Golf 3, 1997г., 1,6 101 к.с. не пали

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Сря 01 окт 2008 16:47


Rosenrot написа:Колеги, моля за помощ за проблема с гасненето. Продължавам да се мъча да открия причината....Когато спре, не дава искра от кабела към делкото!!!!


Провери дали има ток до бобината. Не съм сигурен каква е системата там, но при всеки случай можеш да закачиш едно светодиодче към входа на бобината и да гледаш дали след комутатора има импулси към бобината. Можеш да поровиш за информация и да разбереш какво трябва да има на входа на комутатора и да провериш и него. Поне ще разбереш дали е преди комутатора или след него.

За да стигнеш до входа на бобината трябва да премахнеш едно пластмасово капаче под изхода от бобината - там има 2 гайки и 2 метални пластинки под тях. Там е мястото да закачиш диодчето. С резистор (1000 ома ще свършат работа), за да не изгори. Посоката обаче не мога да ти я кажа. Та с това диодче можеш и да си караш. И като не иска да запали - просто гледаш дали мига или не.

По-добро решение е направо за комутатора - на ония 3 жици дето отиват към него, но там не знам къде какво минава.




Rosenrot
Мнения: 254
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rosenrot » Сря 01 окт 2008 19:50


Забравих да кажа, че колата НЕ пали, когато е на скорост или на контакт и се пробваме да я засилим по наклон. Очаквам мненията ви.


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Сря 08 окт 2008 14:16


Да го плеснем и тук това дано помогне на някой ....

Датчика на Хол работи заедно с комутаторът, и сигнала, който идва от датчика първо се формира по ниво и фронт в комутаторът. Много често се получава така, че наистина датчика не работи, както трябва (т.е. сигнала не може да се формира по ниво и продължителност) и тогава липсва искра.

Тогава по метода на последователните изключвания - първо комутатор (по - лесно се сменя) и след това датчик (ако дефекта не е отстранен) се стига до дефектният елемент.

Но, според мен, така на първо четене, диагнозата не е много точна

"....след няколко минути (като поизстине)....."

Общо взето за няколко минути не може да поизстине. По - скоро е нещо от сорта - "не пали при загрял двигател" или "понякога не пали". По вероятно е да е второто, като съвпадението, че е на топъл двигател идва от това, че си я запалил, отишъл до някъде, свършил някаква работа и на връщане, не пали. Освен ако не си направил проба, сутринта да запалиш, загасиш, и отново да запалиш.

Макар, че като цяло резултата е, че не пали. Не си написал и как не пали, и как точно пали. Въртиш ключа и какво се случва - опитва да припали (проблем с горивоподаването) или няма и грам чакмак да запали (проблем със запалването - липса на искра). После, как пали - след много въртене започва да припалва (това потвърждава проблема с горивоподаването), или пали изведнъж (това потвърждава проблема с искрата).

Проверката е лесна - има два пътя. Единият на стенд - в момента, в който не пали се закачваш на вторичното напрежение и гледаш дали има искра (ако търсим проблем, свързан с липсата на искра). Другият начин е следният - в момента в който не пали, изваждаш кабела, който отива към палеца и слагаш една свещ на краят му. След това изваждаш куплунга, който свързва датчика на Хол с комутаторът и за момент даваш средният извод на маса (като през това време си на контакт). Ако има искра, значи комутаторът е наред и проблема е в датчика.

За конкретната номерация на изводите не съм сигурен. Това, което съм написал по - горе важи за немски автомобили. Провери, как е при теб преди да правиш някакви опити. Кабелите са три - +12, маса и този, които търсиш - отиващият към комутаторът.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта