wili98 написа:........................
свиркай си, доливай си и си карай....
Чу ли бе Даскале....

stil написа:Много често в България т. нар. “Майстори” си мислят, че конструкторите на ДВГ поради липса на работа си измислят разни неща, само и само за да вгорчават живота им. Истината е че нищо не е случайно на този свят. Още по-малко конструкцията на един ДВГ. В конструкцията на съвременните двигатели са синтезирани опитът и знанията на поколения конструктори-инженери, така че не бива да се отнасяме толкова лековерно.
Всъщност идеята за система, която да осигурява качествена вентилация на картерните газове не е никак нова и съществува (за учудване на някой тук) дори и при по-старите соц. двигатели на ВАЗ. И тук екологията макар и важна, не е единствената причина за нейното прилагане. По-горе Yossarian правилно ви е обяснил защо е важно тази система да функционира ефективно. Но не знам защо не се разбира…
Както вече беше обяснено, в картера проникват във вид на пари различни продукти от горенето, включително неизгорели въглеводороди и азотни окиси, като последните всъщност са най-опасни (беше обяснено защо). Попада и известно количество неизгоряло гориво. Къде отива всичко това след като кондензира по относително студените стени на картера и елементите на коляно-мотовилковия механизъм? Естествено в маслото, като по този начин влошава неговите свойства и намалява експлоатационния му живот.
В същото време форумът е пълен с теми, в които се надпреварваме да се хвалим колко добро и скъпо масло сме сипали в двигателя. Нещо не се вързва…
Моят съвет към всички, които са го “пуснали да виси” е да намалят периода за смяна на маслото.
а иначе като стана дума за по-честа смяна на маслото при изваден маркуч, за какви километри говорим - 8000 добре ли е?