Влез на www.vagcat.com , регистрирай се и разглеждай на воля.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Съб 03 май 2008 20:31


По повечето признаци прилича да е синхронизатор , ако беше лостовата система щеше да има проблем и с други скорости :) .
Синхронизатора е бронзов(месингов :roll: ) детайл , подобен на голяма шайба и се намира "по пътя" на движението на втулката например за 2-ра скорост . Придържа се към втулката от пружиниращи детайли и се върти заедно с нея . Синхронизатора има конична повърхност от едната си страна и преди "зацепването" на втулката към другата зъбчатка този конус приплъзва върху друг такъв конус на отсрещната страна . По този начин зацепването става между две зъбчатки с еднаква(почти) скорост на въртене . Но ако конуса на синхронизатора е износен (насрещния конус не се износва , той е от стомана ) , или пък съединителя не е "натиснат" добре или не "отлепя" , или пък шофьорът има по-особен :lol: спортно-състезателен стил на каране :lol: зъбчатките се срещат преди синхронизатора да е успял да им "изравни" скоростите . Тогава се чува един характерен за Москвич 408 звук когато включва 1-ва , както и др. модели автомобили без синхронизатор на дадена предавка .

В общи линии така можа да обясни проблема :) един инженер по електроника :lol: :lol: .


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Съб 03 май 2008 20:59


и мойта на голф2 хрка от време на време ама най често като искам да сваля от 3-та на 2-ра.примерно карам с 40 на 3 и идва завой и искам да сваля на втора и да завия само че влиза мноого трудно ако не я вкарам с междинна газ.


Потребителски аватар
CyBeR SoUnD
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CyBeR SoUnD » Съб 03 май 2008 21:55


И моите скорости от време на време скърцаха и не влизаше 1-ва и 4-та докато не смених маслото,а по принцип ми казаха,че ако хърка т'ва е чист съединител.


Потребителски аватар
420
R.I.P. High Roller
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 22:55
Автомобил: Golf Mk1
Двигател: DX
Местоположение: София

Мнениеот 420 » Нед 04 май 2008 2:23


milmar написа:По повечето признаци прилича да е синхронизатор , ако беше лостовата система щеше да има проблем и с други скорости :) .
Синхронизатора е бронзов(месингов :roll: ) детайл , подобен на голяма шайба и се намира "по пътя" на движението на втулката например за 2-ра скорост . Придържа се към втулката от пружиниращи детайли и се върти заедно с нея . Синхронизатора има конична повърхност от едната си страна и преди "зацепването" на втулката към другата зъбчатка този конус приплъзва върху друг такъв конус на отсрещната страна . По този начин зацепването става между две зъбчатки с еднаква(почти) скорост на въртене . Но ако конуса на синхронизатора е износен (насрещния конус не се износва , той е от стомана ) , или пък съединителя не е "натиснат" добре или не "отлепя" , или пък шофьорът има по-особен :lol: спортно-състезателен стил на каране :lol: зъбчатките се срещат преди синхронизатора да е успял да им "изравни" скоростите . Тогава се чува един характерен за Москвич 408 звук когато включва 1-ва , както и др. модели автомобили без синхронизатор на дадена предавка .

В общи линии така можа да обясни проблема :) един инженер по електроника :lol: :lol: .

:bowdown


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Нед 04 май 2008 8:23


Така,хубаво описание, което ме навежда на още въпроси :) ,защо хъркането го няма когато включвам на скорост с повечко сила, и натиск, надолу и наляво? Ако включвам така "плътно" да го наречем ,почти не хърка ?Интересното е ,че понякога, при включване лоста влиза директно на място, без позициониращото усилие.Тогава пак се чува туи кхрък.. Дали не са се появили луфтове в превключващите лостови механизми, и с този натиск да ги "обирам" ? :roll:


velis
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 26 сеп 2006 1:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

.

Мнениеот velis » Нед 04 май 2008 20:48


Ако хърка само една скорост е синхронизатор със сигурност.Пробвайте да я вкарате с постепенен натиск и пробвайте и рязко.В първия случай ще влезе без шум а иначе ще хърка.За Г2,Г3 синхронизаторите са по 115 лв в юнитрейд и около 200 лв е труда.


Потребителски аватар
snoopgod
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот snoopgod » Нед 04 май 2008 21:47


синхронизатеорче ще е :wink: особено хърка неприятно от 1ва на 2ра/при по-рязка сманя/...поне така е при мен :?


velis
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 26 сеп 2006 1:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

.

Мнениеот velis » Пон 05 май 2008 11:00


Ако опиташ да я вкараш леко с постепенен натиск и влезе добре е синхронизатор.Можеби могат да се намерят и на по-добра цена,но не съм опитвал.


Потребителски аватар
Masserati
Мнения: 3696
Регистриран на: Пет 21 юли 2006 8:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - West side
Контакти:

Мнениеот Masserati » Пон 05 май 2008 12:41


NEMEZ2001 написа:ok

И ти ли се бориш за обява в продава с твойто смислени мнения???


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Пон 05 май 2008 13:05


Мерси на колегата Velis за ценовото инфо,.. :) значи нее толкоз скъпо да се смени дори това, ако това са цени унитрейд,.. на други места ще са по-добри :)


fedi4a
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 04 май 2008 18:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот fedi4a » Пон 05 май 2008 15:55


на голф 2 е често срещан проблема с хъркането на скоростите от 1 на 2 затова като се изреже от 1-ва към 2-ра изчакваи да паднат оборотите ,натискаш съединителя и превключваш след малко изчакване по плавно.Това зависи и от вида на скоростите дали ти са къси или дълги, и вида на синхронизаторите при GTI примерно почти никога не го прави


Потребителски аватар
tL_
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tL_ » Пон 05 май 2008 18:31


колеги, искам да уточним нещо:

не се чува звук като от автобус Чавдар, а по-скоро е по-глухо лично на мен ми прилича като да задира някъде лоста (не казвам, че е това!). самият лост, има леко колебание при хода си, пак като че ли задира някъде. понякога това поведение липсва, понякога си е там.

За този звук ли си говорим?

Ако да, и аз го имам на Г3 1993 и ми пада камък от сърцето, защото ме яде отвътре този шум.

Ако не, извинявам се за спама.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Вто 06 май 2008 0:52


То е много кратък звук колега, точно в момента на на включване.Не е като автобус продължително.При мен има зависимост като цяло дали е студена колата или топла,. смених маслото с по-хубаво, но пак си го прави.
Не е всеки път ,към 5,6 превключвания се обажда,. ако натисна лоста малко по-силно го няма.
Ама дразнещо е,


Потребителски аватар
tL_
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tL_ » Вто 06 май 2008 18:30


именно, същото поведение се наблюдава и при мен. явно наистина е повсеместно за голфчетата :) интересното е, че преди години карах 4-тактов Вартбург, който беше с двигател на Голф 1 (ако не бъркам). Абсолютно същите звуци и номера със скоростите правеше и той....:)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта