Отдушник на маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 07 мар 2006 10:13


wili98 написа:........................
свиркай си, доливай си и си карай....

Чу ли бе Даскале.... mhihi




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 07 мар 2006 10:14


Даскала започна все пак темата заради естетичния вид на моното и кутията за въздушния филтър :D


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Вто 07 мар 2006 19:04


L&R написа:Даскала започна все пак темата заради естетичния вид на моното и кутията за въздушния филтър :D

:censored :smackbum :blueeye:


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Вто 07 мар 2006 20:40


някой знае ли как се разглабя за да почистя отдушника при АБФ мотора?виждам че е едно като черна кутийка...ама какво има отдолу?
и гледам има датчик и на маркуча за картерните газове след отдушника,от кудето ми хрумна че няма да мога да остава маркуча да си "виси",защото аз не съм еколог :lol:


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 07 мар 2006 23:20


Аман от еколози...много ясно че няма проблем да го махнеш


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Вто 07 мар 2006 23:27


ма има некъф датчик на тоя маркучак....


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Сря 08 мар 2006 0:39


Много често в България т. нар. “Майстори” си мислят, че конструкторите на ДВГ поради липса на работа си измислят разни неща, само и само за да вгорчават живота им. Истината е че нищо не е случайно на този свят. Още по-малко конструкцията на един ДВГ. В конструкцията на съвременните двигатели са синтезирани опитът и знанията на поколения конструктори-инженери, така че не бива да се отнасяме толкова лековерно.
Всъщност идеята за система, която да осигурява качествена вентилация на картерните газове не е никак нова и съществува (за учудване на някой тук) дори и при по-старите соц. двигатели на ВАЗ. И тук екологията макар и важна, не е единствената причина за нейното прилагане. По-горе Yossarian правилно ви е обяснил защо е важно тази система да функционира ефективно. Но не знам защо не се разбира…
Както вече беше обяснено, в картера проникват във вид на пари различни продукти от горенето, включително неизгорели въглеводороди и азотни окиси, като последните всъщност са най-опасни (беше обяснено защо). Попада и известно количество неизгоряло гориво. Къде отива всичко това след като кондензира по относително студените стени на картера и елементите на коляно-мотовилковия механизъм? Естествено в маслото, като по този начин влошава неговите свойства и намалява експлоатационния му живот.
В същото време форумът е пълен с теми, в които се надпреварваме да се хвалим колко добро и скъпо масло сме сипали в двигателя. Нещо не се вързва…
Моят съвет към всички, които са го “пуснали да виси” е да намалят периода за смяна на маслото.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 08 мар 2006 10:08


stil написа:Много често в България т. нар. “Майстори” си мислят, че конструкторите на ДВГ поради липса на работа си измислят разни неща, само и само за да вгорчават живота им. Истината е че нищо не е случайно на този свят. Още по-малко конструкцията на един ДВГ. В конструкцията на съвременните двигатели са синтезирани опитът и знанията на поколения конструктори-инженери, така че не бива да се отнасяме толкова лековерно.
Всъщност идеята за система, която да осигурява качествена вентилация на картерните газове не е никак нова и съществува (за учудване на някой тук) дори и при по-старите соц. двигатели на ВАЗ. И тук екологията макар и важна, не е единствената причина за нейното прилагане. По-горе Yossarian правилно ви е обяснил защо е важно тази система да функционира ефективно. Но не знам защо не се разбира…
Както вече беше обяснено, в картера проникват във вид на пари различни продукти от горенето, включително неизгорели въглеводороди и азотни окиси, като последните всъщност са най-опасни (беше обяснено защо). Попада и известно количество неизгоряло гориво. Къде отива всичко това след като кондензира по относително студените стени на картера и елементите на коляно-мотовилковия механизъм? Естествено в маслото, като по този начин влошава неговите свойства и намалява експлоатационния му живот.
В същото време форумът е пълен с теми, в които се надпреварваме да се хвалим колко добро и скъпо масло сме сипали в двигателя. Нещо не се вързва…
Моят съвет към всички, които са го “пуснали да виси” е да намалят периода за смяна на маслото.


Напълно те подкрепям!


Основното притеснение на един средностатистически българин е на не настине и да не се мине.
Имаше една тема за помпане с азот. То не бяха хвалби колко бил полезен азота и т.н. и като обясниш че от цялата работа гумаджията е с 400% печалба, тоя който му е напълнил гушата, вместо да се замисли, почва да те плюе и прочие. Вярно, на никoй не му е приятно да признае как се е прекарал и то сам, но това не променя факта, че прекарването е на лице!

Форума е да се споделя опит, аз и това се опитвам да правя, когато мога. Но акъл не е хуй да го набиеш на сила, нито пък е моя работа кой как си кара колата и за какво си дава парите. Единдственото което призовавам четящите и пишещите, нещо ако не е ясно, небързайте да плюете а прочетете и помислете малко повече.


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Сря 08 мар 2006 11:41


не става въпрос да се плюем и да си мерим х*****те, както се спомена тук. този форум е създаден за споделяне на мнения и личен опит. напълно съм съгласен, че няма нищо случайно при констриурането на един ДВГ и че вентилацията на картерните газове е важна. но колеги, ние тук говорим по темата: "какво да правим, когато от картера ми влиза масло във въздушния филтър". естествено е, че в тази ситуация ножът е опрял в кокала и се търси решение. аз съм си изкарал тези маркучи да ми висят надолу, не за кеф, а защото иначе трябва през 1000-2000 км. да си сменявам възд. филтър и да почиствам карба (респ. моното). алтернативата е: смяна на сегменти, гумички, гарнитури прочее - назаслужено скъпо удоволствие заради един относително малък дефект, какъвто е "духането" от картера. разбира се, когато положението се влоши, ремонтът е неизбежен. това е.
а иначе като стана дума за по-честа смяна на маслото при изваден маркуч, за какви километри говорим - 8000 добре ли е?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 08 мар 2006 12:55


Колеги обърнахте го на излишни спорове...
С две думи.. щом заводско е направено така, за автомобили до определен пробег върши работа...смятано е от много по-умни глави от нас...

Но след определен пробег, тази т.нар вентилация започва да вреди повече отколкото да помага...

Та във връзка с това.. що успява да откара масло до филтъра значи надали ще му трябва вакуум за да излязат парите.. нали..

ако всички карахме нови автомоили, надали щеше да стои въпроса по този начин.. и тогава колегата yossarian щеше да е 100% прав в посоченото от него.

Но това е теворията, която е максимално близко до нов мотор...
колкото повече се износва мотора, толкова по-далече отиваме от теорията и навлизаме в практиката...


Лично моята таратайка, все още се придържа към теорията...
но налегне ли я практиката.. надали някой ще ме успее да ме убеди с колкото иска сметки.. че щом качва масло до филтъра, няма да може да изхвърля парите...


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Сря 08 мар 2006 14:44


Наистина теоретизирахме нещата. А всичко се свежда до простичкото:

НАЛИЧИЕ НА ПРОБЛЕМ -> ИДЕНТИФИКАЦИЯ И АНАЛИЗ НА ПРИЧИНИТЕ -> ОТСТРАНЯВАНЕ -> НЯМА ПРОБЛЕМ

Проблемът мисля, колегите го “напипаха” по-горе. Повече от ясно е, че с прекъсването на системата за вентилация той няма да се реши.
До тук с ТЕОРИЯТА. Нататък е само ПРАКТИКА.


а иначе като стана дума за по-честа смяна на маслото при изваден маркуч, за какви километри говорим - 8000 добре ли е?


Маслото трябва да се смени тогава, когато някой от критичните му показатели за качество преминат определени граници. Предписанията, които се дават от производителите (на масла или автомобили) важат за двигатели в нормално техническо състояние, без интервенции и подобрения. Когато двигателят не е в такова състояние е трудно е да се отговори еднозначно с някакво точно число без да се направи лабораторно изследване, което пък не е икономически оправдано. Въпреки това тук бях писал за един елементарен метод, наречен “капков”. Той обаче дава приблизителни резултати, а освен това оценява само един от показателите за качество на маслото, неговата диспергираща способност.
Май стана сложно, а? Пак теоретизирахме.
Аз за това предпочитам да се придържам към по-лесния подход. Не “подобрявам” излишно и спазвам това, което е предписал производителя.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bahyr, humanic и 73 госта